Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Domme vraag waarschijnlijk over vochtafdrijvers

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Domme vraag waarschijnlijk over vochtafdrijvers

Ongelezen bericht door MJ »

maar ik stel hem toch maar. :wink:

Bassie heeft donderdag een spuit om vocht af te drijven gehad en vrijdag en zaterdag 2 x daags 1 pilletje hiervoor.
Nu plaste hij daar niet echt veel van . Donderdag nacht wel 2 kleine plasjes maar verder eigenlijk niet veel meer als anders.

Ik heb tot gisteravond beneden geslapen en Bassie sliep ook al die nachtjes keurig door. Vannacht ben ik weer boven gaan slapen en vanochtend was de keuken echt een oceaan. Kanonne, wat een plas zeg !
Erg sneu want als er 1 hondje zindelijk is dan is Bassie dat wel. En deze muts lag weer boven te slapen. :roll:

Gaan de vochtafdrijvers misschien nu pas hun werk doen ?
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat vochtafdrijvers gaan werken maar het lijkt me dat het plassen toch daarvan komt?
Sterkte met Bassie :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ligt eraan welke het zijn ? Uschie had furosal en daar moest ze toch wel binnen twee uur veel op plassen
MJ
Zeer actief

Reini schreef:Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat vochtafdrijvers gaan werken maar het lijkt me dat het plassen toch daarvan komt?
Het lijkt mij ook het meest waarschijnlijke...daarom zei ik al dat het ws een domme vraag was :mrgreen: maar toch maar even voor de zekerheid navragen. Ik heb geen idee hoe lang die pillen hun werking doen ook al krijgt ie ze nu niet meer.
Ik ga maar weer beneden slapen de aankomende nachtjes. :wink:
Addy

Marie-José schreef:
Reini schreef:Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat vochtafdrijvers gaan werken maar het lijkt me dat het plassen toch daarvan komt?
Het lijkt mij ook het meest waarschijnlijke...daarom zei ik al dat het ws een domme vraag was :mrgreen: maar toch maar even voor de zekerheid navragen. Ik heb geen idee hoe lang die pillen hun werking doen ook al krijgt ie ze nu niet meer.
Ik ga maar weer beneden slapen de aankomende nachtjes. :wink:
ja het plassen komt echt van de vochtafdrijvers, dat is ook de bedoeling :wink:
MJ
Zeer actief

Addy schreef:Ligt eraan welke het zijn ? Uschie had furosal en daar moest ze toch wel binnen twee uur veel op plassen
Moest even in vuilniszak zoeken :mrgreen: want ik had het doosje al weggegooid omdat zaterdagavond zijn laatse pil was.
Hij heeft Furosoral 40 mg gehad. Misschien heeft het een latere werking bij Bassie. :19:
Addy

Marie-José schreef:
Addy schreef:Ligt eraan welke het zijn ? Uschie had furosal en daar moest ze toch wel binnen twee uur veel op plassen
Moest even in vuilniszak zoeken :mrgreen: want ik had het doosje al weggegooid omdat zaterdagavond zijn laatse pil was.
Hij heeft Furosoral 40 mg gehad. Misschien heeft het een latere werking bij Bassie. :19:
Had Uschie ook, deze dosering.
Ja het kan een latere werking zijn maar vind het wel vreemd omdat juist furosal is voor een snelle vochtafdrijving, Uschie had vocht achter haar longen en hart
Addy

Heb het nog even voor je opgezocht op internet :wink:
Het vochtafdrijvend effect begint na een half tot één uur en kan vier tot acht uur aanhouden. De capsules met vertraagde afgifte beginnen binnen drie uur te werken en werken 24 uur lang.
MJ
Zeer actief

Addy schreef: Had Uschie ook, deze dosering.
Ja het kan een latere werking zijn maar vind het wel vreemd omdat juist furosal is voor een snelle vochtafdrijving, Uschie had vocht achter haar longen en hart
Bassie had ineens een verdikking onder zijn keel donderdag waardoor hij het heel benauwd had. Daarom kreeg hij en een spuit en voor 2 daagjes pillen mee.
Donderdagnacht heeft ie 2 plasjes gedaan (die ziel maakt me dan braaf wakker ) maar verder niet ontzettend veel geplast de dagen erna.Zaterdagavond was zijn laatste pil en ook toen bleef het rustig. Vannacht heb ik dus maar weer boven geslapen (Bassie wil niet naar boven dus slaapt in de huiskamer) en toen ging het dus ws wel werken.

Zie net je laatste bericht (dank je wel Addy voor het opzoeken :flower: )
Bassie heeft zaterdagavond rond 18 uur zijn laatste pil gehad. Dan zou het effect toch weg moeten zijn.
Maar aan de andere kant kan ik er niets anders van maken dan dat het daarvan moet komen.
Ik heb natuurlijk wel een halve Teckel die alles op een andere manier doet natuurlijk. :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn lola had 3 spuiten gehad en ging binnen een paar uur echt liters (zo leek het) plassen. dus ik weet niet of het ook langer kan duren
Afbeelding
Addy

Ik vind de dosis ook erg hoog voor zo'n klein hondje dus kan best zijn dat het daardoor langer nawerkt
MJ
Zeer actief

Ik ga er maar gewoon vanuit dat de pillen een langere nawerking hebben bij Bassie en hou het maar even in de gaten.
Dank jullie wel hoor ! :wink:
Addy

Marie-José schreef:Ik ga er maar gewoon vanuit dat de pillen een langere nawerking hebben bij Bassie en hou het maar even in de gaten.
Dank jullie wel hoor ! :wink:
Overigens prima dat ze er veel op geplast heeft, ook al is het wat later, dan hield ze toch teveel vocht vast :wink:
MJ
Zeer actief

Inge O schreef:bassie weer :roll: :mrgreen: . hoe doet hij het :denken: ? normaal moet je van dit soort pillen al plassen als je er maar naar kíjkt :mrgreen: !
Tja..da's onze Bassie. Die kleine freggel doet gewoon alles tegen de regels in. :19: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”