Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heel heftige buikpijn
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
-
miekmiek
- Rossi
- Zeer actief
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
kom op vent... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Hier weer even een update:
Toen ik vanmorgen met Vegas aan de wandel was belde de dierenarts of er al iets uit was, nee helaas. Ik moest meteen weer komen en toen heeft hij weer een klysma gehad (en toch maar een pijnstiller). Ik ben toen daar gebleven en ben ik de buurt gaan wandelen. Een klein keuteltje kwam er toen uit. Een uur na de laatste klysma hebben ze er toen nog 1 gegeven en ben ik weer naar huis gegaan. Na een uur werd ik gebeld of er al iets was maar helaas... nog steeds niets
Meteen weer komen dus en weer een klysma. Nu moet ik om 16.15 weer terugkomen en afhankelijk van of er dan al ontlasting is gekomen gaan we een röntgenfoto maken ja of nee. Hij krijgt dan weer een klysma en aan het einde van de dag nog een keer + weer een röntgenfoto.
Totdat we op de foto hebben gezien dat er geen klomp meer aanwezig is gaan we door met de klysma's. Mits er botten zichtbaar worden, dan moet hij waarschijnlijk alsnog geopereerd omdat de botten dan groter riciso vormen dan de operatie.
De dierenarts is voorzichtig positief. Waarschijnlijk zijn we nu al aan de tweede klomp bezig maar dat wordt vanmiddag duidelijk als de röntgenfoto is gemaakt.
Orale parafine gaan we niet geven omdat dat 4 tot 5 uur duurt voordat dat de darmen heeft bereikt en ze eigenlijk de klompen er dan al helemaal uit wil hebben. Ik kon wel wat ontbijtkoek geven
Vegas houdt zich kranig met die hele polonaise aan zijn lijf en hierbij benoem ik hem tot de meest lieve, geduldige en meegaande patiënt van 2007. De dierenarts ging daar mee akkoord
Ikzelf zit er flink doorheen maar zal het ook gewoon moeten uitzingen...
Toen ik vanmorgen met Vegas aan de wandel was belde de dierenarts of er al iets uit was, nee helaas. Ik moest meteen weer komen en toen heeft hij weer een klysma gehad (en toch maar een pijnstiller). Ik ben toen daar gebleven en ben ik de buurt gaan wandelen. Een klein keuteltje kwam er toen uit. Een uur na de laatste klysma hebben ze er toen nog 1 gegeven en ben ik weer naar huis gegaan. Na een uur werd ik gebeld of er al iets was maar helaas... nog steeds niets
Totdat we op de foto hebben gezien dat er geen klomp meer aanwezig is gaan we door met de klysma's. Mits er botten zichtbaar worden, dan moet hij waarschijnlijk alsnog geopereerd omdat de botten dan groter riciso vormen dan de operatie.
De dierenarts is voorzichtig positief. Waarschijnlijk zijn we nu al aan de tweede klomp bezig maar dat wordt vanmiddag duidelijk als de röntgenfoto is gemaakt.
Orale parafine gaan we niet geven omdat dat 4 tot 5 uur duurt voordat dat de darmen heeft bereikt en ze eigenlijk de klompen er dan al helemaal uit wil hebben. Ik kon wel wat ontbijtkoek geven
Vegas houdt zich kranig met die hele polonaise aan zijn lijf en hierbij benoem ik hem tot de meest lieve, geduldige en meegaande patiënt van 2007. De dierenarts ging daar mee akkoord
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Reini
- Zeer actief
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Jeetje, wat een gedoe allemaal zeg, maar wat superfijn dat je dierenarts het zo grondig aanpakt!
En die Vegas, al die klysma's en dan nog zo lief en braaf blijven. Je hebt echt een wereldhond Reini!
Ik duim gewoon door dat de klompen nu langzaamaan zijn lichaam hebben verlaten, en houd de topic in de gaten voor nieuws later vanmiddag.
Sterkte jij, nog even volhouden en hopelijk is dan de druk er weer af (letterlijk en figuurlijk
)
En die Vegas, al die klysma's en dan nog zo lief en braaf blijven. Je hebt echt een wereldhond Reini!
Ik duim gewoon door dat de klompen nu langzaamaan zijn lichaam hebben verlaten, en houd de topic in de gaten voor nieuws later vanmiddag.
Sterkte jij, nog even volhouden en hopelijk is dan de druk er weer af (letterlijk en figuurlijk
-
Reini
- Zeer actief
Hij kreunt nu gelukkig minder tijdens het persen dus ik denk dat de pijnstiller zeker verlichting geeft
Een goed teken is dat hij niet meer heeft gebraakt en een gezonde eet- en drinklust heeft. Wel is het risico op uitdrogen nog steeds aanwezig, mede daarom moet het vandaag klaar zijn.

-
Reini
- Zeer actief
Vegas is echt ongelooflijk braaf.. Ik mocht assisteren tijdens de röntgenfoto en samen met de dierenarts hebben we hem omgelegd en na enig tegen stribbelen bleef hij keurig netjes stil liggen. Hoe vaak hij nu al wel niet op de tafel heeft gestaan voor die ellendige klysma's en vingers in zijn kont
... hij staat nog steeds zachtjes te kwispelen naar iedereen en als we binnenkomen loopt hij meteen al naar de behandelkamer. Als hij van tafel gaat, gaat hij meteen tegen het aanrecht aanstaan want daar krijgt hij een koekje en een flinke aai over zijn bol.
Het is echt een wereldhond
en alle narigheid moet nu maar snel afgelopen zijn.
Het is echt een wereldhond

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ach het arme mannetje toch
Hopelijk is het vandaag echt gedaan met die kwelschijt. Knuffels voor jullie hoor 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- boemerang
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
jeetje meid. ik zag je foto wel van het bed in de huiskamer maar had geen idee dat dit allemaal aan de hand was...
ik voel met je mee. we hebben ongeveer dit laatst meegemaakt met een pup van lola. alleen was die pas 13 weken dus is die bijna meteen geopereerd.
ik ga wel veel te laat natuurlijk maar ik ga nu ook meeduimen! komop vent. poepen!
ik voel met je mee. we hebben ongeveer dit laatst meegemaakt met een pup van lola. alleen was die pas 13 weken dus is die bijna meteen geopereerd.
ik ga wel veel te laat natuurlijk maar ik ga nu ook meeduimen! komop vent. poepen!

-
Mojuan
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik kan me voorstellen dat je er flink doorheen zit Reini.Reini schreef:Hier weer even een update:
Orale parafine gaan we niet geven omdat dat 4 tot 5 uur duurt voordat dat de darmen heeft bereikt en ze eigenlijk de klompen er dan al helemaal uit wil hebben. Ik kon wel wat ontbijtkoek geven![]()
Vegas houdt zich kranig met die hele polonaise aan zijn lijf en hierbij benoem ik hem tot de meest lieve, geduldige en meegaande patiënt van 2007. De dierenarts ging daar mee akkoord![]()
Hou je taai meid. Hopelijk nog maar even.
Durf je nog ontbijtkoek te geven? :N:
Vegas is de beste patient van 2007 absoluut!!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Inge O schreef:want.....die ontbijtkoek zou er sneller zijn dan in 5 uur of zoReini schreef: Orale parafine gaan we niet geven omdat dat 4 tot 5 uur duurt voordat dat de darmen heeft bereikt en ze eigenlijk de klompen er dan al helemaal uit wil hebben. Ik kon wel wat ontbijtkoek geven![]()
? ja, die is echt supersnel bij vegas, niet te geloven
![]()
.
kom op, vegasje, nog een laatste spurtje.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
-
omafia
-
Maaike
- Zeer actief
Worden die stoffen niet in de bloedbaan opgenomen en gaat het daarom sneller dan parrafine die niet wordt opgenomen?malinois schreef:de ontwormingskuur had binnen 2 uur de darmen van mijn hond bereikt toen alle ellende begon, het is wel geen eten maar 5 uur lijkt me toch enorm langzaam
Reini, sterkte met Vegas!
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- yuki
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
Het is nog niet voorbij....
Op de foto is te zien dat de vierkante klomp weg/opgelost is maar er dienen zich twee nieuwe klompen aan. Dat was de klomp die achter de eerste aankwam. Die klomp is nu opgesplitst in twee delen. Wat verloopt dit allemaal raar
Er zitten nog steeds botstukjes in de ontlasting, wat heeft hij in vredesnaam gegeten?? De dierenarts gelooft haast niet dat Vegas alleen dat kippenbotje/vleugeltje heeft gegeten maar ik weet zeker van wel. Vegas is nooit alleen en loopt niet los, alles wat hij eet registreer ik. De dierenarts ziet dit beeld alleen bij honden die een heel groot bot hebben gegeten maar niet zoals Vegas een 'krak-krak' stukje.
Ik vind het heel erg dat het nog niet voorbij is. Morgen wéér klysma's en foto's.. om 10.15 is de eerste afspraak en dan praten we eerst door of Vegas nog ontlasting heeft gehad en of we dan een foto maken of meteen gaan spoelen.
Ik heb nu ook parafine meegekregen om oraal toe te dienen. Dat probeer ik straks op een klein stukje ontbijtkoek omdat ik bang ben dat hij straks niet meer wil eten als ik het door zijn voer doe.
Na de keutel van vanmiddag is er niets meer uitgekomen, de persdrang is ook veel minder. Vegas zijn kont is helemaal uitgewoond
Ik heb wel de parafine met een bruin kleurtje naar buiten zien komen. Kom op Vegas: POEPEN!
Ik vind het heel erg dat het nog niet voorbij is. Morgen wéér klysma's en foto's.. om 10.15 is de eerste afspraak en dan praten we eerst door of Vegas nog ontlasting heeft gehad en of we dan een foto maken of meteen gaan spoelen.
Ik heb nu ook parafine meegekregen om oraal toe te dienen. Dat probeer ik straks op een klein stukje ontbijtkoek omdat ik bang ben dat hij straks niet meer wil eten als ik het door zijn voer doe.
Na de keutel van vanmiddag is er niets meer uitgekomen, de persdrang is ook veel minder. Vegas zijn kont is helemaal uitgewoond

-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Moos
- Zeer actief
He verdorie. Door blijven poepen Vegas!
Zou je het misschien niet op iets anders kunnen geven dan ontbijtkoek? Die ontbijtkoek vind ik zo eng klinken weer...
Misschien, zou het kunnen, dat die ene klomp die nu twee is iets makkelijker zal kunnen passeren omdat hij dan wel in twee kleinere stukken uiteen is gevallen? Als kleine positieve noot...
Zou je het misschien niet op iets anders kunnen geven dan ontbijtkoek? Die ontbijtkoek vind ik zo eng klinken weer...
Misschien, zou het kunnen, dat die ene klomp die nu twee is iets makkelijker zal kunnen passeren omdat hij dan wel in twee kleinere stukken uiteen is gevallen? Als kleine positieve noot...

- yuki
- Zeer actief
-
Ari@ne