Bij mijn honden gelukkig nooit maar bij mijn andere huisdieren wel en dan heb ik het over mijn vorige paard (valt ook onder de huisdieren

)
Hij was niet lekker, kon met moeite naar rechts kijken en had koorts.. hoge koorts, dus d.a. gebeld. Kon niets vinden en hij kreeg een aantal injecties. Koorts zakte maar hij kon nog steeds niet naar rechts kijken. Volgende dag bloedonderzoek en daar kwam volgens de d.a. niets uit. Inmiddels was het zo dat in de avond de koorts weer opkwam dus wederom injecties en volop pijnstiller want dat hij pijn had was overduidelijk. Na een week ellende geen verbetering en ik heb een verwijzing naar Utrecht gevraagd en gekregen. Daar aangekomen dier volledig onderzocht en bij het neerzetten van de achterbenen (kruislings) was het oordeel, het was mis in zijn ruggenmerg

ik nog uitleggen dat ik hem geleerd had om zijn been te laten staan waar ik het neerzette dus....
Fotos van zijn hals en nek gemaakt en daar waren wel wat vlekken te zien maar dat kon er al jaren zitten.. de ruggenmergpunctie werd dus uitgesteld omdat de v.a. het een te grote ingreep vond voor een dier wat er zo slecht aan toe was en hij wilde eerst de andere resultaten afwachten.
Daar kwam dus niets uit

ten einde raad was ik... inmiddels waren we zo'n 2.5 weken bezig.
Eigenwijze Cloor maakte toch een afspraak bij de hoefsmid terwijl iedereen mij voor gek verklaarde, dat paard maakt het niet lang en dan ga je er ook nog ijzers onder laten zetten, zonde geld bla bla bla... maar ik ging, Paard in de trailer (wat hij zonder morren altijd deed) en hup.
Bij de hoefsmid zat ik te praten met een vrouw die zei; hij ziet er slecht uit he en na het verhaal verteld te hebben gaf zij mij een nummer van een man die ik maar eens moest bellen, was voorheen d.a. geweest bij Utrecht en behandelde nu dravers enz. op een manier die hier kwakzalverij genoemd werd tot die tijd.
Enfin die man gebeld afspraak gemaakt, mijn paard was er inmiddels zo slecht aan toe dat hij ook niet meer wilde, hij lag plat en dit was echt mijn laatste strohalm, bracht dit niets zou het over zijn..
Dus paard overeind geholpen en hij liet zijn oog over het dier gaan, voelde bij de hals en eindigde bij zijn schouder waar hij in kneep, het paard viel direct weer op de grond, de pijnlijke plek was binnen no-time gevonden door hem, waar waren de zgn heren d.a. al die tijd mee bezig geweest

dat ze dat niet hadden gevonden.
Hij bleek een zenuw- en spier ontsteking te hebben wat dus met een bloedonderzoek naar voren had moeten komen en ook dat hebben de heren d.a. niet gezien!
Mijn paard werd geinjecteerd met een speciaal goedje terwijl hij nog op de grond lag en het wonder geschiedde, hij stond op, schudde zijn hoofd en keek naar rechts

...... hij heeft hem nog 1x behandeld en de vos heeft er nooit meer last van gehad, weken ben je bezig met d.a. en klinieken en daar kwamen alleen maar rekeningen uit, deze man kwam langs en had binnen een minuut gevonden wat het was..
Ik heb de d.a. hier nog mee geconfronteerd en hij is nooit meer in de buurt van een paard van mij geweest.