Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Royal Canin

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mijn honden krijgen al jaren brok en kvv (geperste brok dus dat zijn geen keiharde brokken en mn honden kauwen ook niet, die schrokken alles zo weg) en hebben allemaal spierwitte tanden :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
KarinFH

Ongelezen bericht door KarinFH »

Ik vind Royal Canin een goed merk. Mijn hondje eet het ook en vindt het erg lekker. Hij doet het er ook goed op. Weinig ontlasting. Ik vind zelf Hills ook een goed merk. Dus als Royal Canin niet goed gaat bij je hond kun je dat eventueel nog proberen. Succes!!
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

KarinFH schreef:Ik vind Royal Canin een goed merk. Mijn hondje eet het ook en vindt het erg lekker. Hij doet het er ook goed op. Weinig ontlasting. Ik vind zelf Hills ook een goed merk. Dus als Royal Canin niet goed gaat bij je hond kun je dat eventueel nog proberen. Succes!!
Dit is ook een goede link als je op zoek bent naar een brok. www.dogfoodanalysis.com Er staan ook veel brokken die wij hier in Nederland niet kunnen krijgen,maar oa Hill's,royal Canin,Eukaba etc staan er wel op,helaas wel in het Engels.
FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

Tinker schreef:
KarinFH schreef:Ik vind Royal Canin een goed merk. Mijn hondje eet het ook en vindt het erg lekker. Hij doet het er ook goed op. Weinig ontlasting. Ik vind zelf Hills ook een goed merk. Dus als Royal Canin niet goed gaat bij je hond kun je dat eventueel nog proberen. Succes!!
Dit is ook een goede link als je op zoek bent naar een brok. www.dogfoodanalysis.com Er staan ook veel brokken die wij hier in Nederland niet kunnen krijgen,maar oa Hill's,royal Canin,Eukaba etc staan er wel op,helaas wel in het Engels.
daarin ga ik ook mee ,
Vera eet ook RC .. zat eerst op Pedegree . vond ze niet echt super om te eten . maar de RC brokken is hap kauw slik en weg

geen rare dingen gemerkt tot dusvers , ze eet het al 2 maand lang .
ontlasting is goed , vacht is goed . heb er niks negatiefs van gezien bij Vera .
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

die van ons doet het helemaal niet goed op de RC.

Vrienden van ons hebben een Kooiker en geven deze wel RC en die doet het er prima op....

Het is dus inderdaat even zoeken wat het beste bij je hond past.
Vaak kan de fokker ook wel een goed advies geven.
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 08 nov 2007 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
slomehippie
Actief

Ongelezen bericht door slomehippie »

Jap schreef:198.487 topics denk ik...........
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Wij hebben zelf heel kort RC gevoerd aan Xena, maar dat luste ze niet :19: Scence kreeg toen ze hier kwam ook RC, die hebben we meteen de eerste dag overgezet naar KVV en zij heeft nu echt een hele mooie volle vacht voor een pupje, ook groeit ze heel mooi gelijkmatig. Ze is alleen wel een beetje aan de magere kant, maar dat zie je vaker bij teckeltjes in de groei.
Scence eet vaak wel een kippennekje ofziets erbij omdat ze het geweldig lekker vind, al moet ze op de stukken de Carnibest ook vaak nog wel flink kauwen. :mrgreen: De ontlasting van Scence is op KVV wel ongeveer even veel als van Xena op volledig rauw, we gaan Scence dus ook overzetten zodra zij meerdere diersoorten dan kip kan eten als RMB, orgaan en spiervlees gaat al wel goed.

Nee, we gaan echt niet meer terug naar brok, en dan zeker niet naar RC, en het is zo dat tandplaque bij honden vooral onstaat door zetmelen (en natuurlijk suiker) het speeksel van de hond mist een bepaald enzym om dat om te zetten naar moutsuiker waardoor het aan de tanden blijft plakken en zo zich omvormt naar tandplaque. In brok zit vaak zetmeel, daarom hebben veel honden op brok ook tandplaque. Net als dat je je hond aardappel of brood geeft, dan hebben ze ook een grote kans op tandplaque, ookal eten ze KVV, want dan worden namelijk de tanden niet gereinigd door te kauwen. Wat zou helpen is een kauwstaafje of botten geven.
Maar als je hond minimale zetmelen en suikers eet (goede KVV en geen mensenproducten of koek achtige hondenkoekjes) dan kan hij ook met alleen opslup KVV prachtige tandjes hebben.
Kauwstaven helpen ook niet altijd, ik ken namelijk iemand die hun honden vaak aardappel geeft (rauw) en soms ook suikerklontjes, veel van hun honden liggen vaak aan kauwstaven de kauwen maar ze eten gewoon te veel suiker en zetmeel om dat de kunnen compenseren waardoor ze alsnog tandplaque en tandsteen hebben (die honden krijgen ook brok)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”