Een dierenarts is een eerbaar beroep, maar stel me toch vaak vraagtekens bij sommige dierenartsen.
Bijvoorbeeld een dierenarts die een achterpoot amputeert omdat de hond Patella luxatie had.
Of het verhaal van de 3 dierenartsen, hond komt met 9 maanden bij de dierenarts omdat ze stijf loopt van achteren, dierenarts maakt een rofo en constateert HD, afmaken die hap. De eigenaren twijfelen en gaan toch nog naar een 2e dierenarts, nou afmaken is niet nodig maar gewoon een paar nieuwe heupen is ook nog te doen, de hond is jong dus dan moet je het over een paar jaar weer doen. Ook dit verhaal vertrouwden ze niet en ze gingen naar de 3e dierenarts. Die adviseerde met de hond te gaan fietsen en met 12 maanden terug te komen voor een officieel HD onderzoek. Zo gezegd zo gedaan. En toen kwam de uitslag.... dit was nog in de tijd dat we geen A, B ed kregen, maar gewoon tc +/- of+, bij ons ras kwam HD vrij toen niet voor, 1 x eerder was het gezien bij een halfzus van deze hond, de uitslag HD vrij!!! En de heupen zagen er perfect uit.
Vraag me toch af hoe je zo'n misser kunt maken, maar iig bleek een van de dierenartsen later uit zijn ambt gezet te zijn, hij bleek regelmatig te opereren en dan niets te doen. Gaf gewoon een snee, en hechtte dat, maar van binnen was er niets veranderd, gewoon voor het geld.
Vraag me ook af waarom er zulke gigantische verschillen in prijzen zijn bij dierenartsen, bij de ene dierenarts kost een HD onderzoek 50 euro bij de andere 150 euro. Ook kwa enten grote prijsverschillen, en laatst zagen we het al bij de echo.
Ik ken idd dierenarts die heel eerzaam met hun beroep om gaan, maar een van die dingen is ook het vertrouwen hebben in je clienten, die ten slotte de hele dag met hun huisdier omgaan en die heel goed zien dat er wat mis is met hun hond. Een hond die met hoesten naar de da wordt gestuurd en die da die maar meteen een rofo van de achterhand wil maken vind ik absurd.
Ik hoor tegenwoordig steeds vaker dat mensen niet eens meer naar de da durven en twijfelen of ze wel of niet moeten gaan, omdat het zo ontzettend giga duur is geworden.