Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Graag even snel advies over Jagger
Moderator: moderatorteam
-
Ari@ne
Graag even snel advies over Jagger
Jagger heeft vanavond bij de eerste avondronde, tegen 7 uur, zijn linkervoorpoot bezeerd.
Hij was met Mick aan het spelen, plotseling een paar hele harde gillen, en toen was hij kreupel.
Ik kan er gewoon aankomen, het is (nog?) niet opgezet en kan op zijn linkerkant liggen, dus zijn schouder is het niet. Ik denk het gewricht.
Nu ligt hij al de hele avond naast me en slaapt, maar als hij wil gaan verliggen piept hij soms.
Ik heb geen pijnstillers voor honden in huis en naar een da gaan nu is ook zo iets; het is geen spoedgeval. Weet iemand of er medicijnen voor mensen zijn waarvan ik hem een stukje mag geven?
Hij was met Mick aan het spelen, plotseling een paar hele harde gillen, en toen was hij kreupel.
Ik kan er gewoon aankomen, het is (nog?) niet opgezet en kan op zijn linkerkant liggen, dus zijn schouder is het niet. Ik denk het gewricht.
Nu ligt hij al de hele avond naast me en slaapt, maar als hij wil gaan verliggen piept hij soms.
Ik heb geen pijnstillers voor honden in huis en naar een da gaan nu is ook zo iets; het is geen spoedgeval. Weet iemand of er medicijnen voor mensen zijn waarvan ik hem een stukje mag geven?
-
Marion.
Re: Graag even snel advies over Jagger
Geen idee. Kun je niet even bij Eline langs rijden? Zou die niet wat hebben? Of Reini?Ari@ne schreef:Ik heb geen pijnstillers voor honden in huis en naar een da gaan nu is ook zo iets; het is geen spoedgeval. Weet iemand of er medicijnen voor mensen zijn waarvan ik hem een stukje mag geven?
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
-
Ari@ne
Re: Graag even snel advies over Jagger
Ja, Eline woont hier vlakbij.Marion. schreef:Geen idee. Kun je niet even bij Eline langs rijden? Zou die niet wat hebben? Of Reini?Ari@ne schreef:Ik heb geen pijnstillers voor honden in huis en naar een da gaan nu is ook zo iets; het is geen spoedgeval. Weet iemand of er medicijnen voor mensen zijn waarvan ik hem een stukje mag geven?
Ik zal haar even een pb sturen.
Hij heeft pijn
Ik wacht dus even tot morgen; Femia heeft gelijk.
Laatst gewijzigd door Ari@ne op 24 okt 2007 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ari@ne
-
Ari@ne
Bedankt FemiaFemia schreef:http://www.devrolijkeviervoeters.org/we ... eden21.htm
Ik geef dus maar niets idd.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik zou het ook zo doenAri@ne schreef:Ja, dat zei Cor ook al.Femia schreef:Is het niet zo als Jagger door een pijnstiller geen pijn meer voelt, dat hij dan júist die poot gaat gebruiken terwijl het pootje misschien beter wat rust kan hebben?
Misschien maar even aanzien en morgen naar de da dan mocht het niet beter gaan.

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
-
Ari@ne
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
Ari@ne
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- CKS
- Zeer actief
Oei, ik ben het totaal niet eens met de adviezen die hier staan. Er wordt net gedaan of Aspirine wel mag, en in noodgevallen een paracetamol ook wel. Heel erg fout. Paracetamol is zeer giftig voor de lever, slecht voor de nieren en veroorzaakt maagproblemen. Oorzaak #1 van vergiftigingsverschijnselen bij honden. Mag dus absoluut nooit gegeven worden aan honden. Aspirine is soms onvermijdelijk maar alleen als bloedverdunner, nooit als pijnstiller! De werking van aspirine is gebaseerd op het blokkeren van een soort vet, de prostaglandines. Die functioneren bij het doorgeven van pijn. Helaas zijn die ook noodzakelijk voor de bescherming van de maagwand tegen het maagzuur. Iemand die suggereert (zoals in dit stukje tekst) dat je aspirine wel mag geven als het maar niet op de nuchtere maag is heeft van de werking dus niets begrepen!Femia schreef:http://www.devrolijkeviervoeters.org/we ... eden21.htm
Als de pijn zo erg is dat er perse een pijnbestrijder nodig is, dan even naar de DA met nachtdienst. Is het wel vol te houden, dan rustig de morgen afwachten. Maar niet gaan dokteren met medicijnen die volstrekt ongeschikt zijn voor honden! je gaat zelf toch ook geen rimadyl nemen als je hoofdpijn hebt??? (Note: echt niet doen!).
Groetjes,
Kees
-
tineke
- Apenijn
- Vaste gebruiker
- *tweety*
- Zeer actief
-
Ari@ne
Hij heeft vannacht 1 keer hard gepiept en daarna weer geslapen
. Voor de zekerheid heb ik even gekeken, maar er was niets bijzonders.
Het gaat nu gelukkig een stuk beter; hij mankt nog wel, maar kan zijn pootje wel weer wat belasten. Waarschijnlijk heeft hij zich dus verstapt.
Bedankt allemaal voor het meeleven
.
@Tineke: wat was jij vroeg op :N:
@Kees: ik heb niets gegeven
Het gaat nu gelukkig een stuk beter; hij mankt nog wel, maar kan zijn pootje wel weer wat belasten. Waarschijnlijk heeft hij zich dus verstapt.
Bedankt allemaal voor het meeleven
@Tineke: wat was jij vroeg op :N:
@Kees: ik heb niets gegeven
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- alm@
- moderator
-
tineke
Gelukkig hopelijk is het manken ook snel weer over en raced hij er weer op losAri@ne schreef:Hij heeft vannacht 1 keer hard gepiept en daarna weer geslapen. Voor de zekerheid heb ik even gekeken, maar er was niets bijzonders.
Bedankt allemaal voor het meeleven.:
Is de gewone opstatijd hier hoor en een uitstekende tijd om met de honden op pad te gaanAri@ne schreef: @Tineke: wat was jij vroeg op :N:
-
Ari@ne
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lees het nu pas, maar gelukkig is het alweer over
Wat kunnen ze soms schreeuwen als ze pijn hebben he :N: Van de week vloog Cujo achter een kat aan (met mij nog aan de lijn
) en toen verstapte ze zich. Gillen, nee eerder krijsen dat ze deed, stond op 3 poten en wilde niet meer lopen. Mensen stopten echt om te kijken wat er aan de hand was.
Gelukkig was ik bijna thuis, dus op 3 poten laten hinkelen naar huis. Daareen koekje gegeven en ineens, zomaar ineens was het weer over
(ik heb gewoon superkoekjes
)
Wat kunnen ze soms schreeuwen als ze pijn hebben he :N: Van de week vloog Cujo achter een kat aan (met mij nog aan de lijn
Gelukkig was ik bijna thuis, dus op 3 poten laten hinkelen naar huis. Daareen koekje gegeven en ineens, zomaar ineens was het weer over
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ari@ne