Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stukjes bot in de smuldier

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jap
Actief

Stukjes bot in de smuldier

Ongelezen bericht door Jap »

ik heb net sinds een paar dagen een puppie, ik voerde haar vandaag voor het eerst smuldier.. maar er zitten stukjes bot in?
ik had de vlees variant..
klopt dit?
en is dit niet schadelijk voor een pup van 9 weken?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hij heeft toch kalk nodig , of niet :19:
kan geen kwaad, lekker laten eten :mrgreen:,
wel even kijken of je compleete voeding geeft, dat staat er dan ook op(als het zo is :wink: )
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Ik had al in het andere topic geantwoord, maar zet het hier dus ook nog ff neer...

Of er stukjes bot inzitten zou ik niet kunnen zeggen, ik geef geen Smuldier, sommige merken gebruiken voor de calciumbron gemalen bot, andere een calciumsupplement.
Maar mijn hond at als pup al kippennekjes en vleugeltjes en dergelijke, dus kwaad kan het zeker niet. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Ik zie dat er nu twee maal in verschillende topics hier naar gevraagd word dus OK nogmaals:"Het ligt er maar net aan hoe groot en scherp die stukjes zijn,anders zou ik het niet aan een klein puppie voeren".
Jap
Actief

:smile: ja ik had eerst in de andere topic getypt, maar ik dacht dat het beter was er een voor aan te maken..

het was zeker zo groot als een 10cent muntje, maar ik merkte het pas toen ze er al op kouwde en toen zag ik in de rest ook zulke stukjes.....
Tinker

Jap schreef::smile: ja ik had eerst in de andere topic getypt, maar ik dacht dat het beter was er een voor aan te maken..

het was zeker zo groot als een 10cent muntje, maar ik merkte het pas toen ze er al op kouwde en toen zag ik in de rest ook zulke stukjes.....
Dat zou voor mij een reden zijn het nooit meer te voeren,ik vind dat gevaarlijk,zeker voor een pup.Dan maar liever een duurder merk zoals Energique of voor mijn part Rodi,maar ik wil wel graag een beetje kwaliteit voeren.Zonder rubber en stukjes bot.
Jap
Actief

oke dat is duidelijk...
maar wat moet ik nu doen?
is het heel gevaarlijk dat ze het binnen heeft gekregen?

en ik ben eigenlijk wel benieuwd of meer mensen dit hebben gehad of dat het er no\rmaal niet in zit?
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

stukjes bot is voor mij geen rede om het niet meer te geven een gemiddelde wervel van een kippenek is vandelfde grote.
rubber behoort er uiteraard niet in te zitten, en er gaat dan altijd een klacht naar de fabrikant, als deze om zijn product geeft, zal het zwaar worden opgenomen.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Jap
Actief

oke, maar volgensmij slikte ze het hele stukje zo door.. en een stukje bot, dat kan toch nooit verteren in een hondje of heb ik dat mis?
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Jap schreef:oke, maar volgensmij slikte ze het hele stukje zo door.. en een stukje bot, dat kan toch nooit verteren in een hondje of heb ik dat mis?
dat heb je mis. Mijn (volwassen) honden eten ook van botten, en dat gaat echt niet allemaal volledig fijngemalen naar binnen. Dat verteert dus netjes iha.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Jap schreef:oke, maar volgensmij slikte ze het hele stukje zo door.. en een stukje bot, dat kan toch nooit verteren in een hondje of heb ik dat mis?
Een hond die altijd rauw gevoerd wordt verteert al het bot gewoon. Zeker als het in combinatie met vlees gevoerd wordt.
Mijn pup at vanaf 8 weken alleen rauw, rauwe kippen, rauwe lamsribben, enz. Ze gingen erin als koek.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Jap schreef:oke dat is duidelijk...
maar wat moet ik nu doen?
is het heel gevaarlijk dat ze het binnen heeft gekregen?

en ik ben eigenlijk wel benieuwd of meer mensen dit hebben gehad of dat het er no\rmaal niet in zit?
mijn puppy's eten smuldier compleet vanaf dat ze 4 weken oud waren, maak je niet druk en laat lekker eten! :ok:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

8 weken en aan de kipkarkas:

Afbeelding

het zal hooguit wat kraakbeen zijn wat er in gezeten heeft. smuldier gebruikt een kunstmatig calciumpreparaat dus het is al zeldzaam dat er uberhaupt bot inzit. niet dat dat slecht is dus.
Afbeelding
Jap
Actief

oke gelukkig maar.. ik begon me al een beetje zorgen te maken!! bedankt voor jullie reactie's!! :ok:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Jap schreef:oke gelukkig maar.. ik begon me al een beetje zorgen te maken!! bedankt voor jullie reactie's!! :ok:
in een andere topic schreef je over versvleesversie.
deze is NIET geschikt voor je pup van 9 weken

Je pup heeft een complete versie nodig!!
de NIET complete is alleen maar aanvullend!!!!!! let daar op!!!
Afbeelding
Jap
Actief

wat bedoel je in een ander topic?
ik heb hetzelfde in deze getypt.. dat ik van van smuldier de vlees variant heb gegeven...
niet als hoofdmaaltijd, maar als bij voeding zeg maar
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Jap schreef:wat bedoel je in een ander topic?
ik heb hetzelfde in deze getypt.. dat ik van van smuldier de vlees variant heb gegeven...
niet als hoofdmaaltijd, maar als bij voeding zeg maar
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 8&start=30
Afbeelding
Jap
Actief

o zo oke..
maar ze krijgt ook royal canin..
s'avonds geef ik haar rodi of smuldier.
gister avond gaf ik haar een beetje rauwe rundergehakt..
dus het is meer voor erbij zeg maar om er aan te wennen..

is het dan ook niet goed om de vlees variant te hebben?
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Tinker schreef:
Jap schreef::smile: ja ik had eerst in de andere topic getypt, maar ik dacht dat het beter was er een voor aan te maken..

Dat zou voor mij een reden zijn het nooit meer te voeren,ik vind dat gevaarlijk,zeker voor een pup.Dan maar liever een duurder merk zoals Energique of voor mijn part Rodi,maar ik wil wel graag een beetje kwaliteit voeren.Zonder rubber en stukjes bot.
Dan kijk je rolletje Carnibest dan ook maar goed na, want daar zitten ook wel stukjes bot in.

Wat overigens totaal geen kwaad kan.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Liever stukjes bot dat een calciumpreparaat.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

smuldier heeft wel preperaat hoor :wink: je vind denk ik eerder stukjes kraakbeen dan stukjes bot
Tinker

Angelique25 schreef:
Tinker schreef:

Dan kijk je rolletje Carnibest dan ook maar goed na, want daar zitten ook wel stukjes bot in.

Wat overigens totaal geen kwaad kan.
Ik ben niet aan 1 merk gebonden :wink: Maar als ik in cb stukken bot ter grote van 10 cent muntjes,stukken rubber en/of harde stukjes plastic(wat hier op het hf dus te lezen is) tegenkom is het voor mij een reden om geen vertrouwen meer in het product te hebben.En zal ik dus wat anders voeren. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”