Na veel nadenken hebben we toch de beslissing genomen Gollum te laten castreren. We hebben gekozen voor de laparoscopische ingreep omdat we dachten dat dat minder ingrijpend zou zijn, d.m.v. een kijkoperatie zijn de eierstokken weggehaald.
Dus vanochtend zijn we om 6 uur
Gollum werd eerst uitgebreid onderzocht en gewogen door een leuke assistente, 24.4 kilo schoon aan de haak! Dat betekent dat ze iets is afgevallen, de vorige keer woog ze 25.2 kilo. Hardstikke mooi dus, ze ziet er prima uit
Na nog even wachten in de wachtkamer mochten we haar naar de anesthesieruimte brengen. Er kon maar 1 persoon mee naar binnen en dat mocht ik zijn
Na een dikke kus en het vriendelijke doch dringende verzoek om heel lief voor m'n meisje te zijn gingen we Utrecht even verkennen. Om 9.30 zou Gol geholpen worden en om 10.30 werd ik al gebeld dat de operatie geslaagd was en dat er geen complicaties waren!
Toen we haar uit de recovery haalden was ze heel erg aan het huilen, echt hartverscheurend
Ik liet Gol een klein stukje naar de auto strompelen (dat kon volgens de assistente) en toen ik haar de auto intilde was ze gelijk stil en viel in slaap op mijn schoot
Nu thuis miept ze nog wat en strompeld wat rond. Gol kan wel alweer zelf op de bank klimmen maar is nog erg groggy. Vanavond mag ik voorzichtig wat eten aanbieden, ik heb wat zacht hertenvlees liggen wat ze misschien wel lust. Nu eerst maar wat water proberen..
Ik ga dr maar even lekker verwennen nu...