Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

EMG en spierbiopt Moos-uitslag p. 26....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ach, wat sneu voor jullie alledrie...
Ik hoop en duim dat er wat uit dat urine onderzoek komt.
Arm kereltje...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Arme Moos :(: Ik hoop dat je snel bericht krijgt en dat er iets aan te doen is.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik hoop dat het vandaag iets beter is met Moos, gisteren was in ieder geval geen fijne dag voor jullie.

Reageert Saar eigenlijk anders op Moos?
:pop:
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Arme Moos :jank:
Ik hoop dat het vandaag beter gaat en dat alles qua onderzoeken nu wat sneller gaat :devil:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

pooh schreef:Ik hoop dat het vandaag iets beter is met Moos, gisteren was in ieder geval geen fijne dag voor jullie.

Reageert Saar eigenlijk anders op Moos?
Het lijkt vandaag gelukkig alweer beter te gaan; godzijdank! :wink:

Saar reageert niet anders op hem. Ze heeft alleen het uitdagen tot spelen een beetje opgegeven.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

De urine is zojuist op de post gegaan. Alle pakketten zouden binnen 1 werkdag op de plaats van bestemming moeten zijn, dus iets van express ofzo bestond niet; aangezien alles snel zou moeten gaan.
Daar gaan we dan dus maar vanuit :N: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

:ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Moos schreef:De urine is zojuist op de post gegaan. Alle pakketten zouden binnen 1 werkdag op de plaats van bestemming moeten zijn, dus iets van express ofzo bestond niet; aangezien alles snel zou moeten gaan.
inderdaad.

postbode zal toch raar opkijken als het onverwacht langer zou duren en de boel begint te rieken. haha. loop je daar ineens rond met een bakje halflauwe hondenpis. :mrgreen:
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:
Moos schreef:De urine is zojuist op de post gegaan. Alle pakketten zouden binnen 1 werkdag op de plaats van bestemming moeten zijn, dus iets van express ofzo bestond niet; aangezien alles snel zou moeten gaan.
inderdaad.

postbode zal toch raar opkijken als het onverwacht langer zou duren en de boel begint te rieken. haha. loop je daar ineens rond met een bakje halflauwe hondenpis. :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Kortom, het is ook in hun voordeel als ze gewoon op tijd bezorgen :pffff: :smile2:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
miekmiek schreef:
inderdaad.

:mrgreen: :mrgreen:
Kortom, het is ook in hun voordeel als ze gewoon op tijd bezorgen :pffff: :smile2:
je had er in grote letters op moeten schrijven : SPOED ! - gaat stinken na 12 uur :N: ! :mrgreen:
Hahahahahahaha. "
"als ik u was, zou ik met name dit pakket op tijd bezorgen"
:mrgreen:

Die piepschuimdoos is zo isolerend en afsluitend; volgens mij is de enige die het zou ruiken de neuroloog als hij die doos open maakt en het is te laat bezorgd :N:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het zou dus morgen bij de neuroloog moeten zijn.
En die moet het dan weer versturen naar het laboratorium hé?
Daar is het dan overmorgen pas binnen.
Vanaf donderdag kan je de uitslag dan verwachten denk ik? Of duurt dat onderzoek langer?

Ik hoop dat ze een beetje opschieten :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Het zou dus morgen bij de neuroloog moeten zijn.
Vanaf donderdag kan je de uitslag dan verwachten denk ik? Of duurt dat onderzoek langer?

Ja, het zou morgen bij de neuroloog moeten zijn, en ik neem aan dat hij het dan diezelfde dag weer doorstuurt.
Ik heb zijn kaartje gekregen waar ook zijn email op staat, dus ik ga hem morgen mailen om te vragen of het goed is aangekomen. Anders zit ik straks op een uitslag te wachten die niet komt omdat die urine nooit goed in Wageningen is aangekomen :19:
Ik wil in die mail dan meteen vragen hoelang het dan ongeveer nog duurt.
Vanaf a.s donderdag vind ik wel heeeeeeeeel postitief gedacht :mrgreen: :wink:
Ik zou eerder denken toch wel minstens een week?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:

Ja, het zou morgen bij de neuroloog moeten zijn, en ik neem aan dat hij het dan diezelfde dag weer doorstuurt.
Ik heb zijn kaartje gekregen waar ook zijn email op staat, dus ik ga hem morgen mailen om te vragen of het goed is aangekomen. Anders zit ik straks op een uitslag te wachten die niet komt omdat die urine nooit goed in Wageningen is aangekomen :19:
Ik denk ook op zijn vroegst donderdag. Geen idee hoe lang zo'n onderzoek duurt :wink:
Vraag dat meteen in die mail morgen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

En hopelijk snel een uitslag nu :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:

Ik denk ook op zijn vroegst donderdag. Geen idee hoe lang zo'n onderzoek duurt :wink:
Vraag dat meteen in die mail morgen?
Ga ik doen :mrgreen: :wink: :wink:

Edit: mail maar meteen verstuurd :mrgreen: :wink:

Moos is trouwens vandaag wel weer een gelukkig hondje. Wel iets slomer dan normaal, en hij loopt niet altijd even lekker, maar goed, dat is te verwachten :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef: Moos is trouwens vandaag wel weer een gelukkig hondje. Wel iets slomer dan normaal, en hij loopt niet altijd even lekker, maar goed, dat is te verwachten :wink:
oefff, al is het tijdelijk, het is toch minstens weer hoopgevend dat dit niet dagen na elkaar zo doorgaat.

want daar moet hij niet mee beginnen natuurlijk :hmmm: :neenee: .
Elke keer bij zo'n slechte dag, of twee dagen, ben ik zo bang dat het niet overgaat. Maar tot nog toe is dat wel altijd zo en daar probeer ik dan ook maar wat op te vertrouwen.
Zo sneu als gisteren is hij echt nog nooit geweest; de glans was weg uit zijn ogen. En dat moet inderdaad geen dagen aan gaan houden :(:
Maar goed, dat doet het tot nog toe niet, en we gaan gewoon uit van medicatie waardoor het helemaal niet meer gaat gebeuren :pffff: :wink:
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

We duimen hier weer voor Moos :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Eerst z'n plasje goed aankomen dan de snelle uitslagen :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

De laatste paar dagen gaat zijn huid vaak al trekken als ik mijn hand alleen op zijn vacht leg. Hij kijkt tijdens het aaien ook vaak wat verstoord achterom. Met de kleinste aanraking gaat zijn huid dan al trekken/golven. Voornamelijk als ik op zijn schouders/nek aai dan zie je de huid op zijn rug direct wegtrekken. Hij zit nu heel lang in zijn vacht, en je ziet zijn hele vacht dus ook meebewegen; heel apart gezicht.
Het gebeurt niet altijd hoor, maar regelmatig kan ik het gewoon 'uitlokken' door mijn hand, heel zachtjes, op de vacht in zijn nek te leggen; hoppa, daar gaat zijn huid dan.
En als ik mijn hand op zijn kontje leg voel je vaak ook de huid zo onder mijn hand wegschieten. Eerst dacht ik dat hij dan schrok, maar het is alleen zijn huid die dan onder mijn hand "wegschokt".

Hebben meer honden dat ook? Of is dat wel erg gevoelig nu?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
attack heeft dat ook wel redelijk uitgesproken, maar zij heeft dat ook altijd gehad (en waarschijnlijk lang niet zo erg als moos).
het feit dat dit bij moos nieuw is geeft natuurlijk ook al aan dat er iets niet goed zit daar :wink: .
Vroeger had hij het ook weleens, maar dan tijdens het aaien dat eens zijn huid wat bewoog. Heb ik verder ook nooit bij nagedacht, zo erg niet opvallend was het zeg maar :wink:
Zoals het nu is is een hele vreemde gewaarwording. Net zat hij op schoot en als ik maar 1 vinger op zijn nek legde dan golfde de huid op zijn rug weg.
Leg ik mijn hand op zijn kont dan schokt de huid dus echt weg; keer op keer op keer ook. Als ik mijn hand ook maar 1 mm verleg schokt het weer zeg maar :wink:
En je voelt het niet alleen, je ziet zijn vacht ook echt flink bewegen.

Alleen in het midden van zijn rug merk ik niet zo'n reactie; bij aanrakingen van zijn nek en kontje dus wel. Het is vele malen erger als hij net op schoot is gesprongen; dan trekt en schokt zijn huid er echt op los als ik hem ga aaien. Als hij dan even rustig heeft gelegen is het er nog wel maar veel minder.

Maar waar zou dat nu dan vandaan komen Inge? Enig idee? :denken:
Voelt die aanraking dan erg onprettig ofzo?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Maar waar zou dat nu dan vandaan komen Inge? Enig idee? :denken:
Voelt die aanraking dan erg onprettig ofzo?
onprettig of kriebelig, één van die twee zal het toch wel moeten zijn - ik zou ook niks anders kunnen bedenken.
Bij zijn kontje kijkt hij ook verstoord achterom op zo'n moment. Alleen of dat dan is vanwege de aanraking, of omdat hij opkijkt van zijn huid die rare bewegingen maakt? :denken: :wink:
Echt onprettig lijkt me dan weer apart omdat je dan zou denken dat hij niet meer steeds op schoot zou komen zitten? Of zou hij elke keer weer proberen denkende "ik hoop dat ze nu toch eens begrepen heeft dat ze alleen midden op mijn rug moet aaien :roll: "
:mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef: Alleen of dat dan is vanwege de aanraking, of omdat hij opkijkt van zijn huid die rare bewegingen maakt?
volgens mij maakt hij die bewegingen toch echt zelf hoor. tenminste, dat kan hij - of het ook onwillekeurig kan ontstaan is me niet bekend.
Ohhhh dat doet hij zelf??
Joh, ik dacht dat zijn huid onwillekeurig samentrok dan! Waarschijnlijk omdat ik zelf ook mijn huid niet kan laten golven. :idea: Tenminste, dat dacht ik toch niet.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:
Moos schreef: Alleen of dat dan is vanwege de aanraking, of omdat hij opkijkt van zijn huid die rare bewegingen maakt?
volgens mij maakt hij die bewegingen toch echt zelf hoor. tenminste, dat kan hij - of het ook onwillekeurig kan ontstaan is me niet bekend.
Ohhhh dat doet hij zelf??
Joh, ik dacht dat zijn huid onwillekeurig samentrok dan! Waarschijnlijk omdat ik zelf ook mijn huid niet kan laten golven. :idea: Tenminste, dat dacht ik toch niet.
nee, wij kunnen dat niet, veel dieren wel (om insecten weg te jagen, bijvoorbeeld - koeien en paarden doen dat in de zomer de hele tijd :wink: .
Ahh oke, bedankt :ok:
Dan zal het wel kriebelen of vervelend voelen inderdaad; hij trekt zijn huid samen gecombineerd met achterom kijken naar mijn hand (zoals hij ook doet als ik bij een klitje zit bijvoorbeeld).

Dat vind ik dan wel weer heel sneu; als een lekkere aaibeurt op bepaalde plekken (en bepaalde momenten) dus helemaal niet zo lekker meer is...
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Moos schreef:
En als ik mijn hand op zijn kontje leg voel je vaak ook de huid zo onder mijn hand wegschieten. Eerst dacht ik dat hij dan schrok, maar het is alleen zijn huid die dan onder mijn hand "wegschokt".

Lance trok ook zo met zijn huid op de plek onder in zijn rug waar de hernia zat , ook na de operatie bleef hij dat doen.
Sterkte met wachten op de uitslag.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Moos schreef:
Geer schreef:Arme Moossie! :jank:

Maar Marloes, is het geen idee om toch de neuroloog eens te vragen of je niet iets kunt supplementeren om hem te ondersteunen? Niet met de intentie om de kwaal weg te halen hoor, maar als hij zijn eigen spieren aan het opeten is, of zijn (spier)stofwisseling werkt niet goed dan zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan het ondersteunen van de spieropbouw met (natuurlijke) bouwstoffen. Misschien kan het het proces wat vertragen of hem in ieder geval iets helpen?
Ik heb wel vaker gevraagd of ik hem iets kan geven alvast, maar dat kon echt niet zonder diagnose. Al is het alleen al doordat er niks ook maar een beetje mag vertekenen in het beeld voordat we een diagnose hebben...
Dat snap ik heel goed. Maar geldt dat ook voor natuurlijke middelen? Supplementen? Ik wil je echt niets opdringen hoor Marloes, echt. Maar als hij toch duidelijk achteruit gaat, is het dan niet een idee om te proberen om op de een of andere manier die spieren te 'voeden'? Ik denk namelijk niet dat dat het beeld zal vertekenen, hooguit krijgt hij iets meer reserves en remt het de terugval een beetje tot je weet wat er werkelijk aan de hand is? Spier Support oid:

Samenstelling
Glucosaminesulfaat, Chondroïtinesulfaat (90%), MSM, Calciumcitraat, Magnesiumcitraat, Creatine monohydraat, vitaminen B6 (pyridoxine HCl), vitamine C (ascorbinezuur, gebufferd), Feruline zuur, Octacosanol, Gamma oryzanol, A, D, E (d-alpha tocopherylacetaat), B1, B2, B3, B5, B12. Foliumzuur, Paba, Biotine, Choline bitartraat, Inositol, Hesperidine, Bioflavonoiden, , Calciumfosfaat, Kiezelzuur, Fosfor (calcium-), IJzer (gluconaat), Kalium (aminozuur gebonden), Chroom (picolinaat), Selenium (L-Selenomethionine), Zinkcitraat, Mangaan (aminozuur gebonden), Jodium (kelp), Koper (gluconaat), L-Lysine (HCl).

Indicatie(s)
Toepassingen: Toename spierkracht. Toename spiermassa. Verbetering spierstofwisseling. Beter uithoudingsvermogen. Sneller herstel na inspanningen. Neuromusculaire aandoeningen (waarbij men tevens dient op te merken dat het hart een spier is.)
Moos
Zeer actief

Geer schreef:
Moos schreef:
Geer schreef:Arme Moossie! :jank:

Maar Marloes, is het geen idee om toch de neuroloog eens te vragen of je niet iets kunt supplementeren om hem te ondersteunen? Niet met de intentie om de kwaal weg te halen hoor, maar als hij zijn eigen spieren aan het opeten is, of zijn (spier)stofwisseling werkt niet goed dan zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan het ondersteunen van de spieropbouw met (natuurlijke) bouwstoffen. Misschien kan het het proces wat vertragen of hem in ieder geval iets helpen?
Ik heb wel vaker gevraagd of ik hem iets kan geven alvast, maar dat kon echt niet zonder diagnose. Al is het alleen al doordat er niks ook maar een beetje mag vertekenen in het beeld voordat we een diagnose hebben...
Dat snap ik heel goed. Maar geldt dat ook voor natuurlijke middelen? Supplementen? Ik wil je echt niets opdringen hoor Marloes, echt. Maar als hij toch duidelijk achteruit gaat, is het dan niet een idee om te proberen om op de een of andere manier die spieren te 'voeden'? Ik denk namelijk niet dat dat het beeld zal vertekenen, hooguit krijgt hij iets meer reserves en remt het de terugval een beetje tot je weet wat er werkelijk aan de hand is? Spier Support oid:

Samenstelling
Glucosaminesulfaat, Chondroïtinesulfaat (90%), MSM, Calciumcitraat, Magnesiumcitraat, Creatine monohydraat, vitaminen B6 (pyridoxine HCl), vitamine C (ascorbinezuur, gebufferd), Feruline zuur, Octacosanol, Gamma oryzanol, A, D, E (d-alpha tocopherylacetaat), B1, B2, B3, B5, B12. Foliumzuur, Paba, Biotine, Choline bitartraat, Inositol, Hesperidine, Bioflavonoiden, , Calciumfosfaat, Kiezelzuur, Fosfor (calcium-), IJzer (gluconaat), Kalium (aminozuur gebonden), Chroom (picolinaat), Selenium (L-Selenomethionine), Zinkcitraat, Mangaan (aminozuur gebonden), Jodium (kelp), Koper (gluconaat), L-Lysine (HCl).

Indicatie(s)
Toepassingen: Toename spierkracht. Toename spiermassa. Verbetering spierstofwisseling. Beter uithoudingsvermogen. Sneller herstel na inspanningen. Neuromusculaire aandoeningen (waarbij men tevens dient op te merken dat het hart een spier is.)
Ik heb geen idee of het daar ook voor geldt...
Ik vind het meedenken heel lief hoor; maar ik vind het erg lastig om te bedenken om het goed zou zijn zoiets te geven of niet :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Hmmm.... ik herken dat 'rillen' van de huid bij mijn eigen hond (Bill) in de periodes dat hij veel jeuk had. Maar dan ging hij ook 'meekrabben' met zijn poot dus dat was wel duidelijk dat het met jeuk/willen krabben te maken had.

Het lijkt mij dus toch een soort gevoeligheid (overgevoeligheid) van de huid. Misschien dat Moos daarom ook niet geborsteld wil worden... :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:Hmmm.... ik herken dat 'rillen' van de huid bij mijn eigen hond (Bill) in de periodes dat hij veel jeuk had. Maar dan ging hij ook 'meekrabben' met zijn poot dus dat was wel duidelijk dat het met jeuk/willen krabben te maken had.

Het lijkt mij dus toch een soort gevoeligheid (overgevoeligheid) van de huid. Misschien dat Moos daarom ook niet geborsteld wil worden... :19:
Ja, ik denk dat dat ook wel in verband staat met elkaar :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
zou ik voorlopig zeker niet doen, het zou wel al te erg zijn als zou blijken dat er nog onderzoeken moeten gebeuren en je bijvoorbeeld een tekort tijdelijk niet meer overtuigend zou herkennen omdat het supplement dat juist verdoezeld heeft. als de uitslag er is en er blijkt een tekort uit ligt dit natuurlijk weer helemaal anders.

nu kan het toch niet zolang meer duren voor je iets meer weet, dus op die paar dagen kan het eigenlijk niet op aan komen - denk ik hoor :wink: .
Ja, zo denk ik ook inderdaad. Ik moet nog horen of de urine goed is aangekomen (jaja, als ik voor het weekend geen mail terug heb gehad ga ik zelf maar eens bellen :mrgreen: :roll: :wink: ).
Stel dat dat niet zo is dan moet er nieuwe urine 'geleverd' worden, en god verhoede dat een supplement iets vertekend :N:
Volgens mij is die urine echt het laatste wat onderzocht moet/kan worden, maar goed, stel van niet....ook in dat geval wil ik nu nog geen supplementen gaan geven.
En inderdaad, die week of 2 meer of minder, nou ja, dat zou niet zo heel erg dramatisch uitmaken, denk ik....

Als de uitslag er is, en er is geen reguliere medicatie, dan hou ik me direct aanbevolen voor elk mogelijk supplement!

Hij was vanmorgen trouwens uitermate blij in het bos. Hij ging zelfs een volkomen vreemde (Wetterhoun??) reu uitdagen tot spel door heel hard rondjes te rennen en in spelbuiging te duiken.
Wat wel wat sneu was, was dat we zijn allerbeste hondenvriendje tegenkwamen nadat hij al 45 min liep en dus ook gerend had. Moos wilde wel rennen met zijn vriendje, maar na een paar stappen zag je hem denken "gaat niet :jank: "
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:Wat wel wat sneu was, was dat we zijn allerbeste hondenvriendje tegenkwamen nadat hij al 45 min liep en dus ook gerend had. Moos wilde wel rennen met zijn vriendje, maar na een paar stappen zag je hem denken "gaat niet :jank: "
Ach gossie :(:
:knuffel1:

In ieder geval heeft hij wel even pret gehad :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:Wat wel wat sneu was, was dat we zijn allerbeste hondenvriendje tegenkwamen nadat hij al 45 min liep en dus ook gerend had. Moos wilde wel rennen met zijn vriendje, maar na een paar stappen zag je hem denken "gaat niet :jank: "
Ach gossie :(:
:knuffel1:

In ieder geval heeft hij wel even pret gehad :wink:
Ja, hij had echt een goede ochtendwandeling gisteren. Je merkt dan wel dat hij maar door en door wil gaan terwijl hij eigenlijk moet stoppen. Ik riep hem op een gegeven moment bij me, en toen struikelde hij de eerste 5-6 passen constant door zijn voorpoten; hij schoof ongeveer door de blaadjes naar me toe die eerste passen. Maar daarna herstelt hij dan, trekt een blij bekkie en komt net zo hard weer aangesjeesd.
Het is ook wel een lekker ding :ok: :wink:

Ik ben vandaag wel nog dankbaarder dat Suuz hem volgende week komt trimmen. Hij had gisteren met zijn rug buiten onder een bankje doorgeschuurd wat nat was en mossig (da's ook nieuw van hem, bij bankjes die laag genoeg zijn blijft hij er maar onderdoor lopen om over zijn rug te schuren); resultaat een plakaat van natte groene drap op zijn rug die er helaas vandaag nog niet uit zichzelf af was gevallen.
Dus douchen en kammen. Douchen gaat nog wel goed dat vind hij niet zo erg; maar zodra ik me de kam aan kom zetten trekt hij zijn staart tussen zijn poten en gaat enorm trillen. Tijdens het kammen is hij net een voorbeeld plaatje van "de bange hond" uit zo'n puppyboek. Hij zakt door zijn poten, rug krom, staart tussen de poten, grote bange ogen, en als ik hem ook maar een beetje los laat probeert hij weg te kruipen/schuiven van me. Ik ken Moos zo niet; Moos is vrijwel nooit bang, en als hij al bang is dan nooit zo extreem.
Naderhand heeft hij nog een uur liggen bibberen voordat hij weer helemaal bijgetrokken was...
En ik kan er op zo'n moment niks aan doen; ik moet hem wel kammen, kan niet anders.
Dus ik word steeds blijer dat hij binnenkort kort gezet wordt!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”