Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gisteren had Q diarree. Vanochtend was hij heel erg aanhalig, week niet van mijn zijde. Ontlasting was wel weer goed. Kon zijn achterhand niet aanraken. Ik dacht meteen dat hij weer een sok te pakken had gehad en ben met hem naar de DA gegaan.
Die kon zo niets voelen aan zijn buik. Q had 39.2 c en heeft een injectie met metacam gehad. Nu 38.3 c
Maar hij gedraagt zich erg ziek Wijkt niet van mijn zijde enz. Alsof hij net uit een zware narcose is gekomen. Vanmiddag heeft hij wel gegeten en gedronken.
Konden ze maar praten!
Laatst gewijzigd door Asterix op 20 dec 2007 17:46, 6 keer totaal gewijzigd.
Pootjes van Ella en Joost (Josie) Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Bedankt! Ik heb zijn temperatuur niet meer gemeten. Dat vindt hij echt verschrikkelijk. Moet hem dan echt een slipketting en riem omdoen en naar mij toe trekken :N: Hij heeft sinds vanmiddag niet meer gedronken, Ligt nu stilletjes in de woonkamer.
Iedere avond na het avondeten mogen de Q's even naar de keuken om te kijken of er nog wat te snaaien valt. Af en toe wordt er een bord afgelikt. Queen had het alleenrecht dit keer. Q komt niet van zijn plaats.
Normaal gesproken zit hij ook altijd op schoot bij Rob. Nu dus ook niet.
Ik zou zo graag weten wat hem mankeerd, dit is echt niet de Q die we kennen.
Beterschap, hoop dat hij zich snel weer beter voelt
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Cleo schreef:
Net je raad opgevolgd. Het ging niet van harte maar alles beter dan hem naar mij toesleuren. 37.4
De temperatuur van honden hoort eigenlijk tussen de 38 en 39 graden te liggen. 37,4 Graden is dus wel wat laag.
Kan dat door de spuit van Metacam komen? Vanochtend om ca 10:15 gehad. Weet niet de hoeveelheid maar was afgestemd voor een hond van 50 kg. Q weegt nu 70,5 kg.
Edit: heb rekening nu voor mij liggen: aantal 3,50 Inj metacam per ml
Cleo schreef:
Net je raad opgevolgd. Het ging niet van harte maar alles beter dan hem naar mij toesleuren. 37.4
De temperatuur van honden hoort eigenlijk tussen de 38 en 39 graden te liggen. 37,4 Graden is dus wel wat laag.
Kan dat door de spuit van Metacam komen? Vanochtend om ca 10:15 gehad. Weet niet de hoeveelheid maar was afgestemd voor een hond van 50 kg. Q weegt nu 70,5 kg.
Ik heb nog niet eerder gehoord dat de temperatuur van een hond omlaag zou gaan door een pijnstillende injectie.
Cleo schreef:
Ik heb nog niet eerder gehoord dat de temperatuur van een hond omlaag zou gaan door een pijnstillende injectie.
Lance kreeg ook ondertemp door de rimadyl , het is ook een koorsremmer.
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Wat nu weer? Queen heeft uit frustratie geplast (nadat Q zich heeft terug getrokken) en Q heeft zich terug getrokken in een inimi- meter-kastje op de begaande grond.
Ik weet dat stervende katten zich terug trekken. Q is mijnziens alles behalve stervend? Hij eet, heeft een iets te lage temperatuur, drinkt weer. nog geen ontlasting gehad. Wel toont hij zich nog steeds erg ziek.
Kunnen honden zich aanstellen? Hij heeft de afgelopen dagen geen overmatige aandacht van ons gehad. Ik 'treiter' hem zelfs met de thermometer 2x daags. Al grommend laat hij dit wel toe.
Laatst gewijzigd door Asterix op 24 nov 2007 06:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het een beetje verontrustend allemaal, hoe hij zich gedraagt in combinatie met zijn temperatuur en zou het zelf niet vertrouwen als er aan de situatie niets veranderd is denk ik.
Net de praktijk gebeld. Omdat de klachten allemaal zo wazig zijn is het geen spoedgeval. Hij eet en drinkt goed, temperatuur is goed, geen reden om meteen in aktie te komen.
Morgenochtend zijn ze wel op op de praktijk aanwezig.
Daarnet liep hij met zijn kop tegen de koelkast, een enorme piep, kwam knuffel halen bij Rob en liep gedesoriënteerd weer naar zijn mat
Hij komt ook geen knuffels halen als wij beneden komen. Zo kan ik een hele rij opnoemen wat er niet (meer) klopt bij hem.
pfffww, nu weer 39.1