Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kosten gebitsreiniging
Moderator: moderatorteam
-
C@rmen
kosten gebitsreiniging
Zijn er hier mensen waarvan (onder narcose) het gebit van hun hond is gereinigd?
De uk heeft best wel wat bruinige tanden en dat wil ik graag laten verwijderen, eraf krabben heb ik geprobeerd maar het zit goed vast :N: Hij gaat pas in het voorjaar onder narcose omdat ik het nu niet aandurf ivm zijn overgewicht en een niet al te beste conditie, maar vroeg me alvast af wat me dat ongeveer gaat kosten. (hij weegt overigens een 7 kilo)
De uk heeft best wel wat bruinige tanden en dat wil ik graag laten verwijderen, eraf krabben heb ik geprobeerd maar het zit goed vast :N: Hij gaat pas in het voorjaar onder narcose omdat ik het nu niet aandurf ivm zijn overgewicht en een niet al te beste conditie, maar vroeg me alvast af wat me dat ongeveer gaat kosten. (hij weegt overigens een 7 kilo)
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
C@rmen
Hij kreeg altijd brokken en sinds een week of 6 kvv, hier thuis krijgt hij hoofdzakelijk kvv en om de dag een rauw bot. De aanslag op zijn (hoek)tanden en kiezen is wel minder geworden (mede doordat ik het wel wat heb af kunnen krabben) maar hij heeft met name het bovengebit wel erg vies .zou dat nog weggaan? (hij is trouwens bijna 6 jaar )alm@ schreef:Ik weet niet wat je voert maar misschien kan je hem geregeld een rauw bot of een lapje pens geven. Alle kans dat de kiezen dan vanzelf schoon worden en dan is schoonmaken niet meer nodig
-
C@rmen
Deze is gebruikt bij de DA maar dat laat hij niet echt toeNanna schreef:Voor 12.50 koop je een roestvrijstalen tandenkrabber
Als hij het goed toelaat kun je daarmee prima tandsteen verwijderen en hoeft ie ook niet onder narcose.
http://www.greyhoundsrescue.nl/catalog/ ... cts_id=148
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Klopt, bij Silka was de bruine aanslag in een half jaar helemaal weg door het voeren van rauwe (vlees)botten en penslappen. Ze heeft nu spierwitte tanden en kiezen. Ongelooflijk eigenlijk.alm@ schreef:Ik weet niet wat je voert maar misschien kan je hem geregeld een rauw bot of een lapje pens geven. Alle kans dat de kiezen dan vanzelf schoon worden en dan is schoonmaken niet meer nodig
- Youp
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Jenny had ook zo'n vies gebit toen ze bij ons kwam. Enorm veel aanslag en bij de hoektanden veel tandsteen, zelfs haar tandvlees was ontstoken.
Bij WHG Dierenartsen hebben ze het ergste handmatig, dus zonder narcose verwijderd en voor de rest laat ik haar veel kluiven. Ze krijgt hier KVV en nu, na een half jaar, heeft ze een gebit om door een goud ringetje te halen. Jenny is overigens 5 jaar.
Met zo'n krabbertje zou ik trouwens uitkijken. Als je niet weet hoe je dat moet gebruiken loop je kans dat je het glazuur beschadigt.
Bij WHG Dierenartsen hebben ze het ergste handmatig, dus zonder narcose verwijderd en voor de rest laat ik haar veel kluiven. Ze krijgt hier KVV en nu, na een half jaar, heeft ze een gebit om door een goud ringetje te halen. Jenny is overigens 5 jaar.
Met zo'n krabbertje zou ik trouwens uitkijken. Als je niet weet hoe je dat moet gebruiken loop je kans dat je het glazuur beschadigt.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- alm@
- moderator
Ja hoor zeker weten dat het helemaal weggaat, het heeft alleen even tijd nodigC@rmen schreef:Hij kreeg altijd brokken en sinds een week of 6 kvv, hier thuis krijgt hij hoofdzakelijk kvv en om de dag een rauw bot. De aanslag op zijn (hoek)tanden en kiezen is wel minder geworden (mede doordat ik het wel wat heb af kunnen krabben) maar hij heeft met name het bovengebit wel erg vies .zou dat nog weggaan? (hij is trouwens bijna 6 jaar )alm@ schreef:Ik weet niet wat je voert maar misschien kan je hem geregeld een rauw bot of een lapje pens geven. Alle kans dat de kiezen dan vanzelf schoon worden en dan is schoonmaken niet meer nodig

-
C@rmen
Dan gaan we daar maar vanuitalm@ schreef:Ja hoor zeker weten dat het helemaal weggaat, het heeft alleen even tijd nodigC@rmen schreef:Hij kreeg altijd brokken en sinds een week of 6 kvv, hier thuis krijgt hij hoofdzakelijk kvv en om de dag een rauw bot. De aanslag op zijn (hoek)tanden en kiezen is wel minder geworden (mede doordat ik het wel wat heb af kunnen krabben) maar hij heeft met name het bovengebit wel erg vies .zou dat nog weggaan? (hij is trouwens bijna 6 jaar )alm@ schreef:Ik weet niet wat je voert maar misschien kan je hem geregeld een rauw bot of een lapje pens geven. Alle kans dat de kiezen dan vanzelf schoon worden en dan is schoonmaken niet meer nodig
-
Leane
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb het bij Romeo laten doen toen hij vijf was.
Echt smerig was het nog niet, maar ik ben erg voorzichtig met dit soort dingen, dus liever te vroeg dan te laat.
Hij weegt 29 kg, en het kostte nog geen 100 euro.
Inmiddels krijgen beide honden kvv, en binnenkort wil ik rustig aan ook rauwe botten gaan voeren.
Ik hoop dat daarmee te gebitten van de honden mooi schoon blijven.
Bij de meeste honden is dit ook zo, maar er zijn natuurlijk uitzonderigen bij.
Ik zou het iig nog een tijdje aankijken, zie je nou echt geen verbetering dan kan je dan altijd nog kiezen voor reinigen onder narcose.
Echt smerig was het nog niet, maar ik ben erg voorzichtig met dit soort dingen, dus liever te vroeg dan te laat.
Hij weegt 29 kg, en het kostte nog geen 100 euro.
Inmiddels krijgen beide honden kvv, en binnenkort wil ik rustig aan ook rauwe botten gaan voeren.
Ik hoop dat daarmee te gebitten van de honden mooi schoon blijven.
Bij de meeste honden is dit ook zo, maar er zijn natuurlijk uitzonderigen bij.
Ik zou het iig nog een tijdje aankijken, zie je nou echt geen verbetering dan kan je dan altijd nog kiezen voor reinigen onder narcose.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
C@rmen
- alm@
- moderator
Kijk niet raar op als het zeker een half jaar duurt voordat het gebitje schoon is, door het rauwe botten en pens knagen wordt laagje voor laagje afgesletenC@rmen schreef:Nee heb (nog) geen zorgverzekering voor Spike, maar als ik het zo lees moet het met botten ook wel goedkomen en dat heb ik natuurlijk 10 x liever dan dat meneer onder narcose moet.thom schreef:Carmen, heb je een verzekering voor de honden. Dan krijg je 81% terug.
Tenminste bij Proteq.
Ik heb hier een paar maanden geleden een opvanghondje gehad met een vreselijk gebitje :N: ik zie haar nog geregeld en nu pas begint het mooi schoon te worden

-
C@rmen
We zullen zien, we moeten so wie so met een event. gebitsreiniging onder narcose wachten. Ik durf het echt niet aan om hem onder narcose te laten gaan met zijn overgewicht en verminderde conditie. Dus een half jaar tijd zijn we so wie so kwijt aan wachtenalm@ schreef:Kijk niet raar op als het zeker een half jaar duurt voordat het gebitje schoon is, door het rauwe botten en pens knagen wordt laagje voor laagje afgesletenC@rmen schreef:Nee heb (nog) geen zorgverzekering voor Spike, maar als ik het zo lees moet het met botten ook wel goedkomen en dat heb ik natuurlijk 10 x liever dan dat meneer onder narcose moet.thom schreef:Carmen, heb je een verzekering voor de honden. Dan krijg je 81% terug.
Tenminste bij Proteq.
Ik heb hier een paar maanden geleden een opvanghondje gehad met een vreselijk gebitje :N: ik zie haar nog geregeld en nu pas begint het mooi schoon te worden
- gizmo
- Zeer actief
-
C@rmen
Gerookte botten worden geloof ik niet (goed) verteerd en daar kunnen ze van die hele harde ontlasting van krijgen. Janus heeft er ooit 1 gehad en die joelde het uit bij het poepen en perste zo hard dat er bloed bij de ontlasting zat. Heeft dus ook nooit weer een gerookte had, alleen rauw.pablo schreef:Gizmo heeft een beetje tandsteen aan zijn achterste kiezen onder
Nu heb ik in de dierenwinkel gekeken daar liggen gerookte botten
Is dat ook goed om die te geven?
- Gittje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1