Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alternatief voor Rimadyl?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ranetje schreef:Fijn dat je de "oude"Kaya terug hebt :ok:
Het maakt het voor jou wel ingewikkeld.

Als ze pijn heeft reageert ze anders vanwege de pijn en als ze rimadyl krijgt tegen de pijn reageert ze anders vanwege de medicatie .............
Ik denk dat meer mensen daar bewust of onbewust tegen aan lopen,
Ik heb Baco op de natuurlijke pijnstillers, van de gewone word hij suf :roll: (slaapt echt de hele dag)
dat wil dus zeggen als hij ooit permanent op de pijnstillers zou moeten , ik moet gaan overwegen om hem in te laten slapen :19:

Ik ga duimen voor je dat Kaya het nog heel lang zonder pijnstiller kan redden, want een hond die zichzelf kan zijn is een stuk gelukkiger :ok: :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het is inderdaad moeilijk.
Heeft ze veel pijn dan is ze uiteraard ook zichzelf niet en daarom begonnen we dus ook met de pijnstilling.

Gelukkig ken ik Kaya zo goed, dat ik het onderscheid redelijk kan maken, al begon ik nu serieus bang te worden voor een hersentumor ofzo omdat ze steeds gekker werd (nu moet je niet denken aan een dolgedraaide hond ofzo hoor :wink: maar ze was duidelijk zichzelf niet).

Nu begint ze weer gewoon Kaya te worden, merk ik dat ze pijn krijgt, dan schakel ik in overleg met de dierenarts over op een andere pijnstiller en hopelijk reageert ze daar dan beter op.

Met pijn is ze lusteloos en prikkelbaar (en ze gaat manken, moeilijk opstaan).
Met de Rimadyl deed ze gewoon vreemd, zo vrolijk en zo ineens kon je een kat krijgen (vooral Puchu dan), ze kreeg hele vreemde angsten en soms ineens een vreemde blik in d'r ogen. Ik kende haar af en toe echt niet meer terug en eigenlijk was ze soms gewoon onbetrouwbaar, dat is eng om dat te merken bij je eigen hond.

Maar goed, het zijn pas 5 dagen, dus het is nog even afwachten allemaal.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

loving bulls schreef:
ranetje schreef:Fijn dat je de "oude"Kaya terug hebt :ok:
Het maakt het voor jou wel ingewikkeld.

Als ze pijn heeft reageert ze anders vanwege de pijn en als ze rimadyl krijgt tegen de pijn reageert ze anders vanwege de medicatie .............
Ik denk dat meer mensen daar bewust of onbewust tegen aan lopen,
Ik heb Baco op de natuurlijke pijnstillers, van de gewone word hij suf :roll: (slaapt echt de hele dag)
dat wil dus zeggen als hij ooit permanent op de pijnstillers zou moeten , ik moet gaan overwegen om hem in te laten slapen :19:

Ik ga duimen voor je dat Kaya het nog heel lang zonder pijnstiller kan redden, want een hond die zichzelf kan zijn is een stuk gelukkiger :ok: :mrgreen:
Ja, ik snap wat je bedoelt.
Als Kaya definitief aan de pijnstilling zou moeten (wat er denk ik , zeker op den duur toch wel inzit) én op alle pijnstilling zo zou reageren als de Rimadyl, dan zit ik dus ook behoorlijk met mijn handen in het haar :(:

Welke natuurlijke pijnstilling geef jij? (sorry, als ik dit al eens gevraagd heb :oeps: )
Ik zit te denken om toch de pijncompositum van de Groene Os te bestellen..
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

ik geef Nu al zeker 3 maanden gewrichten speciaal complex van hondvitaal
daar zit een natuurlijke pijnstiller (salisprin)in( http://www.hond-vitaal.nl/gewrichtenspe ... -1313.html )
en daar doet hij het redelijk tot goed op, ik hoeft alleen na heel erge inspanning(ruig spelen) nog een kwart pijnstiller te geven.

Ik heb net zo lang gezocht (wanhopig)tot ik iets had, en hiermee, ben ik voorlopig gered, maar ik hoop dat ze nog iets gaan vinden :19: , voor alle honden met dit probleem :roll:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

loving bulls schreef:ik geef Nu al zeker 3 maanden gewrichten speciaal complex van hondvitaal
daar zit een natuurlijke pijnstiller (salisprin)in( http://www.hond-vitaal.nl/gewrichtenspe ... -1313.html )
en daar doet hij het redelijk tot goed op, ik hoeft alleen na heel erge inspanning(ruig spelen) nog een kwart pijnstiller te geven.

Ik heb net zo lang gezocht (wanhopig)tot ik iets had, en hiermee, ben ik voorlopig gered, maar ik hoop dat ze nog iets gaan vinden :19: , voor alle honden met dit probleem :roll:
O ja, nu weet ik het weer :ok: (sorry :oeps;).
Dat was de salisprin die eventueel ook los verkrijgbaar is, Kaya krijgt al via het nieuwe voer een hoop van de overige ingrediënten.

Heb jij de pijncompositum van de Groene Os ook weleens geprobeerd?
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

ja, die heb ik geprobeerd, en het deed bij Baco gewoon niet genoeg :19: helaas :wink:
Ik heb alles geprobeert, van amnicure tot pijn compositum tot chinese kruiden,groene OS enz.enz
en de combinatie van werkende stoffen in dit spul blijkt bij Baco aan te slaan, dus voorlopig hou ik hem op dit.

Ik hoop dat de pijncompositum voor Kaya afdoende werkt, dat scheelt een hele boel zoekerij.
het allermooiste is natuurlijk als ze het zo zou redden, maar meestal komt het helaas vroeg of laat weer opzetten
hoop dat ze het zo nog een tijdje red :ok:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik kan me best voorstellen dat de salisprin werkt, het is namelijk eigenlijk exact hetzelfde als aspirine, alleen dan niet in labo-omstandigheden gemaakt maar uit wilgenbast gewonnen.

het heeft de voordelen, maar eventueel ook de nadelen van aspirine :wink: .
Ja precies, daar denk ik dus ook aan.

Maag? Bloedverdunnend?
Is dat verstandig om 'zomaar' te geven zonder overleg met m'n dierenarts. Ik vind dat een beetje eng :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

ja, alles is eng, ik las laatst op de hmnh site dat er heel veel jodium zit in glucosamine :19: want dat word gewonnen uit schaaldieren(is dus ook eigenlijk logisch)
dus bij alles wat ik geef zitten voor en nadelen aan, maar ik zie op dit momment meer voor dan nadelen,
en verder verwacht ik toch al niet dat( :jank: :jank: :jank: ) hij oud gaat worden.
en met dit spul is hij tenminste zichzelf, de rest wordt hij of heel suf van,leeft maar half en, kan bijna niets meer eten omdat hij te zwaar wordt, en dat verergert de problemen weer enz.(de beruchte visieuse cirkel)
en een operatie is ook geen optie :19: (inverband met de rest van zijn problemen)anders had hij al andere heupen gehad :19:

dus ik heb eigenlijk geen andere keuze, voor hem is dit op dit moment het enige, wat ik kan doen.
dus gok ik het maar,
Kenai

Ongelezen bericht door Kenai »

Iedereen beleeft het anders denk ik, mede afhankelijk van de hond.
Ik heb jarenlange positieve ervaring met Metacam.
Bij een hond met : HD, arthrose en spondylose.
Toen de Metacam uiteindelijk niet meer werkte kreeg ze 10 pilletjes cortaphen per dag.Daarnaast kreeg ze een morphinepreparaat.
Maar eigenlijk was het na de Metacam einde oefening.
Drie weken later namen we afscheid....
S@ndr@
Zeer actief

ik weet dat natuurlijke producten niet altijd onschadelijk zijn, het feit dat het veel minder bijwerkingen heeft voor zijn karakter en levenslust heeft me omgehaald :wink:
het is tenslotte zo dat; als zijn leven dan niet zo lang mag of kan duren, dat het wel kwaliteit moet hebben :19:
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Inge O schreef:
Caro. schreef:
Inge O schreef:ik kan me best voorstellen dat de salisprin werkt, het is namelijk eigenlijk exact hetzelfde als aspirine, alleen dan niet in labo-omstandigheden gemaakt maar uit wilgenbast gewonnen.

het heeft de voordelen, maar eventueel ook de nadelen van aspirine :wink: .
Ja precies, daar denk ik dus ook aan.

Maag? Bloedverdunnend?
Is dat verstandig om 'zomaar' te geven zonder overleg met m'n dierenarts. Ik vind dat een beetje eng :oeps:
ik heb zelf geen ervaring met acetylsalicylzuur bij honden, maar heb zomaar het idee dat die specifieke 'hondse' ontstekingsremmers er niet zomaar zijn gekomen : men zoekt immers altijd naar een zo duidelijk mogelijke werking met zo weinig mogelijk nevenwerkingen :wink: .

ik zou het eerst even bespreken, misschien hebben ze er daar ook wel ervaring mee.
acetylsalicylzuur kan aan honden gegeven worden maar is zeker niet de eerste keus. Dit middel geeft bij honden veel sterkere bijwerkingen dan bij mensen waardoor de dosis lager moet zijn- en de werking dus ook minder is. Vooral voor de maag is het erg agressief. Ik zal vanavond nog even goed nakijken onder welke omstandigheden evt. wel voor aspirine gekozen kan worden maar normaalgesproken wordt dit middel bij honden zo min mogelijk toegepast.

Kees
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

loving bulls schreef:ik weet dat natuurlijke producten niet altijd onschadelijk zijn, het feit dat het veel minder bijwerkingen heeft voor zijn karakter en levenslust heeft me omgehaald :wink:
het is tenslotte zo dat; als zijn leven dan niet zo lang mag of kan duren, dat het wel kwaliteit moet hebben :19:
Ja, tuurlijk snap ik dat jij het geeft!
Ik bedoelde het ook helemaal niet rot ofzo tegenover jou hoor :jank: Jij hebt al veel andere middelen geprobeerd en dit is het enige wat goed werkt zonder al die bijwerkingen, dan zou ik het zeker ook geven.
Kaya heeft echter alleen nog Rimadyl gekregen en wellicht kan ze wel tegen één van de andere middelen.

:knuffel:
Afbeelding
A good dog never dies...

CKS
Zeer actief

Even nagezocht... aspirine wordt honden niet gegeven voor de pijnbestrijding of als onstekingsremmer. Daar zijn betere middelen voor met minder bijwerkingen. Het wordt eigenlijk alleen gebruikt als bloedverdunner als er een bloedprop opgelost moet worden.
De natuurlijke variant van aspirine is al eeuwen bekend maar is voor mensen zelfs te agressief om op grote schaal ingezet te kunnen worden. Pas toen aspirine in het laboratorium vervaardigd kon worden, in de vorm van acetilsalicylzuur, kon het echt als pijnbestrijder toegepast worden. Ik zou dus zeer terughoudend zijn om dit middel aan een hond te geven.

Kees
Kenai

Ongelezen bericht door Kenai »

Mijn DA vertelde zelfs dat een asperientje in sommige gevallen dodelijk kan zijn voor een hond...... :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kenai schreef:Mijn DA vertelde zelfs dat een asperientje in sommige gevallen dodelijk kan zijn voor een hond...... :19:
Dat geldt in ieder geval voor paracetamol.
Die tast de lever van de hond aan.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
CKS
Zeer actief

ranetje schreef:
Kenai schreef:Mijn DA vertelde zelfs dat een asperientje in sommige gevallen dodelijk kan zijn voor een hond...... :19:
Dat geldt in ieder geval voor paracetamol.
Die tast de lever van de hond aan.
Klopt, met één enkel paracetamolletje kun je een flinke hond om zeep helpen. Aspirine is ietsjes minder giftig maar is ook erg schadelijk: veroorzaakt gastritis en nierfalen. Als pijnbestrijding of koortswerend middel is het dan ook volstrekt ongeschikt voor honden.

Groetjes,

Kees
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Afijn... conclusie: gaat het niet meer zonder pijnstiller, huppel ik dus gewoon naar de dierenarts :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Caro. schreef:Afijn... conclusie: gaat het niet meer zonder pijnstiller, huppel ik dus gewoon naar de dierenarts :wink:
:ok:
Je kunt allicht een andere pijnstiller proberen dan :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Was eigenlijk even benieuwd; hoe is het nu met Kaya?
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moniek B. schreef:Was eigenlijk even benieuwd; hoe is het nu met Kaya?
Wat lief :wink:

Het gaat eigenlijk erg goed :ok:
Ze is weer helemaal normale Kaya gelukkig zonder onverwachts angstig of wat agressief gedrag.
Tot nu toe gaat het qua pijn volgens mij ook best redelijk. Als we wat langer lopen, dan begint ze wel wat moeilijker te lopen, maar allemaal niet extreem en ze kan ook redelijk overeind komen.
Volgens mij redt ze het voor nu prima zonder pijnstilling. Afwachten natuurlijk hoe lang, maar so far so good :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Fijn te lezen dat het nu gewoon goed gaat met Kaya. Ik hoop met je mee dat dat gewoon een tijd zo blijft.

Ik geef Barousse sinds 2 weken cortaphen forte. Ze heeft artrose in haar elleboog en sinds een aantal weken daarbovenop een vermoedelijke slijmbeursontsteking (bobbel op de elleboog; soms klein, soms groot, soms zacht als dik vocht en indrukbaar en soms erg hard). Hoe groter en harder de bobbel hoe pijnlijker haar poot. Die bobbel was na een paar dagen weg en na een paar dagen cortaphen liep ze veel beter als zonder of met rimadyl. Wel vind ik dat ze veel gaat drinken, heel erg op eten wordt en ze is gaan smakken.
Reden om af te gaan bouwen van 5 per dag, naar 4, naar 2, naar 1 per dag. Op 1 per dag is de bobbel teruggekomen en ik ga dus nu weer wat omhoog.

Wat bestrijding van kreupelheid betreft is de cortaphen voor Barousse dus effectief op het moment maar ik vind de bijwerkingen wel erg vlot en behoorlijk heftig en duidelijk gelinkt aan de tabletten en de hoeveelheid die ik geef.

Ik ben wel van plan ook weer rimadyl te gaan proberen over een tijdje omdat ik daarvan geen problemen heb gezien -op het oog tenminste- niet.
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik ben gestopt met de cortaphen, ik vind de bijwerkingen te heftig. Ze heeft er ook diarree bij gekregen en dat heeft ze nooit.

Ze krijgt nu al een paar dagen geen pijnstilling en het is duidelijk dat dat niet kan. Ik ga als de diarree over is met zubrin beginnen. In de hoop dat haar dat helpt en ze er tegen kan.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

flatcoat schreef:Sta je ook open voor een natuurlijke pijnstiller??
Sommigen hebben goede ervaringen met CetylM, zie de link
http://www.vetcare.nl/
Ga naar "praktijk" en dan naar "exclusief". Ik heb er zelf overigens geen ervaring mee, maar m.s. wel andere forumleden??
Geen idee of Carolien hier nog iets mee gedaan heeft, maar misschien ook een tip voor jou??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Bas Rouge schreef:Ik ben gestopt met de cortaphen, ik vind de bijwerkingen te heftig. Ze heeft er ook diarree bij gekregen en dat heeft ze nooit.

Ze krijgt nu al een paar dagen geen pijnstilling en het is duidelijk dat dat niet kan. Ik ga als de diarree over is met zubrin beginnen. In de hoop dat haar dat helpt en ze er tegen kan.

Jammer, vooral omdat Barousse er wel baat bij had.
Ik hoop dat Zubrin aanslaat (zonder bijwerkingen).

Naar hoor, dat er tot nog toe niet iets is wat Barousse wat langer op de been houdt. Sterkte.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”