Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
We kunnen maar niet de juiste voeding vinden.
Moderator: moderatorteam
-
cobij
- Vaste gebruiker
We kunnen maar niet de juiste voeding vinden.
We zijn al een tijdje bezig om de juiste voeding voor Jeltsje te vinden, het probleem is echter dat de brok voor haar gauw te groot is en dan neemt ze brok voor brok mee naar de mat en eet die dan als een koekje op. Dan doet ze twee dagen over een bakje brok! Nu zijn we een dag of tien overgestapt ( op advies) op Arion een goede kleine brok, Jeltsje vindt hem heerlijk en eet in een keer haar bakje leeg het nadeel is echter dat ze de hele dag loopt af te poepen! en niet een of twee keer maar bijna elke minuut, zou dit na tien dagen nog over gaan of kan ze er gewoon niet tegen? Iemand hier ervaring mee? We willen ook niet steeds van het ene merk naar het andere, dus we zoeken een goede kleine brok. (prijs maakt niet uit deze brok kost per zak ook 39,75)

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
-
Tinker
Re: We kunnen maar niet de juiste voeding vinden.
Het is moeilijk om een kleine brok te vinden die ook goed is.Ik heb zelf 3 kleintjes rondlopen en kon ook nooit echt vinden wat echt goed was.Maar als een hond na 10 dagen nog steeds aan èèn stuk door loopt te winden,dan lijkt het me dat er toch iets is wat niet lekker zit.Zou 't zelfde wezen als ik 10 dagen lang het hele huis loopt te vergeven van mijn scheten,ik denk dat mijn man me dan ook gaat vragen of ik aub iets anders wil eten. :N:cobij schreef:We zijn al een tijdje bezig om de juiste voeding voor Jeltsje te vinden, het probleem is echter dat de brok voor haar gauw te groot is en dan neemt ze brok voor brok mee naar de mat en eet die dan als een koekje op. Dan doet ze twee dagen over een bakje brok! Nu zijn we een dag of tien overgestapt ( op advies) op Arion een goede kleine brok, Jeltsje vindt hem heerlijk en eet in een keer haar bakje leeg het nadeel is echter dat ze de hele dag loopt af te poepen! en niet een of twee keer maar bijna elke minuut, zou dit na tien dagen nog over gaan of kan ze er gewoon niet tegen? Iemand hier ervaring mee? We willen ook niet steeds van het ene merk naar het andere, dus we zoeken een goede kleine brok. (prijs maakt niet uit deze brok kost per zak ook 39,75)
-
cobij
- Vaste gebruiker
-
Tinker
Ja bijvoorbeeld Rodi Pens Compleet(WEL Compleet!!) uit de supermarkt.Ik denk dat een Frans bulletje wel twee schijven van een ons mag hebben per dag.In 1 pakje Rodi zitten 4 schijven van 100 gram.Rodi kost per pakje bij AH 0,93 cent,en je zou dan 2 dagen met 1 pakje doen.Maar er zijn ook andere merken kvv zoals bv Energique,waarneer je die in een doos van 12 kilo koopt je veel minder in verhouding betaald.Energique kost per 12 kilo plm.35 euro.Er zijn ook dozen van 3 kilo te koop voor plm.10 euro.Voor verkooppunten zie www.energique.nl .Ik vind persoonlijk Energique wel beter dan Rodi,maar dat zeg ik door de ervaring die ik heb met mijn eigen hondjes.cobij schreef:We hebben nog nooit kvv gevoerd wat moet ik me daar bij voorstellen, die pakje pens enzo uit de diepvries bedoelen jullie dat? En hoeveel geef je daar dan van? (Voor een franse bulldog)
-
cobij
- Vaste gebruiker
-
Tinker
Nee geen brokjes erdoor mengen!,gewoon puur natuur.Ik haal 's avonds al het vlees voor de ochtend erop uit de vriezer en laat het ontdooien in een tupperwarebakje in de koelkast,'s morgens zet ik het er een kwartiertje te voren uit de koelkast om even de kou er af te halen.Als je vanmiddag koopt en dat vanavond wil geven,dan kun je om het snel te laten ontdooien 1 schijf in een zakje goed dichtgenkoopt doen en dat dan in KOUD water leggen,dan is het snel ontdooid.Succes en wil je nog wat weten,vraag maar raak er zitten hier inmiddels zoveel mensen die hun honden kvv voeren,dat er altijd wel iemand is die je raad kan geven.cobij schreef:Ik ga vanmiddag een pakje kopen om te proberen moet ik daar dan de brokjes door doen om te overgang naat kvv langzaam te doen of kan ik gewoon dat vlees zo geven, sorry hoor maar ik ben een leek op kvv gebied
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ken het merk Arion niet. En de producent Nutreco geeft er op de site ook weinig informatie over. Er zullen toch wel meer merken zijn die een kleinere brok hebben?
In ieder geval is het niet goed als een hond echt diaree van zijn eten krijgt. En dat maak ik een beetje op uit jouw verhaal?
In principe kan in het begin de ontlasting een paar dagen minder goed zijn, maar bij echte diaree is het niet zo goed.
Is het geen diaree, maar gewoon nogal veel dan kan je het een tijdje aankijken. Ik zou niet elke week ander voer gaan halen voordat je zeker weet dat het andere voer echt niet goed aanslaat en daar mag je best een aantal weken voor uit trekken. Een maand is niet veel.
In ieder geval is het niet goed als een hond echt diaree van zijn eten krijgt. En dat maak ik een beetje op uit jouw verhaal?
In principe kan in het begin de ontlasting een paar dagen minder goed zijn, maar bij echte diaree is het niet zo goed.
Is het geen diaree, maar gewoon nogal veel dan kan je het een tijdje aankijken. Ik zou niet elke week ander voer gaan halen voordat je zeker weet dat het andere voer echt niet goed aanslaat en daar mag je best een aantal weken voor uit trekken. Een maand is niet veel.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
Dazwa84
Onze Franse bull eet ook Rodi, meestal 1 plak 's ochtends en 1 plak 's avonds. Soms iets meer als ze erg actief is. Ze vindt het nog steeds hartstikke lekker, in tegenstelling tot brokken. Daar ben ik nu regelmatig van gewisseld maar na een tijdje wil ze het niet meer.cobij schreef:Ik ga vanmiddag een pakje kopen om te proberen moet ik daar dan de brokjes door doen om te overgang naat kvv langzaam te doen of kan ik gewoon dat vlees zo geven, sorry hoor maar ik ben een leek op kvv gebied
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoihoi,
Er zijn meerdere merken KVV die elk (meestal) een (aantal) complete uivoering(en) hebben en een (of meer) aanvullende.
Kies in eerste instantie altijd de complete, maar varieer gerust met merken / soorten
En later 's een keer een aanvullende/incomplete is geen punt natuurlijk! Wij mensen eten ook wel 's pizza
Een aantal merken:
Carnibest, Rodi, Smuldier, Duck, Prins...
Sommige merken verkrijgbaar bij de dierenwinkel, andere zelfs in de supermarkt en weer andere alleen bij verkooppunten...
Groetjes,
Suzanne
Er zijn meerdere merken KVV die elk (meestal) een (aantal) complete uivoering(en) hebben en een (of meer) aanvullende.
Kies in eerste instantie altijd de complete, maar varieer gerust met merken / soorten
En later 's een keer een aanvullende/incomplete is geen punt natuurlijk! Wij mensen eten ook wel 's pizza
Een aantal merken:
Carnibest, Rodi, Smuldier, Duck, Prins...
Sommige merken verkrijgbaar bij de dierenwinkel, andere zelfs in de supermarkt en weer andere alleen bij verkooppunten...
Groetjes,
Suzanne
-
cobij
- Vaste gebruiker
Dat is juist niet het geval ze heeft prachtige ontlasting en veel minder vaak, het is het "winden"Roelfien schreef:In ieder geval is het niet goed als een hond echt diaree van zijn eten krijgt. En dat maak ik een beetje op uit jouw verhaal?
Voor Arion kun je hier kijken
http://www.arion-petfood.com/html/nl/index.htm
Heb net een pakje Smuldier gekocht, pens en vlees kompleet, is dat ook goed? Ik kon dit als enige krijgen maar dit lijken mij geen schijven (moet het nog ontdooien) Ga het morgen uitproberen
Laatst gewijzigd door cobij op 02 nov 2007 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Tiny
- Zeer actief
Smuldier bestaat uit één bonk vlees in plaats van schijven maar het is, als het ondooit is, makkelijk te delen. Ik denk dat je hondje ervan zal smullencobij schreef:Dat is juist niet het geval ze heeft prachtige ontlasting en veel minder vaak, het is het "afpoepen"Roelfien schreef:In ieder geval is het niet goed als een hond echt diaree van zijn eten krijgt. En dat maak ik een beetje op uit jouw verhaal?
Voor Arion kun je hier kijken
http://www.arion-petfood.com/html/nl/index.htm
Heb net een pakje Smuldier gekocht, pens en vlees kompleet, is dat ook goed? Ik kon dit als enige krijgen maar dit lijken mij geen schijven (moet het nog ontdooien) Ga het morgen uitproberen
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Roelfien
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
cobij
- Vaste gebruiker
- Roelfien
- Zeer actief
Ohhhh
, nou dan zou ik het op mijn gemak nog even aankijken met die brokken. Je hond moet wennen, de darmen moeten nog wennen. Als je een of twee maanden verder bent en de hond blijft winderig, dan is het wellicht handig om een andere brok te proberen, maar zo in het begin lijkt het me niet echt abnormaal.
Maar altijd goed om ook rauw vlees te geven, zoals pensmaaltijden. Dat doet ook goed werk voor de darmen, wellicht gaat de winderigheid daar ook van over.
Maar altijd goed om ook rauw vlees te geven, zoals pensmaaltijden. Dat doet ook goed werk voor de darmen, wellicht gaat de winderigheid daar ook van over.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
cobij
- Vaste gebruiker
Jeltsje heeft vanmorgen haar eerste portie smuldier gehad, dat was een groot succes (niet voor mij ik ben letterlijk en figuurlijk over mijn nek gegaan) Jeltsje daarin tegen vond het heerlijk en heeft nu al wel zeven keer haar lege schaal uitgelikt, ga vandaag van die schijven kopen dat lijkt mij prettiger
Ik moet wel zeggen dat ze nu erg onrustig is en naast haar bakje blijft piepen om meer
We zullen zien hoe ze het er op doet en hopen dat ze nu eindelijk eens iets aankomt!
Ik moet wel zeggen dat ze nu erg onrustig is en naast haar bakje blijft piepen om meer
We zullen zien hoe ze het er op doet en hopen dat ze nu eindelijk eens iets aankomt!

-
hercujess
- Ilona&Kira
- Actief
- Contacteer:
Dat over je nek gaan went welcobij schreef:Jeltsje heeft vanmorgen haar eerste portie smuldier gehad, dat was een groot succes (niet voor mij ik ben letterlijk en figuurlijk over mijn nek gegaan) Jeltsje daarin tegen vond het heerlijk en heeft nu al wel zeven keer haar lege schaal uitgelikt, ga vandaag van die schijven kopen dat lijkt mij prettiger![]()
Ik moet wel zeggen dat ze nu erg onrustig is en naast haar bakje blijft piepen om meer![]()

-
Tiny
- Zeer actief
Fijn he om je hondje zo lekker te zien eten, Jeda van mij blijft ook haar bakje constant uitlikken hoor en die krijgt het al een paar jaar. Je kunt ook het bakje wegzetten misschien wordt ze daar rustiger van.cobij schreef:Jeltsje heeft vanmorgen haar eerste portie smuldier gehad, dat was een groot succes (niet voor mij ik ben letterlijk en figuurlijk over mijn nek gegaan) Jeltsje daarin tegen vond het heerlijk en heeft nu al wel zeven keer haar lege schaal uitgelikt, ga vandaag van die schijven kopen dat lijkt mij prettiger![]()
Ik moet wel zeggen dat ze nu erg onrustig is en naast haar bakje blijft piepen om meer![]()
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
de hond in je onderschrift hoeft iig niet aan te komen hoorcobij schreef:Jeltsje heeft vanmorgen haar eerste portie smuldier gehad, dat was een groot succes (niet voor mij ik ben letterlijk en figuurlijk over mijn nek gegaan) Jeltsje daarin tegen vond het heerlijk en heeft nu al wel zeven keer haar lege schaal uitgelikt, ga vandaag van die schijven kopen dat lijkt mij prettiger![]()
maar fijn dat het bevalt
-
cobij
- Vaste gebruiker
-
Tinker
- *kelly*
- Zeer actief
nu we het toch over vlees en brokken hebben, heb ik ook nog een vraag. Onze honden krijgen dus gewoon brokken en gemiddeld 1 x per week een keer van die schijven (dacht van rodi) uit de supermarkt, compleet. Is het niet erg dat ze dat door elkaar eten? Dus meest van de tijd brokken en een keertje een dag vlees (die dag dan dus helemaal geen brokken)?
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
-
Tinker
Nee hoor dat is niet erg!Is juist fijn dat ze lekker een versvleesdag hebben,ter afwisseling van de brokken.*kelly* schreef:nu we het toch over vlees en brokken hebben, heb ik ook nog een vraag. Onze honden krijgen dus gewoon brokken en gemiddeld 1 x per week een keer van die schijven (dacht van rodi) uit de supermarkt, compleet. Is het niet erg dat ze dat door elkaar eten? Dus meest van de tijd brokken en een keertje een dag vlees (die dag dan dus helemaal geen brokken)?
-
cobij
- Vaste gebruiker
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ja hoor, de inhoud van dat zakje had hij gewoon mogen hebben. Dat krijgen ze hier ook altijdcobij schreef:Misschien wel een hele domme vraag maar vorige week hadden we een kip daar heb ik dat zakje uitgehaald en weggegooid, had Jeltsje dat zakje mogen hebben of zit daar weer iets in wat niet geschikt is
-
cobij
- Vaste gebruiker
-
Tiny
- Zeer actief