Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iedereen weet het beter...
Moderator: moderatorteam
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Iedereen weet het beter...
Nu heb ik vandaag voor het eerst een kippenvleugel gevoerd, Hij heeft hem goed 'gekraakt' en ging super, dan is het eerste wat je te horen krijgt, die splinterren, jah als je ze kookt jah. En bovendien kan een gezonde hond echt wel wat verdragen. Dan krijg je te horen dat alleen vlees niet gezond is( royal canin bij voeren), jah dag denk ik dan,dat is ook niet het geweldigte merk en wil juist van die brokken af. Een eitje, groente, kefir, honing etc. gooi ik er bij. En het toppunt is, van vers vlees worden honden levens gevaarlijk
Dat hoor ik al jaren, maar hoe komen ze er in godsnaam bij? Het enige wat je moet doen als je vers voert is weten wat je doet lijkt mij 

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Heel herkenbaar hoor, vooral in het begin ben je daar nog erg gevoelig voor.
Nu ik al een paar jaar rauw voer brengt niemand me meer van de wijs.
Ben je al lid geworden van een rauwe voedingsforum? Daar kan je je hart ophalen met dit soort verhalen van anderen. Iedereen heeft het wel meegemaakt.
Nu ik al een paar jaar rauw voer brengt niemand me meer van de wijs.
Ben je al lid geworden van een rauwe voedingsforum? Daar kan je je hart ophalen met dit soort verhalen van anderen. Iedereen heeft het wel meegemaakt.
Groetjes van Charlotte

- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Inderdaad heel herkenbaar.
Ik vertelde van de week tegen iemand dat Myra een kippenbout als avondeten had gehad en jahoor daar kwamen de verhalen. Dat ging zelfs zover dat ze het zeer bezwaarlijk vond, want zo zouden andere honden die met Myra zouden gaan spelen besmet kunnen worden met salmonella
Toen heb ik Myra maar bij me geroepen en zijn we doorgelopen, want tegen zoveel domheid kan ik niet op 
Ik vertelde van de week tegen iemand dat Myra een kippenbout als avondeten had gehad en jahoor daar kwamen de verhalen. Dat ging zelfs zover dat ze het zeer bezwaarlijk vond, want zo zouden andere honden die met Myra zouden gaan spelen besmet kunnen worden met salmonella
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Zelfs die is nieuw voor mij. Hoe verzin je het!Muis.. schreef:Inderdaad heel herkenbaar.
Ik vertelde van de week tegen iemand dat Myra een kippenbout als avondeten had gehad en jahoor daar kwamen de verhalen. Dat ging zelfs zover dat ze het zeer bezwaarlijk vond, want zo zouden andere honden die met Myra zouden gaan spelen besmet kunnen worden met salmonella![]()
Toen heb ik Myra maar bij me geroepen en zijn we doorgelopen, want tegen zoveel domheid kan ik niet op
Groetjes van Charlotte

- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Daar heb ik maar niet eens naar gevraagdSjalot schreef:Zelfs die is nieuw voor mij. Hoe verzin je het!Muis.. schreef:Inderdaad heel herkenbaar.
Ik vertelde van de week tegen iemand dat Myra een kippenbout als avondeten had gehad en jahoor daar kwamen de verhalen. Dat ging zelfs zover dat ze het zeer bezwaarlijk vond, want zo zouden andere honden die met Myra zouden gaan spelen besmet kunnen worden met salmonella![]()
- eefje_ates
- Zeer actief
Heb me idd al aangemeld op een vers-forum. Het heeft bovendien nog een hele tijd geduurd voordat mijn vriend zoiets had van; Jah het is idd veel beter om vers te gaan voeren (bij hem moet je echt met bewijs komen
anders denkt ie
).
Maar ben blij dat ik ooit hier terecht gekomen ben, anders had ik mijn pup nooit zo lekker zien genieten van zijn eten
Maar ben blij dat ik ooit hier terecht gekomen ben, anders had ik mijn pup nooit zo lekker zien genieten van zijn eten

-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Iedereen weet het beter...
In het begin raak je van de wijs, daarna ga je je irriteren...en na verloop van tijd krijg je medelijdeneefje_ates schreef:Nu heb ik vandaag voor het eerst een kippenvleugel gevoerd, Hij heeft hem goed 'gekraakt' en ging super, dan is het eerste wat je te horen krijgt, die splinterren, jah als je ze kookt jah. En bovendien kan een gezonde hond echt wel wat verdragen. Dan krijg je te horen dat alleen vlees niet gezond is( royal canin bij voeren), jah dag denk ik dan,dat is ook niet het geweldigte merk en wil juist van die brokken af. Een eitje, groente, kefir, honing etc. gooi ik er bij. En het toppunt is, van vers vlees worden honden levens gevaarlijkDat hoor ik al jaren, maar hoe komen ze er in godsnaam bij? Het enige wat je moet doen als je vers voert is weten wat je doet lijkt mij
-
Marion.
En in tijdsbestek: 3 weken, 2 dagen, en de rest van je levenGeer schreef:In het begin raak je van de wijs, daarna ga je je irriteren...en na verloop van tijd krijg je medelijden
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Marion. schreef:En in tijdsbestek: 3 weken, 2 dagen, en de rest van je levenGeer schreef:In het begin raak je van de wijs, daarna ga je je irriteren...en na verloop van tijd krijg je medelijden
helemaal waar
maar jullie vergeten eigenlijk de uitleg fase...
die komt nadat je van de wijs raakt....dan ga je namelijk uitleggen...nadat je dat tig keer gedaan hebt ga je je irriteren en dan ga je idd medelijden krijgen.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, herkenbaar.
Ik was ook superonzeker in het begin. Ik was al die jaren zo geindoctrineerd door de reclames en artsen dat brokjes het alllllleeeerbeste was. Goed voor hun tandjes enzo. En kip voeren, zeker rauw, was de doodstraf voor je hond. Hoe je het in je hoofd haalt. Zelfs mijn ouders en vrienden hebben me gewaarschuwd om toch in godsnaam voorzichtig te doen, want je moet je niet alles laten aanlullen op zo'n forum met mensen die je van alles wijs proberen te maken.
Ik weet nog dat ik tegen Ien zei: ik durf het gewoon echt niet, die kippennek, ik vind het zo eng. Toen stonden mijn honden al op rauwe kvv. En die fase duurde bij mij zeker een jaar.
En nu maak ik anderen mensen ook wijs.
Ik weet nog dat ik tegen Ien zei: ik durf het gewoon echt niet, die kippennek, ik vind het zo eng. Toen stonden mijn honden al op rauwe kvv. En die fase duurde bij mij zeker een jaar.
En nu maak ik anderen mensen ook wijs.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Addy
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik weet het wel: een paar weken terug was er een meneer van de keuringsdienst op de radio die dat vertelde. Salmonella, is een groot probleem, goed koken, oppassen voor kruisbesmetting etc. etc. blah, blah..... En vooral ook oppassen dat je huisdier geen Salmonella binnen kreeg, want dan kon die jou weer besmetten. :N:Muis.. schreef:Daar heb ik maar niet eens naar gevraagdSjalot schreef:Zelfs die is nieuw voor mij. Hoe verzin je het!Muis.. schreef:Inderdaad heel herkenbaar.
![]()
En nee, hij at geen kip (te gevaarlijk) en hij had geen huisdier (te onhygiënisch)
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik word er ook doodmoe van,, net noch , kennisje heeft een jong hondje,, nog nooit een hond gehad dus alle info is welkom ik heb haar de tip gegeven om zich eens in te lezen in de voeding via de diverse fora,s.
En ik heb haar een kopie gegeven van een stuk van hondenschool Yper waarin het wel en wee van brokken word vermeld!!
Zij was er heel blij mee, en zoals ik al vermoede voert ze Royal Canine want dit was duur dus zal wel goed zijn,,,,
Heb alleen gezegd weet dat er alternatieven zijn voor brokken die eigenlijk veel gezonder voor je hond zijn!! Ze wist het echt niet.
Staat er een muts bij die sinds kort een labrador pup heeft,, nog nooit een hond gehad,,, en die beticht mij van het feit dat het onzin is en dat het mijn mening is,,, Word daar zo moe van,,, je helpt iemand en je krijgt gezeur!! Ik vraag aan haar,, weet je wat er in de brokjes zit??
Nu dat wist ze dus niet,, Ik zeg tegen haar hoe is de ontlasting van je hond, hoe reageert ie als ie iets anders krijgt dan de brokjes,,,
Ja daar kon ze me geen antwoord op geven, brokjes zijn goed voor de tanden en ze stinken dan niet uit de mond!!! met zulke mensen praat ik dus niet meer!! Toen ik vertelde dat Mack wel eens een kip at,, stond ze me echt aan te kijken alsof ik helemaal kierewiet was!! Haaahahaha
Ik lach er maar om.
Maar mijn kennisje was wel oprecht geinteresseerd, en staat wel open voor andere info!
En ik heb haar een kopie gegeven van een stuk van hondenschool Yper waarin het wel en wee van brokken word vermeld!!
Zij was er heel blij mee, en zoals ik al vermoede voert ze Royal Canine want dit was duur dus zal wel goed zijn,,,,
Heb alleen gezegd weet dat er alternatieven zijn voor brokken die eigenlijk veel gezonder voor je hond zijn!! Ze wist het echt niet.
Staat er een muts bij die sinds kort een labrador pup heeft,, nog nooit een hond gehad,,, en die beticht mij van het feit dat het onzin is en dat het mijn mening is,,, Word daar zo moe van,,, je helpt iemand en je krijgt gezeur!! Ik vraag aan haar,, weet je wat er in de brokjes zit??
Nu dat wist ze dus niet,, Ik zeg tegen haar hoe is de ontlasting van je hond, hoe reageert ie als ie iets anders krijgt dan de brokjes,,,
Ja daar kon ze me geen antwoord op geven, brokjes zijn goed voor de tanden en ze stinken dan niet uit de mond!!! met zulke mensen praat ik dus niet meer!! Toen ik vertelde dat Mack wel eens een kip at,, stond ze me echt aan te kijken alsof ik helemaal kierewiet was!! Haaahahaha
Ik lach er maar om.
Maar mijn kennisje was wel oprecht geinteresseerd, en staat wel open voor andere info!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- eefje_ates
- Zeer actief
Wat mooi om begrepen te worden hier
Jah ik word ook door iedereen voor gestoord verklaard, kreeg zelfs te horen: Als je wilt dat je hond niet oud word moet je daar vooral mee doorgaan! :N: dacht ik. Maar waarom is vers voeren eigenlijk zo raar voor de meesten? Het is toch eigenlijk het meest logisch? Die TV, daar worden de mensen door 'gehersenspoelt' het is wel nog net niet zo erg als in America(dat de staat bepaalt wat er op TV komt) maar dan nog 

-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ook ik wordt wel eens raar aangekeken als ik aan mensen vertel wat ik mijn honden voer
Ik vertel het nooit uit mezelf, ik heb vaak geen zin in een discussie, ik weet wat ik voer en dat het goed voor mijn honden is, en daarmee is de discussie meteen gesloten als ze rare opmerkingen gaan maken
Behalve als ze intresse hebben leg ik het uit
Mijn familie en mijn vriend kijken gelukkig nergens meer van op. Ze zijn het gewend dat ik rauw voer.
Wat ik trouwens allemaal al heb gehoord:
-Van rauwe kip worden ze ziek
-De botten kunnen splinteren
-Met alleen vlees krijgen ze niet genoeg binnen
-Brokken zijn goed voor de tanden, en vlees niet.
En de laatste die me altijd bij blijft, maar waar ik me niks van aantrek:
-Wil je dat je hond nog zieker wordt door rauw vlees te blijven voeren?
Gezegd door mijn ex dierenarts, mijn hond had toen een zenuw beknelling, die puur kwam doordat meneer een paar keer over de kop geslagen was, toen hij te enthousiast achter zijn bal aanrende. Dat is nu 3 jaar geleden.
Ik vertel het nooit uit mezelf, ik heb vaak geen zin in een discussie, ik weet wat ik voer en dat het goed voor mijn honden is, en daarmee is de discussie meteen gesloten als ze rare opmerkingen gaan maken
Behalve als ze intresse hebben leg ik het uit
Mijn familie en mijn vriend kijken gelukkig nergens meer van op. Ze zijn het gewend dat ik rauw voer.
Wat ik trouwens allemaal al heb gehoord:
-Van rauwe kip worden ze ziek
-De botten kunnen splinteren
-Met alleen vlees krijgen ze niet genoeg binnen
-Brokken zijn goed voor de tanden, en vlees niet.
En de laatste die me altijd bij blijft, maar waar ik me niks van aantrek:
-Wil je dat je hond nog zieker wordt door rauw vlees te blijven voeren?
Gezegd door mijn ex dierenarts, mijn hond had toen een zenuw beknelling, die puur kwam doordat meneer een paar keer over de kop geslagen was, toen hij te enthousiast achter zijn bal aanrende. Dat is nu 3 jaar geleden.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja inderdaad, als ze eenmaal bloed hebben geroken....C@rmen schreef:Hier krijg ik vaak om mn oren geslingerd dat honden vals worden van vers vlees
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Ik vertel ook zelden uit mezelf wat ik mijn honden en katten voer, alleen als mensen ernaar vragen.
Van de week kwam er hier onverwacht iemand binnen terwijl mijn kater net midden in de kamer zijn schattige "Albert Hein" hamster aan het verschalken was. Je had haar gezicht moeten zien!
Gek genoeg vinden mensen die zelf geen honden en katten hebben het de normaalste zaak van de wereld als ze horen wat ik voer.
Van de week kwam er hier onverwacht iemand binnen terwijl mijn kater net midden in de kamer zijn schattige "Albert Hein" hamster aan het verschalken was. Je had haar gezicht moeten zien!
Gek genoeg vinden mensen die zelf geen honden en katten hebben het de normaalste zaak van de wereld als ze horen wat ik voer.
Groetjes van Charlotte

-
annika163
- Zeer actief
ik voer nu al de meeste dagen van de week smuldier maar 2 dagen of wat nog brokjes... nu was ik bij de dierenwinkel voor nieuwe brokken en toen werd me verteld dat zd van alleen maar smuldier een calcium allergie en overschot kunnen krijgen??? wat is hier van waar dan en het zou ook slecht voor de tanden zijn??
groetjes
groetjes
- eefje_ates
- Zeer actief
Ik weet wel dat je door echt vers te voeren, je honden gezonde tanden en tandvlees houden omdat ze vlees moetten scheuren, kraken en kauwen, en dat is bij smuldier niet het geval.(das gewoon fijngemalen).
En van alergien heb ik werkelijk nog nooit iets gehoord
Ik vind het wel veel beter dan brokken!
En van alergien heb ik werkelijk nog nooit iets gehoord

-
joline
- Zeer actief
Ik heb nog nooit gehoord dat honden van Smuldier een calcium allergie en overschot kunnen krijgenannika163 schreef:ik voer nu al de meeste dagen van de week smuldier maar 2 dagen of wat nog brokjes... nu was ik bij de dierenwinkel voor nieuwe brokken en toen werd me verteld dat zd van alleen maar smuldier een calcium allergie en overschot kunnen krijgen??? wat is hier van waar dan en het zou ook slecht voor de tanden zijn??
groetjes
Ik vindt zelf kvv beter voor de tanden van brokken. Mijn honden hebben wittere tanden sinds ze op kvv staan. Ik voer wel 2 dagen per week penslappen en een hele kip erbij.
Werden die mensen van de dierenwinkel soms gesponserd door 1 van de grotere brokken merken?
- maai
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Het is allemaal zooo herkenbaar. Onze vorige hond zat ook op vers en zag er geweldig uit. Mooie spieropbouw, prachtig glanzende vacht en nooit ziek. Toen ik ooit eens over versvoer begon bij de DA was het hek van de dam. Ik was erg onverantwoordelijk en wist volgens die DA niet waar ik mee bezig was.
Toen ik zei dat mijn hond het er toch al een paar jaar goed op deed kreeg ik als antwoord dat de "ellende" nog wel zou komen.
Ik ben nog steeds bij die zelfde kliniek want er lopen daar meerdere dierenartsen rond. Ik heb het er nooit meer over gehad.
Vandaag ben ik met Hero definitief over op vers . Nog wel kvv omdat dat lekker fijn gemalen is voor een pup van 13 weken.
Ik ga er niet meer ongevraagd over beginnen met wie dan ook. Tenzij ik weet dat mensen oprecht geinterreseerd zijn.
Toen ik zei dat mijn hond het er toch al een paar jaar goed op deed kreeg ik als antwoord dat de "ellende" nog wel zou komen.
Ik ben nog steeds bij die zelfde kliniek want er lopen daar meerdere dierenartsen rond. Ik heb het er nooit meer over gehad.
Vandaag ben ik met Hero definitief over op vers . Nog wel kvv omdat dat lekker fijn gemalen is voor een pup van 13 weken.
Ik ga er niet meer ongevraagd over beginnen met wie dan ook. Tenzij ik weet dat mensen oprecht geinterreseerd zijn.
groetjes Maaike
- mercedes2803
- Zeer actief
JUIST ja...nou ja...Sjalot schreef:
de normaalste zaak van de wereld nog net niet...
Maar ze zijn een stuk minder eigenwijs dan mensen die wel een hond hebben.
Ik denk dat dat komt omdat mensen zich in hun eer aangestast voelen en het idee krijgen dat WIJ vinden dat ze slecht voor hun honden zijn.
De poker kennisen van Robin komen hier regelmatig met 8 man pokeren en dan krijgen de honden altijd nog eten.
Ik sta dus tijdens die pokeravondjes altijd te klieren met vlees en botten haahahha...heel typisch dat dat altijd zo is.
Hele volkstammen die kwamen kijken in de keuken hoor.
Vonden ze reuze interessant..
Standaarde krijg je wel de vraag over botten en splinteren trouwens.
standaard van iedereen eigenlijk
- mercedes2803
- Zeer actief
Zit er in Smuldier een kunstmatige bron van calcium? (bot vervanger dus zeg maar?)annika163 schreef:ik voer nu al de meeste dagen van de week smuldier maar 2 dagen of wat nog brokjes... nu was ik bij de dierenwinkel voor nieuwe brokken en toen werd me verteld dat zd van alleen maar smuldier een calcium allergie en overschot kunnen krijgen??? wat is hier van waar dan en het zou ook slecht voor de tanden zijn??
groetjes
want dan is het nog niet zo raar gezegd hoor.
Carnibest heeft een naturlijke calcium bron, bot dus.
Daar neemt een hond van op en de rest schijt ie uit,.
Bij een kunstmatig toegevoegde calciumbron neemt het lichaam alles op.
Maar goed...dat is met brokken ook zo, dus brokken of smuldier is dan lood om oud ijzer.
ZIj kunnen niet beweren dat die brokken beter zijn dan smuldier, want in brokken is vrijwel alles kunstmatig toegevoegd, alles verhit en geperst en laat ze maar eens komen met percentages van vlees die er in de brokken zit...nada noppa...
Vleesmeel, dat is wat erin verwerkt zit.
Ik had ze er meteen opgebonden...
Ik schiet niet zo gek snel in de verdediging en denk al gauw; "ach, ze weten niet beter"
Maar als er in de dierenwinkel stug volgehouden wordt aan onwaarheden en het gepromoot van brok ga ik steigeren
Daarom kom ik bijna niet in de dierenwinkel en als ik er al heenga, ga ik naar die van Jessica hier in Hardenberg.
Die begint niet te zeiken over brokken
- mercedes2803
- Zeer actief
Hutsje
Vaste gebruiker
Geplaatst: Ma Okt 15, 2007 1:01 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Tinker schreef:
.Kijk heb je zoals Amber een flinke grote hond,dan zou ik wel Smul geven uit finaciele overweging.
ik heb er 3 van dat formaat rondlopen en nog een die ook rond de 30 kilo zal worden en ik zal nooit en te nimmer op kwaliteit gaan korten. dan maar geen honden van dat formaat als ik ze minder voer moet gaan geven als ik eigenlijk wil. die kleine krijgt nu ook een of 2 keer per week canrnibest omdat ze nog niet alle botten wegkrijgt. waarom cb? omdat smuldier, rodi en ahv gebruik maken van een kunstmatige calciumbron hetgeen helemaal opgenomen wordt. bij een natuurlijke calciumbron is dit niet zo, daar nemen ze van op wat het lichaam op dat moment nodig heeft en zo krijgen ze nooit teveel. zeker omdat ze wel bot krijgt in de vorm van hele vissen, kipkarkassen en kippenvluegels (sinds kort krijgt ze dat weg, op naar de hele kip, hahaha).
Vaste gebruiker
Geplaatst: Ma Okt 15, 2007 1:01 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Tinker schreef:
.Kijk heb je zoals Amber een flinke grote hond,dan zou ik wel Smul geven uit finaciele overweging.
ik heb er 3 van dat formaat rondlopen en nog een die ook rond de 30 kilo zal worden en ik zal nooit en te nimmer op kwaliteit gaan korten. dan maar geen honden van dat formaat als ik ze minder voer moet gaan geven als ik eigenlijk wil. die kleine krijgt nu ook een of 2 keer per week canrnibest omdat ze nog niet alle botten wegkrijgt. waarom cb? omdat smuldier, rodi en ahv gebruik maken van een kunstmatige calciumbron hetgeen helemaal opgenomen wordt. bij een natuurlijke calciumbron is dit niet zo, daar nemen ze van op wat het lichaam op dat moment nodig heeft en zo krijgen ze nooit teveel. zeker omdat ze wel bot krijgt in de vorm van hele vissen, kipkarkassen en kippenvluegels (sinds kort krijgt ze dat weg, op naar de hele kip, hahaha).
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik krijg voornamelijk te horen dat ik Daan verwen met al dat vlees. Brokken zijn veel goedkoper en makkelijker. Moet toegeven dat ik soms denk dat brokken makkelijker zijn, niet nadenken en een hand in zijn bak gooien. Maar als ik zie hoe Daan geniet van zijn eten, hoe zijn tanden eruit zien en hoe hij zich voelt blijf ik lekker dode beesten geven.

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Ik voer nog brokken bij, maar dat is omdat ik op de zaak dat "makkelijker" vind dan rauw of kvv te voeren
Echter zijn ze wel zo verwend, dat ze de brokken zo lang mogelijk laten staan, omdat ze 's avonds vlees krijgen
En ja, kip krijgen ze hier ook, hart en lever. En volgens mij mankeert er niet een wat
De enige die een keer last van salmonella heeft gehad, ben ik, toen ik ergens een omeletje had genomen......
Echter zijn ze wel zo verwend, dat ze de brokken zo lang mogelijk laten staan, omdat ze 's avonds vlees krijgen
En ja, kip krijgen ze hier ook, hart en lever. En volgens mij mankeert er niet een wat
De enige die een keer last van salmonella heeft gehad, ben ik, toen ik ergens een omeletje had genomen......
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
pfffff wat ben ik blij met mijn da's als ik dit zo lees zeg.... die geven me tenminste barf tips en kennen precies de hele filosofie van ian billinghurst en helpen me als ik het niet weet met bepaalde dingen.
is toch wel even wat beter dan te horen krijgen (van iemand die toch expertise suggereert) dat je je hond ziek aan het maken bent.
ik denk dat iedereen die barft wel van die rare opmerkingen heeft gehad. toen sjonnie klein was was de nummer 1 tip die ik kreeg van "het hondenvrouwtje" uit de buurt "NOOIT rauw vlees geven, wat je ook doet, geef nooit rauw vlees".
dat d'r eigen rotti rondloopt met tumoren en een slechte vacht met smerige huid heeft, is natuurlijk iets héééél anders....
toen ik aan iemand uitlegde wat ik sjon geef op barfdagen kreeg ik een keer te horen "arm beest, klinkt meer als iets wat zwerfhonden op straat vinden".
nou ik weet niet wat voor zwerfhonden hij gemiddeld tegenkomt, maar als die hele kippen, geitenribben, eenden, lamsharten en runderlevers op de kop weet te tikken neem ik m'n petje voor dat beest af.
ach joh, lekker laten gaan zulke mensen.
ignorance is bliss.
is toch wel even wat beter dan te horen krijgen (van iemand die toch expertise suggereert) dat je je hond ziek aan het maken bent.
ik denk dat iedereen die barft wel van die rare opmerkingen heeft gehad. toen sjonnie klein was was de nummer 1 tip die ik kreeg van "het hondenvrouwtje" uit de buurt "NOOIT rauw vlees geven, wat je ook doet, geef nooit rauw vlees".
dat d'r eigen rotti rondloopt met tumoren en een slechte vacht met smerige huid heeft, is natuurlijk iets héééél anders....
toen ik aan iemand uitlegde wat ik sjon geef op barfdagen kreeg ik een keer te horen "arm beest, klinkt meer als iets wat zwerfhonden op straat vinden".
ach joh, lekker laten gaan zulke mensen.
ignorance is bliss.
- Daanie
- Zeer actief
maar nu heb je nog maar het halve rekensommetjeNanna schreef:Of brokken goedkoper zijn weet ik zo net nog niet. Ik voer Kivo en dat is echt niet duur. Ik haal 48 kilo vlees voor iets van 52 euro.kiki78 schreef:Ik krijg voornamelijk te horen dat ik Daan verwen met al dat vlees. Brokken zijn veel goedkoper en makkelijker. Moet toegeven dat ik soms denk dat brokken makkelijker zijn, niet nadenken en een hand in zijn bak gooien. Maar als ik zie hoe Daan geniet van zijn eten, hoe zijn tanden eruit zien en hoe hij zich voelt blijf ik lekker dode beesten geven.
Waar kan ik 48 kilo kwaliteitsbrok voor die prijs kopen?
want hoeveel geef je ze per dag?
als je 48 kilo haalt, maar ze eten een kilo vlees per dag doe je maar 48 dagen met 52 euro.
Ik voer wel brok, ik haal 15 kilo voor 48 euro, maar daar doe ik wel ruim 3 maanden mee.
dus ik denk dat brokken wel degelijk goedkoper zijn.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
in mijn geval niet. ik stel volledig zelf samen en er gaat zo'n 110 kilo per maand door hier, en ben nog (lang) geen 100 euro kwijtDaanie schreef:maar nu heb je nog maar het halve rekensommetjeNanna schreef:Of brokken goedkoper zijn weet ik zo net nog niet. Ik voer Kivo en dat is echt niet duur. Ik haal 48 kilo vlees voor iets van 52 euro.kiki78 schreef:Ik krijg voornamelijk te horen dat ik Daan verwen met al dat vlees. Brokken zijn veel goedkoper en makkelijker. Moet toegeven dat ik soms denk dat brokken makkelijker zijn, niet nadenken en een hand in zijn bak gooien. Maar als ik zie hoe Daan geniet van zijn eten, hoe zijn tanden eruit zien en hoe hij zich voelt blijf ik lekker dode beesten geven.
Waar kan ik 48 kilo kwaliteitsbrok voor die prijs kopen?![]()
want hoeveel geef je ze per dag?
als je 48 kilo haalt, maar ze eten een kilo vlees per dag doe je maar 48 dagen met 52 euro.
Ik voer wel brok, ik haal 15 kilo voor 48 euro, maar daar doe ik wel ruim 3 maanden mee.
dus ik denk dat brokken wel degelijk goedkoper zijn.