Hoi,
Eindelijk na 3 jaar zijn we erachter wat onze hond heeft. Ze heeft zon-allergie. Nu zullen jullie denken "wat is daar nou erg aan". Nou, we wonen op Bonaire en het is een buitenhond!! Ja, dus lekker veel zon. Doordat ze die allergie heeft filtert haar lever niet goed en krijgt ze allemaal wonden (dat is wat de dierenarts hier heeft verteld) die vol met puz zitten! Ook zegt hij dat ze in constante pijn is.
Het is echt zielig om te zien, maar hoever ga je in dit geval. Ze is nu 6 (dec 2001) en we zitten er dus aan te denken om haar in te laten slapen. Het gaat nooit meer weg. Minder wordt het ook niet, als we haar uit de zon houden wordt het wel minder snel erger. Maar dan mag ze helemaal niet buiten overdag. Al haar puppies (daar hebben wij er ook een van, die is nu 4) hebben dit ook alleen in veel mindere mate. Geen huidzweren tot nu toe.
Herkent iemand dit, heeft iemand hier ervaring mee?? Wat te doen??
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zon allergie argentijnse dogo
Moderator: moderatorteam
-
carlotta
- nieuw lid
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Ik denk, en vooral ook omdat jullie daar wonen en het er niet beter op word,om hoe erg het ook is denk ik dat het beter is om hem in te laten slapen. Want het lijkt me ook erg pijnlijk voor de hond, wij hebben onze herder ook met de 1,5 moetten laten inslapen, omdat ze verging van de pijn. Een hond kan die keuze niet maken,maar een mens wel 

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien zeg ik wel iets heel raars hoor, maar er bestaat UV-werende stof. Is het geen idee om daar een pak van te maken? Het bestaat als zwemkleding maar ook als gewone outdoorkleding. Als je het van iets elastisch maakt wat goed aansluit hoeft ze er denk ik niet al te veel last van te hebben. Ik weet alleen niet of zoiets warm is. Outdoorkleding is over het algemeen wel heel dun.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor