Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nozem....

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Suzanne, heel veel sterkte.

Ik vrees bijna dat het pupje wat er nog in zit dood is. Kan de dierenarts dat misschien met een echo zien?

Gisteren heeft de fokker van mijn pupje dus -achteraf gezien- te lang gewacht, anders waren er twee levende teefjes meer geweest. Een keizersnede daar besluit je niet zomaar toe. Heel veel sterkte en wijsheid!
:ok: :ok: :ok:
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

LongFields schreef:
Jose schreef:wat is wijsheid
ik ben er heel resoluut in
ik zou de nacht niet zo in gaan
dan maar een ritssluiting
Dat is ook mijn gevoel eigenlijk, maar ik ben zo bang dat er met de ingreep iets mis gaat. Ik ben dat geopereer aan honden helemaal niet gewend joh.

wij hebben het ook met Vanity gehad
en alles ging goed
en daarna ook
vertrouwen hebben meis
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Renske schreef:Suzanne, heel veel sterkte.

Ik vrees bijna dat het pupje wat er nog in zit dood is. Kan de dierenarts dat misschien met een echo zien?

Gisteren heeft de fokker van mijn pupje dus -achteraf gezien- te lang gewacht, anders waren er twee levende teefjes meer geweest. Een keizersnede daar besluit je niet zomaar toe. Heel veel sterkte en wijsheid!
Ik ga er ook vanuit dat het pupje niet meer leeft eerlijk gezegd.
Mijn dierenarts heeft helaas geen echo-apparaat en om met haar nu verder weg te moeten voor een echo dat wil ik liever niet. Ik denk dat het ook niet echt iets toevoegt, de pup zal er toch uitmoeten, of hij/zij nu dood of levend is.

Heb ik weer hoor, zoiets als dit! :boos:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Sterkte Suzanne, er wordt hier aan jullie gedacht. Hopelijk gaat alles goed.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

LongFields schreef:
Renske schreef:Suzanne, heel veel sterkte.

Ik ga er ook vanuit dat het pupje niet meer leeft eerlijk gezegd.
Mijn dierenarts heeft helaas geen echo-apparaat en om met haar nu verder weg te moeten voor een echo dat wil ik liever niet. Ik denk dat het ook niet echt iets toevoegt, de pup zal er toch uitmoeten, of hij/zij nu dood of levend is.

Heb ik weer hoor, zoiets als dit! :boos:
Ik zou toch langzamerhand écht aan een keizersnede gaan denken... maar dat is een beslissing die jij moey nemen en ik snap dat die moeilijk is. Succes ermee!

Kees
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Bedankt voor al jullie lieve reacties trouwens!
Schiet er een beetje van vol (maar dat zal ook wel door de spanning en vermoeidheid komen)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:Waarom zou die pup dood zijn? Die kan nog makkelijk leven hoor.
Hoe is Nozem eronder? Is ze rustig?
Gevoelsmatig denk ik dat. Een levende pup werkt toch wel een beetje mee bij een bevalling lijkt me?
Nozem is op zich heel rustig, moe en ook wel voldaan en druk met haar 4 pupjes doende. Ze wil gewoon weer eten (lekkere dingen) en heeft ook gedronken (water en water met druivesuiker).
Ik had na pup 4 echt het idee dat ze klaar was.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb nog niet zoveel gereageerd maar wat leef ik met je mee. :knuffel1: Ik hoop zo dat alles goed komt en dat de hele boel vanavond lekker bij mams aan het drinken is.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Wat een moeilijke beslissing..... hier is nog een stel duimen bezig voor Nozem en de pup!
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

LongFields schreef:Nou, nog niks hoor.
Ik heb om 6 uur contact gehad met de dierenarts en in overleg met hem Nutri-Drops gegeven, die bij weeënzwakte zouden moeten helpen. Nozem is daarop wel wat onrustiger geworden en weer gaan hijgen, maar dat heeft niet heel lang geduurd en persweeën zijn er ook (nog?) niet gekomen.
Jullie duimen zijn dus nog even hard nodig, om 19.30 uur moet ik weer bellen en besluiten we of we haar vanavond nog onder het mes laten gaan of tot morgenochtend wachten in de hoop dat er alsnog wat komt.
Ik weet niet zo goed wat wijsheid is, ben een beetje kapot van het weinige slapen en alle spanning van met name vanmiddag.
Logisch dat de vermoeidheid toe gaat slaan. Moeilijk dat je voor de beslissing staat maar zoals je zegt, het moet er toch uit. Misschien als het vanavond gebeurd dat er nog kans is dat de pup leeft.
ik wens je heel veel sterkte en ook Nozem die het allemaal moet ondergaan. Duimen draaien hier voor jullie :ok: :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Na 24 uur kan er nog een levende pup geboren worden dus wanhoop niet. Ik zou haar nog niet open (laten) maken. Ze is rustig en doet het blijkbaar goed. Wie weet verrast ze je en liggen er morgenochtend opeens 5.

Mocht Mozem nu zelf zwak, ziek en misselijk worden dan kan je meteen ingrijpen toch.

Ik denk dat de 4 in 1 baarmoederhoorn zaten en deze ene een hele hoorn voor zichzelf had.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik heb hier totaal geen verstand van, laat alleen maar even weten dat ik met jullie meeleef :knuffel:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Heeft Nozem weeen of niet?
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras

Ongelezen bericht door Connie »

Ik lees al de heletijd mee
wil jullie even feliciteren maar ook sterkte wensen

ik hoop dat die laatste puppewup er snel uit komt
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zo ben d'r weer.... :wink: poeh moeilijke beslissing voor pupje nummer 5... succes meid, doe wat je zelf het verstandigst lijkt en waar jij je het best bij voelt... :wink: Ik hoop dat ze er nog levend en op eigen kracht uitfloept....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Heb niets zinnigs te melden.
Alleen dat ik met jullie en Nozem mee leef.
Sterkte ermee.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik was de hele dag niet in de gelegenheid om te kijken maar wat heb ik vaak aan jullie gedacht vandaag! Van harte met de 4 gezonde pups die al tevreden naast moeder liggen en heel erg veel succes met de komst van pupje 5. De duimen draaien hier overuren.
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Jeetje, moeilijke beslissing. Jullie moeten doen waar jullie je het beste bij voelen.

Overigens was de zus van onze vorige reu ook een dag later geboren dan hij, gezond en wel :ok:

Ik duim iig mee :ok:
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Bij mijn laatste nestje werd de 1e pup geboren om 16.02 uur en nummer 7 om 23.12 uur (elke keer 1-2 uur er tussen). Nummer 8 werd 4 uur later geboren om 3.09 uur.

Op dat moment waren wij ervan overtuigd dat Wish helemaal klaar was met bevallen. Ze was rustig en ontspannen zoals elke teef hier na de laatste pup.

Groot was onze verbazing toen de volgende dag om 12.49 uur nummertje 9, levend en wel, geboren werd dus bijna 10 uur na nummer 8 en zelfs bijna 21 uur na de eerste.

Ik zou niet te snel ingrijpen eerlijk gezegd, zolang moeder rustig en ontspannen is en geen weeen heeft, kan het best nog wel even duren.

Heel veel succes, ik snap best dat dit allemaal superspannend is en alvast gefeliciteerd met het viertal!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Oei, dat is dus nog best allemaal heel spannend bij jullie.
Sterkte ermee en ik duim voor een goede afloop! :ok:
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

sterkte met pupje nr. 5
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik durf hier heel slecht in te antwoorden omdat ik niks verkeerd wil zeggen. Toch vind ik persoonlijk dat Nanna en Rosita een punt hebben. Die pup moet eruit maar als Nozem het goed doet is er niets aan die pup dat haar kwaad doet. Ik denk dat de mogelijkheid zeker ook bestaat dat die pup gewoon leeft en inderdaad alleen in een baarmoederhoorn heeft gezeten.

Is de pup dood dan is hij dat morgen ook en daarin zit zover ik weet geen accuut risico. Leeft hij dan krijgt ze misschien de komende nacht nog even weeen en ploept hij er zo uit.

Maargoed, nogmaals, ik durf bijna niks te zeggen omdat ik wat fokken betreft een leek ben. De pup is in ieder geval niet beklemt en dus tegengehouden. Daar zitten wel risico's aan maar omdat het de laatste is kan dat hier niet zo zijn, zeker omdat hij ook nog op zijn plek zit.

Bah Suzanne, ik leef echt met je mee en kan me voorstellen dat dit nu net niet is wat je wil na vanmorgen toen alles zo lekker leek te gaan lopen. :boos:
Laatst gewijzigd door laeken op 29 okt 2007 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik hoop dat de kleine toch nog vanzelf gaat komen , onze Eagle is 1 dag later geboren dan zijn broertjes en zusjes zei de fokker :wink:
sterkte
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ow... wat spannend nog...

Als het voor Nozem verder geen kwaad kan zou ik ook wachten...
Maar ik hoop van harte dat nummer 5 zich spontaan laat zien... :ok:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ga met Nanna mee en wat je zou kunnen doen is de DA vragen wat er nu voor risico's aankleven om het niet te doen. Als je wacht wat dan precies het verschil is met morgen opereren voor zowel Nozem als de pup. Zit die pup al los dan is hij toch al lang dood, zit hij vast dan leeft hij morgen zeker ook nog. Dan leeft hij over een week nog bij wijze van spreken.

Mocht Nozem hem er vannacht nog zelf uitpersen dan heeft ze zichzelf die operatie gespaard en jou ook :wink: Nu ik lees van Jip en andere mensen met ervaringen van een pup die later kwam neig ik meer en meer naar laten wachten.
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Sterkte hoor, en ik duim heel hard voor een goede afloop :wink:
Annelies
Zeer actief

Beetje rare vraag misschien in dit stadium, maar hoe zit het in dit soort gevallen (late levende pup of dode pup) eigenlijk met het loslaten van de placenta..? Gewoon nieuwsgierig... :wink:
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Allereerst gefeliciteerd met je 4 pups :ok: misschien gemist, maar hoe weten ze zeker dat er nog een pup in zit? Bij Tura haar laatste nestje kwam de DA na de worp op controle en volgens hem zaten er iig nog 1 misschien nog wel 2 pups in :19: oxitine gespoten , Tura had geen persweeen meer en was in mijn ogen rustig, maar doordat de DA gezegd dat er zeker nog een pup in zat ( die had hij gevoeld :roll: ) ga je twijvelen en ben je bang voor de gevolgen.....en achteraf bleek er dus helemaal geen pup meer in te zitten :denken: mijn advies is net als Rosita, als der nog een pup in zit komt ie er meestal echt nog wel uit, zowel levend danwel dood, openmaken kan morgen of de dag erna ook nog...

Succes en blijf rustig :wink:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Sterkte met wachten en beslissingen nemen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Annelies
Zeer actief

tura schreef:Allereerst gefeliciteerd met je 4 pups :ok: misschien gemist, maar hoe weten ze zeker dat er nog een pup in zit?
LongFields schreef: Er is een foto gemaakt bij de dierenarts waaruit bleek dat er toch echt nog eentje in zit, en die heeft tot 18.45 uur de tijd om eruit te komen. Er is inmiddels 2x piton gespoten maar tot nu toe (ga zo weer beneden checken) nog geen nieuwe weeën.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”