Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kvv en barf
Moderator: moderatorteam
-
C@rmen
Kvv en barf
De jongens krijgen hier nu in principe kvv(dagelijks compleet en aanvullend) en voor de afwisseling om de 1 of 2 dagen een keer een kippenpoot of een vis.Nou heb ik (eindelijk) een adres gevonden voor vers producten die ze me aan huis komen bezorgen en zit ik er aan te denken om de jongens dan maar dagelijks 's ochtends kvv te geven en 's avonds vers producten.Maar nou vraag ik me af of dat wel kan? En zo ja als ik dan 1x daags kvv compleet geef maakt het dan nog echt uit wat ik savonds aan verse producten geef?
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, dat maakt op de langere termijn wel uit.
Als jij smorgens een complete kvv voert en je voert 's avonds voornamelijk orgaanvlees bij, dan krijgt je hond teveel orgaanvlees, want kvv zit daar vol mee. Geef je een kvv waar ook bot in zit en je geeft ;s avonds voornamelijk botten omdat je hond dat zo leuk vind om te eten, dan krijgt je hond een hoop bot binnen, terwijl hij dat niet nodig heeft.
Dus ik zou wel goed wisselen 's avonds, vooral met veel spiervlees en goed bevleesde botten en hoogwaardig vet, want dat zit allemaal wat minder in kvv.
Je kan natuurlijk ook de maaltijden die je wilt geven over een dag verdelen: smorgens beetje kopvlees en een orgaantje en savonds het spiervlees met bot of vis en dergelijke.
Als jij smorgens een complete kvv voert en je voert 's avonds voornamelijk orgaanvlees bij, dan krijgt je hond teveel orgaanvlees, want kvv zit daar vol mee. Geef je een kvv waar ook bot in zit en je geeft ;s avonds voornamelijk botten omdat je hond dat zo leuk vind om te eten, dan krijgt je hond een hoop bot binnen, terwijl hij dat niet nodig heeft.
Dus ik zou wel goed wisselen 's avonds, vooral met veel spiervlees en goed bevleesde botten en hoogwaardig vet, want dat zit allemaal wat minder in kvv.
Je kan natuurlijk ook de maaltijden die je wilt geven over een dag verdelen: smorgens beetje kopvlees en een orgaantje en savonds het spiervlees met bot of vis en dergelijke.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
C@rmen
Oke ik heb even wat meer info opgezocht en kom tot de conclussie dat ik savonds wel het volgende zou kunnen voeren (aan wat ik bij deze persoon kan afhalen):Roelfien schreef:Ja, dat maakt op de langere termijn wel uit.![]()
* Vleesbotten
kippennekken (karkas/rug)
Geitenribben
Eendenpoten
Geitennek
Parelhoen karkas
Kwartel karkas
* Spiervlees
runderkopsvlees
kalfskopvlees
kalfssnippers
lamssnippers
Paardenvlees
En qua orgaanvlees kan ik dan beter niets voeren? ( ze eten hier smul en dat staat geloof ik bol van orgaanvlees)
Ze eten nu eigenlijk om de dag een bot (of lap pens/lever/hart) maar die haal ik bij de supermarkt en vaak zijn dat kippepoten of ribben oid. Dus als ik weet wat ik bestellen kan dan ga ik zsm bestellen ook om de tanden van de uk weer mooi wit te krijgen
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- maai
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
C@rmen
Ik kwam via een tip op www.gelukkigdier.nl, ze bezorgen in almelo vanaf 30 euro en dan 10 euroi bezorgkosten. helaas in enschede pas vanaf 50 euro plus die 10 euro bezorgkostenMarie-José schreef:Mag ik vragen welk adresje jij gevonden hebt, Carmen ?![]()
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- MJ
- Zeer actief
Dank je wel ! Link heb ik opgeslagen.C@rmen schreef:Ik kwam via een tip op www.gelukkigdier.nl, ze bezorgen in almelo vanaf 30 euro en dan 10 euroi bezorgkosten. helaas in enschede pas vanaf 50 euro plus die 10 euro bezorgkostenMarie-José schreef:Mag ik vragen welk adresje jij gevonden hebt, Carmen ?![]()
edit: krijg "pagina kan niet worden weergegeven". straks maar weer even proberen.
-
C@rmen
Klik hier maar even dan doet ie het (hij pakt in het vorige bericht de komma mee
)
www.gelukkigdier.nl
www.gelukkigdier.nl
- MJ
- Zeer actief
Yes !C@rmen schreef:Klik hier maar even dan doet ie het (hij pakt in het vorige bericht de komma mee)
www.gelukkigdier.nl
-
C@rmen
- MJ
- Zeer actief
Vind ik helemaal goed hoor ! Ik hoef alleen de eerste tijd nog niet te bestellen want ik heb nog heel veel liggen. Maxi barft niet meer (meneer moest er niets meer van hebben en liet dus gewoon alles liggen ,verwend dingC@rmen schreef:MJ als jij nou dingen gaat bestellen he, kunnen we dat dan niet samen doen? Dan kunnen we de bezorgkosten delen. Ik ben elke donderdag in Almelo dus zou het dan zo bij jou af kunnen halen
Zogauw ik bestel geef ik een gil.
-
C@rmen
PrimaMarie-José schreef:Vind ik helemaal goed hoor ! Ik hoef alleen de eerste tijd nog niet te bestellen want ik heb nog heel veel liggen. Maxi barft niet meer (meneer moest er niets meer van hebben en liet dus gewoon alles liggen ,verwend dingC@rmen schreef:MJ als jij nou dingen gaat bestellen he, kunnen we dat dan niet samen doen? Dan kunnen we de bezorgkosten delen. Ik ben elke donderdag in Almelo dus zou het dan zo bij jou af kunnen halen) en met die 2 kleintjes die 125 en 25 gram eten doe ik héééééél lang met de hoeveelheden die ik nog in de vriezer had liggen .
![]()
Zogauw ik bestel geef ik een gil.