Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
internist geweest
Moderator: moderatorteam
- monique883
- Actief
internist geweest
Hallo allemaal,
Nou we zijn net weer terug uit Amsterdam, van de internist, er is geen scopie gedaan, ze hebben eerst nog een nieuwe foto van de thorax gemaakt en daar uit zag hij een verlamde slokdarm en hierdoor zich verslikt en longontsteking opgelopen.
De verlamde slokdarm is niks aan te doen, alleen moet hij dus rechtop eten en drinken, de verhoogde etensbakken die ik heb, is niet voldoende, hij moet echt gestrekt met hals omhoog gaan eten en drinken, anders zou het voedsel of water weer langs de slokdarm gaan.
Me eten zal me dat misschien wel lukken, door hem rechtop te laten zitten met hals omhoog en zo voeren met een lepel, maar voor het water heb ik nog niks kunnen bedenken, een hond drinkt niet als je wil dat hij drinkt, tenminste de mijne niet.
heb zitten denken aan een soort drink nippel zoals op kinderboerderijen, waar ie aan kan likken, maar heb verder geen idee.
Willen jullie alsjeblieft eens voor me denken, misschien dat één van jullie een goed idee heeft.
Hopelijk werkt het, voor de longontsteking heeft hij antibiotica gehad.
Als het allemaal achteraf toch niet werkt, zal ik hem moeten laten inslapen, want zo kan ie niet blijven, maar wil het wel heel graag proberen.
Nou we zijn net weer terug uit Amsterdam, van de internist, er is geen scopie gedaan, ze hebben eerst nog een nieuwe foto van de thorax gemaakt en daar uit zag hij een verlamde slokdarm en hierdoor zich verslikt en longontsteking opgelopen.
De verlamde slokdarm is niks aan te doen, alleen moet hij dus rechtop eten en drinken, de verhoogde etensbakken die ik heb, is niet voldoende, hij moet echt gestrekt met hals omhoog gaan eten en drinken, anders zou het voedsel of water weer langs de slokdarm gaan.
Me eten zal me dat misschien wel lukken, door hem rechtop te laten zitten met hals omhoog en zo voeren met een lepel, maar voor het water heb ik nog niks kunnen bedenken, een hond drinkt niet als je wil dat hij drinkt, tenminste de mijne niet.
heb zitten denken aan een soort drink nippel zoals op kinderboerderijen, waar ie aan kan likken, maar heb verder geen idee.
Willen jullie alsjeblieft eens voor me denken, misschien dat één van jullie een goed idee heeft.
Hopelijk werkt het, voor de longontsteking heeft hij antibiotica gehad.
Als het allemaal achteraf toch niet werkt, zal ik hem moeten laten inslapen, want zo kan ie niet blijven, maar wil het wel heel graag proberen.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jeetje wat heftig!
Een dinknippel voor honden heb ooit een keer gekocht. Was toen niet goedkoop. Nu een stuk goedkoper:
http://www.dogsupplyservice.nl/os_comme ... 1kqjtbbmp2
Hond moet wel leren hoe ze er uit moeten drinken. De een begrijpt het meteen, de andere leert het nooit.
Sterkte en succes met het vinden van oplossingen!
Een dinknippel voor honden heb ooit een keer gekocht. Was toen niet goedkoop. Nu een stuk goedkoper:
http://www.dogsupplyservice.nl/os_comme ... 1kqjtbbmp2
Hond moet wel leren hoe ze er uit moeten drinken. De een begrijpt het meteen, de andere leert het nooit.
Sterkte en succes met het vinden van oplossingen!
Groetjes van Charlotte

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- monique883
- Actief
- monique883
- Actief
-
Noukie
- Vaste gebruiker
Misschien dat je voor het drinken een grote injectiespuit kunt nemen en dat op gezette tijden in de bek spuiten. Ik heb het zo gedaan met een medicijn dat Anouk moest hebben. Als je ziet dat je hond wil gaan drinken gewoon even de injectiespuit vullen en rustig in de bek spuiten.
Een andere oplossing weet ik ook niet (het is in ieder geval een goedkope oplossing
)
Sterkte
Ellen en een poot van Anouk
Een andere oplossing weet ik ook niet (het is in ieder geval een goedkope oplossing
Sterkte
Ellen en een poot van Anouk
- monique883
- Actief
bedankt dat jullie allemaal met me mee denken..
Het is ook zo moeilijk.
Ik heb nu op een flesje waar je poffertjes beslag mee in de pan doet een slangetje gezet en het zo maar proberen, vervelende is dat hij zo´n hekel heeft aan water en het pesten vind als je water in de bek giet, dus heb ik nu hondenbier gekocht, volgens de winkelier is het runderbouillon en als ik dat meng met water kan ik het er misschien makkelijker inkrijgen, als hij het lekker vindt.
Dinsdag krijg ik de drinknippel, dat maar proberen.
Mocht er nog iemand ideeen hebben hoor ik het graag.
Het is ook zo moeilijk.
Ik heb nu op een flesje waar je poffertjes beslag mee in de pan doet een slangetje gezet en het zo maar proberen, vervelende is dat hij zo´n hekel heeft aan water en het pesten vind als je water in de bek giet, dus heb ik nu hondenbier gekocht, volgens de winkelier is het runderbouillon en als ik dat meng met water kan ik het er misschien makkelijker inkrijgen, als hij het lekker vindt.
Dinsdag krijg ik de drinknippel, dat maar proberen.
Mocht er nog iemand ideeen hebben hoor ik het graag.
- monique883
- Actief
Hoi, ik las nog even jouw berichtje en vroeg me af hoe het met die hond gaat.
Onze hond geeft toch af en toe nog over, vooral als ik het eten heel nat heb gemaakt, net alsof water eerder in de slokdarm blijft hangen dan vast voedsel.
ik zou zo graag weten of de hond die jij verzorgd ook af en toe nog overgeeft.
Het drinken blijft gewoon moeilijk, ook als hij zelf naar de waterbak loopt, ik moet hem laten staan voor de andere twee honden, dan geef ik hem heel nat voer, maar dan komt het er toch weer uit.
Ik hou hem goed in de gaten met uitdrogen, maar het blijft eng.
Als het kan wil ik graag mijn telefoonnr. aan die mensen die jij kent geven, om dit verhaal eens van een ander te horen.
Eten blijft er wel goed in, maar komt dan mee als hij te veel water heeft gehad, als ik alleen gewelde brokken geef, blijft het er wel in.
Graag hoor ik van je.
Onze hond geeft toch af en toe nog over, vooral als ik het eten heel nat heb gemaakt, net alsof water eerder in de slokdarm blijft hangen dan vast voedsel.
ik zou zo graag weten of de hond die jij verzorgd ook af en toe nog overgeeft.
Het drinken blijft gewoon moeilijk, ook als hij zelf naar de waterbak loopt, ik moet hem laten staan voor de andere twee honden, dan geef ik hem heel nat voer, maar dan komt het er toch weer uit.
Ik hou hem goed in de gaten met uitdrogen, maar het blijft eng.
Als het kan wil ik graag mijn telefoonnr. aan die mensen die jij kent geven, om dit verhaal eens van een ander te horen.
Eten blijft er wel goed in, maar komt dan mee als hij te veel water heeft gehad, als ik alleen gewelde brokken geef, blijft het er wel in.
Graag hoor ik van je.