Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar andere dierenarts!
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Naar andere dierenarts!
Het volledige verhaal.
Julia begon een tijdje geleden plotseling met in haar slaap urine te verliezen.
Het eerste dat in mij opkwam, was dat ik haar vitamine C tabletjes moest gaan geven. Ze heeft nml als pup ook een tijdje last gehad van urineverlies, toen is haar urine getest en bleek de PH te hoog te zijn (dus te lage zuurtegraad)
Toen heeft de Da mij geadviseerd om haar elke dag een vitC tabletje te geven en dit heeft prima geholpen.
Inmiddels hebben we alweer enige tijd een andere dierenarts in de praktijk, omdat de onze is verhuisd helaas.
Ik heb dus opgebeld en gevraagd of dit weer het zelfde probleem zou kunnen zijn.
'nee' zegt ze. 'Want een volwassen hond maakt zelf voldoende vitc aan, dus dat komt nooit voor.'
Ik had direct vraagtekens in mijn hoofd, want de fokker van Romeo had mij pas nog verteld over zo'n zelfde verhaal bij een volwassen hond.
Maar goed, je vertrouwt op zo'n arts.
Dus haar urine getest, en de PH was dus wel te hoog! Daardoor had ze blaasgruis gekregen.
Maar volgens de da kwam dat door een ontsteking, alleen kon ze totaal geen sporen van een onsteking vinden. Dus volgens haar was ik er erg snel bij.
Dit vond ik heel onlogisch klinken, want ze had heel erg veel gruis, dat is wat de Da mij vertelde.
Ik kreeg ab mee, en speciale voeding.
Na twee weken weer getest, en de gruis was helemaal weg.
Toen zijn we weer terug gegaan op de normale voeding.
En na een week ongeveer, begon ze weer urine te verliezen als ze lekker op de bank lag.
Weer urine testen, en bleek ze weer gruis te hebben.
De da zei dat ik nu twee maanden lang dat speciale voer moest geven, en daarna weer haar normale voer.
Omdat ik er helemaal geen vertrouwen meer in heb, heb ik vandaag Romeo's fokker nog een keer gebeld, zij heeft nml ervaring met rauwvoeding en daar wilde ik dus meer van weten.
Ze zei tegen me, dat als ik haar rauwvoeding ga geven en daarbij elke dag een pilletje vit c, dat de blaasgruis dan zeer waarschijnlijk weg zou blijven. Dit is dus volgens mijn da niet waar!
Daarom heb ik net een andere dierenartsenpraktijk gebeld, het verhaal uitgelegd, en gevraagd of vitc kan helpen.
'ja' zegt ze, 'want dat zorgt ervoor dat de zuurtegraad in de blaas op peil blijft, en dan kunnen de kristallen niet zinken, en zich dus niet afzetten in de blaas'
Dit maakt voor mij dus duidelijk, dat mijn da alleen maar uit is op geld verdienen aan dat voer en aan ab en urinetesten!
Ik had dus alleen een urinetest hoeven laten doen, en gezien de uitslag, had het opgelost kunnen worden met vitc tabletjes!!!
Dat scheelt nogal wat geld: ab, speciale voeding etc.
We gaan ons dus inschrijven bij die andere praktijk.
Daarbij gaan we rauwvoeding bestellen en vitc tabletjes geven.
Zeer waarschijnlijk is het blaasgruisprobleem dan opgelost!!!
Julia begon een tijdje geleden plotseling met in haar slaap urine te verliezen.
Het eerste dat in mij opkwam, was dat ik haar vitamine C tabletjes moest gaan geven. Ze heeft nml als pup ook een tijdje last gehad van urineverlies, toen is haar urine getest en bleek de PH te hoog te zijn (dus te lage zuurtegraad)
Toen heeft de Da mij geadviseerd om haar elke dag een vitC tabletje te geven en dit heeft prima geholpen.
Inmiddels hebben we alweer enige tijd een andere dierenarts in de praktijk, omdat de onze is verhuisd helaas.
Ik heb dus opgebeld en gevraagd of dit weer het zelfde probleem zou kunnen zijn.
'nee' zegt ze. 'Want een volwassen hond maakt zelf voldoende vitc aan, dus dat komt nooit voor.'
Ik had direct vraagtekens in mijn hoofd, want de fokker van Romeo had mij pas nog verteld over zo'n zelfde verhaal bij een volwassen hond.
Maar goed, je vertrouwt op zo'n arts.
Dus haar urine getest, en de PH was dus wel te hoog! Daardoor had ze blaasgruis gekregen.
Maar volgens de da kwam dat door een ontsteking, alleen kon ze totaal geen sporen van een onsteking vinden. Dus volgens haar was ik er erg snel bij.
Dit vond ik heel onlogisch klinken, want ze had heel erg veel gruis, dat is wat de Da mij vertelde.
Ik kreeg ab mee, en speciale voeding.
Na twee weken weer getest, en de gruis was helemaal weg.
Toen zijn we weer terug gegaan op de normale voeding.
En na een week ongeveer, begon ze weer urine te verliezen als ze lekker op de bank lag.
Weer urine testen, en bleek ze weer gruis te hebben.
De da zei dat ik nu twee maanden lang dat speciale voer moest geven, en daarna weer haar normale voer.
Omdat ik er helemaal geen vertrouwen meer in heb, heb ik vandaag Romeo's fokker nog een keer gebeld, zij heeft nml ervaring met rauwvoeding en daar wilde ik dus meer van weten.
Ze zei tegen me, dat als ik haar rauwvoeding ga geven en daarbij elke dag een pilletje vit c, dat de blaasgruis dan zeer waarschijnlijk weg zou blijven. Dit is dus volgens mijn da niet waar!
Daarom heb ik net een andere dierenartsenpraktijk gebeld, het verhaal uitgelegd, en gevraagd of vitc kan helpen.
'ja' zegt ze, 'want dat zorgt ervoor dat de zuurtegraad in de blaas op peil blijft, en dan kunnen de kristallen niet zinken, en zich dus niet afzetten in de blaas'
Dit maakt voor mij dus duidelijk, dat mijn da alleen maar uit is op geld verdienen aan dat voer en aan ab en urinetesten!
Ik had dus alleen een urinetest hoeven laten doen, en gezien de uitslag, had het opgelost kunnen worden met vitc tabletjes!!!
Dat scheelt nogal wat geld: ab, speciale voeding etc.
We gaan ons dus inschrijven bij die andere praktijk.
Daarbij gaan we rauwvoeding bestellen en vitc tabletjes geven.
Zeer waarschijnlijk is het blaasgruisprobleem dan opgelost!!!

- Moos
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
En ik wist dit wel, maar vertrouwde op de dierenarts.......Moos schreef:Hier ook vers, en Vit C in periodes. Als Moos wat vaker gaat plassen dan normaal dan gooi ik een weekje ofzo Vit C bij zijn voer en dan is het altijd snel weer normaal.
En die wilde alleen maar geld verdienen, en dat is haar goed gelukt ook.
Maar nu niet meer, wij gaan naar een andere arts.
En Julia krijgt gewoon vers met vit c.
En niet die speciale brokken, is helemaal niet nodig.

-
S@ndr@
- Zeer actief
- Zenda
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
Gelukkig wel ja, want anders was ik nog meer urinetesten, speciale voeding en waarschijnlijk ook nog wel antibiotica verder geweest!Zenda schreef:En dat heeft ze gelukkig gedaan ookloving bulls schreef:je mag je dierenarts best vertrouwen, maar nooit blind, altijd een open en critisch oog, en als je twijfeld verder zoeken

- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
wat voor vit c tabletten geef je dan??Moos schreef:Hier ook vers, en Vit C in periodes. Als Moos wat vaker gaat plassen dan normaal dan gooi ik een weekje ofzo Vit C bij zijn voer en dan is het altijd snel weer normaal.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Vit C = Acidum Ascorbicum = ascorbinezuur.Sennaruby schreef:Het beste, om de pH te verlagen, is om ascorbinezuur te geven. Let daar dus op als je Vit. C geeft.
Groetjes,
Fieke
Citroenzuur = acidum citricum.
In Vit C tabletten zit Ac. Ascorbicum.
Citroenen zijn zuur van de Ac. Citricum (en een klein beetje Ac Ascorbicum)
-
Mojuan
- Zeer actief
Niet te geloven toch he, dat mijn dierenarts gewoon zei dat vit C niet zou helpen. Haar reden was dat een volwassen hond dat zelf voldoende aanmaakt en dat daarom niet aan de orde zou zijn.........
Nee, dan verkoopt ze natuurlijk liever dat dure voer, daar verdient ze geld aan, aan vit C pilletjes niets.
Nee, dan verkoopt ze natuurlijk liever dat dure voer, daar verdient ze geld aan, aan vit C pilletjes niets.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
Mojuan
- Zeer actief
Het gaat niet om de vit C.ranetje schreef:Een hond maakt ook vitamine C aan![]()
Alleen,.......... jouw hond heeft kennelijk iets meer nodig (?)
Het gaat om het zuur in de blaas.
En die pilletjes zorgen ervoor dat dat dus zuurder wordt.
Vit C maakt ze idd zelf aan, en daarvan heeft ze dus echt wel genoeg.

- ranetje
- Zeer actief
Paulala schreef:Het gaat niet om de vit C.ranetje schreef:Een hond maakt ook vitamine C aan![]()
Vit C maakt ze idd zelf aan, en daarvan heeft ze dus echt wel genoeg.
Ik snap het
-
Mojuan
- Zeer actief
Nu die dierenarts nog!ranetje schreef:Paulala schreef:Het gaat niet om de vit C.ranetje schreef:Een hond maakt ook vitamine C aan![]()
Vit C maakt ze idd zelf aan, en daarvan heeft ze dus echt wel genoeg.![]()
Ik snap het

- ranetje
- Zeer actief
Paulala schreef:Nu die dierenarts nog!ranetje schreef:Paulala schreef:Het gaat niet om de vit C.ranetje schreef:Een hond maakt ook vitamine C aan![]()
Vit C maakt ze idd zelf aan, en daarvan heeft ze dus echt wel genoeg.![]()
Ik snap het
Je hebt nou toch gewoon een andere ?