Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De naam van je hond...
Moderator: moderatorteam
- Chucky&Kyra
- Vaste gebruiker
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Re: De naam van je hond...
*kelly* schreef:Hoe heet je hond,
Sjon!

heb je deze naam zelf uitgekozen
Yep

en heeft ie nog een betekenis?
Betekent in NL "Kind Van Ma Flodder"
En welke naam vind je bijvoorbeeld ook heel mooi
Vind Tyler een mooie naam, en het husseltje van een vriendin heet Dano, ook een topnaam

Snuitjeen welke zou je nóóit kiezen?

- Anthraciet
- Actief
Chakka, wat 'vriend' betekent. Hij is dan ook een fijne vent die graag door iedereen gekroeld wil worden. Officieel heet hij Shaktolik, wat een bergrange in Alaska is.
Nanuk, wat 'ijsbeer' betekent. Hij is een heerlijke kroelbeer
(voluit heet hij Nannuraluk, wat ook ijsbeer betekent)
Tiki heet voluit Tikaani en dat betekent 'wolf'. Op zijn stamboom heet hij Illanar.
Dara is een opvangertje en heette al zo. Ondanks dat het qua uitspraak veel op Chakka lijkt, hebben we de naam toch aangehouden omdat ze er al zo goed naar luisterde
Nanuk, wat 'ijsbeer' betekent. Hij is een heerlijke kroelbeer

(voluit heet hij Nannuraluk, wat ook ijsbeer betekent)
Tiki heet voluit Tikaani en dat betekent 'wolf'. Op zijn stamboom heet hij Illanar.
Dara is een opvangertje en heette al zo. Ondanks dat het qua uitspraak veel op Chakka lijkt, hebben we de naam toch aangehouden omdat ze er al zo goed naar luisterde

Ons meissie heet Magic
voluit AnyMagic Phantasy Illusions
Mevrouw heette al zo toen we haar kregen en ze luisterde er redelijk naar dus hebben we het ook maar zo gelaten. Zelf had ik de naam niet uitgekozen maar goed we laten het lekker zo.
Mijn vorige hond die nog lekker bij mijn ouders woont heet Timber voluit
Xanadou Timber My Love Of Splendour.
Ik heb ooit samen gewerkt met een blinde jongen zijn geleide hond heette ook timber Ik vond de naam wel wat hebben en zei al als ik ooit weer een hond koop komt hij timber te heten.
En 4 maand later zat de Golden retriever er en over de naam viel niet te twisten alleen moest het met een X beginnen. Dus mijn vader meteen Xanadou geroepen nou prima dan is het bij deze Xanadou Timber en dit kwam ook nog precies uit met de hoeveelheid tekens die toegestaan waren
voluit AnyMagic Phantasy Illusions
Mevrouw heette al zo toen we haar kregen en ze luisterde er redelijk naar dus hebben we het ook maar zo gelaten. Zelf had ik de naam niet uitgekozen maar goed we laten het lekker zo.
Mijn vorige hond die nog lekker bij mijn ouders woont heet Timber voluit
Xanadou Timber My Love Of Splendour.
Ik heb ooit samen gewerkt met een blinde jongen zijn geleide hond heette ook timber Ik vond de naam wel wat hebben en zei al als ik ooit weer een hond koop komt hij timber te heten.
En 4 maand later zat de Golden retriever er en over de naam viel niet te twisten alleen moest het met een X beginnen. Dus mijn vader meteen Xanadou geroepen nou prima dan is het bij deze Xanadou Timber en dit kwam ook nog precies uit met de hoeveelheid tekens die toegestaan waren

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- *kelly*
- Zeer actief

Ben al een hele tijd benieuwd hoe je dit nou precies uitspreektCaro. schreef: Puchu, zo genoemd door de fokker. Een oude Peruaanse roepnaam voor een Peruaans ras. Perfect dus, leuk én origineel vonden wij en is dus zo gebleven (alhoewel hij ook wel 'Apie' of 'Gepuched' genoemd wordt).

Vind het wel een bijzondere naam namelijk....
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Toby vond ik gewoon een leuke naam maar blijkt ook groots te betekenen en dat is wel leuk voor een Jack russell.
Djucko is afgeleid van Djaiko een hond die bij ons in de straat heeft gewoond.
Cooper vonden wij gewoon een leuke naam.
Djucko is afgeleid van Djaiko een hond die bij ons in de straat heeft gewoond.
Cooper vonden wij gewoon een leuke naam.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
- Hummer
- Actief
Hummer hebben we als pup gekregen en zelf verzonnen. we wilde een stoer naam die je niet al te veel hoort. We hadden eerst nog twee andere namen. Swiffer, omdat je met hem de vloer kunt aanvegen met zijn lange lage lichaam en Sorbo, dat vonden we gewoon leuk klinken.
Maar het is dus Hummer geworden en soms krijgt hij de bijnaam humze pumze of gumpie.
Namen die ik nooit zo kiezen zijn lady, spike, jacky, bo/ beau en eigenlijk alle namen waar je er doorgaans wel een van hoort in elke groepsles bij de hondenschool. No offense als je hond een van deze namen heeft
.
Maar het is dus Hummer geworden en soms krijgt hij de bijnaam humze pumze of gumpie.
Namen die ik nooit zo kiezen zijn lady, spike, jacky, bo/ beau en eigenlijk alle namen waar je er doorgaans wel een van hoort in elke groepsles bij de hondenschool. No offense als je hond een van deze namen heeft

Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
harley,voluit salaborghs harley davidson,heette al zo(wisten we niet) en wij hadden harley uitgezocht door in de tv gids te zoeken(orange county choppers) bij de fokker bleek dus dat we beiden dezelfde naam hadden verzonnen
Demi heette al zo toen we haar ophaalde en ik kon zelf ook geen betere verzinnen dus heet ze nog steeds demi
groetjes eefje

Demi heette al zo toen we haar ophaalde en ik kon zelf ook geen betere verzinnen dus heet ze nog steeds demi

groetjes eefje
- Hamilton
- Zeer actief
m'n 1e Beagle: Dyane (naar Diana, godin v.d.jacht en dan een beetje verengelst) stamboom: Gameland's Fancy
m'n 1e Hamilton Stövare: Nils (ook op de stamboom), bij de fokster heette hij eigenlijk Skott (wat geweerpatroon of schot betekend, hun auto lag er vol mee)maar aangezien ze in Zweden de stambomen al met 8 weken klaar hadden, had de fokster er gewoon 1 met Nils aangevraagd en die toen bij de door mij uitgezochte pup gedaan.
2e Beagle : Jänta (zweeds voor klein meisje) ( had alleen maar kerels in huis, 1 man, 2 zonen ,1 reu
)stamboom: Sergeant Pepper's Lady Lill-Jänta.
2e Hamilton Stövare: Svear ( zweedse historie:, rijk van koning Svear=Svearike=Sverige=Zweden)stamboom: Svear Nel's Svensk Dröm from Tedandi (zegt genoeg)
3e Hamilton Stövare: Andra ( zweeds voor tweede) 2e teefje dat geboren was, en naast Svear de 2e HS hier in huis. stamboom: Meillion Nel's Lillanandra(stond eerst van elkaar geschreven[Lillan Andra]maar de Kennelclub maakte bezwaar, toen de naam maar aan elkaar geplakt
)
m'n 1e Hamilton Stövare: Nils (ook op de stamboom), bij de fokster heette hij eigenlijk Skott (wat geweerpatroon of schot betekend, hun auto lag er vol mee)maar aangezien ze in Zweden de stambomen al met 8 weken klaar hadden, had de fokster er gewoon 1 met Nils aangevraagd en die toen bij de door mij uitgezochte pup gedaan.
2e Beagle : Jänta (zweeds voor klein meisje) ( had alleen maar kerels in huis, 1 man, 2 zonen ,1 reu

2e Hamilton Stövare: Svear ( zweedse historie:, rijk van koning Svear=Svearike=Sverige=Zweden)stamboom: Svear Nel's Svensk Dröm from Tedandi (zegt genoeg)
3e Hamilton Stövare: Andra ( zweeds voor tweede) 2e teefje dat geboren was, en naast Svear de 2e HS hier in huis. stamboom: Meillion Nel's Lillanandra(stond eerst van elkaar geschreven[Lillan Andra]maar de Kennelclub maakte bezwaar, toen de naam maar aan elkaar geplakt

- alexa
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Na, Castor zijn we bewust op zoek gegaan naar namen met een betekenis voor onze honden.
We begonnen met Bazzeh Layka, de saarloos. Bazzeh komt uit het Koerdisch en betekent kleurrijk. Layka vonden we gewoon mooi.
Assar, de witte duitse herder, kreeg zijn naam uit het Persisch, het betekent Spoor, ofwel, laat een indruk achter. Na alles rondom hem, qua epilepsie en andere toestanden, moest dit zijn naam wel zijn, hij heeft op ons een onuitwisbare indruk gemaakt.
En nu dan Mister Maziwa. Een zwitserse witte herder reu. Mister lijkt me dus wel duidelijk
Maziwa komt uit het Swahili en betekent Melk.
Goed passend toch, voor een witje?
We begonnen met Bazzeh Layka, de saarloos. Bazzeh komt uit het Koerdisch en betekent kleurrijk. Layka vonden we gewoon mooi.
Assar, de witte duitse herder, kreeg zijn naam uit het Persisch, het betekent Spoor, ofwel, laat een indruk achter. Na alles rondom hem, qua epilepsie en andere toestanden, moest dit zijn naam wel zijn, hij heeft op ons een onuitwisbare indruk gemaakt.
En nu dan Mister Maziwa. Een zwitserse witte herder reu. Mister lijkt me dus wel duidelijk

Goed passend toch, voor een witje?

groetjes,
Alexandra
Lieve Assar, voor altijd in ons hart en in onze herinnering
Alexandra
Lieve Assar, voor altijd in ons hart en in onze herinnering
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Kwilde Boomer eerst Dingo noemen, maar zo heette de overleden hond van mn oma en dat vond ik toch niet zo leuk...
Daarna Bo, maar ja, dat vond ik meer wat voor een labrador (sorry hoor.. :N: ).
Toen zag ik een rode container met DeBooBox erop en toen had ik Boomer bedacht..
Hier op het forum kom ik ook geweldige namen tegen, zoals Tikaani, die vind ik echt stoer! Gio wil graag Djuka of wat anders int papiaments..
Dus zoiets of Dingo wordt het voor een volgende hond..
Jack of Russell vind ik nix, net zomin als Kees of Max... Wel voor anderen, maar niet voor mijn hond...
Bij jack of Russel denk ik gelijk aan jack russells, bij kees aan een keeshond en bij max aan een labrador..
Daarna Bo, maar ja, dat vond ik meer wat voor een labrador (sorry hoor.. :N: ).
Toen zag ik een rode container met DeBooBox erop en toen had ik Boomer bedacht..

Hier op het forum kom ik ook geweldige namen tegen, zoals Tikaani, die vind ik echt stoer! Gio wil graag Djuka of wat anders int papiaments..

Dus zoiets of Dingo wordt het voor een volgende hond..

Jack of Russell vind ik nix, net zomin als Kees of Max... Wel voor anderen, maar niet voor mijn hond...
Bij jack of Russel denk ik gelijk aan jack russells, bij kees aan een keeshond en bij max aan een labrador..

- #linda#
- Actief
Angel kreeg haar naam van de stichting waar ze vandaan komt. Ze luistert er goed naar en het is zo'n lief moppie dat ik de naam ook wel bij haar vindt passen. Ik heb het dus maar zo gelaten al zou het nooit mijn persoonlijke keuze zijn.
Ik wilde graag een cocker, een reutje en ik wilde hem dan Joe noemen (al heten honderden cockers denk zo). Maar t werd herplaatser; een teefje met een tuttebellen naam
Ik wilde graag een cocker, een reutje en ik wilde hem dan Joe noemen (al heten honderden cockers denk zo). Maar t werd herplaatser; een teefje met een tuttebellen naam
-
- Zeer actief
Mijn hondje heet Poppetje, dit omdat het echt een poppetje is.
Ik heb de naam zelf verzonnen, ik kreeg haar toen ze 10maanden was en toen heten ze Musti. Maar omdat ik vond dat ze een ander leven vond hoorde daar een nieuwe naam bij.
Ik zou zo snel geen naam weten die ik mooi of leuk vind.
Bij Poppetje wist ik de naam ook pas toen ik haar een weekje had.
Ik heb de naam zelf verzonnen, ik kreeg haar toen ze 10maanden was en toen heten ze Musti. Maar omdat ik vond dat ze een ander leven vond hoorde daar een nieuwe naam bij.
- rilana
- Actief
- Contacteer:
grappig,.. mijn vriend zegt tegen mijn dochtertje ook altijd poppetjePoppetje schreef:Mijn hondje heet Poppetje, dit omdat het echt een poppetje is.
-
- Zeer actief
Haha ik stond ook raar te kijken toen iemand Poppetje riep. Ikvroeg me al af wat hij met mijn hondje moest. Nou bleek het gewoon een koosnaampje te zijn. Stond ik toch even raar te kijkenrilana schreef:grappig,.. mijn vriend zegt tegen mijn dochtertje ook altijd poppetjePoppetje schreef:Mijn hondje heet Poppetje, dit omdat het echt een poppetje is.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb er ook 1 waar de bijnaam zo nu en dan poppetje van is, kennis van mij heeft ook een hondje die ze vaak zo noemtPoppetje schreef:Haha ik stond ook raar te kijken toen iemand Poppetje riep. Ikvroeg me al af wat hij met mijn hondje moest. Nou bleek het gewoon een koosnaampje te zijn. Stond ik toch even raar te kijkenrilana schreef:grappig,.. mijn vriend zegt tegen mijn dochtertje ook altijd poppetjePoppetje schreef:Mijn hondje heet Poppetje, dit omdat het echt een poppetje is.
Bij Poppetje wist ik de naam ook pas toen ik haar een weekje had..

- Hamilton
- Zeer actief
We wouden een Griekse godinnennaam, dus werd het Hera. Ik vind de naam niet meer zo leuk als vroeger, maar het zal altijd Hera blijven want ze is gewoon een Hera
Dacht eerst dat het best origineel was, de enige hond die ik met die naam tegen ben gekomen zit hier op het forum en is ook een herder
Tony heette eerst Toony. Dat vond ik een beetje een rare spelling, dus ik heb er Tony van gemaakt. Ik zou zelf de naam nooit kiezen, maar goed, het is echt een Tony.
Namen die ik leuk vind voor een volgende hond zeg ik niet
ik ben bang dat mensen het stelen
Namen die ik niet leuk vind zijn inderdaad de Maxen, Kees voor een Keeshond, Jack of Russell, Rex voor een Herder, blablabla
Ook vind ik Shirley of Daisy ofzo ook echt vreselijke namen voor een hond 

Tony heette eerst Toony. Dat vond ik een beetje een rare spelling, dus ik heb er Tony van gemaakt. Ik zou zelf de naam nooit kiezen, maar goed, het is echt een Tony.
Namen die ik leuk vind voor een volgende hond zeg ik niet

-
- Zeer actief
Finn op stamboom Erfinn... had zijn naam ook al..en pastte wel bij m, kort maar krachtig.Finn..
zit nu net te googelen.. haha Finn is wit of blond, uit Finland afkomstig of Finnr.. wat dan weer een vink is...
Uit weer een andere taal is het ..bretoens dan..afgeleid van Finnian, degene die op het paard zit, die zich goed kan beheersen en een sterke uitstraling bezit... (uitstraling ok... maar beheersen ... soms toch niet hoor
)[/quote]
zit nu net te googelen.. haha Finn is wit of blond, uit Finland afkomstig of Finnr.. wat dan weer een vink is...
Uit weer een andere taal is het ..bretoens dan..afgeleid van Finnian, degene die op het paard zit, die zich goed kan beheersen en een sterke uitstraling bezit... (uitstraling ok... maar beheersen ... soms toch niet hoor

- maai
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
Heel veel mensen denken dat we de naam Dolly voor onze hond hebben gekozen omdat ze denken dat wij aan de 'Dolly-Dots' dachten. Of aan een 'dolle boel' ofzo.
Maar eigenlijk hebben we haar zo genoemd om heel andere redenen.
Namelijk, mijn vriend Ramon zit in de filmbizznizz. Hij reggiseert en produceert films en filmprojecten, en hij heeft daardoor met alle facetten van film te maken. Zo ook de opbouw en techniek, en daar hebben ze het over een 'Dolly' als ze een bewegend shot op de grond willen gaan doen.
Dan leggen ze een rails neer met daarop een wagetje (een Dolly) met daarop de camera, zodat je een acteur mooi kunt volgen met de camera.
En dat is het verhaal er eigenlijk achter.
We vonden het wel leuk klinken, en achteraf past deze naam haar perfect, want ze is gewoon een leuke dolle Dolly. En we zijn helemaal dol op haar.
Onze 2e hondje gaan we ook naar iets vernoemen wat bij het filmen komt kijken
Overigens houd ik ook gewoon van normale mensen namen, maar ook van chique, aparte namen die ze vaak bij husky's enzo hebben.
Soms vind ik een naam niet mooi, maar wel mooi bij de hond. Bij ons op de training hebben we een Basset hond en die heet 'Bertje'. Vind ik echt helemaal bij dat beessie passen.
En verder een calvaiertje en die heet 'Shakira'. Echt mega lachen, zo'n klein opdondertje met een diva naam
Maar dat ge-Rex en ge-Max hoeft voor mij ook niet meer zo. Als je dat roept komen er gelijk 20 honden naar je toe met die naam (bij wijze van).
Ook houd ik niet zo van korte namen, die je als 1 lettergreep uitspreekt. Bij mij moeten er echt 2 lettergrepen in een naam zijn, want dat vind ik altijd lekkerder klinken, en het roept altijd wat makkelijker vind ik. 3 lettergrepen vind ik dan weer net iets te lang.
Maar ja, meestal vind ik een bepaalde naam wel vaak bij de hond passen. Er zijn ook zoveel leuke namen, dat het heel moeilijk kiezen is vind ik, en dan moet je maar gewoon op je gevoel afgaan
Maar eigenlijk hebben we haar zo genoemd om heel andere redenen.
Namelijk, mijn vriend Ramon zit in de filmbizznizz. Hij reggiseert en produceert films en filmprojecten, en hij heeft daardoor met alle facetten van film te maken. Zo ook de opbouw en techniek, en daar hebben ze het over een 'Dolly' als ze een bewegend shot op de grond willen gaan doen.
Dan leggen ze een rails neer met daarop een wagetje (een Dolly) met daarop de camera, zodat je een acteur mooi kunt volgen met de camera.
En dat is het verhaal er eigenlijk achter.
We vonden het wel leuk klinken, en achteraf past deze naam haar perfect, want ze is gewoon een leuke dolle Dolly. En we zijn helemaal dol op haar.
Onze 2e hondje gaan we ook naar iets vernoemen wat bij het filmen komt kijken

Overigens houd ik ook gewoon van normale mensen namen, maar ook van chique, aparte namen die ze vaak bij husky's enzo hebben.
Soms vind ik een naam niet mooi, maar wel mooi bij de hond. Bij ons op de training hebben we een Basset hond en die heet 'Bertje'. Vind ik echt helemaal bij dat beessie passen.

En verder een calvaiertje en die heet 'Shakira'. Echt mega lachen, zo'n klein opdondertje met een diva naam

Maar dat ge-Rex en ge-Max hoeft voor mij ook niet meer zo. Als je dat roept komen er gelijk 20 honden naar je toe met die naam (bij wijze van).
Ook houd ik niet zo van korte namen, die je als 1 lettergreep uitspreekt. Bij mij moeten er echt 2 lettergrepen in een naam zijn, want dat vind ik altijd lekkerder klinken, en het roept altijd wat makkelijker vind ik. 3 lettergrepen vind ik dan weer net iets te lang.
Maar ja, meestal vind ik een bepaalde naam wel vaak bij de hond passen. Er zijn ook zoveel leuke namen, dat het heel moeilijk kiezen is vind ik, en dan moet je maar gewoon op je gevoel afgaan

- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- beppie
- Zeer actief
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Moonlight en Shadow omdat de een heel licht van kleur is en de ander de schaduw van nr 1 is
Barf: vond ik gewoon leuk omdat ze barfen en niemand zijn hond zo noemt
Pip the Lip: omdat ze maandenlang een lipje trok als iets haar niet zinde of ze pijn had door haar ziekte
Mellemans: hij heette Melmo maar dat vonden we een veel te plechtige naam voor dat stuk ondeugd, ik noem hem Mellans en Jo noemt hem Mellemoossie, naar beiden luistert hij perfekt of helemaal niet
Brightstar: kreeg deze naam in Spanje en die hebben we gehouden, ze werd door haar vorige baasje ook wel gekke henkie genoemd en daar luistert ze ook heel goed naar.
Destiny: vanuit Spanje was ze Chica genoemd en dat vond ik een vreselijke naam, ze heeft heel lang op de website gestaan en dus bij ons haar bestemming gevonden, afgeleid van destination
Dora: die naam had ze in Spanje al en hebben we gehouden, ik noem haar meestal doortje
Sammie Hoesseinie: vanwege zijn oorlogszuchtig karakter
Barf: vond ik gewoon leuk omdat ze barfen en niemand zijn hond zo noemt

Pip the Lip: omdat ze maandenlang een lipje trok als iets haar niet zinde of ze pijn had door haar ziekte
Mellemans: hij heette Melmo maar dat vonden we een veel te plechtige naam voor dat stuk ondeugd, ik noem hem Mellans en Jo noemt hem Mellemoossie, naar beiden luistert hij perfekt of helemaal niet

Brightstar: kreeg deze naam in Spanje en die hebben we gehouden, ze werd door haar vorige baasje ook wel gekke henkie genoemd en daar luistert ze ook heel goed naar.
Destiny: vanuit Spanje was ze Chica genoemd en dat vond ik een vreselijke naam, ze heeft heel lang op de website gestaan en dus bij ons haar bestemming gevonden, afgeleid van destination
Dora: die naam had ze in Spanje al en hebben we gehouden, ik noem haar meestal doortje
Sammie Hoesseinie: vanwege zijn oorlogszuchtig karakter