Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

boontjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

boontjes

Ongelezen bericht door brenjomi »

vanmiddag was mijn schoonvader boontjes aan het repen (of hoe noemen jullie dat?? de uiteinden eraf aan het halen)
op de grond stond de tas met boontjes.
dick en dunya liepen rond en dunya dook af en toe in de zak om een boontje te pakken. :mrgreen:
die at ze heel smakelijk al krakend op. heerlijk vind ze het. zou het denk ik nog als beloning kunnen geven.
dick kreeg er een, die beet erin en spuugde het uit en keek met een vies gezicht wat dat nou weer was :smile2:
dunya jatte dick zijn boon en at hem heerlijk op.
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Er zit in rauwe boontjes een stof die voor mensen giftig is. Weet niet of die stof ook voor honden slecht is. Een enkel boontje zal in elk geval wel geen kwaad kunnen :wink:
Er zijn hier vast wel barfers die er meer van weten!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Sweet-BorderTerrier
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Sweet-BorderTerrier »

Gekookte boontjes zijn wel heel goed. Want ze vullen wel maar honden worden er niet dik van. Mensen misschien ook !!

Dus voor alle honden met een beetje aanleg voor dik worden is t wel een goede aanvulling op de brokken.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Sweet-BorderTerrier schreef:Gekookte boontjes zijn wel heel goed. Want ze vullen wel maar honden worden er niet dik van. Mensen misschien ook !!

Dus voor alle honden met een beetje aanleg voor dik worden is t wel een goede aanvulling op de brokken.
Ik heb dat altijd onzin gevonden dat boontjes verhaal. Hetzelfde gaat op voor alle gekookte groente. Gekookt zonder toevoegingen word je er niet dik van.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Hier krijgen ze wel eens wat gekookte spercie boontjes als wij wat over hebben van ons avond eten :wink:

Ik weet niet of rauwe boontjes gegeven mogen worden, hier krijgen ze het niet, maar heb ze wel eens een rauwe spercie boontjes aangeboden. Ze trekken er hier hun neus voor op :mrgreen:
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ik weet wel dat na sterillisatie/castratie van een hond lightvoer en sperziebonen als aanvulling gegeven kunnen worden. voorschrift van de DA.
Afbeelding
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

brenjomi schreef:ik weet wel dat na sterillisatie/castratie van een hond lightvoer en sperziebonen als aanvulling gegeven kunnen worden. voorschrift van de DA.
Voorschrift van de DA? :eek: :smile: :smile: :smile: Lekkere Da dan! :smile2: Voor een gesteriliseerde hond geld het net zoals voor andere honden die aanleg hebben,meer bewegen en minder eten.Light voeding(èn boontjes) geloof ik ook niet in,allemaal onzin.Mijn gesteriliseerde Cavalier eet 150 gram kvv en is gewoon netjes op gewicht. :ok:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

brenjomi schreef:ik weet wel dat na sterillisatie/castratie van een hond lightvoer en sperziebonen als aanvulling gegeven kunnen worden. voorschrift van de DA.
Kira is al jaren gecastreerd, en eet gewoon lekker kvv en barf. Zonder sperciebonen.

Wat dat van de DA betreft heb je wel gelijk hoor, dat geven ze vaak als "advies". Alleen het klopt niet :mrgreen:
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ben ook niet van plan om ze sperziebonen te geven (als er toevallig over zijn mogen ze er wel, maar ga er geen koken voor hun)
zag het staan op een papier bij de DA.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”