Binnen hoeveel uur zou zo'n pleister moeten gaan werken?*Anita* schreef:Bij mensen moet deze om de drie dagen vervangen worden.Demi schreef:Hoelang werken die pleisters ongeveer dan? Lees er verschillende dingen over. En ben jij een beetje bekend met de pleisters?Daisy@ schreef:Als de pleister wel gaat werken is het misschien een idee om wat te overlappen met lichtere pleisters.
Want als ze uitgewerkt zijn dan werken ze vaak wat minder.
Eén van 75 en één van 25 bv. De ene dag de ene verwisselen en een andere dag de andere. Zo blijft het constant voldoende om de pijn weg te houden.
Hebben nl een gereguleerde afgifte. Ik heb geleerd dat eerder vervangen geen enkele meerwaarde heeft hierdoor. Alleen als je hem langer gebruikt als drie dagen is de werking niet gegarendeerd
100mcg is een behoorlijke dosering. Eerlijk gezegt heb ik ook nooit meegemaakt dat een dosering hoger is want dan word er toch al snel gekozen om morfine te gaan spuiten. Ik hoop dat je snel vermindering van pijn zult gaan zien.
Heel veel sterkte
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
We zijn weer thuis met Kel... gaat niet goed...
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Ari@ne
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja nou je het zegt klopt dat idd. Het hielp ook totdat de DA er was, dat geeft zoveel stress dat ze meteen weer enorm veel pijn heeft.Ari@ne schreef:Schreef jij zelf niet gisteren binnen 12 tot 24 uurDemi schreef:
Binnen hoeveel uur zou zo'n pleister moeten gaan werken?.
Dan zou je nu toch wat moeten merken.
Verdorie
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Volgens mij duurt het wat langer voordat hij zijn volledige werking heeft. Denk dan aan 2 tot 3 dagen (weet dit niet 100% zeker) omdat hij continu maar een kleine dosis afgeeft. Toch mag je na 24 uur al wel wat gaan zien al heeft hij dan nog niet zijn volledige werking. (er vanuit gaande dat de werking bij een hond niet anders is als bij een mens)Demi schreef:Binnen hoeveel uur zou zo'n pleister moeten gaan werken?*Anita* schreef:Bij mensen moet deze om de drie dagen vervangen worden.Demi schreef:Hoelang werken die pleisters ongeveer dan? Lees er verschillende dingen over. En ben jij een beetje bekend met de pleisters?Daisy@ schreef:Als de pleister wel gaat werken is het misschien een idee om wat te overlappen met lichtere pleisters.
Want als ze uitgewerkt zijn dan werken ze vaak wat minder.
Eén van 75 en één van 25 bv. De ene dag de ene verwisselen en een andere dag de andere. Zo blijft het constant voldoende om de pijn weg te houden.
Hebben nl een gereguleerde afgifte. Ik heb geleerd dat eerder vervangen geen enkele meerwaarde heeft hierdoor. Alleen als je hem langer gebruikt als drie dagen is de werking niet gegarendeerd
100mcg is een behoorlijke dosering. Eerlijk gezegt heb ik ook nooit meegemaakt dat een dosering hoger is want dan word er toch al snel gekozen om morfine te gaan spuiten. Ik hoop dat je snel vermindering van pijn zult gaan zien.
Heel veel sterkte
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
Daan
Demi, ik durf het bijna niet zo open bloot te zeggen, als het allemaal zo'n lijdensweg is, voor de hond , is het misschien verstandig dat jullie er ook rekening mee gaan houden dat ze zelf aangeeft afscheid te willen nemen.
Als ze dat al niet doet.
Ik vind dit zo moeilijk om te zeggen, maar ik wil dat je weet dat als je vind dat het genoeg is geweest voor je lieverd, ook iedereen achter je staat...
Als ze dat al niet doet.
- Zenda
- Zeer actief
Zeker weten en ik typ dit met tranen in mijn ogen, Maar Demi jij weet wanneer het genoeg is.Daan schreef:Demi, ik durf het bijna niet zo open bloot te zeggen, als het allemaal zo'n lijdensweg is, voor de hond , is het misschien verstandig dat jullie er ook rekening mee gaan houden dat ze zelf aangeeft afscheid te willen nemen.
Als ze dat al niet doet.
![]()
![]()
Ik vind dit zo moeilijk om te zeggen, maar ik wil dat je weet dat als je vind dat het genoeg is geweest voor je lieverd, ook iedereen achter je staat...
Succes en heel veel sterkte
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Iets wat mij en mijn hond hielp...
Ga naast je hond liggen...adem enkele keren diep in en uit...spreek heel zacht tegen haar...toon geen angst...huil zacht...spreek met haar, vertel haar je angsten en bekijk haar...tracht in haar ogen te kruipen (bij wijze van spreken natuurlijk
) en proberen te voelen wat ze voelt...
Ontspan jullie allebei even en sluit je pc voor vanavond...Je hebt ons nieet nodig maar geef al je aandacht nu aan je hond.Spendeer de avond met haar, niet met ons...
Luister naar wat ze je vertellen gaat !
Veel sterkte en duimen maar
Eva
Ga naast je hond liggen...adem enkele keren diep in en uit...spreek heel zacht tegen haar...toon geen angst...huil zacht...spreek met haar, vertel haar je angsten en bekijk haar...tracht in haar ogen te kruipen (bij wijze van spreken natuurlijk
Ontspan jullie allebei even en sluit je pc voor vanavond...Je hebt ons nieet nodig maar geef al je aandacht nu aan je hond.Spendeer de avond met haar, niet met ons...
Luister naar wat ze je vertellen gaat !
Veel sterkte en duimen maar
Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Lieve Daan, bijna iedereen weet wat jij hebt door gestaan met PuckDaan schreef:Demi, ik durf het bijna niet zo open bloot te zeggen, als het allemaal zo'n lijdensweg is, voor de hond , is het misschien verstandig dat jullie er ook rekening mee gaan houden dat ze zelf aangeeft afscheid te willen nemen.
Als ze dat al niet doet.
![]()
![]()
Dat begrijp ik niet uit de reakties die ongeveer hetzelfde weer gaven. Ja, gevoelsmatig begrijp ik het wel. Maar als meerdere deskundigen mij toeroepen dat het opgeven van de hond nog niet im vrage is....dan zou ik ook doorzetten.
Daan, mijn reaktie is niet speciek naar jou gericht. Integendeel. Het is alleen de laatste quote die ik kon aanhalen wbt dit delicate onderwerp....
- *tweety*
- Zeer actief
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Ik word er al koud van als ik denk aan wat jullie en Calsey samen meemaken en ik heb geen zinnig woord te zeggen. Ik weet het gewoonweg niet...
Ik hoop en bid (ondanks dat ik niet gelovig ben..) dat jullie de nacht een beetje doorgekomen zijn. En dat Kel zich inmiddels wat beter voelt. Ik hoop ook dat jullie samen de kracht vinden om door te gaan; als tenminste inderdaad elke dierenarts jullie de prognose geeft dat het echt maar dan ook echt weer goed gaat komen. Ik zou vandaag wel een goed gesprek aangaan met een dierenarts waar je op vertrouwt en die deskundig is. En leg hem/haar de ellende (misschien nog eens?) voor...
Heel veel sterkte. We denken hier allemaal aan jullie... (en trek je niets aan van die ene achterlijke persoon hier; iedereen zijn mening maar die spoort echt niet!)
Ik hoop en bid (ondanks dat ik niet gelovig ben..) dat jullie de nacht een beetje doorgekomen zijn. En dat Kel zich inmiddels wat beter voelt. Ik hoop ook dat jullie samen de kracht vinden om door te gaan; als tenminste inderdaad elke dierenarts jullie de prognose geeft dat het echt maar dan ook echt weer goed gaat komen. Ik zou vandaag wel een goed gesprek aangaan met een dierenarts waar je op vertrouwt en die deskundig is. En leg hem/haar de ellende (misschien nog eens?) voor...
Heel veel sterkte. We denken hier allemaal aan jullie... (en trek je niets aan van die ene achterlijke persoon hier; iedereen zijn mening maar die spoort echt niet!)
-
Suuz
- Zeer actief
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Allison, ik volg je verhaal al een hele tijd. Ik ken je niet, maar ik kan je wanhoop voelen. Van wat ik zo lees had Kel het niet beter kunnen treffen met een baasje zoals jij, dat wil ik toch wel even gezegd hebben. Doe wat je hart je ingeeft, hoe moeilijk dat ook kan zijn. Ik blijf dit topic volgen en hoop op een goede afloop.

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
dat denk ik ook wel , lance lag ook zo te gillen , durfde zich op het laatst niet eens meer te bewegen gewoon uit angst voor de pijn. Zelfs toen het weer beter ging bleef hij die angst nog een tijdje houden.Inge O schreef: ik heb het allison ook al geschreven, maar wil het hier toch ook even aanhalen omdat het al zo zwaar is te weten dat een hond veel pijn lijdt : het is goed mogelijk dat calsey juist door het verdovende effect van de medicijnen wat 'ontremd' is en daardoor veel en veel meer haar pijn uit dan een dier normaal doet. daarbij ook nog een keer angst heeft voor de pijn die elke beweging 'zou kunnen' veroorzaken en ook daarop al veel heftiger reageert dan normaal.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb vanochtend een goed gesprek gehad met Antwerpen. Ik heb heel goed aangegeven hoe de situatie op dit moment is. Als eerste moest per direct de pleister eraf, het lijkt ernl op dat de pleister juist ervoor zorgt dat ze de pijn erger beleefd, dit kan nl bij morfine. Het zou ook heel goed kunnen, want sinds die pleister erop zit is ze echt veel en veel meer gaan piepen, het lijkt ineens nog veel heftiger.
Ik moet gaan beginnen met temgesic injecties, elke 6 uur een injectie. Ik heb alleen geen idee hoe ik een injectie moet geven
Hij gaf ook nog heel duidelijk aan dat hij meerdere honden gehad had die net zo heftig reageerde als Calsey en waarbij de klachten eerst veel meer verergerde, maar waarbij het uiteindelijk toch weer helemaal goed gekomen is. Als ze genezen, genezen ze zo goed als helemaal en kunnen ze weer lekker rennen en spelen. Alleen heb je dus een lange adem nodig.
Het probleem is ook dat de AB vermoedelijk wel werkt, maar daar merk je dus niks van.
Doordat haar wervels brokkelen zwerven er allerlei stukjes wervels op haar ruggenmerg/zenuwen en dat veroorzaakt enorm veel pijn. Deze kunnen helaas niet met een operatie verwijderd worden, omdat ze op meerdere plekken zitten. Hij kan wel op 1 plaats wat weghalen, maar dat kan dan misschien op een andere plek juist meer last gaan geven.
De brokjes lossen uiteindelijk vanzelf weer op.
Hij vindt het reeel dat we haar nog 10 dagen moeten geven...... en ik weet het niet
Ik moet gaan beginnen met temgesic injecties, elke 6 uur een injectie. Ik heb alleen geen idee hoe ik een injectie moet geven
Hij gaf ook nog heel duidelijk aan dat hij meerdere honden gehad had die net zo heftig reageerde als Calsey en waarbij de klachten eerst veel meer verergerde, maar waarbij het uiteindelijk toch weer helemaal goed gekomen is. Als ze genezen, genezen ze zo goed als helemaal en kunnen ze weer lekker rennen en spelen. Alleen heb je dus een lange adem nodig.
Het probleem is ook dat de AB vermoedelijk wel werkt, maar daar merk je dus niks van.
Doordat haar wervels brokkelen zwerven er allerlei stukjes wervels op haar ruggenmerg/zenuwen en dat veroorzaakt enorm veel pijn. Deze kunnen helaas niet met een operatie verwijderd worden, omdat ze op meerdere plekken zitten. Hij kan wel op 1 plaats wat weghalen, maar dat kan dan misschien op een andere plek juist meer last gaan geven.
Hij vindt het reeel dat we haar nog 10 dagen moeten geven...... en ik weet het niet
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hoe zit het met het onderzoek naar de bacterie? Gaat dat vandaag nog door?Demi schreef:Ik heb vanochtend een goed gesprek gehad met Antwerpen. Ik heb heel goed aangegeven hoe de situatie op dit moment is. Als eerste moest per direct de pleister eraf, het lijkt ernl op dat de pleister juist ervoor zorgt dat ze de pijn erger beleefd, dit kan nl bij morfine. Het zou ook heel goed kunnen, want sinds die pleister erop zit is ze echt veel en veel meer gaan piepen, het lijkt ineens nog veel heftiger.
Ik moet gaan beginnen met temgesic injecties, elke 6 uur een injectie. Ik heb alleen geen idee hoe ik een injectie moet geven![]()
Morfine kunnen mensen (en ongetwijfeld ook honden dus) heel vreemd op reageren. Mijn vader kreeg morfine en kon daar absoluut niet tegen.
Kijk wat er gebeurt als je de pleister eraf haalt en de injecties gaat geven, je eigen dierenarts kan je ongetwijfeld uitlegen hoe je dat moet doen.
Ik zou dat nog een kans geven meis
Uiteraard moet je het helemaal zelf weten en ook als je besluit dat het genoeg is geweest, sta ik natuurlijk achter je. Ik ken je echter een klein beetje en denk dat je blijft malen 'had ik toch?'.
Probeer dit nog....
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Pfffffff wat moeilijkDemi schreef: Hij vindt het reeel dat we haar nog 10 dagen moeten geven...... en ik weet het niet
Ik denk dat ik haar die injekties zou proberen te geven en haar dus die 10 dagen te geven(en dat laatste klinkt heel naar
Je hebt nu al zó veel gedaan,geprobeerd,aangezien dat je dit naar mijn idee nog moet proberen maar als dat ook niet helpt....voor wie ga je dan nog verder?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
S@ndr@
- Zeer actief
het klinkt positief
, kun je het nog aan, om weer wat te proberen, kan allleen maar voor je duimen, dat die injecties wel werken ,en de pijn nu wel gaan wegnemen.
zodat er misschien even tijd komt om op adem te komen, voor jullie allemaal
kun je met je Da overleggen, zodat je het kunt leren die injectie`s te geven, of durf je het niet aan
heel veel sterkte (weer)
zodat er misschien even tijd komt om op adem te komen, voor jullie allemaal
kun je met je Da overleggen, zodat je het kunt leren die injectie`s te geven, of durf je het niet aan
heel veel sterkte (weer)
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Hmm het klinkt aannemelijk deze uitleg. Ik heb ook, zoals je al weet, vertrouwen in Luc Janssens. Als er met onze dieren iets soortgelijks of iets anders ernstigs aan de hand is, twijfel ik niet en ga ik naar hem.
Ik kan niet voor jullie beslissen, je hond met zoveel pijn te zien dat vreet aan je.....................Ik zou ook niet weten wat ik moest doen, Mijn gevoel zegt dat je moet volhouden maar ja dat is een gevoel, honderden kilometer van jou vandaan over een hond die ik nooit gezien heb............
Die injecties dat moet je er niet van af houden om door te gaan, ik heb dat in noodsituaties ook moeten doen en dat valt echt reuze mee.
Ik kan niet voor jullie beslissen, je hond met zoveel pijn te zien dat vreet aan je.....................Ik zou ook niet weten wat ik moest doen, Mijn gevoel zegt dat je moet volhouden maar ja dat is een gevoel, honderden kilometer van jou vandaan over een hond die ik nooit gezien heb............
Die injecties dat moet je er niet van af houden om door te gaan, ik heb dat in noodsituaties ook moeten doen en dat valt echt reuze mee.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ik moet momenteel mijn kat injecteren en dat is gelukkig niet zo moeilijk,dus als jouw dierenarts je uit kan leggen hoe het moet,dan lukt dat je echt wel,dus maak je daar maar niet druk om
kan ik verder weer niet meer doen dan je heel veel sterkte wensen,ook met je beslissing over hoe lang je het nog wil laten duren,ik denk aan jullie
groetjes eefje
kan ik verder weer niet meer doen dan je heel veel sterkte wensen,ook met je beslissing over hoe lang je het nog wil laten duren,ik denk aan jullie
groetjes eefje
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
ik zou in elk geval eerst kijken hoe het gaat op de injecties. En geloof me , ik vond het vreselijk om steeds die naalden in mijn mannetje te steken. Maar als je weet dat dat haar redding is lukt het echt wel , je DA zal precies zeggen hoe je het moet doen 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Ari@ne
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet ook wel hoor dat ik degene ben die een beslissing zou moeten nemen, maar ik twijfel zo erg..
Wat Luc Jansens vanochtend ook zei, kan jij het nog wel aan? En mijn antwoord was nee eigenlijk niet..
Maar omdat ik hetniet aankan wil niet zeggen dat ik haar daarom moet laten gaan toch? ik vind dat zolang ik bij haar nog zie dat ze wil, ik het moet proberen.
De DA kan helaas niet thuiskomen vandaag, ze hadden een zieke in de praktijk, dus ze kunnen ook niet voordoen hoe ik de injectie zou moeten geven
Wat Luc Jansens vanochtend ook zei, kan jij het nog wel aan? En mijn antwoord was nee eigenlijk niet..
Maar omdat ik hetniet aankan wil niet zeggen dat ik haar daarom moet laten gaan toch? ik vind dat zolang ik bij haar nog zie dat ze wil, ik het moet proberen.
De DA kan helaas niet thuiskomen vandaag, ze hadden een zieke in de praktijk, dus ze kunnen ook niet voordoen hoe ik de injectie zou moeten geven