Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nagels knippen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Kimmie

nagels knippen

Ongelezen bericht door Kimmie »

ja,dit zal vast wel weer het zoveelste topic zijn over nagels knippen..

maar ik heb hier best een probleempje,bij mijn oude rottweiler heb ik eens een nagel geprobeerd te knippen,maar ja,zo'n zwarte nagel,tot waar knip je die af,ik al helemaal bang dat ik mis zou knippen,en ja hoor...

een harde piep en bloed...had in het leven geknipt...sindsdien durf ik het niet meer..

maar doordat mijn honden zo goed als alleen maar op zachte grond lopen ,hebben mijn honden echt lange nagels en het probleem is dat die nagels steeds splijten,doet hartstikke zeer voor die dieren..en dan mag je al helemaal niet meer eraan zitten..

maar hoe weet ik nu tot waar ik wel kan knippen??zijn wel allemaal zwarte nagels....

en ik heb toen eens zo'n echte hondennagelknipper gekocht,de wil is er wel,maar ik heb gewoon het lef niet meer...

wie weet tot waar ik wel veilig kan knippen??
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Met kleine stukjes knippen. Normaal kan je ze altijd gelijk knippen tot aan de onderkant van het voetzooltje.

Anders even langs een trimmer of DA gaan, die doen dit vaak ook wel voor je voor een 5 euro.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

waarom niet even door de dierenarts laten doen? :19:

die weten precies tot hoever ze kunnen gaan, en vinden het echt niet erg als je daarvoor komt.

ik vind het inderdaad een heel lelijk gezicht als ik honden met te lange nagels zie lopen. :eek:
Marion.

Re: nagels knippen

Ongelezen bericht door Marion. »

eddie vedder schreef:maar hoe weet ik nu tot waar ik wel kan knippen??zijn wel allemaal zwarte nagels....
Zaklamp eronder schijnen maakt het ook niet wat zichtbaarder? Is er ook niet één nagel die iets doorschijnender is, waar je het dus een beetje aan af kunt meten?
In dat geval zou ik het 0,5 mm voor 0,5 mm doen. En sigaren-as onder handbereik, zodat je het bloeden gelijk kunt stelpen. Een dierenarts vertrouw ik niet met nagels, zijn "zien" ook niet zomaar tot hoever ze kunnen gaan. Een trimster vertrouw ik daar eerder mee. Mits ik de trimster vertrouw natuurlijk :wink:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik gebruik bij jip ook een zaklantaarn. Ze heeft een paar hele donkere nagels maar met een zaklantaarn gaat het prima :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik buig het voetje altijd naar achteren en denk een denkbeeldige lijn met het kussentje. Een klein beetje speling en kan bijna niet missen.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: nagels knippen

Ongelezen bericht door wendy71 »

Marion. schreef:
eddie vedder schreef:maar hoe weet ik nu tot waar ik wel kan knippen??zijn wel allemaal zwarte nagels....
Zaklamp eronder schijnen maakt het ook niet wat zichtbaarder? Is er ook niet één nagel die iets doorschijnender is, waar je het dus een beetje aan af kunt meten?
In dat geval zou ik het 0,5 mm voor 0,5 mm doen. En sigaren-as onder handbereik, zodat je het bloeden gelijk kunt stelpen. Een dierenarts vertrouw ik niet met nagels, zijn "zien" ook niet zomaar tot hoever ze kunnen gaan. Een trimster vertrouw ik daar eerder mee. Mits ik de trimster vertrouw natuurlijk :wink:
Goeie tip van die zaklamp. :ok:
Hier ook honden met zwarte nagels, erg lastig, je kunt moeilijk zien of je in het *leven* knipt.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

zo doe ik t ook al een tijdje, de dremel erbij, werkt prima :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik vijl ze tegenwoordig bij Rataplan, dierenarts heeft ook in het leven geknipt, Rataplan is totaal overstuur geraakt, dus vijlen :wink:
Gaat ook niet makkelijk want hij is het snel zat.
Je moet net voorbij het bochtje knippen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Kimmie

nou die rottweiler knipte ik dus net na dat bochtje

en al met de bibbers van mij...en wieuwwwww ..brrrr :N:

maar die zaklamp ga ik eens proberen...dan schijn ik laat ik mijn vriend knippen :mrgreen: ,heb ik het niet gedaan als het toch een wieuuwww wordt...

en ja dat is oo nog zoiets ze trekken altijd met die poten als je wil knippen...

maar die gescheurde nagels zijn ook zo sneu en pijnlijk...
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik ga toch maar met Yla naar de DA, voor haar nagels.
Doordat ze altijd op de hei loopt te rennen, slijten haar nagels nauwelijks.
Maar ja, wat is fijner 4x per dag op de hei rennen en spelen, of een paar verplichte wandelingen aan de lijn op de stoep....
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

De nagels van Gizmo zijn achterpoten zijn super die slijten op de natuurlijke weg
De nagels aan zijn voorpoten zijn langer
Heeft een hond achterpoot aandrijving?
Ik heb ook geen idee hoelang de nagels van de voorpoten mogen zijn
Zijn duimnagel heb ik nog nooit hoeven te knippen
Volgens de da ziet het er prima uit
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

pablo schreef:De nagels van Gizmo zijn achterpoten zijn super die slijten op de natuurlijke weg
De nagels aan zijn voorpoten zijn langer
Heeft een hond achterpoot aandrijving?
Ik heb ook geen idee hoelang de nagels van de voorpoten mogen zijn
Zijn duimnagel heb ik nog nooit hoeven te knippen
Volgens de da ziet het er prima uit
Simpele truck, leg een leeg papiertje op de grond. Laat daarna je hond voor het papier gaan zitten. Vervolgens laat je eerst de voorpoten, daarna de achterpoten op papier zetten. Zie je een echte nagelafdruk, dan moeten de nagels er echt af.....Ben ook maar een leerling hoor, dus dit weet ik toevallig. :wink: :wink:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef: ik vind het inderdaad een heel lelijk gezicht als ik honden met te lange nagels zie lopen. :eek:
Het gaat niet om het lelijke, de honden hebben er last van, daar gaat het om :roll:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik vraag mij af of er in die klauwnageltjes net zo veel leven zit?
Dit omdat Harrie als pupje er wel eens aan zat te bijten. Had het idee dat het geen pijn deed?
En als je in het leven knipt per ongeluk, hoe stop je het bloeden dan het beste?
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Bij mijn honden loopt het leven vrij ver door, knippen laat ik dan ook altijd doen als ik toch met ze bij de kliniek langs moet voor controle
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Kimmie

zaklamp onder de nagels helpt dus niet,ze zijn zo zwart...

hier is het probleem echt,dat ze scheuren,die honden lopen zo te spelen en rennen dan blijven ze ergens achter hangen met zo'n nagel en dan scheuren ze doormidden,doet hartstikke zeer bij die dieren...

daarnaast zitten ze nu ook niet echt stil om te knippen,vind het al zo eng,gaan ze ook nog eens terug lopen trekken,en altijd precies op het moment dat ik wil knippen,schrik ik me weer het apezuur,omdat ik denk dat het zeer doet... :N:

nou ja,anders maar eens aan een DA vragen,mss is die dapperder als dat wij zijn....
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik laat ze tegenwoordig liggen, dat geeft al meer rust wat dat betreft :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb wel eens gehoord, dat hoe langer je ze laat groeien, des te verder het leven erin groeit, dus dan kunnen ze ook niet heel kort in een keer.

dus alle keren kleine stukjes, en goed bijhouden :19:
Ik knip verders niks, de nagels slijten zelf, alleen de wolfsklauwtjes, haal ik de punten af.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”