Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zeg je iets?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik zou er subtiel iets van proberen te zeggen. Maar ik realiseer me ook wel dat er mensen zijn die gewoon niet beter weten. Iedereen heeft zijn eigen manier van opvoeden, sommige omdat ze niet beter weten, en sommige omdat ze denken dat ze het, het beste weten.
Iets wat op dierenmishandeling begint te lijken zou ik meteen iets van zeggen. Maar opvoed dingen zou ik een suggestie geven maar verder aan hunzelf overlaten.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Hmm ja, ik heb altijd dat eenmaal weer thuis ik honderd manieren kan bedenken waarop ik het had kunnen zeggen, maar op dat moment...
Ik denk wel dat als ik daar nog een keer ga logeren (en die kans is vrij groot) dat ik dan wel een gesprek erover begin. Kan ik ook een beetje van te voren nadenken hoe ik het ga zeggen.

Ik denk trouwens niet dat ik het meteen dierenmishandeling zou noemen... ze gaan op een andere manier met hun honden om, dat zeker, maar echte mishandeling, nee. Dat hondje was trouwens ook totaal niet bang voor die mensen of voor vreemden.

Ik heb hier natuurlijk geen volwassene die ik voor mijn karretje kan spannen en ik had ook zoiets van: Ik zit hier 350 km van de universiteit, kan niet zelfstandig reizen en ik moet nog deze hele week bij die mensen in huis wonen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik zou ze op een subtiele wijze duidelijk proberen te maken dat het ook anders kan. En dan het liefste op zo'n manier dat ze denken dat het hun eigen idee is. :wink:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik zou er nu wat van zeggen, op 14 jarige leeftijd had ik er ook wat van gezegd en zelfs toen ik jonger was zei ik er al wat van..

Jen...weet je nog, die rooie duivel achter ons met die Duitse herder?
Een vreselijk onsympathiek mens met een Duitse herder die ze met een ketting sloeg of met de riem sloeg...
Midden op straat, terwijl wij als jonge kinderen dat konden zien en dus ook zagen...
We hebben "dierenbeul" naar haar geschreeuwd en dat ze er mee op moest houden...
Ook nog aangekaart bij onze ouders natuurlijk, want we hadden als kind allemaal een groot gevoel voor rechtvaardigheid...
Ik geloof dat mijn moeder de dierenbescherming nog gebeld heeft, maar ik heb die herder er jaren later nog zien lopen...
Is vast niet veel mee gedaan :roll:

Een vriendinnetje op school werd thuis geslagen, volle meppen tegen het hoofd waardoor ze bijna een meter door de keuken heenzeilde...
Ik riep tegen haar moeder dat ze daarmee op moest houden :N:
Ik heb geen lel gekregen, maar mocht een hele poos niet komen eten tussen de middag. :roll:
Thuisgekomen ben ik dagen onder de indruk geweest en zwaar verontwaardigd dat mensen ZO konden zijn.

Ik schreeuwde er wel vaker wat uit wat niet altijd zo handig was, maar goed...vroeger en nu
Ze kunnen me de schijt krijgen als het om dit soort onrecht gaat.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Joske, misschien kan je vertellen dat je bij de opvoeding van honden op de hondenschool hebt geleerd dat straffen zo'n tijd nadat de pup een plasje heeft gedaan niet werkt?
Dat jij hebt geleerd dat je buiten moet belonen en binnen gewoon niks zeggen en opdweilen?

Je kunt misschien "gewoon" verbaasd zijn dat het daar zo anders gebeurt. :wink:
Je kunt ook nog wel een "geleerde les" verzinnen voor die bench :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zeg er alleen wat van als ik denk dat het nut heeft, anders is het verspilde moeite.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

mercedes2803 schreef:Ik zou er nu wat van zeggen, op 14 jarige leeftijd had ik er ook wat van gezegd en zelfs toen ik jonger was zei ik er al wat van..

Een vreselijk onsympathiek mens met een Duitse herder die ze met een ketting sloeg of met de riem sloeg...
Midden op straat, terwijl wij als jonge kinderen dat konden zien en dus ook zagen...
We hebben "dierenbeul" naar haar geschreeuwd en dat ze er mee op moest houden...
Ook nog aangekaart bij onze ouders natuurlijk, want we hadden als kind allemaal een groot gevoel voor rechtvaardigheid...
Ik geloof dat mijn moeder de dierenbescherming nog gebeld heeft, maar ik heb die herder er jaren later nog zien lopen...

Een vriendinnetje op school werd thuis geslagen, volle meppen tegen het hoofd waardoor ze bijna een meter door de keuken heenzeilde...
Ik heb geen lel gekregen, maar mocht een hele poos niet komen eten tussen de middag. :roll:
Thuisgekomen ben ik dagen onder de indruk geweest en zwaar verontwaardigd dat mensen ZO konden zijn.

Ik schreeuwde er wel vaker wat uit wat niet altijd zo handig was, maar goed...vroeger en nu
Op het moment dat ze echt zouden mishandelen had ik er natuurlijk iets van gezegd en niet tactisch ook. Volgens mij denk je er dan niet eens over na.
Maar eerlijk gezegd vind ik een paar uur na het binnen plassen straffen (als in oppakken/stemcorrectie) van heel andere orde dan een hond slaan met kettingen.
Overigens denk ik dat ik er ook wat van gezegd had als ik het op straat had zien gebeuren of alleen even langskwam.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Maxiem schreef:
mercedes2803 schreef:Ik zou er nu wat van zeggen, op 14 jarige leeftijd had ik er ook wat van gezegd en zelfs toen ik jonger was zei ik er al wat van..

Op het moment dat ze echt zouden mishandelen had ik er natuurlijk iets van gezegd en niet tactisch ook. Volgens mij denk je er dan niet eens over na.
Maar eerlijk gezegd vind ik een paar uur na het binnen plassen straffen (als in oppakken/stemcorrectie) van heel andere orde dan een hond slaan met kettingen.
Overigens denk ik dat ik er ook wat van gezegd had als ik het op straat had zien gebeuren of alleen even langskwam.
Dat vind ik dus ook. Je hoeft je niet altijd te bemoeien met de manier waarop mensen hun hond opvoeden. Ze een suggestie geven zou kunnen. Maar naar mijn mening weten andere mensen het toch altijd beter (vooral voor hun gevoel).
Maar als een hond echt mishandeld word dan zal ik voorop staan om er iets tegen te doen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zeg er iets van ja. Omdat het mij teveel energie kost om mijn mond te houden. Ik laat me niet met iets opschepen door dommigheid en onnozelheid van andere mensen, waarin ze mij dusdanig storen dat ik woede en frustratie in mij op voel borrelen. Ik gooi het er uit. En dan ben ik er in ieder geval van af. En dat zij er mee zitten, jammer dan.
yamie schreef:ja ik zeg zeker iets. en in jou voorbeelden niks zeggen , vind ik net zo hard meewerken aan dierenmishandeling.
In het kader van "zwijgen is toestemmen".
Hadden mijn woorden kunnen zijn.
Mir@n schreef: Ik kan me in de houding van Joske wel vinden, was op die leeftijd ook niet erg mondig. En als je in een vreemd land zit, te gast bij mensen die je nauwelijks kent.....
Nee ik geloof niet, dat ik dan mijn bakkes had opgengetrokken.

Nu ik "iets" ouder ben, zou 't me idd geen barst uitmaken en er gewoon iets van zeggen.
Ben ik mee eens. En Joske gaat haar mond ook nog wel open doen, als ze wat ouder wordt. Daar heb ik alle vertrouwen in. Maar jonge mensen komen wel vaker moeilijker voor zichzelf op dan oudere, ervarenere mensen. Kun je ze niet kwalijk nemen. Ik was zelf ook zo.

Ik weet trouwens nog goed dat ik op de pensionstal in de buitenbak aan het rijden was, met nog een aantal andere personen. Iemand kwam met zijn mechelaar voorbij gefietst en had het lef die hond te schoppen om de een of andere redenen.... oei oei oei... had hij daar even het verkeerde moment voor gekozen. Iedereen had het gezien en er werd flink naar hem geschreeuwd. Hij zal in ieder geval geweten hebben dat mensen dergelijk gedrag NIET normaal vinden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

ja, ik zeg iets, heb dit bij de buren al gedaan, op een vriendelijk manier, dat het echt wel zielig is dat de honden altijd op dat kleine koerje zit, ze weinig beschut zijn tegen weer en wind en zich steendood vervelen omdat niemand er naar om kijkt, alsook als ik de honden dan in de zomer voor de deur zie ik er gewoon vies van ben, zoals die hun vacht is, heb ik ook al paar keer iets over gezegt en dan pakken ze een scheerapperaat en schreren honden half kaal, zijn berner senners :denken:

vorig jaar heb ik die dame zo ver kunnen krijgen dat ze eens paar keer mee ging wandelen en dan zei ik ook altijd, amai, ze genieten er toch van zo eens buiten te mogen, wenk, wenk, maar na 1 maand was ze het moe en had geen zin meer, honden begonnen te zagen om te mogen wandelen.

stomme mensen :devil:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Inge O schreef:
Baily schreef:Ik zou er ook wat van zeggen denk ik, op die leeftijd was ik totaal niet tactisch aangelegd trouwens. :wink:
hier net zo, ik vrees dat ik het op mijn veertiende nogal ongenuanceerd zou gebracht hebben :oeps: :mrgreen: .

nu zou ik het wel wat rustiger aankaarten, maar ik vrees dat ik mijn ergernis erover toch niet helemaal kan wegstoppen - mijn eeuwige probleem overigens in discussies die me erg ter harte gaan.
geef me een hand, ik heb dat net zo, ben niet zo tactisch. :N:
En ja, ik zou er iets van zeggen
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Ik zou op jonge leeftijd ook zeker er iets van zeggen en niet subtiel maar gewoon uitflappen.

Nu doe ik dat nog steeds trouwens :mrgreen:
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Ik vind het lastig om zulke dingen op een normale manier te zeggen.
Ik ben dan meteen aanvallend. Maar ja, dan denken die mensen echt niet van nou die kwaaie pier zal wel gelijk hebben, meer van : die's niet goed!

Ik zou er wel wat van zeggen, zeker van die extreme dingen en mn best doen het uit te leggen en ze niet aan te vallen. Puur omdat ze dan meteen tegen me zijn en tegen wat ik zeg.

Blijft altijd lastig..
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Biko
Zeer actief

haha ik lees dat ik niet de enige ben die last heeft om zich in te houden in dit soort situaties :D
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

@biko
In mijn familie is mijn bijnaam "Pitbull",dat zegt genoeg zeker :mrgreen: .Als ze me nodig hebben zetten ze me dan ook in :smile: :smile: :smile:
Biko
Zeer actief

gotcha schreef:@biko
In mijn familie is mijn bijnaam "Pitbull",dat zegt genoeg zeker :mrgreen: .Als ze me nodig hebben zetten ze me dan ook in :smile: :smile: :smile:
haha mij noemen ze Zwelgje...
:N:
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”