Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kreupel door brokken, kan toch niet hee?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Kreupel door brokken, kan toch niet hee?

Ongelezen bericht door schelsey »

Toen ik schelsey voornamelijk duck gaf en af en toe brok deed ze het heel goed, ze was slanker, heel actief en had zelden problemen aan haar poten, ze kon springen en crossen en was alleen wat stijf tegen de avond

Ik kreeg van een kennis een grote zak brokken van hills JD, dienen voor honden met artrose, ik vond het zonde deze weg te gooien, maar had men twijfels omdat ze erg veel vet bevatten, mijn brokken waren 7.5 % vet, deze 15 % maar dus geef iknu 4 tal weken die brokken, resultaat, terug opvallnd dikkere hond ook al krijgt ze 100 gram minder dan aangegeven, en kreupele hond, nu al bijna 2 weken, zelfs pijnstillers geven geen verlichting

Is dit toeval, of kan het echt zo zijn dat dit door die brokken komt, ook al zouden ze verlichting brengen bij dergelijke honden?

sonja
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Zou ze niet meer last hebben omdat ze toegenomen is in gewicht :denken:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Het kan idd heel goed dat ze meer last heeft doordat ze zwaarder is geworden.
Maar ik denk ook dat het een combinatie is van factoren.
Ze is gewend om voor een groot deel rauw te eten?
En dat krijgt ze nu niet meer begrijp ik?
Dan kan ze daardoor echt wel meer last krijgen, omdat brokken heel anders verteerd worden en daardoor heel veel dingen in het lichaam van de hond veranderen.

Ik zou als ik jou wat terug gaan voeren wat je voorheen deed, en hopen dat ze weer wat af gaat vallen.
:zweep:
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

In de brokken zit glucosamine. Ik heb op een forum wel eens gelezen, dat een dier of een persoon dacht dat hij/zij meer pijn kreeg door het gebruik van glucosamine. Misschien heeft iemand ervaring?
Mojuan
Zeer actief

Wat vreemd, het enige dat ik kan vinden op internet, is dat glucosamine juist pijnvermindering zou moeten geven bij gewrichtsklachten.
Kan het er dan ook juist erger door worden?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

De hoeveelheid glucosamine in die brokken is een lachertje.
Als je dat er bij wilt geven, geef dan gewoon de vorige brokken (hopelijk valt ze dan ook weer af) en geef glucosamine van de groene os bijvoorbeeld er bij.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het lijkt me stug dat het door de brokken komt.
Kaya van mij krijgt ook deze brokken sinds een kleine 2 maanden en is daar absoluut niet door gaan manken. Als je kijkt wat de ingrediënten zijn, is het eigenlijk ook onmogelijk dat het door de brokken komt: het kan niet helpen, maar erdoor gaan manken lijkt mij onmogelijk.
Wellicht is het toeval of komt het doordat je hond zwaarder is geworden (ik geef trouwens ook ruim 100 gram minder van de brokken dan aangegeven).

Je hond goed na laten kijken en anders voor alle zekerheid weer overstappen op het oude voer en kijken wat er gebeurt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Er echt kreupel door lopen lijkt me ook niet logisch, maar:

Ik heb ook zo'n zak van 15 kilo Hills/Artrose voer gekregen van de DA bij wijze van 'experiment'. :roll:
Ik stond er niet echt achter want ze kreeg toch al glucosamine door haar Duck en sinds ze een onderhoudsdosering pijnstilling krijgt ging het al stukken beter.

Maar ja ik dacht toch, stel nou dat het toch heel goed werkt :blah:
Na een week heb ik haar er af gehaald want nr 1: ze werd sacherijnig :N: en het leek wel alsof ze weer veel slechter liep dus ik herken je verhaal wel in die zin.

Zoals Ranetje zegt, die hoeveelheid glucosamine is een lachtertje en als ze de aanbevolen hoeveelheid van Hills zou eten is ze binnen no-time moddervet volgens mij.

Ik voelde me zo schuldig, dus na een week gestopt en ze voelde zich meteen weer beter :cheer:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Suuz schreef:Er echt kreupel door lopen lijkt me ook niet logisch, maar:

Ik heb ook zo'n zak van 15 kilo Hills/Artrose voer gekregen van de DA bij wijze van 'experiment'. :roll:
Ik stond er niet echt achter want ze kreeg toch al glucosamine door haar Duck en sinds ze een onderhoudsdosering pijnstilling krijgt ging het al stukken beter.

Maar ja ik dacht toch, stel nou dat het toch heel goed werkt :blah:
Na een week heb ik haar er af gehaald want nr 1: ze werd sacherijnig :N: en het leek wel alsof ze weer veel slechter liep dus ik herken je verhaal wel in die zin.

Zoals Ranetje zegt, die hoeveelheid glucosamine is een lachtertje en als ze de aanbevolen hoeveelheid van Hills zou eten is ze binnen no-time moddervet volgens mij.

Ik voelde me zo schuldig, dus na een week gestopt en ze voelde zich meteen weer beter :cheer:
De glucosamine is ook niet echt waar ze de werking van het voer op baseren, zo ver ik begrepen heb. Het gaat meer om de Omega-vetzuren en dat soort dingen.
De werking van glucosamine is sowieso al twijfelachtig.

Ik moet zeggen dat Kaya als een speer loopt. Ik durf het niet op het voer te gooien, maar sindsdien doet ze het wel zonder pijnstilling uitstekend.
Wel heeft ze veel meer ontlasting dan op Carnibest en laat ze af en toe vreselijke stinkboeren :N:

Mocht Kaya weer slecht gaan lopen, dan haal ik haar ook direct weer van het voer af, want dat is de enige reden dat ze het krijgt. Verder ben ik er niet zo tevreden over, maar aangezien ze nu goed loopt, wil ik niks veranderen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
schelsey
Zeer actief

Deze terugslag heeft ze meer gehad, maar altijd maar even, nu blijft het duren ik geef als pijnstiller rimifin, daarvoor metacam, maar dierenarts zei dat dit iets nieuw was, alleen helpt het bij haar helemaal niet, haar symtonen zijn ook anders, ze heeft HD, en na rust huppelt ze meer dan weer lings, dan weer rechts, maar ook soms van voor, ze heeft ook artrose aan de schouder en ED ik geef haar nu terug duck, maar zal toch misschien weer naar de dierenarts moeten, alhoewel ze niet veel meer kunnen doen dan dat ik doe, pijnstillers geven, rare is dat ze soms echt weken tot maanden goed is en je er amper iets aan ziet en dan zoals nu, toevallig juist nadat ik met die brokken was begonnen zo'n erge terugslag krijgt en nu ook niet goed te krijgen, zoals daarvoor wel ging met rust en pijnstillers.

Zou toevallig zijn, maar ga toch paar dagen even proberen wat duck en terug metacam alleen doet, en van de week, als het nog niet betert haar laten chekken
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

De glucosamine is ook niet echt waar ze de werking van het voer op baseren, zo ver ik begrepen heb. Het gaat meer om de Omega-vetzuren en dat soort dingen.
De werking van glucosamine is sowieso al twijfelachtig.

Ik moet zeggen dat Kaya als een speer loopt. Ik durf het niet op het voer te gooien, maar sindsdien doet ze het wel zonder pijnstilling uitstekend.
Wel heeft ze veel meer ontlasting dan op Carnibest en laat ze af en toe vreselijke stinkboeren

Mocht Kaya weer slecht gaan lopen, dan haal ik haar ook direct weer van het voer af, want dat is de enige reden dat ze het krijgt. Verder ben ik er niet zo tevreden over, maar aangezien ze nu goed loopt, wil ik niks veranderen.
Nou, doe nu wel, naar aanleiding van dat voer, een toevoeging van die Omega vetzuren aan haar eten.
Wie weet gaat dat ook nog wat helpen.
Ik ben het voer toen toch gaan proberen omdat ze echt heel goede ervaringen er mee hadden maar Megan werd echt sacherijnig van :N: dus ben ik na een week maar gestopt.

Wel heel fijn dat Kaya het nu zo goed doet zonder pijnstilling :ok:
schelsey
Zeer actief

Omdat haar kreupelheid niet beterde ben ik toch maar geweest, ze heeft 2 spuiten gehad, 1 metacamspuit en 1 anabolespuit, hij zei toch ook om die hills jd te geven, maar de lightvorm ervan, dat het voor 14 kilo 73 euro kost is niet zo erg, maar dat ik voor een brok zo veel moet geven vind ik minder, dan geef ik liever kvv, alleen vind hij dat rommel :denken:

Heb niets tegen brok, maar wel ertegen dat ik de rest van haar leven hetzelfde moet geven, zou ik echt niet dezelfde resultaten behalen met een goed homeopatich middel en kvv?

Steekt me echt tegen, alleen brok, nu krijgen ze ook regelmatig barfspullen, ook daar is hij tegen, maar voel me gewoon er beter bij als ik deze dingen regelmatig geef, waarom weet ik niet want mijn vorige honden kregen blik met rijst, tja, dacht toen dat blik goed was.

sonja
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

waar heb je nu problemen mee, met de prijs, of met het feit dat het brokken zijn.

mijn hond is al tijden aan de brokken voor een voedings allergie, die dingen kosten ook ruim €65, maar ik heb het graag voor hem over.
en het scheeld me een hoop DA kosten :19:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ben ook een beetje kwijt, waar je nu heen wilt...???
Afbeelding
schelsey
Zeer actief

De prijs niet, kvv is ook niet goedkoop, wel ik haar altijd op brok moet zetten, jullie vinden dat ik het beter wel doe, als hij het aanraad?

Misschien voor zulke honden het wel beter is omdat daar alles in zit dat ze nodig hebben, met kvv is dat ook maar kan ik nooit de hoeveelheid geven dat ze eigenlijk moet doordat men van kvv dikker word, meer vet.

En om haar te laten afvallen terug moet ik heel weinig geven en groenten erbij, dan heeft ze misschien weer te weinig voedingsstoffen binnen wat nodig is om haar goed te krijgen en houden, twijfel nu weer erg hoor, ze is een vuilbak, bij haar heeft het geen belang wat ze eet.

Ik moet volgende maand terug , deze keer om de poes te laten stereliseren, zal het er nog eens over hebben of ik echt geen 50 gram vlees mag toevoegen
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Mijn Bulldog heeft artrose en spondylose. Toen hij nog brokken kreeg gaf ik hem Primeval anders liep hij de hele dag te manken.

Sinds hij op rauwe voeding staat hoeft hij de Primeval niet meer te krijgen. De stoffen die in Primeval zitten zitten namelijk in natuurlijke vorm in rauw vleesbotten. In natuurlijke vorm zijn ze ook nog eens beter opneembaar.

Ik geloof dus zeker dat er een verband is tussen de voeding.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik zou gewoon helemaal kvv geven
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Tja, als ik alles zo lees, dan zou ik ze terug zetten op kvv hoor!! Ik begrijp uit je verhaal dat het op kvv veel beter ging dan op deze speciale brok ? Dan zou het mij zo een biet zijn wat mijn DA zou zeggen over kvv of barf hoor ! Het gaat er toch om waar de hond het het beste op doet ?? Als ze beter loopt als ze duck krijgt zou voor mij de keus niet moeilijk zijn.
Mojuan
Zeer actief

SuzieC1970 schreef:Tja, als ik alles zo lees, dan zou ik ze terug zetten op kvv hoor!! Ik begrijp uit je verhaal dat het op kvv veel beter ging dan op deze speciale brok ? Dan zou het mij zo een biet zijn wat mijn DA zou zeggen over kvv of barf hoor ! Het gaat er toch om waar de hond het het beste op doet ?? Als ze beter loopt als ze duck krijgt zou voor mij de keus niet moeilijk zijn.
Helemaal mee eens!
En dierenartsen weten over het algemeen helemaal geen ene donder over rauwvoeding!
schelsey
Zeer actief

Ik zal straks eens kvv voor 1 week halen en haar alleen daarop zetten, eens zien wat dat zegt, hoop echt dat het door die brokken komt, ook al zouden er zoveel honden het er wel goed op doen, er moet toch een reden zijn dat het niet betert, met die 2 spuiten en daarvoor pijnstillers/onstekingsremmers.

Bedankt voor jullie raad

sonja
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Glucosamine kun je natuurlijjk ook toedienen door het rauwe voer, zo deed ik het ook (super makkelijk)
Helaas zitten wij ook voor allergie aan de dieetbrokken want anders.......

Als je toch een brok met glucosamine wilt geven, doe dan een natuurlijke brok, zoals van Arden Grange. Deze bevatten glucosamine, msm enz. (www.ardengrange.nl)
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
schelsey
Zeer actief

Sinds vandaag zie ik eindelijk verbetering, vanmorgen was ze al een stuk minder kreupel en in de namiddag wandelde ze terug zonder te huppelen, haar gang is anders, beter terug

Hoop nu dat het terug de goede richting op gaat

sonja
Mojuan
Zeer actief

schelsey schreef:Sinds vandaag zie ik eindelijk verbetering, vanmorgen was ze al een stuk minder kreupel en in de namiddag wandelde ze terug zonder te huppelen, haar gang is anders, beter terug

Hoop nu dat het terug de goede richting op gaat

sonja
Wat fijn om te horen!
Hopen dat ze zo door gaat, en dat het straks weer helemaal goed gaat met lopen.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Gelukkig hopelijk gaat het iedere dag wat beter
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”