Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
We zijn weer thuis met Kel... gaat niet goed...
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
we blijven maar gewoon door
.
maar ik ben wel benieuwd of het aanslaat.
maar ik ben wel benieuwd of het aanslaat.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Het zal best dat de morfien helpt tegen de pijn, dat weet ik niet zeker trouwens, maar het is wel zo dat Kel er niet tegen kan...
Gisteren toen de pleister begon uit te werken trok ze helemaal bij. Ze kwam overeind, widle eten en drinken, was heel alert, eigenlijk gewoon vrolijk. Dit heeft een aantal uren geduurd totdat ze de temgesic, dus ook morfine, weer kreeg.
Vannacht hebben we haar weer een injectie gegeven en sindsdien is het heel hard piepen als we haar niet aanraken. Als we haar aanraken en tegen haar praten is ze stil. Ze wil ook niet overeind komen. ze is ook afwezig, soms hele snelle addemhaling en soms rustig. het is net of ze hallucineert....
we laten het nu uitwerken om tekijken of het dan iets beter gaat
Gisteren toen de pleister begon uit te werken trok ze helemaal bij. Ze kwam overeind, widle eten en drinken, was heel alert, eigenlijk gewoon vrolijk. Dit heeft een aantal uren geduurd totdat ze de temgesic, dus ook morfine, weer kreeg.
Vannacht hebben we haar weer een injectie gegeven en sindsdien is het heel hard piepen als we haar niet aanraken. Als we haar aanraken en tegen haar praten is ze stil. Ze wil ook niet overeind komen. ze is ook afwezig, soms hele snelle addemhaling en soms rustig. het is net of ze hallucineert....
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Op zich is het denk ik erg fijn dat jullie weer eventjes een beetje de "oude" Kel gezien hebben toen de morfine was uitgewerkt. Wel akelig dat ze nu weer terugvalt nu ze de injectie heeft gekregen.
Het is dus nu eigenlijk kiezen tussen minder pijn voor Kel maar dan wel hallucinaties en vreemd gedrag, of meer pijn maar wel een normalere Kel, toch?
Ik duim nog steeds voor je meisje, hou je haaks daar!
Het is dus nu eigenlijk kiezen tussen minder pijn voor Kel maar dan wel hallucinaties en vreemd gedrag, of meer pijn maar wel een normalere Kel, toch?
Ik duim nog steeds voor je meisje, hou je haaks daar!
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik ga hier in mee, uitwerkingen zijn per hond verschillend.Fijn dat je even iets van verbetering zagInge O schreef:ik denk dat het hierdoor nog duidelijker wordt dat ze (gelukkig) niet constant ligt te vergaan van de zware pijn. ze is gewoon zo onder invloed van die morfine dat ze heel erg extreem is in haar uitingen (en vast ook niet duidelijk meer beseft wat er gaande is).Demi schreef:Het zal best dat de morfien helpt tegen de pijn, dat weet ik niet zeker trouwens, maar het is wel zo dat Kel er niet tegen kan...
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb van mijn moeder gehoord dat morfine hele gekke dingen met je kan doen. Zij vertelde toendertijd de meest bizarre dingen die ze geestelijk meemaakte toen ze het in haar lijf had. Ik denk dat Kel daar ook last van heeft. Ik ben benieuwd hoe straks gaat als het uitgewerkt is.
Ik duim voor Kel, beterschap en knuffels voor allemaal!

- boemerang
- Zeer actief
dat kan best kloppenFemia schreef:Ik heb van mijn moeder gehoord dat morfine hele gekke dingen met je kan doen. Zij vertelde toendertijd de meest bizarre dingen die ze geestelijk meemaakte toen ze het in haar lijf had. Ik denk dat Kel daar ook last van heeft. Ik ben benieuwd hoe straks gaat als het uitgewerkt is.
mijn schoonvader had ook morfine ,en die zag in het zieken huis allemaal vliegen , en die waren er niet
bij mijn zwager zag hij witte stippen ,en vroeg wat hij aan het schilderen was
maar een hond kan helaas niet praten , maar zich uiten door lichaams houding
en dat is moeilijk in te schatten
maar ik blijf voor haar duimen en voor jullie als baasje
het is zo zwaar om je allesie zo te zien

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- Zenda
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
We zitten er zelf aan te denken om haar op te laten nemen, dat was ook een voorstel van de DA om haar aan een ketamine infuus te leggen en haar zo een paar dagen in slaap te houden. Ik vind het echt verschrikkelijk, maar zie eigenlijk geen andere mogelijkheden meer
Maar ja dan is de vraag, waar laat ik haar opnemen en waar hebben ze 24 uurs bewaking????
Maar ja dan is de vraag, waar laat ik haar opnemen en waar hebben ze 24 uurs bewaking????
- Merak
- Actief
Tja, op een gegeven moment is dat misschien het beste wat je kunt doen. Als het thuis niet meer te doen is, voor zowel jullie zelf als voor Calsey... moeilijk hoor. Zeker omdat de prognose zo positief is he.
Op de intensieve zorg afdeling van de universiteitskliniek in Utrecht is 24 uur/dag iemand aanwezig. Misschien kan ze daar terecht.
Op de intensieve zorg afdeling van de universiteitskliniek in Utrecht is 24 uur/dag iemand aanwezig. Misschien kan ze daar terecht.
-
Ari@ne
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Spoedkliniek voor Dieren, Weesperzijde, Amsterdam is 's nachts open, dus altijd iemand aanwezig.
http://www.spoedkliniekvoordieren.nl/index2.html
http://www.spoedkliniekvoordieren.nl/index2.html

- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou dit voorstel met beide handen aangrijpen! Even allemaal op adem komen en Calsey even pijn- en hallucinatievrij hebben. Ik kan me voorstellen dat dit een heel moeilijke beslissing is maar denk dat dit even de druk van de ketel kan halen, zowel bij jullie als bij Calsey. Hopelijk wordt ze dan over een paar dagen wakker met een stuk minder pijn.Demi schreef:We zitten er zelf aan te denken om haar op te laten nemen, dat was ook een voorstel van de DA om haar aan een ketamine infuus te leggen en haar zo een paar dagen in slaap te houden. Ik vind het echt verschrikkelijk, maar zie eigenlijk geen andere mogelijkheden meer.
Ik duim dat je een goede kliniek gaat vinden!!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Als je een kliniek vindt waar je dat idd vertrouwt zou dat een optie kunnen zijn... Morfine kan idd vreemde dingen met je doen.. sterkte

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Dazzlie
- Actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
De spoedkliniek in A'dam inderdaad, wat Femia al zegt.Demi schreef:We zitten er zelf aan te denken om haar op te laten nemen, dat was ook een voorstel van de DA om haar aan een ketamine infuus te leggen en haar zo een paar dagen in slaap te houden. Ik vind het echt verschrikkelijk, maar zie eigenlijk geen andere mogelijkheden meer![]()
Daar is Moritz destijds ook opgenomen.
Maar zouden die per dagen in haar herstel uitmaken? Stel, ze houden haar pakweg 3 dagen in slaap, maar wat daarna? Moet dan de pijn echt stukken minder zijn of is het om rust voor Kel en jullie te creeëren (niks mis mee overigens hoor), alleen ik vraag me af wat voor voordeel het in het herstel zou zijn.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu krijgt ze gewoon geen rust, door de morfine slaapt ze al dagen niet en ze schiet steeds in de stress en gaat dan in een heel gespannen houding zitten en dat helpt niet mee in haar herstel. Ze moet eigenlijk complete rust krijgen en dat lukt me helaas nietCaro. schreef:De spoedkliniek in A'dam inderdaad, wat Femia al zegt.Demi schreef:We zitten er zelf aan te denken om haar op te laten nemen, dat was ook een voorstel van de DA om haar aan een ketamine infuus te leggen en haar zo een paar dagen in slaap te houden. Ik vind het echt verschrikkelijk, maar zie eigenlijk geen andere mogelijkheden meer![]()
Maar zouden die per dagen in haar herstel uitmaken? Stel, ze houden haar pakweg 3 dagen in slaap, maar wat daarna? Moet dan de pijn echt stukken minder zijn of is het om rust voor Kel en jullie te creeëren (niks mis mee overigens hoor), alleen ik vraag me af wat voor voordeel het in het herstel zou zijn.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
ja daar had ze het over en dan vanaf 's ochtends was er weer iemand bij. Mijn DA raadde aan om echt iets te zoeken met 24 uurs bewaking voor haar en dat doe ik dan maar..Femia schreef:Dat vind ik gek. De kliniek is dus echt de hele nacht open.Demi schreef:Mijn voorkeur ging ook uit naar Amsterdam, maar nu dus niet meer, ze is daar vanaf 's avonds 6 uur alleen tot de volgende ochtend en dat doe ik dus echt niet!
Liggen ze dan in een ander gedeelte van het gebouw?
- Annelies
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij deze is een slaapkamer. Misschien is dat 24 uurs bewaking?
http://www.dierenziekenhuisamsterdam.nl ... .php?mid=4
http://www.dierenziekenhuisamsterdam.nl ... .php?mid=4

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja, ik snap het. Complete rust zou haar denk ik ook wel goed doen.Demi schreef:Nu krijgt ze gewoon geen rust, door de morfine slaapt ze al dagen niet en ze schiet steeds in de stress en gaat dan in een heel gespannen houding zitten en dat helpt niet mee in haar herstel. Ze moet eigenlijk complete rust krijgen en dat lukt me helaas nietCaro. schreef:De spoedkliniek in A'dam inderdaad, wat Femia al zegt.Demi schreef:We zitten er zelf aan te denken om haar op te laten nemen, dat was ook een voorstel van de DA om haar aan een ketamine infuus te leggen en haar zo een paar dagen in slaap te houden. Ik vind het echt verschrikkelijk, maar zie eigenlijk geen andere mogelijkheden meer![]()
Hoe doet ze het nu de injectie uit gaat werken?
Wat vreemd dat ze bij de spoedkliniek dan alleen ligt
Dat was bij Moritz niet zo, daar was de hele nacht iemand aanwezig. Vreemd zeg, maar dan zou ik haar zeker niet daarheen brengen.
Pfff.....
- Zenda
- Zeer actief
- Dazzlie
- Actief
http://www.dierenkliniekvdwolf.nl/?id=16
Als je bij Faciliteiten en opname kijkt, dan zou er 's nachts iemand aanwezig zijn.
Maar zelf heb ik hier helemaal geen ervaringen mee hoor!
Ben alleen wat aan het googelen.
Als je bij Faciliteiten en opname kijkt, dan zou er 's nachts iemand aanwezig zijn.
Maar zelf heb ik hier helemaal geen ervaringen mee hoor!
Ben alleen wat aan het googelen.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer: