Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fokker als voeding en heeeeeeeel veel haarverlies
Moderator: moderatorteam
-
jesiru
- geregistreerd lid
Fokker als voeding en heeeeeeeel veel haarverlies
Ik heb twee border collies waar ik iedere dag Fokker basic aangeef+ 1/2 pot blikvoeding (96% vlees). Ik geef de basic omdat ik er vlees aan toevoeg. Mijn honden eten niet graag brokken zonder vlees bij. Vroeger heb ik een tijdje Duck gegeven (vers) maar dat werden ze beu. Ik ga eerlijk zijn, ze verloren toen veel minder haar. Ze krijgen deze Fokker nu enkele maanden en het haarverlies is enorm. Elke dag stofzuigen of we zitten hier net in een haarbal. Iedere morgen liggen de haren overal. Volgens mij ligt dit aan de voeding. Ze eten Fokker graag maar het is niet meer doenbaar. Ik heb vorige week de ene hond al naar het trimsalon gebracht maar niets helpt. Ik weet niet meer wat ik van voeding moet geven.
-
Addy
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou toch weer iets van Duck erbij gaan geven. Geen blikvoer, dat is geen vlees, alleen maar verdikte bouillon.
Er zijn tegenwoordig nog veel meer merken, lekker afwisselen met pens uit een pakje, van bijvoorbeeld Smuldier of AHV, dat is ook heel goed bij brokken te voeren.
Maar als je ervaring is dat het dan beter gaat, gewoon weer gaan geven. En je kan zodanig afwisselen dat ik niet denk dat je honden het niet meer hoeven.
Maar mijn honden verliezen nu ook veel haar de afgelopen weken hoor, het is gewoon de rui momenteel.
Maar als je ervaring is dat het dan beter gaat, gewoon weer gaan geven. En je kan zodanig afwisselen dat ik niet denk dat je honden het niet meer hoeven.
Maar mijn honden verliezen nu ook veel haar de afgelopen weken hoor, het is gewoon de rui momenteel.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Tinker
-
hercujess
-
Marion.
-
Tinker
Het heet Stuzzydog,niet dat ik het ooit gezien heb,maar heb toevallig van de week een discussie hier over gevolgd op een ander forum.Zie:Marion. schreef:Blikvoer dat voor 96% uit vlees bestaat? Welk merk dan? Geloof er niets van.
Ik zou terug naar de Duck gaan, en variëren met de andere KVV's. Er is tegenwoordig zoveel keuze.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... /stuzzydog
-
jesiru
- geregistreerd lid
Het blikvoer heet "Stuzzy Dog" en komt uit Nieuw-Zeeland en Australië.
Ik ben ook tegen blivoer maar hier gaat het om iets nieuws. De dierenwinkel raadde me het aan. Op het blik staat 96% vlees. Het is niet goedkoop (2€/blik). Omdat mijn honden hun brokken niet graag eten doe ik dus per dag 1/2 blik bij de brokken van Fokker. Ik geeft de basic brokken omdat je deze mag vermengen met blikvoeding. Nu beweerde de dame van het trimsalon dat in die basic te weinig eiwitten zitten. Ik begrijp er helemaal niets meer van. Hoeveel eiwitten heeft een hond nodig? Ik ben eigenlijk ook deels terug op brokken overgeschakeld omdat wanneer je met vakantie bent in Frankrijk geen Duck kan vinden.
Ik ben ook tegen blivoer maar hier gaat het om iets nieuws. De dierenwinkel raadde me het aan. Op het blik staat 96% vlees. Het is niet goedkoop (2€/blik). Omdat mijn honden hun brokken niet graag eten doe ik dus per dag 1/2 blik bij de brokken van Fokker. Ik geeft de basic brokken omdat je deze mag vermengen met blikvoeding. Nu beweerde de dame van het trimsalon dat in die basic te weinig eiwitten zitten. Ik begrijp er helemaal niets meer van. Hoeveel eiwitten heeft een hond nodig? Ik ben eigenlijk ook deels terug op brokken overgeschakeld omdat wanneer je met vakantie bent in Frankrijk geen Duck kan vinden.
-
Tinker
Maar je zit toch niet vast aan het merk Fokker?Ik begrijp het niet zo goed,want waarom neem je dan niet gewoon een ander merk brokken.Keuze zat zou ik zeggen.jesiru schreef:Het blikvoer heet "Stuzzy Dog" en komt uit Nieuw-Zeeland en Australië.
-
Diana -Max
- Vaste gebruiker
mijn honden krijgen farmfood , en vers de ene keer echt vers de andere keer smuldier.
de farmfood brokken zijn geperst wat nodig is bij vers voeren.
zou nooit meer anders willen en ze eten het graag.
voor het verharen kun je ook schapevet blokjes door het voer doen.
kun je zo kopen in de dierenwinkel.
ik gebruikte het vroeger vaak nu niet meer zo vaak omdat ze vers schaap eten dus dat is nog beter.
vroeger moest ik 2 keer per dag stofzuigen door al het hondenhaar nu zuig ik 2 keer in de week hahahahaha en niet eens om de hondenharen maar gewoon omdat het wel eens moet he
de farmfood brokken zijn geperst wat nodig is bij vers voeren.
zou nooit meer anders willen en ze eten het graag.
voor het verharen kun je ook schapevet blokjes door het voer doen.
kun je zo kopen in de dierenwinkel.
ik gebruikte het vroeger vaak nu niet meer zo vaak omdat ze vers schaap eten dus dat is nog beter.
vroeger moest ik 2 keer per dag stofzuigen door al het hondenhaar nu zuig ik 2 keer in de week hahahahaha en niet eens om de hondenharen maar gewoon omdat het wel eens moet he