Hebben jullie dat wel eens gehad? Is dit een teken van: Bah ik vind mijn voer niet lekker, of heeft het te maken met de fase waarin hij zit....(hij is nu 11 maandjes)
Wat voor voer naast vers voer raden jullie aan??
Moderator: moderatorteam
Naast vers?Nou brokken dan maar,veel keus is er anders niet,toch?slomehippie schreef:Eerst dacht ik Sam geen eten meer nam als onze kitten in de voerbak mee zat te eten, maar dat is dus niet het probleem. Aangezien ik Moos nu eventjes in een andere kamer zet als Sam gaat eten. Hij kijkt me aan, kijkt naar zijn bak....maar eet niet...![]()
Hebben jullie dat wel eens gehad? Is dit een teken van: Bah ik vind mijn voer niet lekker, of heeft het te maken met de fase waarin hij zit....(hij is nu 11 maandjes)
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom wil je geen vers voeren?slomehippie schreef:Eerst dacht ik Sam geen eten meer nam als onze kitten in de voerbak mee zat te eten, maar dat is dus niet het probleem. Aangezien ik Moos nu eventjes in een andere kamer zet als Sam gaat eten. Hij kijkt me aan, kijkt naar zijn bak....maar eet niet...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Nadat ik vorige week las op bp dat een Frans Bulletje is gestikt(en dus overleden) in zijn lamsribje geef ik echt geen botten meer in welke vorm dan ook.Dus ook geen kipvleugels etc.Het kan best 500x goed gaan,maar als het net die ene keer mis gaat zal ik me zelf dat nooit vergeven.Valerie schreef:naast kvv? lekker bot en spiervlees zoals kippenpoten of lamsribben om maar wat te zeggen
wel eerst het bottendocument doorlezen he
Daarom ben ik er ook altijd bij als mijn honden vlees met bot krijgen. Allebei mijn honden kauwen rustig op de botten. Mocht er iets mis gaan, ben ik er snel genoeg bijTinker schreef:Nadat ik vorige week las op bp dat een Frans Bulletje is gestikt(en dus overleden) in zijn lamsribje geef ik echt geen botten meer in welke vorm dan ook.Dus ook geen kipvleugels etc.Het kan best 500x goed gaan,maar als het net die ene keer mis gaat zal ik me zelf dat nooit vergeven.Valerie schreef:naast kvv? lekker bot en spiervlees zoals kippenpoten of lamsribben om maar wat te zeggen
Dit was een ervaren barfhondje en is in nog geen minuut gestikt,eigenaresse was er bij en heeft nog geprobeerd om het uit de keel te kunnen halen,maar het mocht niet baten.Staat onder de medische rubriek met titel:Poncho gestikt!(op bp wel te verstaan)Ik heb echt een paar dagen lang alleen maar aan dat hondje gedacht,lijkt me vreselijk om zo je hond te verliezen.joline schreef:Daarom ben ik er ook altijd bij als mijn honden vlees met bot krijgen. Allebei mijn honden kauwen rustig op de botten. Mocht er iets mis gaan, ben ik er snel genoeg bijTinker schreef:Nadat ik vorige week las op bp dat een Frans Bulletje is gestikt(en dus overleden) in zijn lamsribje geef ik echt geen botten meer in welke vorm dan ook.Dus ook geen kipvleugels etc.Het kan best 500x goed gaan,maar als het net die ene keer mis gaat zal ik me zelf dat nooit vergeven.Valerie schreef:naast kvv? lekker bot en spiervlees zoals kippenpoten of lamsribben om maar wat te zeggen
Mijn hond is vorige week, tijdens de training, bijna gestikt in een beloningsbrokje. Ik schrok mij het apenzuur.Tinker schreef:Nadat ik vorige week las op bp dat een Frans Bulletje is gestikt(en dus overleden) in zijn lamsribje geef ik echt geen botten meer in welke vorm dan ook.Dus ook geen kipvleugels etc.Het kan best 500x goed gaan,maar als het net die ene keer mis gaat zal ik me zelf dat nooit vergeven.Valerie schreef:naast kvv? lekker bot en spiervlees zoals kippenpoten of lamsribben om maar wat te zeggen
Hoe lang heeft hij dat al, dat hij niet wil eten?slomehippie schreef:Eerst dacht ik Sam geen eten meer nam als onze kitten in de voerbak mee zat te eten, maar dat is dus niet het probleem. Aangezien ik Moos nu eventjes in een andere kamer zet als Sam gaat eten. Hij kijkt me aan, kijkt naar zijn bak....maar eet niet...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik ken een hond die in een brokje is gestikt en ook een hond die in een bal is gestiktTinker schreef:Nadat ik vorige week las op bp dat een Frans Bulletje is gestikt(en dus overleden) in zijn lamsribje geef ik echt geen botten meer in welke vorm dan ook.Dus ook geen kipvleugels etc.Het kan best 500x goed gaan,maar als het net die ene keer mis gaat zal ik me zelf dat nooit vergeven.Valerie schreef:naast kvv? lekker bot en spiervlees zoals kippenpoten of lamsribben om maar wat te zeggen

Nou wat een mazzel dan dat wij slik-slurp-kvv voeren.Hutsje schreef:ik ken een hond die in een brokje is gestikt en ook een hond die in een bal is gestiktTinker schreef:Nadat ik vorige week las op bp dat een Frans Bulletje is gestikt(en dus overleden) in zijn lamsribje geef ik echt geen botten meer in welke vorm dan ook.Dus ook geen kipvleugels etc.Het kan best 500x goed gaan,maar als het net die ene keer mis gaat zal ik me zelf dat nooit vergeven.Valerie schreef:naast kvv? lekker bot en spiervlees zoals kippenpoten of lamsribben om maar wat te zeggen
Nee niet door voerRoelfien schreef:Even offtopic: wat had je hond voor wondje op zijn kop, Valerie. Waar kwam dat dan door? Door het voer?
Maar je voert toch 365 dagen per jaar je hond en daarvan is dan 20% bot,of ben ik nu gek aan het worden?Valerie schreef:Nee niet door voerRoelfien schreef:Even offtopic: wat had je hond voor wondje op zijn kop, Valerie. Waar kwam dat dan door? Door het voer?Tyra is een herplaatser en dit was dezelfde dag dat ik haar kreeg en een foto van de dag erna
de enige echte voor fotos dus
ze woonde met nog 2 staffords en de andere teef had haar gegrepen waardoor ze 2 hechtingen in haar ooglid kreeg en 1 in haar neus maar die was vrij snel geknapt
je ziet nu nog maar een heel klein streepje ervan
@ Tinker ze krijgt ook niet 365 dagen per jaar botmaar 20% van het menu
Ik vind het onzin om een dergelijke verschrikkelijke gebeurtenis aan te grijpen om een gevoel van onverantwoordelijkheid bij de barfers neer te leggen als ze botten aan hun honden voeren. Het is namelijk totale onzin.Tinker schreef: Maar als je 365 dagen per jaar botten geeft,loop je toch een behoorlijk risico vind ik.Maar goed,ieder moet doen wat ie zelf verantwoord vind.
Nou prima toch?Jij jouw mening,IK de mijne zullen we maar zeggen.En dat bedoel ik ook helemaal niet lelijk.Roelfien schreef:Ik vind het onzin om een dergelijke verschrikkelijke gebeurtenis aan te grijpen om een gevoel van onverantwoordelijkheid bij de barfers neer te leggen als ze botten aan hun honden voeren. Het is namelijk totale onzin.Tinker schreef: Maar als je 365 dagen per jaar botten geeft,loop je toch een behoorlijk risico vind ik.Maar goed,ieder moet doen wat ie zelf verantwoord vind.
Inderdaad, het gebeurt ook dat honden in een brokje stikken of in een runderhuidje of dergelijke. Dan moet je je honden inderdaad maar vloeibaar voeren. Dan kan er niets gebeuren. Er is geen enkele gegronde reden om aan te nemen dat het voeren van botten een groter risico inhoudt dan het voeren van brokjes, geen enkele.![]()
En dat je dingen zelf eng vindt en daarom elke bevestiging van die angst aangrijpt, dat is dan jouw probleem. Dat is niet lelijk bedoeld, maar ik hou er niet van als iemand zijn eigen angsten op anderen gaat projecteren.
Helemaal met je eens hoor. Ik vind die buffelhuidjes en andere rotzooi die ze in de dierenwinkel verkopen als knaagvoer vele malen enger dan een eerlijk bot. Een hond kan al stikken in iets wat ie in een onbewaakt ogenblik van straat naar binnenschrokt.Roelfien schreef:Ik vind het onzin om een dergelijke verschrikkelijke gebeurtenis aan te grijpen om een gevoel van onverantwoordelijkheid bij de barfers neer te leggen als ze botten aan hun honden voeren. Het is namelijk totale onzin.Tinker schreef: Maar als je 365 dagen per jaar botten geeft,loop je toch een behoorlijk risico vind ik.Maar goed,ieder moet doen wat ie zelf verantwoord vind.
Inderdaad, het gebeurt ook dat honden in een brokje stikken of in een runderhuidje of dergelijke. Dan moet je je honden inderdaad maar vloeibaar voeren. Dan kan er niets gebeuren. Er is geen enkele gegronde reden om aan te nemen dat het voeren van botten een groter risico inhoudt dan het voeren van brokjes, geen enkele.![]()
En dat je dingen zelf eng vindt en daarom elke bevestiging van die angst aangrijpt, dat is dan jouw probleem. Dat is niet lelijk bedoeld, maar ik hou er niet van als iemand zijn eigen angsten op anderen gaat projecteren.

Nee je loopt geen behoorlijk risico, je loopt net zoveel risico als een hond die zich in een brok verslikt of een bal doorslikt.Tinker schreef:Maar als je 365 dagen per jaar botten geeft,loop je toch een behoorlijk risico vind ik.Maar goed,ieder moet doen wat ie zelf verantwoord vind.
Dat is schrikken ja :N:Tinker schreef:Dit was een ervaren barfhondje en is in nog geen minuut gestikt,eigenaresse was er bij en heeft nog geprobeerd om het uit de keel te kunnen halen,maar het mocht niet baten.Staat onder de medische rubriek met titel:Poncho gestikt!(op bp wel te verstaan)Ik heb echt een paar dagen lang alleen maar aan dat hondje gedacht,lijkt me vreselijk om zo je hond te verliezen.joline schreef:Daarom ben ik er ook altijd bij als mijn honden vlees met bot krijgen. Allebei mijn honden kauwen rustig op de botten. Mocht er iets mis gaan, ben ik er snel genoeg bijTinker schreef:Nadat ik vorige week las op bp dat een Frans Bulletje is gestikt(en dus overleden) in zijn lamsribje geef ik echt geen botten meer in welke vorm dan ook.Dus ook geen kipvleugels etc.Het kan best 500x goed gaan,maar als het net die ene keer mis gaat zal ik me zelf dat nooit vergeven.Valerie schreef:naast kvv? lekker bot en spiervlees zoals kippenpoten of lamsribben om maar wat te zeggen