Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met welk ras wordt jouw hond verward??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Spike en Seeta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Spike en Seeta »

Seeta wordt heel vaak als een Labrador gezien of een kruising hiervan.
Alleen maar omdat ze niet zo'n grote bos haren heeft. :pffff:

Spike wordt nergens mee vergeleken, want ze weten het niet en bij hem wordt altijd gevraagt wat voor ras hij is. :denken:
Groetjes Astrid
Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

vrienden van ons hadden ook een duitse jachtterrier, en inderdaad denken veel mensen dat het black and tan jack russells zijn (niet dat die bestaan :roll: )
linda1985
Zeer actief

ik heb nu 2 weken mijn welsh springer spaniel pup en een dacht dat het cavelier king charles was, en iemand dacht een heidewachtel, en nog erger een jack russel :roll:
gelukkig was er ook iemand die wel wist dat het een welsh was
Laatst gewijzigd door linda1985 op 29 okt 2007 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Eindelijk een topic waar ik even mijn frustratie in kwijt kan!!

Ik heb een black tri Australian Shepherd.
Bijna dagelijks hoor ik: he, een Berner Sennen, wat leuk!
En: Dit is een kruising Berner Sennen met....?

Dus zeg ik telkens: nee, dit is een Australian Sherpherd.
En dan krijg ik antwoorden als:
Een wat?
Weet je het zeker?
Nee, hoor mijn oom/tante/zus/vriendin/moeder/vage kennis/buurman heeft een Berner Sennen en die ziet er precies zo uit! :devil: :evil:

En als je ze naast elkaar zet, lijken ze dus in de verste verte niet op elkaar!

Ik zit er aan te denken om voortaan met een kopietje van zijn stamboom op zak te gaan lopen. :boos:
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Massive Bullit Madelief
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Massive Bullit Madelief »

de inmiddels overbekende.....

onze bullen zijn pitbulls!!
Groetjes van Bas en Leontine en een poot van de meiden!
Afbeelding
Hummer
Actief

Ongelezen bericht door Hummer »

Mijn welsh corgi cardigan wordt nog al eens aangezien voor Husky. En dat alleen maar omdat hij blauwe ogen heeft, want voor de rest lijkt hij er in de verste verte niet op :denken: . Of ze denken dat het een of andere kruising is, maar hij heeft toch echt een stamboom.
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
linda1985
Zeer actief

echt frustrerend sommige mensen die denken dat ze het beter weten, bij mijn welsh springer stopte er zelfs iemand en hij vond dat mn welsh te grote oren had :devil: Hebben alle spaniels toch..
Debz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mix rottweiler - mechelaar en een samojeed
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debz »

hoi, mijn samojeed wordt altijd verward met een keeshond!

groetjes
martin*
Actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse spaniel

Ongelezen bericht door martin* »

Mijn tibetaanse spaniel wordt voor veel aangezien behalve een tibetaanswe spaniel..
1: de pekingees
2: shih tzu
3: deze is toch wel het ergste!!! een boston terrier
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

martin* schreef:Mijn tibetaanse spaniel wordt voor veel aangezien behalve een tibetaanswe spaniel..
Die eerste kan ik nog inkomen...........zelf zie ik wel het verschil omdat ik tibetaantjes zo leuk vind, maar de peki heeft een platte snuit daar zie je het b.v. aan. Die andere 2 lijken totaal niet...............
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

balou wordt tegenwoordig uitgescholden voor een fila. :mrgreen:
en vandaag werd er gevraagt of hij een mastino is.
Palmuk
Actief

Ongelezen bericht door Palmuk »

yuki schreef:
martin* schreef:Mijn tibetaanse spaniel wordt voor veel aangezien behalve een tibetaanswe spaniel..
Die eerste kan ik nog inkomen...........zelf zie ik wel het verschil omdat ik tibetaantjes zo leuk vind, maar de peki heeft een platte snuit daar zie je het b.v. aan. Die andere 2 lijken totaal niet...............
Die 2e zal wel vooral een vergissing zijn in de naam. Het is best netjes als mensen de hond herkennen als ' iets tibetaans' en dan is shih tzu de meest bekende naam daarin. Dus vooral de gedachte tibetaan = shih tzu is er dan, en nog niet eens een exact beeld van het ras.
Overigens vind ik de shih tzu en de tibetaanse spaniel nog wel grofweg binnen dezelfde type hondjes vallen (ondanks dat ze toch duidelijk anders zijn). De Boston Terrier snap ik helemaal niets van, want dat is een compleet ander type hond. Overigens volgens mij niet direct een belediging behalve dat het nergerns op slaat.
angel_roosje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angel_roosje »

farhan word vaak aangezien voor een pitbull :roll:
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Wij hebben 2 engelse bullen.....Regelmatig krijg ik te horen dat ik lieve boxers heb :denken: maar ook dat die honden van mij vast pitbulls zijn :boos: ...Zelfs de politie dacht er zo over....tssss

Tegenwoordig lach ik er maar om..ook de bullies kan het niks schelen..zolang ze maar een kroel krijgen hihi
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
cobij
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door cobij »

Ik ken dat probleem ook, vorige week nog werd ik aangehouden door een man op een scooter of ik mij wel bewust dat ik met een pitbull rond liep, haha Jeltsje is toch echt een Franse bulldog ook heb ik de vraag gehad of ze misschien een mini boxer was of een Jack russel
Afbeelding
max
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door max »

Ik heb een Duiste Staande langhaar en er wordt heel vaak gevraagt of ik een Ierse Setter heb. Toen ie nog een puppy was werd er ook gedacht dat het een labrador pup was.
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Jaap* schreef:Met de Gammel Dansk Honsehund indien in Scandinavie.
En zo nu en dan denkt iemand met een pointer van doen te hebben.
En laat ik nou toevallig gisteren in het Goudse Hout in Gouda een mevrouw tegenkomen die inderdaad twee van die honden heeft (teefjes). Ik ben bezig met KK1 dus kon de verleiding niet weerstaan om te vragen wat het waren. Ik dacht zelf bij de eerste aan kruising pointer-iets, maar als vervolgens in exact dezelfde versie nummer twee opduikt, dan weet je dat die kans erg klein is. Wel erg leuke honden trouwens!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
MirandaH
Zeer actief
Contacteer:

Mijn eigen Cairns worden als ze klein zijn aangezien voor mini-bouviers. Overigens wel vaak door oudere mensen die de bouviers nog kennen met gecoupeerde oren. Bedenk me nu dat ik mezelf dus ook reken tot oudere mensen en ben net 30 :smile:

Eenmaal volwassen komt ook de bouvier nog wel eens voorbij, ook denken ze regelmatig dat het Westies zijn, oftewel West Highland WHITE terriers.

Het ergste vond ik toch wel een oudere dame die aan mij vroeg of dat nou "speelhondjes" waren. Totaal perplex vroeg ik die mevrouw wat ze daarmee bedoelde. Het antwoord was niet helemaal duidelijk, maar ik kreeg de indruk dat ze van het soort op wieltjes of batterijen bedoelde. Ik ben maar gewoon weggelopen zonder iets te zeggen.. :19:
Afbeelding

Dobervrouw

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

Vandaag dacht iemand dat Nando een Duitse Staande was :denken:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

MirandaH schreef:Mijn eigen Cairns worden als ze klein zijn aangezien voor mini-bouviers. Overigens wel vaak door oudere mensen die de bouviers nog kennen met gecoupeerde oren. Bedenk me nu dat ik mezelf dus ook reken tot oudere mensen en ben net 30 :smile:

Eenmaal volwassen komt ook de bouvier nog wel eens voorbij, ook denken ze regelmatig dat het Westies zijn, oftewel West Highland WHITE terriers.

Het ergste vond ik toch wel een oudere dame die aan mij vroeg of dat nou "speelhondjes" waren. Totaal perplex vroeg ik die mevrouw wat ze daarmee bedoelde. Het antwoord was niet helemaal duidelijk, maar ik kreeg de indruk dat ze van het soort op wieltjes of batterijen bedoelde. Ik ben maar gewoon weggelopen zonder iets te zeggen.. :19:
Inderdaad, diezelfde reacties krijg ik ook! Of abby een bouvier-puppy is... Of een zwarte westy... :roll: Laatst zelfs zo'n schoffelfiguur die vroeg of dat nou een tekkel was! :boos: En een mevrouw met een boomer-achtig beestje zei dat mijn cairn een kleur had die niet hoort bij cairns! Ze is gewoon gestroomd, niks mis mee. terwijl zij beweerde dat haad boomer-dingetje een cairn was! :smile: Keep dreaming...
MirandaH
Zeer actief
Contacteer:

Abby schreef:
MirandaH schreef:Mijn eigen Cairns worden als ze klein zijn aangezien voor mini-bouviers. Overigens wel vaak door oudere mensen die de bouviers nog kennen met gecoupeerde oren. Bedenk me nu dat ik mezelf dus ook reken tot oudere mensen en ben net 30 :smile:

Inderdaad, diezelfde reacties krijg ik ook! Of abby een bouvier-puppy is... Of een zwarte westy... :roll: Laatst zelfs zo'n schoffelfiguur die vroeg of dat nou een tekkel was! :boos: En een mevrouw met een boomer-achtig beestje zei dat mijn cairn een kleur had die niet hoort bij cairns! Ze is gewoon gestroomd, niks mis mee. terwijl zij beweerde dat haad boomer-dingetje een cairn was! :smile: Keep dreaming...
Nou die mevrouw had er duidelijk verstand van :blah:
Je hebt haar vast bedankt voor de opheldering en je bent gelijk je stamboom gaan terugbrengen :smile:

Teckel was ik trouwens vergeten erbij te zetten, maar dat denken ze dan wel eerder van de rode dan de gestroomde versie. Wel grappig dat jij het bij je donkere Cairntje dan ook hoort.

We hebben trouwens pas wel erg gelachen, want op de clubmatch van de KC Zoetermeer was een Ierse Wolfshond, die exact dezelfde kleur heeft als Jamie, en aangezien Jamie nogal fors is voor zijn leeftijd, hebben we daar maar besloten dat hij vanaf nu een mini-Ierse Wolfshond is :mrgreen:. Ach, je moet toch wat doen om jezelf bezig te houden op zo'n dag!
Afbeelding

Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Deze jongeman( 5 maanden oud) is inmiddels uitgemaakt voor poedel, bouvier(bruin???) labrador en labradoodle!
Vaker vraagt men " wat is dat?" :denken:
Op mijn antwoord " Wetterhoun" wordt de blik wazig en zeggen de meeste mensen" Oh, ja"
Een enkeling durft te zeggen " Nooit van gehoord!" :19:

Afbeelding

Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Standaard een Chihuahua.
Er zelfs 1x voor een jack russel...
lianne_levka
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lianne_levka »

ik heb een zwarte labrador, maar heb wel eens de vraag gehad of hij dan gekruist was met een rottweiler..... :pffff: ik heb een echt rashond hoor :wink:

Afbeelding
Set

Ongelezen bericht door Set »

ooooooo
Laatst gewijzigd door Set op 06 nov 2007 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Ik ken het probleem, zoals die vrouw die mij wel even zou uitleggen wat het verschil tussen een canadees en een zwitser en ik had toch echt geen zwitserse witte herder, maar een canadees.
Mike was toen nog maar een pup van een half jaar en had nog een enigzins smal bekkie en dat hebben canadesen wel en zwitsersen niet....pffff, klets maar lekker verder, ik weet wel beter enne, inmiddels is al aardig uit de kluiten gewassen en een echte zwitser uit Grunn :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Sja, zitten veel fokkers in Grunn, maarre, toch even uit nieuwsgierigheid, waar komt de jouwe weg dan?
Bij welke fokker?
Onze Mike is duidelijk, dat kun je zo vinden via de www hieronder :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
Set

Ongelezen bericht door Set »

ooooo
CarolineS
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door CarolineS »

Mijn twee Australian Cattledogs worden meestal wel als zodanig herkend. Wel willen sommige mensen dat wel eens een "Aussie" noemen, terwijl die naam inmiddels toch helemaal is ingeburgerd voor de Australian Shepherd.

Mijn chocolate tri Border Collie wordt wel erg vaak "uitgescholden" voor wat anders. :wink: Australian Shepherd wordt wel vaak gedacht, vanwege de kleur. Ook denken sommige mensen dat ze een Kelpie is. Ook alweer vanwege de kleur en omdat ik met twee andere Australiërs loop.
Het mooiste dat ik ooit hoorde was op show training waar iemand eventjes heel interessant wilde pochen met haar (gebrek aan) kynologische kennis. "Is dat een Karelische Berenhond"? Tuurlijk, wat jij wil. :smile:

Een beetje griezelig is wel dat veel jagers vinden dat alledrie mijn honden er uitzien als vossen.
groeten,
Caroline

Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Mijn rhodesian ridgeback wordt vaak aangezien voor een vizsla... maarja hij heeft dan ook niet de herkenbare rits op z'n rug dus daar kan ik nog bijkomen...

Heb ook eens iemand gehad die bijna zeker wist dat het een tarwe kleurige doberman was :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”