Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sterillisatie teef
Moderator: moderatorteam
-
Charlot
- Vaste gebruiker
sterillisatie teef
Ik heb een langhaar standaard teckel Sonja..
De dierenarts raadt al lang sterillisatie aan, is daar nogal voor..
De vorige keer had ze afscheiding uit de vulva na de loopsheid..
deze keer plaste ze meer, maar urine was goed, is nagekeken..
ze is nu weer vrolijk en gezond..
d.a. raadt snelle sterillisatie aan, kort na loopsheid, voor de schijnzwangerschap, ze wordt altijd schijnzwanger, maar met de homeopatische druppels Abla Vetsem is dat snel over..
Ik ben normaal niet voor sterillisatie en vindt vooral het tijdstip vreemd, meestal wordt geadviseerd tussen twee loopsheden in, in de rustfase..
Graag jullie advies
De dierenarts raadt al lang sterillisatie aan, is daar nogal voor..
De vorige keer had ze afscheiding uit de vulva na de loopsheid..
deze keer plaste ze meer, maar urine was goed, is nagekeken..
ze is nu weer vrolijk en gezond..
d.a. raadt snelle sterillisatie aan, kort na loopsheid, voor de schijnzwangerschap, ze wordt altijd schijnzwanger, maar met de homeopatische druppels Abla Vetsem is dat snel over..
Ik ben normaal niet voor sterillisatie en vindt vooral het tijdstip vreemd, meestal wordt geadviseerd tussen twee loopsheden in, in de rustfase..
Graag jullie advies
Er is zoveel om lief te hebben
-
Charlot
- Vaste gebruiker
-
miekmiek
Het komt op mij een beetje over alsof hij vooral graag geld wil verdienen. Standaard is dat een teef geholpen wordt zo'n 100 dagen na haar loopsheid. Wanneer het dicht op de loopsheid gebeurd is de baarmoeder nog erg doorbloed en is er meer kans op complicatie. (dat is mij tenminste verteld)
Je kunt altijd voor de zekerheid nog een andere dierenarts om advies vragen.
Je kunt altijd voor de zekerheid nog een andere dierenarts om advies vragen.
- CKS
- Zeer actief
Idd liever tussen twee loopsheden in. Schijnzwangerschap (melkgifte et cetera, niet het nestgedrag) wordt veroorzaakt door een snelle daling van het progesteron niveau in het bloed. Juist wat je krijgt met een sterilisatie.
Je kunt ook gewoon accepteren dat je teef steeds schijnzwanger wordt, ze krijgt daardoor geen grotere kans op onvruchtbaarheid of baarmoederontsteking oid.
Je kunt ook gewoon accepteren dat je teef steeds schijnzwanger wordt, ze krijgt daardoor geen grotere kans op onvruchtbaarheid of baarmoederontsteking oid.
-
miekmiek
suikerziekte door niet sterelliseren? Die is nieuw voor mij.Charlot schreef:d.a. noemde suikerziekte als eventueel risico bij niet sterilliseren...ze plaste even meer als anders, is nu weer over..
edit; loopse teven plassen vaak wat meer om hun geur goed uit te kunnen zetten. niets vreemds of verontrustends aan dus.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
tja ik ben tegen sterilisatie indien zonder medische reden, ik zie hier nog geen medische reden om te steriliseren eigenlijk. Mijn teef is ook altijd schijnzwanger 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
We hebben Yla laten castreren, vanwege schijnzwangerschap en een dreigende baarmoederontsteking.
Castratie is goed verlopen en de maanden daarna ook. Maar na een paar maanden begon ze incontinent te worden van urine, kwam dus door haar castratie. Nu zit ze de rest van haar leven aan de medicatie tegen incontinentie.
Castratie is goed verlopen en de maanden daarna ook. Maar na een paar maanden begon ze incontinent te worden van urine, kwam dus door haar castratie. Nu zit ze de rest van haar leven aan de medicatie tegen incontinentie.
Laatst gewijzigd door thom op 01 nov 2007 04:08, 1 keer totaal gewijzigd.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Jouw verhaal komt heel raar op me over. Waarom wil de dierenarts haar zo snel laten steriliseren? Zelf ben ik van mening dat sterilisatie nodig is als er een medische noodzaak is.
Waarom vraag je geen 'second opinion' bij een andere dierenarts? Misschien dat er een kliniek bij jou in de buurt is? Zelf ben ik vaak een voorstander van een praktijk van meerdere dierenartsen en zeker als je vraagt om een second opinion. In dat geval zijn er namelijk ook weer andere dierenartsen die een advies kunnen geven, mocht het een twijfelgeval zijn.
Succes, maar laat ze niet te snel snijden in je hondje!
Waarom vraag je geen 'second opinion' bij een andere dierenarts? Misschien dat er een kliniek bij jou in de buurt is? Zelf ben ik vaak een voorstander van een praktijk van meerdere dierenartsen en zeker als je vraagt om een second opinion. In dat geval zijn er namelijk ook weer andere dierenartsen die een advies kunnen geven, mocht het een twijfelgeval zijn.
Succes, maar laat ze niet te snel snijden in je hondje!
-
Charlot
- Vaste gebruiker
Sonja loopt weer vrolijk rond...niets aan de hand..ik denk ook niet dat ik het doe..
Er zijn meerdere dierenartsen in die kliniek, ik heb er verschillende gehad, ze zijn erg voor sterilliseren, zelfs mijn andere hondje, de kruising Franse bulldog moest volgens die andere gesterilliseerd..die is kerngezond..zij vinden als er er niet mee fokt, moet het er uit..daar ben ik zeker niet voor, alleen toen ze over suikerziekte begonnen ging ik twijfelen, maar dat baseerde hij op het vele plassen, dat nu weer over is. De urine was goed, eiwitten ook.
Er zijn meerdere dierenartsen in die kliniek, ik heb er verschillende gehad, ze zijn erg voor sterilliseren, zelfs mijn andere hondje, de kruising Franse bulldog moest volgens die andere gesterilliseerd..die is kerngezond..zij vinden als er er niet mee fokt, moet het er uit..daar ben ik zeker niet voor, alleen toen ze over suikerziekte begonnen ging ik twijfelen, maar dat baseerde hij op het vele plassen, dat nu weer over is. De urine was goed, eiwitten ook.
-
gotcha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
De optie vroeg steriliseren voor de loopsheid wordt nu ook een feit.Vroeger moest je hond zelfs eerst een nestje hebben gehad,dan werdt het na de eerste loopsheid,met wat doe je goed alles evolueerdt.
Sterilisatie(castreren voor sommige)zou ook beter zijn voor alles,ik ga niet opnoemen waarvoor allemaal want daar gaat de topic niet over,en ik ben geen d.a.
Maar je moet toch ook vertrouwen hebben in je d.a en je zegt zelf dat er meerdere zijn,die ervoor zijn.
De keuze zal niet gemakkelijk zijn,vooral omdat de meningen hierover enorm verdeeld zijn.
Sterilisatie(castreren voor sommige)zou ook beter zijn voor alles,ik ga niet opnoemen waarvoor allemaal want daar gaat de topic niet over,en ik ben geen d.a.
Maar je moet toch ook vertrouwen hebben in je d.a en je zegt zelf dat er meerdere zijn,die ervoor zijn.
De keuze zal niet gemakkelijk zijn,vooral omdat de meningen hierover enorm verdeeld zijn.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Charlot
- Vaste gebruiker
Bedankt..heb het nagelezen..het meeste wist ik al, heb al vele sites van dierenartsen bezocht..het tijdstip waarop mijn d.a. wil sterilliseren is al verkeerd..
Sonja wordt wel schijnzwanger maar de Abla Vetsem druppels helpen bij haar heel goed. Ze heeft geen ontsteking.
Ze wordt niet gesterilliseerd. Het blijft een afweging. Maar mijn d.a. denkt er te makkelijk over.
Ik heb een teckel gehad die om medische redenen gesterilliseerd werd op zevenjarige leeftijd. Ze is nooit meer gezond geweest. Had een hartkwaal, die ze toch wel gehad zou hebben, maar door overgewicht erger werd, ze kreeg ook een hernia. Was daarvoor een glanzende gezonde hond.
Sonja wordt wel schijnzwanger maar de Abla Vetsem druppels helpen bij haar heel goed. Ze heeft geen ontsteking.
Ze wordt niet gesterilliseerd. Het blijft een afweging. Maar mijn d.a. denkt er te makkelijk over.
Ik heb een teckel gehad die om medische redenen gesterilliseerd werd op zevenjarige leeftijd. Ze is nooit meer gezond geweest. Had een hartkwaal, die ze toch wel gehad zou hebben, maar door overgewicht erger werd, ze kreeg ook een hernia. Was daarvoor een glanzende gezonde hond.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zo lang er geen echte reden wordt gegeven kan je het misschien ook maar beter zo latenCharlot schreef:Bedankt..heb het nagelezen..het meeste wist ik al, heb al vele sites van dierenartsen bezocht..het tijdstip waarop mijn d.a. wil sterilliseren is al verkeerd..
Bovendien worden de vachten van de langhaartjes voor zover ik weet erg lelijk na castratie.