hoe vaak kam je haar?
Je zou het ook kunnen proberen met creme spoeling opgelost in water kunnen sprayen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
conditioner voor honden?
Moderator: moderatorteam
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Misschien een rare vraag hoor,...maar zou je voor het uitkammen van de broek niet gewoon van die anti klit spray voor paarden kunnen gebruiken ?? Paardestaarten zijn daarna ook feilloos uit te pluizen en blijven langer klitvrij. De meeste dingen die je voor paarden kunt gebruiken kunnen volgens mij ook geen kwaad bij een hond...( maar je kunt het misschien even navragen..)
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: conditioner voor honden?
Hoihoi,Boutje schreef:Wie gebruikt dit en helpt het tegen klitten?
Bonnie heeft heel zacht en dun haar wat makkelijk klit. Helpt conditioner na het wassen om dit te voorkomen? En hoe vaak pas je het toe?
Mijn oudste dochter wil het als het helpt ook voor de broek en achter de oren van Laïla gebruiken, is dit een goed idee (of kamluiheid van een pubertje)?
Ik heb ook speciale shampoo voor langharige honden zien staan, met nertsolie en nog wat in, helpt dit? En dan ook nog conditioner of gewoon een van de twee?
het zou kunnen helpen, maar alleen vlak na de wasbeurt. Jullie hebben toch ook een sheltie? Die kam je best achter de oren en de broek minimaal 1 keer week door, als het snel klit achter de oren dan om de paar dagen. Kost slechts een paar minuten, maar wel ff doen
Voor Merlijn gebruiken wij de producten van Jean Peau. Ik heb de shampoo die past bij zijn vachtkleur, en een normale conditioner. Er zijn er meerdere verkrijgbaar. Ik neem aan dat de 'gewone voor langharige' ook prima is. Een conditioner maakt het haar doorgaans zachter, dus makkelijker klitbaar eigenlijk.
Als het inmiddels geklit IS zou je een ontklittingsspray kunnen gebruiken, maar het beste is eh... regelmatig borstelen / kammen.
Kammen bij shelties niet te vaak, borstelen (de 'kwetsbare punten') 1 x per week of vaker als dat nodig is.
Mocht ik me vergissen en is het een ander ras
Misschien is het haar achter de oren wat lang? Dan is knippen een optie, maar niet rigoreus... ff met beleid en op sites of elders (fokker?) kijken hoe het 'moet'.... Ik wil ook wel helpen, maar waar ligt Hasselt?
Groetjes,
Suzanne
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Re: conditioner voor honden?
Het knippen bij de oren, mocht je dit willen doen, kan je dan het beste doen met een efileerschaar.Suzanne123 schreef: Misschien is het haar achter de oren wat lang? Dan is knippen een optie, maar niet rigoreus... ff met beleid en op sites of elders (fokker?) kijken hoe het 'moet'.... Ik wil ook wel helpen, maar waar ligt Hasselt?
Groetjes,
Suzanne
Ik zou ze niet tevaak gaan wassen

Luna 25-11-2011 27-12-2017
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Petsilk heeft veel producten voor de vachtverzorging, waaronder conditioner.
Kijk hier maar eens:
Petsilk
De petsilk liquid silk serum zou misschien ook wel wat voor je zijn, dit werkt ook tegen klitten.
Ik gebruik zelf de midnight black shampoo, daar ben ik erg tevreden over. Ik gebruik geen conditioner, die van mij hebben zo'n korte vacht, daar komt geen klit in
Kijk hier maar eens:
Petsilk
De petsilk liquid silk serum zou misschien ook wel wat voor je zijn, dit werkt ook tegen klitten.
Ik gebruik zelf de midnight black shampoo, daar ben ik erg tevreden over. Ik gebruik geen conditioner, die van mij hebben zo'n korte vacht, daar komt geen klit in
-
hercujess
Je maakt het jezelf veel makkelijk als je laagje voor laagje borstelt. Al het haar omhoog houden en onderaan beginnen en dan met je borstel elke keer een laagje erbij pakken. Zo kun je klitten ook makkelijk ontleden. Een goede borstel is ook niet onontbeerlijk.
Bijvoorbeeld:

Een goede antiklitshampoo (incl. conditioner) vind ik die van Animal Plus, en van hetzelfde merk heb je ook Crèmespoeling:

Andere goede merken: ReQual en PetSilk
Een goed ontklitmiddel vind ik (gebruik het zelf ook in de salon) Ice on Ice van Chris Christensen en de Liquid Silk Serum van Pet Silk.
Deze producten zou je bij ernstige klitten eerst op kunnen brengen en goed in laten trekken.
Ik borstel zelf altijd zoveel mogelijk de klit eruit, bij ernstige gevallen zet ik ze daarna in de anti-klitshampoo (verdund), daarna in de pure crèmespoeling, weer inwerken en uitspoelen. Handdoekdroog maken, doorborstelen, anti-klitmiddel erin, en ontklitten maar.
Bijvoorbeeld:

Een goede antiklitshampoo (incl. conditioner) vind ik die van Animal Plus, en van hetzelfde merk heb je ook Crèmespoeling:

Andere goede merken: ReQual en PetSilk
Een goed ontklitmiddel vind ik (gebruik het zelf ook in de salon) Ice on Ice van Chris Christensen en de Liquid Silk Serum van Pet Silk.
Deze producten zou je bij ernstige klitten eerst op kunnen brengen en goed in laten trekken.
Ik borstel zelf altijd zoveel mogelijk de klit eruit, bij ernstige gevallen zet ik ze daarna in de anti-klitshampoo (verdund), daarna in de pure crèmespoeling, weer inwerken en uitspoelen. Handdoekdroog maken, doorborstelen, anti-klitmiddel erin, en ontklitten maar.