Alleen maar omdat ze niet zo'n grote bos haren heeft.
Spike wordt nergens mee vergeleken, want ze weten het niet en bij hem wordt altijd gevraagt wat voor ras hij is.
Moderator: moderatorteam
Die eerste kan ik nog inkomen...........zelf zie ik wel het verschil omdat ik tibetaantjes zo leuk vind, maar de peki heeft een platte snuit daar zie je het b.v. aan. Die andere 2 lijken totaal niet...............martin* schreef:Mijn tibetaanse spaniel wordt voor veel aangezien behalve een tibetaanswe spaniel..
1: de pekingees
2: shih tzu
3: deze is toch wel het ergste!!! een boston terrier
Die 2e zal wel vooral een vergissing zijn in de naam. Het is best netjes als mensen de hond herkennen als ' iets tibetaans' en dan is shih tzu de meest bekende naam daarin. Dus vooral de gedachte tibetaan = shih tzu is er dan, en nog niet eens een exact beeld van het ras.yuki schreef:Die eerste kan ik nog inkomen...........zelf zie ik wel het verschil omdat ik tibetaantjes zo leuk vind, maar de peki heeft een platte snuit daar zie je het b.v. aan. Die andere 2 lijken totaal niet...............martin* schreef:Mijn tibetaanse spaniel wordt voor veel aangezien behalve een tibetaanswe spaniel..
1: de pekingees
2: shih tzu
3: deze is toch wel het ergste!!! een boston terrier
En laat ik nou toevallig gisteren in het Goudse Hout in Gouda een mevrouw tegenkomen die inderdaad twee van die honden heeft (teefjes). Ik ben bezig met KK1 dus kon de verleiding niet weerstaan om te vragen wat het waren. Ik dacht zelf bij de eerste aan kruising pointer-iets, maar als vervolgens in exact dezelfde versie nummer twee opduikt, dan weet je dat die kans erg klein is. Wel erg leuke honden trouwens!Jaap* schreef:Met de Gammel Dansk Honsehund indien in Scandinavie.
En zo nu en dan denkt iemand met een pointer van doen te hebben.

Inderdaad, diezelfde reacties krijg ik ook! Of abby een bouvier-puppy is... Of een zwarte westy...MirandaH schreef:Mijn eigen Cairns worden als ze klein zijn aangezien voor mini-bouviers. Overigens wel vaak door oudere mensen die de bouviers nog kennen met gecoupeerde oren. Bedenk me nu dat ik mezelf dus ook reken tot oudere mensen en ben net 30![]()
Eenmaal volwassen komt ook de bouvier nog wel eens voorbij, ook denken ze regelmatig dat het Westies zijn, oftewel West Highland WHITE terriers.
Het ergste vond ik toch wel een oudere dame die aan mij vroeg of dat nou "speelhondjes" waren. Totaal perplex vroeg ik die mevrouw wat ze daarmee bedoelde. Het antwoord was niet helemaal duidelijk, maar ik kreeg de indruk dat ze van het soort op wieltjes of batterijen bedoelde. Ik ben maar gewoon weggelopen zonder iets te zeggen..
Nou die mevrouw had er duidelijk verstand vanAbby schreef:Inderdaad, diezelfde reacties krijg ik ook! Of abby een bouvier-puppy is... Of een zwarte westy...MirandaH schreef:Mijn eigen Cairns worden als ze klein zijn aangezien voor mini-bouviers. Overigens wel vaak door oudere mensen die de bouviers nog kennen met gecoupeerde oren. Bedenk me nu dat ik mezelf dus ook reken tot oudere mensen en ben net 30![]()
Eenmaal volwassen komt ook de bouvier nog wel eens voorbij, ook denken ze regelmatig dat het Westies zijn, oftewel West Highland WHITE terriers.
Het ergste vond ik toch wel een oudere dame die aan mij vroeg of dat nou "speelhondjes" waren. Totaal perplex vroeg ik die mevrouw wat ze daarmee bedoelde. Het antwoord was niet helemaal duidelijk, maar ik kreeg de indruk dat ze van het soort op wieltjes of batterijen bedoelde. Ik ben maar gewoon weggelopen zonder iets te zeggen..Laatst zelfs zo'n schoffelfiguur die vroeg of dat nou een tekkel was!
En een mevrouw met een boomer-achtig beestje zei dat mijn cairn een kleur had die niet hoort bij cairns! Ze is gewoon gestroomd, niks mis mee. terwijl zij beweerde dat haad boomer-dingetje een cairn was!
Keep dreaming...