Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brain-training voor honden

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

brain-training voor honden

Ongelezen bericht door kawa2 »

wij sins 3 dagen dit spelletje gekocht
echt een super leuk spel voor de teckels

http://www.winkelplein.nl/dtpetspecials ... tk2N1EzOsy
dokus had het na 2x helemaal door
swiebertje heeft er iets langer over gedaan

maar als je ze bezig ziet met dit spel
dan zie je gewoon dat ze het geweldig vinden :cheer: :cheer:
de bedoeling is dat je onder die pionnetjes een koekje legt ofzo zoiets
en dan moet het hondje dat pionnetje eruit zien te halen

wie heeft er nog meer zo'n ding
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb die met die blokjes. Benno vindt hem helemaal leuk. Maar deze is qua prijs wel een stuk aantrekkelijker! Zal eens een keer op zoek gaan hier :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wij hebben een aantal van die spelletjes zowel in hout als kunsstof. Ze vinden het hier geweldig om te doen en snappen het precies. Die van kunsstof kan je in verschillende moeilijkheidsgraden zetten
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

chrico schreef:Wij hebben een aantal van die spelletjes zowel in hout als kunsstof. Ze vinden het hier geweldig om te doen en snappen het precies. Die van kunsstof kan je in verschillende moeilijkheidsgraden zetten

waar heb jij die kunstoffen spelletjes vandaan
want wij willen meerder van zo'n spelletje er bij gaan kopen
en dat hout heeft toch wel wat te lijden onder de kaakdruk van onze dokus :N: :mrgreen:
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Ik heb die van Nina Ottosson, de Dog Spinny en de Dog Box.

Afbeelding

Afbeelding

De Dog Spinny is Belle het beste in, met de Dog Box zijn we nog steeds aan het begin: ze kan, als het blokje op het randje staat, hem er in duwen met d'r snuit. Maar ze snapt nog niet dat je het blokje ook van de grond op kan pakken en er in kan gooien. Ik weet ook niet of dat stadium ooit gaat lukken :mrgreen:
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

Ik heb er een met schuifjes en een met klosjes van een duitse merk, dat merk was toen enkel in nederland verkrijgbaar, sinds maandag heb ik ook een Nina Ottonsson, de Dog Turbo.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wij hebben de dogbrick van nina otteson, nu het wat kouder wordt en de dagen wat korter komt ie weer uit de kast! En kwispelen dat Luka doet,...
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Met Denjel heb ik aan een onderzoekje van de WUR http://www.dierenwetenschap.com/Onderzo ... fault.aspx meegedaan over/met de Nina Ottoson spellen. Erg leuk, hij mocht zelfs een videootje met aanwijzingen kijken (en hij keek!).

Het departement Dierwetenschappen van Wageningen UR onderzoekt de relatie tussen persoonlijkheidskenmerken en leren bij honden. Studentes Marije en Femke zouden graag in het kader van een ethologisch afstudeervak honden testen op de gedragseigenschap nervositeit en leerstijl.

Het onderzoek bestaat uit 3 fases waarin achtereenvolgens de nervositeit van uw hond wordt gemeten (Open Field test), en het vermogen puzzels op te lossen (met en zonder aanwijzingen) of een eenvoudige taak te leren (Modal Rival test). De “Open Field test” wordt in een, voor de hond, onbekende ruimte afgenomen zonder eigenaar. De hond wordt zes minuten lang geobserveerd. Onderdelen in deze test zijn de presentatie van een vreemd object, een korte geluidspuls (onverwachts maar niet erg luid) en de confrontatie met een plastic nephond. In het tweede onderdeel mag de hond drie puzzels proberen op te lossen voor een voerbeloning. Tijdens de puzzels is de eigenaar aanwezig. In totaal duren deze drie puzzeltesten ongeveer twintig minuten.. Als laatste meten we met de “Modal Rival test” de tijd die de hond nodig heeft om een bepaalde naam te koppelen aan een speeltje. Deze test zal ongeveer tien minuten duren en ook hierbij is de eigenaar aanwezig.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Rosita Compagner schreef:Met Denjel heb ik aan een onderzoekje van de WUR http://www.dierenwetenschap.com/Onderzo ... fault.aspx meegedaan over/met de Nina Ottoson spellen. Erg leuk, hij mocht zelfs een videootje met aanwijzingen kijken (en hij keek!).

Het departement Dierwetenschappen van Wageningen UR onderzoekt de relatie tussen persoonlijkheidskenmerken en leren bij honden. Studentes Marije en Femke zouden graag in het kader van een ethologisch afstudeervak honden testen op de gedragseigenschap nervositeit en leerstijl.

Het onderzoek bestaat uit 3 fases waarin achtereenvolgens de nervositeit van uw hond wordt gemeten (Open Field test), en het vermogen puzzels op te lossen (met en zonder aanwijzingen) of een eenvoudige taak te leren (Modal Rival test). De “Open Field test” wordt in een, voor de hond, onbekende ruimte afgenomen zonder eigenaar. De hond wordt zes minuten lang geobserveerd. Onderdelen in deze test zijn de presentatie van een vreemd object, een korte geluidspuls (onverwachts maar niet erg luid) en de confrontatie met een plastic nephond. In het tweede onderdeel mag de hond drie puzzels proberen op te lossen voor een voerbeloning. Tijdens de puzzels is de eigenaar aanwezig. In totaal duren deze drie puzzeltesten ongeveer twintig minuten.. Als laatste meten we met de “Modal Rival test” de tijd die de hond nodig heeft om een bepaalde naam te koppelen aan een speeltje. Deze test zal ongeveer tien minuten duren en ook hierbij is de eigenaar aanwezig.
Wat grappig! Wat was de uitslag? Een hoogbegaafde hond? :wink: :mrgreen:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Voor Zita is he tmisschien wel wat, voor Rimpel heb ik geen hoop :smile:
Die gaat dat echt niet doen...ben je gek zeg... :pffff:
hercujess

Re: brain-training voor honden

Ongelezen bericht door hercujess »

kawa2 schreef:wie heeft er nog meer zo'n ding
Wij hebben ze in de bestelling staan voor onze winkel, maar op de vakbeurs waren ze al uitverkocht! Dus wij moeten wachten op de volgende lichting! Ze zijn erg leuk!
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Gizmo heeft speeltjes van Ottesen maar deze prijs is voordeliger
Dus ga maar eens even snuffelen :cheer:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Carma schreef:
Rosita Compagner schreef:Met Denjel heb ik aan een onderzoekje van de WUR http://www.dierenwetenschap.com/Onderzo ... fault.aspx meegedaan over/met de Nina Ottoson spellen. Erg leuk, hij mocht zelfs een videootje met aanwijzingen kijken (en hij keek!).

Wat grappig! Wat was de uitslag? Een hoogbegaafde hond? :wink: :mrgreen:
Maar natúúrlijk ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”