Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel Farmfood?
Moderator: moderatorteam
- Kayka
- Zeer actief
Hoeveel Farmfood?
Ik was op zoek naar hoeveel gram Farmfood brokken er per dag gegeven 'moet' worden, of met andere woorden; hoe lang doe je met een zak van 15 kilo? Natuurlijk doel ik op een gemiddelde, ik begrijp wel dat je je naar de individuele hond moet kijken en naar de inspanningen die hij levert. Maar bijv. bij kattenvoer staat er altijd zo'n schema op de zak. Omdat ik Farmfood nooit in de winkel zie kan ik niet op de verpakking kijken. Op de site van FF kan ik het ook niet vinden.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Some-one
- Actief
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Jurek (ong. 58 kg) krijgt dagelijks 200 gram Rodi en 360/400 gram FF.
Jelka (ong. 42 kg) krijgt dagelijks 200 gram Rodi en 180/200 gram FF.
Beide zijn natuurlijk volwassen en uitgegroeid.
Toen Jurek rond de 7 - 8 maanden was, vrat hij wel dik een kilo FF per dag en dan nog KVV erbij. Na een maand of 13 zijn we toen weer gaan minderen. Dat minderen gaf hij vanzelf aan, doordat hij eten liet staan.
Toen Jurek rond de 7 - 8 maanden was, vrat hij wel dik een kilo FF per dag en dan nog KVV erbij. Na een maand of 13 zijn we toen weer gaan minderen. Dat minderen gaf hij vanzelf aan, doordat hij eten liet staan.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Kayka
- Zeer actief
- Kayka
- Zeer actief
Wilma schreef:Jurek (ong. 58 kg) krijgt dagelijks 200 gram Rodi en 360/400 gram FF.
-
Some-one
- Actief
Aan de linkerkant op die site staan een aantal onderwerpen...klik eerst op Farmfood HE....dan op voedingsadvies...en vervolgens op voedingstabel....dan zie je een heel overzichtelijk schemaatje hoeveel je moet voeren!Kayka schreef:Ben ik dan zo scheel? Ik heb echt gekeken hoor, kan t niet vinden!Some-one schreef:Staat toch gewoon op de site van Farmfood?
Of je klikt even hier:
http://www.farmfood.nl/voedingtabel.htm
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Als het goed is gaat je pup straks wel van een kilo of 9 bij 8 weken naar ongeveer 45/50 kilo met een maand of 11. De periode vanaf een maand of 6 a 7, verbruiken ze het meeste en dat duurt een paar maanden.Kayka schreef:Wilma schreef:Jurek (ong. 58 kg) krijgt dagelijks 200 gram Rodi en 360/400 gram FF.
Toen Jurek rond de 7 - 8 maanden was, vrat hij wel dik een kilo FF per dag en dan nog KVV erbij. Na een maand of 13 zijn we toen weer gaan minderen. Dat minderen gaf hij vanzelf aan, doordat hij eten liet staan.Ik zie t nu pas staan, nadat ik t nog eens goed ging lezen.... Een KILO?? Jemig. Dan jaag je er dus wel wat zakken doorheen in die periode.
Als je nu ziet hoe weinig ze eten dan vraag je je af hoe ze op hun benen kunnen blijven staan.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Kayka
- Zeer actief
Ja, ik begrijp wel waarom ze veel nodig hebbenWilma schreef:Als het goed is gaat je pup straks wel van een kilo of 9 bij 8 weken naar ongeveer 45/50 kilo met een maand of 11. De periode vanaf een maand of 6 a 7, verbruiken ze het meeste en dat duurt een paar maanden.Kayka schreef:Wilma schreef:Jurek (ong. 58 kg) krijgt dagelijks 200 gram Rodi en 360/400 gram FF.
Toen Jurek rond de 7 - 8 maanden was, vrat hij wel dik een kilo FF per dag en dan nog KVV erbij. Na een maand of 13 zijn we toen weer gaan minderen. Dat minderen gaf hij vanzelf aan, doordat hij eten liet staan.Ik zie t nu pas staan, nadat ik t nog eens goed ging lezen.... Een KILO?? Jemig. Dan jaag je er dus wel wat zakken doorheen in die periode.
Als je nu ziet hoe weinig ze eten dan vraag je je af hoe ze op hun benen kunnen blijven staan.
Maargoed, wat nodig is is nodig. Goed dat ik dat alvast weet.
- Kayka
- Zeer actief
Och ja, je hebt gelijk. Ik had niet meer links gekeken na het klikken op 'voedingsadvies'.Some-one schreef:Aan de linkerkant op die site staan een aantal onderwerpen...klik eerst op Farmfood HE....dan op voedingsadvies...en vervolgens op voedingstabel....dan zie je een heel overzichtelijk schemaatje hoeveel je moet voeren!Kayka schreef:Ben ik dan zo scheel? Ik heb echt gekeken hoor, kan t niet vinden!Some-one schreef:Staat toch gewoon op de site van Farmfood?
Of je klikt even hier:
http://www.farmfood.nl/voedingtabel.htm
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer: