Wat voor botten zijn geschikt die je bij een gewone slager kan halen? Bij voorkeur iets waar ze wel een tijdje zoet mee zijn.
Zowel botten voor tussendoor (dus veel knaagwerk, weinig vlees) als een enkele keer een maaltijdvervanger.
Alvast bedankt
Moderator: moderatorteam
Zou je dat nu wel doen? Veel knaagwerk betekent harde botten. En met die tanden van Kaya die al afgesleten zijn.... ik zou het niet doenCaro. schreef:Wat voor botten zijn geschikt die je bij een gewone slager kan halen? Bij voorkeur iets waar ze wel een tijdje zoet mee zijn.
Zowel botten voor tussendoor (dus veel knaagwerk, weinig vlees) als een enkele keer een maaltijdvervanger.
Ach, ze heeft ook nog vaak een bal in d'r bekMarion. schreef:Zou je dat nu wel doen? Veel knaagwerk betekent harde botten. En met die tanden van Kaya die al afgesleten zijn.... ik zou het niet doenCaro. schreef:Wat voor botten zijn geschikt die je bij een gewone slager kan halen? Bij voorkeur iets waar ze wel een tijdje zoet mee zijn.

Puchu eet rauw, Carnibest.Sjalot schreef:Ik weet niet of je honden rauw gevoerd worden en dus gewend zijn vlees en botten te verteren. Dragende botten zijn meestal de botten waar honden een tijdje zoet mee zijn en zijn meer bedoeld voor de gevorderde rauwgevoerde hond. Ook is de kans dat ze honden tanden beschadigen of breken groter bij deze honden zeker als de botten van oudere dieren afkomstig zijn. Vraag dus altijd om botten van jonge dieren, bijvoorbeeld van het kalf.
Mijn honden staan volledig op rauw en ik geef eens in de zoveel weken dragende botten van het kalf. Omdat mijn Collie anders tandsteen ontwikkelt. Anders zou ik liever geen dragende botten geven.
Deze botten worden bij de Turkse supermartkt verkocht voor de soep. Niet echt goedkoop 1,95 per kilo, maar er zit dan nog wel veel vlees aan. Het is wel verstandig vleesbotten met veel vlees te voeren en anders spiervlees na het bot te geven. Dan verteert het bot beter en heb je minder kans op verstopping of droge kak.
Als ik om knarsebeen vraag weten ze dan gelijk wat ik bedoel? Jeda had vorige week in het gras zo'n soepschenkel gevonden ze was er echt gek mee, maar ik vond het eigenlijk niets, dus ik zoek ook iets van botten om te knagen.ien schreef:Knarsebeen
maar probleem is dat slagers niet meer uitbenen en dus weinig botten hebben.
De Turkse slagers daarin tegen nog wel.
knieen vind ik knoehard..te!
Wat is knarsebeen?ien schreef:Knarsebeen
knieen vind ik knoehard..te!
Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik geef het zelf als tussendoortje, want ze eten het niet helemaal op. Ze zijn er wel erg lang mee bezig, dus zijn ze weer ff stilCaro. schreef:Oeps, moest bij voeding :N: Help modje!!!![]()
Een knie: is dat een 'tussendoorkluif' of een maaltijdvervanger?
kraakbeenCaro. schreef:Wat is knarsebeen?ien schreef:Knarsebeen
knieen vind ik knoehard..te!![]()
Is er verder geen enkel bot wat geschikt is bij een slager vandaan?Geen lams- of runderbotten die geschikt zijn?

kan je niet even naar Amsterdam rijden naar de islamitische slagerCaro. schreef:Wat is knarsebeen?ien schreef:Knarsebeen
knieen vind ik knoehard..te!![]()
Is er verder geen enkel bot wat geschikt is bij een slager vandaan?Geen lams- of runderbotten die geschikt zijn?
ik ook, ik geef het nooit, ook geen mergpijp. de tanden slijten er veel te hard van en het is te veel bot in 1 keer waardoor ze verstopt kunnen raken of gaan krijtpoepen. verder krijgen ze hier als onderdeel van de maaltijd geitenribben ed, en hoefjes, daar zijn ze helemaal gek van.Marion. schreef:Ik vind het erg hardDemi schreef:Is een knie dan zo "slecht" voor ze? Ik geef dat al heel lang af en toe aan zeZe eten niet echt aan het bot, ze eten het vlees er vanaf en dan likken ze alleen maar aan het bot. Het is wel altijd van jonge dieren volgens de slager.

Ik voer al een hele tijd volledig rauw maar ik vind knieën ook te hard. Sowieso alle dragende botten / recreatiebotten geef ik liever niet. Om precies dezelfde redenen als hierboven: tanden/kiezen beschadigen en ik vind 't veel te veel bot in één keer.Hutsje schreef:ik ook, ik geef het nooit, ook geen mergpijp. de tanden slijten er veel te hard van en het is te veel bot in 1 keer waardoor ze verstopt kunnen raken of gaan krijtpoepen. verder krijgen ze hier als onderdeel van de maaltijd geitenribben ed, en hoefjes, daar zijn ze helemaal gek van.Marion. schreef:Ik vind het erg hardDemi schreef:Is een knie dan zo "slecht" voor ze? Ik geef dat al heel lang af en toe aan zeZe eten niet echt aan het bot, ze eten het vlees er vanaf en dan likken ze alleen maar aan het bot. Het is wel altijd van jonge dieren volgens de slager.
in principe kan je alle organen voeren, maar niet meer dan 15% van het totaal, en als je ook kvv voert zou ik het lemaalniet doen, op het hart na. in kvv zit al heel veel orgaanHamilton schreef:Ik ben vandaag bij een scharrelslager geweest en die beent nog 1 lam per week uit.
nu mag ik het "afval"hebben, dus ribben, schouder luchtpijp etc.
welke organen zou ik ook mogen voeren?
dan vraag ik of hij deze ook wilt bewaren

ik voer eigenlijk 5 dagen brok(FF) en 2 dagen vers, in de vorm van pens /vers vlees en botten zoals kipkarkas.Hutsje schreef:in principe kan je alle organen voeren, maar niet meer dan 15% van het totaal, en als je ook kvv voert zou ik het lemaalniet doen, op het hart na. in kvv zit al heel veel orgaanHamilton schreef:Ik ben vandaag bij een scharrelslager geweest en die beent nog 1 lam per week uit.
nu mag ik het "afval"hebben, dus ribben, schouder luchtpijp etc.
welke organen zou ik ook mogen voeren?
dan vraag ik of hij deze ook wilt bewaren