Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Misschien een rare vraag?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Misschien een rare vraag?

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik heb gelezen dat als je vers gaat voeren je het best met kippennekken kan beginnen. Maar worden honden niet ziek van de eventuele salmonella die op de kip zit? Wij doden die bacterie door het te koken, maar hoe gaat dat bij de hond?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

de kans op een salmonella besmetting is praktisch nihil, een gezonde hond zijn maagzuur vernietigd die bacterien gewoon :wink:
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

Het risico van salmonella geldt niet zozeer voor de hond, maar voor de mens. Met name het risico van kruisbesmetting. Hygiënisch werken dus.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

als je nu leest dat dit vaak geadviseerd wordt, denk je dan zelf dat het veel risico geeft?
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief

Hutsje schreef:als je nu leest dat dit vaak geadviseerd wordt, denk je dan zelf dat het veel risico geeft?
Daarom ook deze vraag :wink: Op internet staan namelijk ook bergen onzin, en in de dierenwinkel hebben ze liever dat ik royal canin blijf geven :19: Als ik het hier verteld krijg, geloof ik meer, want hier zullen niet veel mensen (die echt vaste gebruikers) onzin uit hun nek gaan lullen :19: Omdat de mensen hier ook echt tijd steken in hun hond, en echt het beste willen. Bovendien zijn hier ook mensen aanwezig met werkelijk al jaren ervaring met honden, kan ik nog niet zeggen, ben pas 21 :mrgreen:
Afbeelding
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

eefje_ates schreef:
Hutsje schreef:als je nu leest dat dit vaak geadviseerd wordt, denk je dan zelf dat het veel risico geeft?
Daarom ook deze vraag :wink: Op internet staan namelijk ook bergen onzin, en in de dierenwinkel hebben ze liever dat ik royal canin blijf geven :19: Als ik het hier verteld krijg, geloof ik meer, want hier zullen niet veel mensen (die echt vaste gebruikers) onzin uit hun nek gaan lullen :19: Omdat de mensen hier ook echt tijd steken in hun hond, en echt het beste willen. Bovendien zijn hier ook mensen aanwezig met werkelijk al jaren ervaring met honden, kan ik nog niet zeggen, ben pas 21 :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

eefje_ates schreef:
dat is niet zo vreemd want ze zullen wel geen kippenekken verkopen :mrgreen:
Nee je kan het met een gerust hart geven hoor maar dan wel rauw, niet koken dus :ok:
eefje_ates
Zeer actief

Iedreen bedankt voor hun mening en reactie :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”