Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Flip ziek, evenuteel pijnstiller geven?
Moderator: moderatorteam
-
Flip
- Zeer actief
Flip ziek, evenuteel pijnstiller geven?
Flip is ziekjes, gisteravond rillen en diarree.
Eergisteren en gisteren heeft hij gespuugd, vandaag niet.
Hij is vandaag al wel een stuk vrolijker, wilde ook graag wandelen en kijkt fris uit zijn oogjes.
Nu vraag ik me af; mag hij als hij koortsig is en zich duidelijk niet lekker voelt een kwartje Previcox?
De hond van mijn ouders krijgt dit voor zijn artrose, dus mijn ouders hebben het in huis.
Als Flip vanavond toch weer bibberig wordt dan zou ik hem een kwartje kunnen geven, maar ik weet niet of Previcox wel verstandig is.
(Rymadil wordt bij mijn weten ook wel gegeven als een hond wat ziek is, en omdat Previcox vergelijkbaar is bij mijn weten vroeg ik me dit af)
Ik ga natuurlijk naar de dierenarts als hij slechter wordt, maar omdat hij genoeg drinkt en de gekookte kipfilet er in blijft, en Flip's temp nu 38 graden is lijkt het me de goede kant weer op te gaan.
Eergisteren en gisteren heeft hij gespuugd, vandaag niet.
Hij is vandaag al wel een stuk vrolijker, wilde ook graag wandelen en kijkt fris uit zijn oogjes.
Nu vraag ik me af; mag hij als hij koortsig is en zich duidelijk niet lekker voelt een kwartje Previcox?
De hond van mijn ouders krijgt dit voor zijn artrose, dus mijn ouders hebben het in huis.
Als Flip vanavond toch weer bibberig wordt dan zou ik hem een kwartje kunnen geven, maar ik weet niet of Previcox wel verstandig is.
(Rymadil wordt bij mijn weten ook wel gegeven als een hond wat ziek is, en omdat Previcox vergelijkbaar is bij mijn weten vroeg ik me dit af)
Ik ga natuurlijk naar de dierenarts als hij slechter wordt, maar omdat hij genoeg drinkt en de gekookte kipfilet er in blijft, en Flip's temp nu 38 graden is lijkt het me de goede kant weer op te gaan.
Groetjes Marjolijn en Flip

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
- Marley2016
- Actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Flip
- Zeer actief
Bedankt voor de antwoorden!
Ik zou nu sowieso geen pijnstiller geven, maar ik dacht misschien als hij koortsig wordt.
Ik dacht een beetje vanuit mezelf, als ik koorts heb neem ik een paracetamol, dus vandaar.
Gelukkig gaat het weer beter, maar ik zal in elk geval geen medicijn aan hem geven.
Bedankt
.
Ik zou nu sowieso geen pijnstiller geven, maar ik dacht misschien als hij koortsig wordt.
Ik dacht een beetje vanuit mezelf, als ik koorts heb neem ik een paracetamol, dus vandaar.
Gelukkig gaat het weer beter, maar ik zal in elk geval geen medicijn aan hem geven.
Bedankt

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Waarom zou je een pijnstiller/ontstekingsremmer willen geven als je hond wat koortsig is? Neem je zelf ook gelijk een pijnstiller als je een griepje hebt?
Volgens mij wordt Rimadyl ook nooit voorgeschreven als een hond 'gewoon' een paar dagen niet lekker is? Tenminste; ik heb er nog nooit van gehoord.
Ik zou het, als ik jou was, gewoon even aankijken en als je het niet vertrouwt, even langs de dierenarts gaan.
Volgens mij wordt Rimadyl ook nooit voorgeschreven als een hond 'gewoon' een paar dagen niet lekker is? Tenminste; ik heb er nog nooit van gehoord.
Ik zou het, als ik jou was, gewoon even aankijken en als je het niet vertrouwt, even langs de dierenarts gaan.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Misschien omdat koorts een teken is van een infectie in het lichaam en dan kan een onstekingsremmer best handig zijn.Scooby schreef:Waarom zou je een pijnstiller/ontstekingsremmer willen geven als je hond wat koortsig is? Neem je zelf ook gelijk een pijnstiller als je een griepje hebt?
Neemt niet weg dat ik ook niet direkt die spullen erin zou stoppen.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
Flip
- Zeer actief
Ik vroeg me af of je een pijnstiller kunt geven als je hond koortsig is.Scooby schreef:Waarom zou je een pijnstiller/ontstekingsremmer willen geven als je hond wat koortsig is? Neem je zelf ook gelijk een pijnstiller als je een griepje hebt?
En aangezien Previcox bij mijn weten een pijnstiller is, dacht ik dat dat misschien zou helpen.
Als ik koorts heb neem ik meestal wel een paracetamol, dat is toch niet zo apart.
Ik heb Flip ook niks gegeven, maar vroeg het me af of het zou kunnen.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Flip schreef:Ik vroeg me af of je een pijnstiller kunt geven als je hond koortsig is.Scooby schreef:Waarom zou je een pijnstiller/ontstekingsremmer willen geven als je hond wat koortsig is? Neem je zelf ook gelijk een pijnstiller als je een griepje hebt?
En aangezien Previcox bij mijn weten een pijnstiller is, dacht ik dat dat misschien zou helpen.
Als ik koorts heb neem ik meestal wel een paracetamol, dat is toch niet zo apart.
Ik heb Flip ook niks gegeven, maar vroeg het me af of het zou kunnen.
Ik zou dat niet doen. Koorts heeft een reden en sowieso áls de koorts hoog zou worden een (mogelijk ernstige) indicatie.
Als je dit gaat onderdrukken, kan je nergens meer op afgaan omdat een hond verder weinig duidelijk kan maken.
Bij artrose of andere gewrichtsproblemen kan je pijnstilling geven op advies van de dierenarts. Eventueel na operaties ook.
Voor andere zaken nooit zomaar een pijnstilling geven