Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oepsie, foutje bedankt
Moderator: moderatorteam
- Hansel
- Actief
- Contacteer:
Oepsie, foutje bedankt
Ik heb 5 jaar geleden diepvries sperma uit Canada ge-importeerd en had dit opgeslagen in Utrecht, nu blijkt dat ze, de unversiteitskliniek, dit sperma twee jaar geleden reeds bij een hond geinsemineerd hebben.
Gelukkig zijn hier geen pups uitgekomen, maar ze hebben dus MIJN Bullmastiff zaad in een Duitse ...... Standaard geinsemineerd. Ik weet niet meer precies welk ras het was.
Oepsie, dit was volgens hun nog nooit gebeurt.
De reu is overleden en dit was zijn laatste portie wat nog beschikbaar was. Het is een geweldig lijngefokte reu welke in lijn precies aansloot op onze teef Lola.
Nu ben ik vanmiddag op gesprek geweest en willen ze alleen de direct gemaakte kosten vergoeden, de kosten van het zaad, transport en dergelijke.
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens.
Heeft iemand misschien een goed advies / wijze raad, want ik weet het even niet meer.
gr,
H@nsel
Gelukkig zijn hier geen pups uitgekomen, maar ze hebben dus MIJN Bullmastiff zaad in een Duitse ...... Standaard geinsemineerd. Ik weet niet meer precies welk ras het was.
Oepsie, dit was volgens hun nog nooit gebeurt.
De reu is overleden en dit was zijn laatste portie wat nog beschikbaar was. Het is een geweldig lijngefokte reu welke in lijn precies aansloot op onze teef Lola.
Nu ben ik vanmiddag op gesprek geweest en willen ze alleen de direct gemaakte kosten vergoeden, de kosten van het zaad, transport en dergelijke.
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens.
Heeft iemand misschien een goed advies / wijze raad, want ik weet het even niet meer.
gr,
H@nsel
New Sensation's Bullmastiffs

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Hansel
- Actief
- Contacteer:
Ze gaan in Utrecht nu met contracten beginnen, om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.Nanna schreef:Heb je er niets over op papier staan, een contractje of zo?
En wat dat vergoeden betreft, tsja, wát moeten ze dan vergoeden? Misschien had jouw teef ook nooit pups gehad van dat zaad...
Neem anders eens contact op met een rechtshulpwinkel, misschien dat die je verder kunnen helpen maar ik vrees dat je weinig poten hebt om op te staan....
Maar stel dat ze wel zwanger zou zijn geworden, de reu had zich al bewezen, nestje van 11 en 13 pups.
De eigenaar van de teef had twee porties in de vriezer en kwam nu voor de tweede portie. Omdat er nog twee porties lagen zijn ze er achter gekomen dat ze het verkeerde zaad hadden gebruikt de eerste keer.
gr,
H@nsel

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik vind niet dat de kliniek een " schadevergoeding" hoeft te betalen voor pups die er niet geweest zijn , want zelfs als de kliniek niet die fout had gemaakt , had je nog geen zekerheid gehad dat jouw teef drachtig zou worden van dat zaadMickie schreef:Je zegt het niet met zoveel woorden, maar je wilt blijkbaar ook genoegdoening voor gederfde inkomsten van pak-em-beet 12 pups?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt en kwaad bent , maar je kunt niet van ze verwachten dat ze meer dan de gemaakte kosten aan je terugbetalen. Wees maar blij dat die Duitse teef geen pups gekregen heeft... :N:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Kenai
Ik kan me zo voorstellen dat je vooral erg teleurgesteld bent.
Je hebt er veel voor over gehad en je erop verheugd en nu gaat het gewoon niet door.
De reu is dood, dus niemand kan dit ooit goedmaken.
Waarschijnlijk ben je ook heel boos.
En daarom wil je genoegdoening.
De Universiteit, kan zich voorstellen dat jij zo voelt en wil je ook compenseren.
Ik hoop dat je er met hun uitkomt en wens je sterkte met dit verlies.
Je hebt er veel voor over gehad en je erop verheugd en nu gaat het gewoon niet door.
De reu is dood, dus niemand kan dit ooit goedmaken.
Waarschijnlijk ben je ook heel boos.
En daarom wil je genoegdoening.
De Universiteit, kan zich voorstellen dat jij zo voelt en wil je ook compenseren.
Ik hoop dat je er met hun uitkomt en wens je sterkte met dit verlies.
- CKS
- Zeer actief
Beroerde situatie zeg. Ik kan me goed indenken dat je even flink pissig bent. De kliniek zal je idd waarschijnlijk niet meer vergoeden dan alleen de kosten. Ik kan me indenken dat je daar nog kwader over wordt. Niet omdat je inkomsten derft (je kunt idd nog steeds prima nestjes fokken) maar wel omdat het zo gloeiend stom van ze is.
Groetjes,
Kees
Groetjes,
Kees
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat zul je dan ook altijd zien, dat zoiets juist gebeurt bij sperma van een reeds overleden reu, en niet van een reu die er nog is.
Ik zou daar ook heel stevig van balen.
Wat de kliniek betreft en de schadevergoeding, ben ik het met eerdere schrijvers eens, dat buiten de concreet gemaakte kosten verder geen "smartegeld" of iets dergelijks uitgekeerd zou moeten worden.
Het is figuurlijk in ieder geval een kostbare vergissing, vanwege het feit dat deze niet meer ongedaan gemaakt kan worden omdat de reu niet meer beschikbaar is voor opnieuw invriezen van sperma.
Ik zou daar ook heel stevig van balen.
Wat de kliniek betreft en de schadevergoeding, ben ik het met eerdere schrijvers eens, dat buiten de concreet gemaakte kosten verder geen "smartegeld" of iets dergelijks uitgekeerd zou moeten worden.
Het is figuurlijk in ieder geval een kostbare vergissing, vanwege het feit dat deze niet meer ongedaan gemaakt kan worden omdat de reu niet meer beschikbaar is voor opnieuw invriezen van sperma.
- Hansel
- Actief
- Contacteer:
Het gaat mij niet om het aantal pups, dit is een beetje kortzichtig.Mickie schreef:Je zegt het niet met zoveel woorden, maar je wilt blijkbaar ook genoegdoening voor gederfde inkomsten van pak-em-beet 12 pups?
Dan krijg je een wel / niet zwanger verhaal, en beide kunnen wij niet aantonen welke het geweest zou zijn.
Juridisch is dit waarschijnlijk ook het enige waar toe ze verplicht zijn.
Alleen het hele verhaal eromheen, het waarom en hoe, de moeite die je genomen hebt hier wordt totaal geen rekening mee gehouden. Ik heb het met stambomen en dergelijke proberen te onderbouwen, maar het was eigenlijk verspilde moeite.
Dat dit voor jou als fokker heel speciaal is begrijpen ze kennelijk niet.
Met andere woorden ik ben nu vijf jaar verder en eigenlijk kan ik weer opnieuw beginnen.
Je vertrouwt erop dat zij zorgvuldig omgaan met dit soort spullen, je bent hier ook afhankelijk van want zij hebben de tank waar het allemaal opgeslagen ligt en laten we eerlijk zijn hier betaal je immers voor.
Maar blijkbaar zijn hun procedures niet waterdicht, ik vindt het ronduit schokkend dat het dus mogelijk is om zaad van een verkeerde reu te insemineren.
Het officiële document wat je erbij krijgt voor de RvB o stambomen aan te vragen heeft zo ook geen waarde.
Dat ze dan met een compensatie komen van alleen gemaakte kosten vindt ik erg frusterend en oneerlijk.
gr,
H@nsel

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Mickie schreef:Ok, ik begrijp je puntHansel schreef:Het gaat mij niet om het aantal pups, dit is een beetje kortzichtig.Mickie schreef:Je zegt het niet met zoveel woorden, maar je wilt blijkbaar ook genoegdoening voor gederfde inkomsten van pak-em-beet 12 pups?
Dan krijg je een wel / niet zwanger verhaal, en beide kunnen wij niet aantonen welke het geweest zou zijn.
Juridisch is dit waarschijnlijk ook het enige waar toe ze verplicht zijn.
Alleen het hele verhaal eromheen, het waarom en hoe, de moeite die je genomen hebt hier wordt totaal geen rekening mee gehouden. Ik heb het met stambomen en dergelijke proberen te onderbouwen, maar het was eigenlijk verspilde moeite.
Dat dit voor jou als fokker heel speciaal is begrijpen ze kennelijk niet.
Met andere woorden ik ben nu vijf jaar verder en eigenlijk kan ik weer opnieuw beginnen.
Je vertrouwt erop dat zij zorgvuldig omgaan met dit soort spullen, je bent hier ook afhankelijk van want zij hebben de tank waar het allemaal opgeslagen ligt en laten we eerlijk zijn hier betaal je immers voor.
Maar blijkbaar zijn hun procedures niet waterdicht, ik vindt het ronduit schokkend dat het dus mogelijk is om zaad van een verkeerde reu te insemineren.
Het officiële document wat je erbij krijgt voor de RvB o stambomen aan te vragen heeft zo ook geen waarde.
Dat ze dan met een compensatie komen van alleen gemaakte kosten vindt ik erg frusterend en oneerlijk.![]()
Kan me voorstellen dat het vreselijk frustrerend is, maar of je er iets aan kunt doen...
Een herkansing op zaad van die reu zit er niet in, de spermabank kan niets anders doen dan financieel schikken. Als je de vergoeding van de direkte kosten niet voldoende vindt, moet je gaan bedenken wat je dan wel wilt. Heb je daar al een idee van?
Heb je een rechtbijstandsverzekering die je in kunt schakelen? Je zou ook naar de wetswinkel kunnen stappen voor advies.
Als het invoeren van contracten het enige is dat de universiteitskliniek aan het probleem van zaadverwisseling wil doen, zie ik het somber in. Dat is alleen maar indekken, geen oplossing. Maar goed, dat zul jij ook al wel hebben bedacht.
Zou het helpen? Ik weet het niet hoor.. de kliniek heeft immers aangegeven dat ze de direct gemaakte kosten meteen vergoeden..en meer kun je denk ik ook niet van ze verwachten, denk ik .
Ik betwijfel het of het zin heeft om naar de rechtswinkel te gaan..
Ik hoop dat ze van die fout geleerd hebben en dat het niet nog een keer gebeurd.
.. is er geen broer of andere reu uit die lijn die je kan gebruiken?
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer: