Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

afvallen *update met foto*

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

afvallen *update met foto*

Ongelezen bericht door C@rmen »

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 58#2613758

Spike is dus veelste dik en moet afvallen, hij kreeg altijd brokken en sinds een week of 2/3 eet hij kvv (smuldier) en hij krijgt 200 gram per dag ( en sochtends een boterham met leverworst die hij hier overigens niet krijgt)Hij is weinig beweging gewend en 200 gram per dag lijkt me niet veel..moet ik hem minder gaan voeren of zou ik hem op die 200 gram laten staan en eerst maar eens kijken hoe het afvallen gaat in de mate van beweging die hij hier krijgt?
Daarbij krijgt janus altijd een kong als we weggaan en dat wil ik voor spike ook in gaan voeren.Morgen koop ik een puppy kong en is er hier nog iemand met tips wat ik erin kan doen en wat dus weinig tot niets aanzet?

* UPDATE* Ondertussen zijn we bijna 3 weken verder en is hij ruim 2 kilo afgevallen bij toch die 200 gram kvv. Helaas heb ik geen 'voor' foto's maar nu wel een foto waar hij toch een taille heeft :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Hij weegt nu 7 kilo maar wat mij betreft mag er toch echt nog wel meer af. :19:
Laatst gewijzigd door C@rmen op 21 nov 2007 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Mijn cavaliers wegen plm.6500-7000 gram en krijgen als ze kvv eten maximaal 150 gram per dag.Toch worden ze weer wat dikker en ga ik dit terug brengen naar 125 gram per dag.De bruine boterham met leverworst kan je idd beter schrappen uit het menu,dat is een dikmakertje.Wij geven de honden wel ca.3 hondenkoekjes(kleintjes)per dag.Dus ik weet niet wat jouw JR weegt,maar anders kun je het best een tijdje terug brengen naar 150 gram en word ie te dun dan voer je het weer op.Succes met het afvallen! :ok:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Mijn Jack husseltje weegt 7 kilo en krijgt 200 gram rodi per dag ( als hij kvv krijgt, wissel het af met brok..) Hij kan deze hoeveelheid wel hebben , hij is nl aan de dunne kant. Ik zou hem voorlopig gewoon op die 200 gram laten staan, omdat hij bij jullie toch wel meer beweging zal krijgen dan eerst. Waarschijnlijk valt hij dan vanzelf wat af ! Mocht dat nou echt niet werken dan zou ik teruggaan naar 150 gram per dag. Is niet veel maar ze hebben ook niet zoveel nodig hoor. Vooral niet als ze fa en toe een gevulde kong of iets anders lekkers krijgen !! Heel veel plezier met Spike !!! :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

In kvv zit best veel vet (o.a. vel) verwerkt. Is het een optie om 'm ook eens ipv kvv kip (zonder vel), penslappen, konijn, kalkoennek etc. te geven?
Als je zelf samenstelt (of gedeeltelijk) kun je een 'magere' keuze maken en dat is alleen maar goed voor een hond die moet afvallen.

O ja, en gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot! :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Weet je hoeveel hij weegt?
Moos van 6.5 kilo moet niet meer Rodi krijgen dan 125 gram op een dag. Saar van 4.8 zelfs maar 75 gram.
Als hij rond de 7 kilo zou moeten wegen (gok ik maar hoor, gezien de foto), dan vind ik 200 gram erg veel als hij ook nog af moet vallen :wink:

Ik deed altijd 1 maaltijd in de Kong :wink:
Afbeelding
C@rmen

Moos schreef:Weet je hoeveel hij weegt?
Moos van 6.5 kilo moet niet meer Rodi krijgen dan 125 gram op een dag. Saar van 4.8 zelfs maar 75 gram.
Als hij rond de 7 kilo zou moeten wegen (gok ik maar hoor, gezien de foto), dan vind ik 200 gram erg veel als hij ook nog af moet vallen :wink:

Ik deed altijd 1 maaltijd in de Kong :wink:
Pff ik vind 200 gram al bijna niets :mrgreen:
Ik ben natuurlijk gewend om een grote labradorreu te voeren en ik denk dat deze uk een kilo of 6 -7 zou moeten wegen..heb ook geen idee wat hij weegt alleen dat het net een rolmops is.Zal morgen even kijken of ik hem kan wegen en een foto kan maken waar je zijn lijf kunt zien.Mark en ik hebben even overlegd en we laten hem voorlopig toch maar eerst even op die 200 gram staan en kijken wat hij gaat doen met (meer) beweging.Hij ging namelijk alleen sochtends vroeg en savondslaat een poep/piesrondje doen van 5 - 10 minuten.Hier zijn alleen de poep/piesrondjes al 30 - 45 minuten in flink tempo (4 x daags) en sochtends een wandeling van 1,5 - 2 uur in het bos en smiddags of savonds nog eens een uur in het park.Uiteraard gaat hij de eerste tijd eerst even beweging (conditie) opbouwen anders ben ik bang dat zijn hart het begeeft :N:
Moos
Zeer actief

Ik vind 200 gram al best wat hahaha. Die 75 gram van Saar dat vind ik wel een heel sneu hapje :wink:
Afbeelding
C@rmen

Moos schreef:Ik vind 200 gram al best wat hahaha. Die 75 gram van Saar dat vind ik wel een heel sneu hapje :wink:
Ik ga dan morgen eerst maar eens kijken hoeveel 200 gram precies is als het in zijn voerbak ligt :wink:
Moos
Zeer actief

C@rmen schreef:
Moos schreef:Ik vind 200 gram al best wat hahaha. Die 75 gram van Saar dat vind ik wel een heel sneu hapje :wink:
Ik ga dan morgen eerst maar eens kijken hoeveel 200 gram precies is als het in zijn voerbak ligt :wink:
Nou als je een labje gewend bent stel je je er maar niet teveel van voor :mrgreen: :wink:

Spike boft maar dat hij zo'n mooi nieuw leven krijgt :ok:
Afbeelding
C@rmen

Moos schreef:
C@rmen schreef:
Nou als je een labje gewend bent stel je je er maar niet teveel van voor :mrgreen: :wink:

Spike boft maar dat hij zo'n mooi nieuw leven krijgt :ok:
Ik heb al extra een ienieminie voerbak voor hem :smile:
Spike ligt nu lekker opgerold op zijn (burberry :pffff: ) kussen te slapen :I:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Gefeliciteerd met Spike, Carmen :ok: .
Is het geen optie om Carnibest Light te gaan voeren aan Spike? Daar zitten minder vet in.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Denk ook dat 200 gram wat veel is als hij rond de 6/7 kilo moet wegen. Al kan ik me goed voorstellen dat jij het een muizenhapje zal vinden gezien wat je je andere hond natuurlijk zal geven. Had ik hier ook met vooral skunky :eek: .

Ik denk dat ik heb om te beginnen een 150 gram per dag zou geven mede gezien hij gecastreerd is en volwassen. Dan kan je kijken of hij wat af gaat vallen hiermee, goed kans dat dat niet eens zo is met 150 gram. Maar het is natuurlijk gewoon even uitproberen
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie weegt 12,5 en krijgt met KVV ook 200 gram (of minder!)per dag, weinig is het voor zo'n kleintje dus niet :mrgreen:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

6 a 7 kilo? Dan is 150 a 175 gram kvv voldoende. :wink:
Yentie is 7,5 kilo en zij krijgt 175 gram.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: afvallen

Ongelezen bericht door ignit »

C@rmen schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 58#2613758

Spike is dus veelste dik en moet afvallen, hij kreeg altijd brokken en sinds een week of 2/3 eet hij kvv (smuldier) en hij krijgt 200 gram per dag ( en sochtends een boterham met leverworst die hij hier overigens niet krijgt)
Ian Billinghurst in BARF Diet: “Hoe hoger de concentratie calorieën in een voer, hoe minder je hoeft te voeren. Deze concentratie is afhankelijk van het percentage vocht, eiwitten, koolhydraten en vetten in het voer. In voer met veel vet en weinig vocht is de concentratie hoog – in voer met weinig vet en veel vocht laag.”

Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld een groentemix geven met mager vlees of vis er in ipv de boterham met leverpastei.

Tips voor de kong: licht gekookte stukjes kippenlever, stukjes gedroogde vis, stukjes gedroogde van-alles-en-nog-wat, zolang het maar niet vettig is.

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl
C@rmen

*Update toch maar even in het eerste bericht gezet :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”