Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
EMG en spierbiopt Moos-uitslag p. 26....
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
Wat lief van jullie.
Vannacht is helemaal goed gegaan gelukkig. Hij lag wel bijna in coma volgens mij; hij heeft de hele nacht in 1 positie gelegen, maar zonder spierspanningen. Met Moos gaat het nu ook weer wat lekkerder heb ik het idee. Gisteren had hij aan het begin van de avond nog wat trekkingen met zijn achterpoten volgens mij. Of hij lag ze zelf constant te strekken omdat het ergens ongemakkelijk voelde.
De snee die steeds open ging is nu helemaal mooi dicht ook, en vanochtend heb ik hem een paar keer een kort stukje even laten loslopen (en rennen als hij een bekende hondenbaas tegenkwam die hij wilde begroeten). Ook dat ging goed, ook met de hechtingen.
Ik heb het idee dat hij ook weer wat gelukkiger kijkt nu
Vannacht is helemaal goed gegaan gelukkig. Hij lag wel bijna in coma volgens mij; hij heeft de hele nacht in 1 positie gelegen, maar zonder spierspanningen. Met Moos gaat het nu ook weer wat lekkerder heb ik het idee. Gisteren had hij aan het begin van de avond nog wat trekkingen met zijn achterpoten volgens mij. Of hij lag ze zelf constant te strekken omdat het ergens ongemakkelijk voelde.
De snee die steeds open ging is nu helemaal mooi dicht ook, en vanochtend heb ik hem een paar keer een kort stukje even laten loslopen (en rennen als hij een bekende hondenbaas tegenkwam die hij wilde begroeten). Ook dat ging goed, ook met de hechtingen.
Ik heb het idee dat hij ook weer wat gelukkiger kijkt nu

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
Gos
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Haha, uiteraard kijk ik ook weer wat gelukkiger nuGos schreef:Ik heb het idee dat jij ook weer wat gelukkiger kijkt nuMoos schreef: Ik heb het idee dat hij ook weer wat gelukkiger kijkt nuIk hoop van harte dat die gelukkige snoetjes lang blijven zitten!
Alhoewel de schrik van die ene nacht er nog wel heel erg inzit toch. Zo'n wee rotgevoel dat maar blijft hangen, ken je dat? Deels natuurlijk met een angst dat het weer gebeurt.
Gek eigenlijk, want ik ken die krampaanvallen ondertussen echt wel. Maar zoals het 2 nachten geleden ging was zo heftig, en dan niet eens qua spierspanningen, maar Moos was er zelf ook zo duidelijk zo ontzettend ellendig van.
Maar goed, maar niet teveel meer aan denken.

-
Ari@ne
- Moos
- Zeer actief
Even helemaal off topic, maar wat een mooie foto van Mick in je avator is dat Ariane, zie ik nu pas
Moos ligt al de hele dag te slapen. Ik moest hem ongeveer wakker maken voor het rondje om 15:30 (we waren om 10:30 thuis uit het bos). Bij een "gaan we uit?" staat Saar meteen naast me te stuiteren, Moos keek me alleen loom aan vanuit zijn mand.
Is wel frappant hoe dat bij zo'n hondje dan toch ook wel kan werken; als we een bekende tegenkomen, of als er iemand hier langskomt, gaat Moos ouderwets uit zijn dak, merk je niks aan hem. Vandaag ook niet.
Maar als het leven 'gewoon' is, is hij maar een moe-ig hondje.
Moos ligt al de hele dag te slapen. Ik moest hem ongeveer wakker maken voor het rondje om 15:30 (we waren om 10:30 thuis uit het bos). Bij een "gaan we uit?" staat Saar meteen naast me te stuiteren, Moos keek me alleen loom aan vanuit zijn mand.
Is wel frappant hoe dat bij zo'n hondje dan toch ook wel kan werken; als we een bekende tegenkomen, of als er iemand hier langskomt, gaat Moos ouderwets uit zijn dak, merk je niks aan hem. Vandaag ook niet.
Maar als het leven 'gewoon' is, is hij maar een moe-ig hondje.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Moos
- Zeer actief
Dat zal hem wel extra moe maken nu denk ik inderdaadranetje schreef:Misschien ook nog een beetje nawerking van de narcose en die nacht met spierspanning dat moeiige?
In ieder geval heb je een rustige nacht gehad
Maar hij is de laatste maanden natuurlijk sowieso al slomer, dus echt opvallend moe is hij nu niet eens hoor.
Ik verbaasde me er vandaag alleen weer zo over dat hij als hij blij is iemand te zien zich totaal niet anders gedraagt dan, zeg, 2 jaar geleden. Mensen zeggen ook vaak van "nou, lijkt mij geen zieke hond hoor".
Vanochtend in het bos wilde hij dus ook maar loslopen, en uit zijn wagentje (een minuut of 10 aangelijnd lopen vindt zelfs Moos toch wel (veel) te weinig
En dan zit hij in zijn wagentje onderweg naar huis, alle leuke prikkels weg, en dan gaat hij meteen liggen, om thuis in zijn mand te duiken en dus ongeveer wakker gemaakt te moeten worden voor het late middagrondje.
En dat is wel al maandelang er heeeel langzaam ingeslopen, dat hij op een gegeven momen binnenhuis alleen nog maar sliep. Zo langzaam dat het pas heel laat op gaat vallen. Hij slaapt ook echt diep. Saar ligt ook wel, maar die ligt wat te suffen en blijft heel erg allert. Moos ligt gewoon de hele dag in een hele diepe slaap.
Wat de laatste tijd trouwens ook wel opvallend was, bedenk ik me nu, is dat als we echt heel lang gelopen hadden (2.5-3 uur) dat hij dan dus niet sliep, maar onrustig bleef binnen. Dat ik echt dacht "halloooooool net 3 uur gelopen zou je niet eens gaan slapen???".
Terwijl hij als we 's ochtends een uurtje lopen dus de hele dag in coma ligt.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Misschien had hij juist na zo'n lange wandeling wel wat pijn? Niet genoeg voor jou om te merken, maar wel voor hem om rustig te liggen?Moos schreef:Dat zal hem wel extra moe maken nu denk ik inderdaadranetje schreef:Misschien ook nog een beetje nawerking van de narcose en die nacht met spierspanning dat moeiige?
In ieder geval heb je een rustige nacht gehad![]()
Maar hij is de laatste maanden natuurlijk sowieso al slomer, dus echt opvallend moe is hij nu niet eens hoor.
Ik verbaasde me er vandaag alleen weer zo over dat hij als hij blij is iemand te zien zich totaal niet anders gedraagt dan, zeg, 2 jaar geleden. Mensen zeggen ook vaak van "nou, lijkt mij geen zieke hond hoor".
Vanochtend in het bos wilde hij dus ook maar loslopen, en uit zijn wagentje (een minuut of 10 aangelijnd lopen vindt zelfs Moos toch wel (veel) te weinig![]()
). Toen heb ik hem dus een paar keer even rennend iemand laten begroeten, en aangelijnd even wat langer dan die 10 min mee laten lopen. En dan loopt hij ook blij mee, niks aan de hand.
En dan zit hij in zijn wagentje onderweg naar huis, alle leuke prikkels weg, en dan gaat hij meteen liggen, om thuis in zijn mand te duiken en dus ongeveer wakker gemaakt te moeten worden voor het late middagrondje.
En dat is wel al maandelang er heeeel langzaam ingeslopen, dat hij op een gegeven momen binnenhuis alleen nog maar sliep. Zo langzaam dat het pas heel laat op gaat vallen. Hij slaapt ook echt diep. Saar ligt ook wel, maar die ligt wat te suffen en blijft heel erg allert. Moos ligt gewoon de hele dag in een hele diepe slaap.
Wat de laatste tijd trouwens ook wel opvallend was, bedenk ik me nu, is dat als we echt heel lang gelopen hadden (2.5-3 uur) dat hij dan dus niet sliep, maar onrustig bleef binnen. Dat ik echt dacht "halloooooool net 3 uur gelopen zou je niet eens gaan slapen???".
Terwijl hij als we 's ochtends een uurtje lopen dus de hele dag in coma ligt.
- Moos
- Zeer actief
Ja, zoiets zit ik ook te denken inderdaad. Of dan misschien niet eens echt pijn, maar een bepaald soort ongemak.Caro. schreef:
Misschien had hij juist na zo'n lange wandeling wel wat pijn? Niet genoeg voor jou om te merken, maar wel voor hem om rustig te liggen?
Hij ging ook wel sjokken altijd, aan het einde van de wandeling, als we echt lang wandelden. Dat deed hij maanden geleden al, en was ook een van de eerste dingen die opvielen
De laatste tijd, voordat ik het wandelen in ben gaan perken, kon hij ook vaak geen ligplek vinden. Wisselde hij zo in 15 min een keer of 6 van plek (mand, andere mand, gang, bank, keuken en weer terug). Sinds ik met dat wagentje loop heeft hij dat niet meer gedaan

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
Dat plotselinge opleven bij bekenden of speciale dingen die hij ziet herken ik wel hoor
Een van mijn Teckels was echt ernstig ziek (hart), maar als hij een kat zag vloog hij er wel achteraan
Vervolgens was hij wel weer uitgeput.
Ik denk dat bepaalde prikkels de hond even over de ziekte heen helpen. Voor korte tijd dan..........
Een van mijn Teckels was echt ernstig ziek (hart), maar als hij een kat zag vloog hij er wel achteraan
Ik denk dat bepaalde prikkels de hond even over de ziekte heen helpen. Voor korte tijd dan..........
- Moos
- Zeer actief
Ja, dat geloof ik ook wel inderdaadranetje schreef:Dat plotselinge opleven bij bekenden of speciale dingen die hij ziet herken ik wel hoor![]()
Een van mijn Teckels was echt ernstig ziek (hart), maar als hij een kat zag vloog hij er wel achteraan![]()
Moos is een echte mensenhond die leeft voor knuffels. Hij vindt ook (bijna) iedereen lief en leuk. En zeker als hij iemand 1 keer gezien heeft en leuk heeft gevonden is er bijna geen houden aan als hij ze weer ziet, dan is hij zo vreselijk blij. En dat houdt hij ook gerust een uur vol dat enthousiasme, zodra ze weer naar hem kijken gaat hij weer los
Hij leeft ook voor eten, maar hij is de laatste tijd wel veel selectiever geworden in waar hij zijn mand nog voor uitkomt. Vroeger stonden er standaard twee hondjes naast me in de keuken, maar als Moos nu lekker ligt dan sta ik heel vaak alleen met Saartje...
Alleen als hij bekende etensgeluiden hoort (waar hij ook altijd wat van krijgt) dan komt hij wel nog snel aanzetten

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ari@ne
- Moos
- Zeer actief
-
Ari@ne
- Moos
- Zeer actief
InderdaadAri@ne schreef:Precies, en ook wat meer rust voor jouMoos schreef:Goed, naar omstandigheden danAri@ne schreef:
Hoe gaat het vandaag met Moos?De nacht is ook weer goed gegaan, dus dat geeft weer wat meer vertrouwen nu

- ranetje
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ja hoorranetje schreef:Gelukkig dat het weer een beetje rustig is Marloes![]()
Kan je zelf nu ook weer een beetje slapen?
In die rotnacht heb ik Moos ook, na de 'aanval', bij me onder de dekens tegen me aangetrokken en ben zo weer in slaap gevallen. Als ik wakker word voel ik me dan nog wel meteen weer rot, haha, maar slapen doe ik dan toch wel gelukkig.
Moos heb ik vanochtend weer lekker los laten lopen (op een plek waar ik elke hond ken, de duinen in durf ik niet met de rij hechtingen in beide poten. Een grote hondenpoot-met nagel--erop, en je ritst de boel zo open :N: ), en hij genoot ervan.

- ranetje
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Volgens mij (maar jij weet dat waarschijnlijk beter) is het ook helemaal niet zielig voor Moos, wat hij heeft.ranetje schreef:Fijn dat hij zo toch lekker kan genieten
Die krampen natuurlijk wel, daar heeft hij erge pijn van.
Maar ik bedoel dat hij sneller moe is. Zo'n hond accepteert dat toch gewoon? En gaat niet vergelijken met 'goh, een half jaar eerder kon ik nog....' enz? Hij gaat lekker in z'n karretje liggen en vindt dat ook wel prima.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Moos
- Zeer actief
Dat ligt eraan of hij tussendoor echt alleen maar sneller moe is, of dat hij sneller moe is door of ongemak, of pijn.tekkel schreef:Volgens mij (maar jij weet dat waarschijnlijk beter) is het ook helemaal niet zielig voor Moos, wat hij heeft.ranetje schreef:Fijn dat hij zo toch lekker kan genieten
Die krampen natuurlijk wel, daar heeft hij erge pijn van.
Maar ik bedoel dat hij sneller moe is. Zo'n hond accepteert dat toch gewoon? En gaat niet vergelijken met 'goh, een half jaar eerder kon ik nog....' enz? Hij gaat lekker in z'n karretje liggen en vindt dat ook wel prima.
Moos is een hond die bij wijze van spreken met 2 gebroken poten nog leuke mensen gaat knuffelen of een koekje komt jatten. Dat blijkt ook wel, want in volle kramp kroop hij over de grond om zijn favoriete baasje een knuffel te gaan geven..
Ik vind het eerlijk gezegd heel moeilijk om een uitspraak te doen over of de manier waarop het nu gaat, en waarop hij nu leeft. zielig is voor hem.
Dat wil zeggen, zoals het nu gaat vind ik wel acceptabel, 30-45 min lopen dan in het karretje, nooit meer ballen, en om de paar weken zo'n aanval.
Maar als het nog minder zou gaan worden (ooit)? Voor een hond van net 5 jaar oud, die dus altijd heel veel vreugde haalde uit wandelen, racen, en ballen, en spelen met Saar (wat hij dus ook vrijwel niet meer doet)? Hij heeft gewoon hele vrolijke momenten, maar ook momenten dat hij niet blij is, buiten die aanvallen om dan. Hij zal niet denken "vroeger kon ik nog dit of dat", maar hij heeft volgens mij wel momenten dat hij zich niet lekker voelt. Of dat is doordat hij zo snel moe is, doordat hij pijn of ongemak heeft, dat weet ik niet. En hij moet ook doorhebben dat hij bepaalde dingen niet meer kan. Als hij te lang hard rent gaat hij struikelen, dus dat doet hij niet meer. Hij speelt vrijwel niet meer met Saar, en sjokt en blijft achter als hij te lang loopt. Hij zal er niet bij na kunnen denken dat hij dat niet meer kan zoals wij dat doen, maar hij heeft het wel door, want hij gaat ernaar leven zeg maar
Zoals het nu gaat kan het best, en heeft het leuke en fijne echt wel (behoorlijk!) de overhand. Mijn enorme angst is dat het minder gaat worden. Of eigenlijk, mijn angst is ook wel dat het zo blijft....Een hond van 5 die na 45 min wandelen in een karretje moet; die van 10 uur 's ochtends tot 16 uur 's middags half in coma ligt op die 45 min. wandelen. Dat is niet wat ik echt voor ogen heb voor zo'n jonge hond. Maar het is wel acceptabel, dat wel.
Het kwam vandaag opeens wel even hard aan dat dat telefoontje met de uitslag dus vanaf volgende week donderdag op elk willekeurig moment kan komen, en dat ik dan bovendien tijdens dat telefoontje, en daarna, gewoon in mijn eentje hier zit. Dat, met het feit dat het ook een niet zo fijne uitslag kan zijn, maakt me wel bang