Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jacht almere

Moderator: moderatorteam

reem
Actief

jacht almere

Ongelezen bericht door reem »

Hallo,wij staan op de lijst voor een nieuwe Aussie pup.Ik hoop dat ze goed genoeg wordt om mee te gaan jagen.Wij wonen in Almere en ik train soms meerdere malen per week in Friesland.Beter dan daar kunnen we het niet krijgen alleen ...... ik trek het niet om voor 2 honden steeds heen en weer te rijden.Nou heb je in Flevoland verschillende jachttrainingen maar die laten helaas alleen jachthonden toe.Nu heb ik een school gevonden die wel les geeft aan andere rassen.Omdat hier meerdere mensen uit Almere rondhangen ben ik nieuwsgierig of zij iets weten over deze school of trainers?Ik heb ie geval nog nooit van ze gehoord en ben ze ook nog nooit tegengekomen.De naam is crea-bea :wink: "Jachthondenschool Almere".
Ik zou graag willen weten of mensen er met hun pup hebben getraind of dat ze mensen kennen die nu een zwaar gelukkige jonge hond hebben.
Ik hoop dat er wat mensen met ervaring bij deze school zijn.
nooit meer zonder een Aussie
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Even uit nieuwsgierigheid, train je knjv in Frl?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
reem
Actief

Si maar geen wedstrijden he :neenee: :jank:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

reem schreef:Si maar geen wedstrijden he :neenee: :jank:
Oh dat maakt me niet uit maar ik was gewoon even benieuwd, moet een beetje op de hoogte blijven tenslotte :wink:
Leuk dat het daar goed gaat :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
reem
Actief

Vanzelfsprekend
reem
Actief

Ahum,misschien ben ik wat ongeduldig maarre.....of traint iedereen op Pampus behendigheid?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik ben daar erg tevreden. We hebben zelfs een Boxer op les dus discrimineren doen ze niet.
reem
Actief

Hallo dank voor je antwoord.Kom je helemaal uit Rhenen voor deze school?Ik wist niet dat hier zo n pareltje zat.Ik heb begrepen dat ze veel bij de Stichtse brug trainen maar ik zie ook weleens een Jeep met hun logo achter mijn huis{tussen Almere en Lelystad].Dat er geen jachtrassen kunnen trainen is perfect alleen hoe vind je de training?Weleens een dwangapport gezien?Watertraining ongedwongen?Eerste x wild hoe ging dat?Wat bij onrust tussen de opdrachten door?Goede opbouw bij bv zoekapporten?Hoe leren ze slagen lopen?Hoe de zitfluit?
Wanneer je nog een leven naast deze topic wilt leiden dan hoef je niet teveel uit te wijden hoor :wink: .
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Ze zijn door Jeroen Oomen van de Gausschool 'opgevoed' :wink: Daarom rij ik ook vanuit Rhenen daar heen, ja. Ooit heb ik wat KNJV-training gedaan en recent nog een halve cursus met mijn Spanieltje gedaan. Ik ben weer afgehaakt door de negatieve opstelling t.o. de honden. Ik ga er niet vanuit dat mijn hond mij dwars zit, de KNJV wel.

Bij deze school krijg ik in ieder geval de kans om dat op mijn manier aan te pakken alhoewel ik hen ook wel eens 'betrap' op het beschuldigen van de hond.

Geen dwangapport, wel over water trekken. Wild is tijdens mijn woensdagmorgenlessen minimaal, meestal mijn eigen eenden omdat ik dat graag wil.

Je moet ze gewoon eens bellen en een les meelopen dan zie en 'proef' je het zelf. Ik train trouwens meestal in Baarn met hen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rosita Compagner schreef:Ze zijn door Jeroen Oomen van de Gausschool 'opgevoed' :wink: Daarom rij ik ook vanuit Rhenen daar heen, ja. Ooit heb ik wat KNJV-training gedaan en recent nog een halve cursus met mijn Spanieltje gedaan. Ik ben weer afgehaakt door de negatieve opstelling t.o. de honden. Ik ga er niet vanuit dat mijn hond mij dwars zit, de KNJV wel.
Bij deze school krijg ik in ieder geval de kans om dat op mijn manier aan te pakken alhoewel ik hen ook wel eens 'betrap' op het beschuldigen van de hond.

Geen dwangapport, wel over water trekken. Wild is tijdens mijn woensdagmorgenlessen minimaal, meestal mijn eigen eenden omdat ik dat graag wil.

Je moet ze gewoon eens bellen en een les meelopen dan zie en 'proef' je het zelf. Ik train trouwens meestal in Baarn met hen.
Er zijn ook goede trainers bij de KNJV :wink:
Maar jij hebt kennelijk een van de hardere trainers getroffen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:

Ja, 'één van de meerderen', dat weet jij ook wel. Oh ja, braaf proberen hoor en duidelijk te horen dat ze een cursusje gevolgd hadden maar; 'als het hun hond was.........' Je ziet een hele groep verharden naar hun hond toe gedurende die lessen. Dat is jammer en niet nodig.
Voor de KNJV positief traint zullen we een hele lichting nieuwe trainers af moeten wachten en hoe hou je die onder de invloed van de zogenaamde oude rotten vandaan?
reem
Actief

Wederom weer dank.Ik heb al gebeld.Klonk ok maar idd eerst maar een paar x kijken.Ik heb trouwens watjes van trainers momenteel :wink: Ik ben er heeeeel blij mee incl mijn hond.Juist door deze aanpak ben ik lessen bij andere trainers gaan nemen en dat heeft mij weer een stukje verder geholpen.
Ik kan met de wedstrijden in Friesland wel zien of ze in Heerenveen trainen.Ook Knjv maar dan iets wat je wilt vermijden.
Bedankt voor de info.Hoop dat mn as pup er ook lol aan beleefd.Zo niet word het een leuk leerproces voor mij.Not.
reem
Actief

Even nog off het topic.Wat kan jouw boxer goed?Of waar loop je tegenaan?
Ook weleens zweetwerk gedaan?
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Eh, ík heb geen Boxer hoor. Ik train daar met mijn Engels Cockertje en Franse Waterhond.

Die Boxer heeft vooral problemen met het vasthouden van de dummie. Verder is hij erg enthousiast en zoekt graag. Zelfs zwemmen doet hij nu, geloof ik. Voor zwweetwerk hebben ze een apart (teckel)groepje en dat hebben wij nooit gedaan in onze lessen.
reem
Actief

O sorry,verkeerd begrepen.Boxer met een dummie roept bij mij ook wel :wink: op.Snel reageren wanneer ie hem zittend aanbiedt :wink:
ranetje
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
ranetje schreef:

Ja, 'één van de meerderen', dat weet jij ook wel. Oh ja, braaf proberen hoor en duidelijk te horen dat ze een cursusje gevolgd hadden maar; 'als het hun hond was.........' Je ziet een hele groep verharden naar hun hond toe gedurende die lessen. Dat is jammer en niet nodig.
Voor de KNJV positief traint zullen we een hele lichting nieuwe trainers af moeten wachten en hoe hou je die onder de invloed van de zogenaamde oude rotten vandaan?
Dat is inderdaad lastig, daar heb je gelijk in :wink:

Nu moet je er ook wel bij bedenken dat die KNJV trainingsgroepen van oorsprong bedoeld waren om een jager te helpen zijn (nieuwe) hond in te jagen.
De trainingen heten niet voor niets nog steeds "Zelftraining jachthonden".

De samenstelling van de cursisten is veranderd. Dardoor wordt de vraag naar training anders. Mensen hebben nu veel meer begeleiding nodig dan de oorspronkelijke groep die er trainde. Zij (ik ook :wink: ) weten niet wat de praktijkjacht inhoudt en werken mede daardoor vanuit een heel ander startpunt.
Die oorspronkelijke groep had gewoon een hulp nodig in de vorm van een hond en iedereen deed het op zijn eigen manier.
De een veel harder dan de andere, maar dat was de eigen verantwoordelijkheid.
En zij weten dondersgoed wat er in het jachtveld gebeurt en wat er dus van hun hond verwacht wordt.
Jagers die hun hond komen trainen verwachten van de trainer alleen assistentie bij de training bij wat ze zelf willen oefenen.

@Reem
Mag ik vragen wat de reden is dat je juist een Aussie aanschaft voor jachttraining?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

ranetje schreef: @Reem
Mag ik vragen wat de reden is dat je juist een Aussie aanschaft voor jachttraining?
Daar ben ik ook benieuwd naar :wink: . Vooral omdat ik uit je beginpost begrijp dat je de hond wilt gaan gebruiken voor de praktijkjacht? Ben nieuwsgierig waarom je dan geen hond uit de jachthondengroep kiest?
Gr. Marijke
Afbeelding
reem
Actief

Dames....dat heet liefde :smile: Het is dat ik te lui ben om te leren foto s te plaatsen.Mijn huidige Aussie doet het hartstikke leuk.Tevens heb ik een partner die ook verliefd is op het haar en karakter van een Aussie.Een flatcoat zou ik er nog wel in krijgen hier maar dan houdt het op met de jachtrassen.Alhoewel de Golden[Mega van Anke]ook zou mogen.Helaas zijn de meeste Goldens niet zo en daarom een Aussie.
We hebben wel een aantal herplaatsers overwogen[Ierse Setter,Aussie}maar deze mensen trokken het gelukkig in.Of kregen nachtmerries van ons met hun maatje.
Ik durf hier te beweren dat de Aussie die ik nu heb het niet minder doet dan de retrievers.Het is jammer van de wedstrijden maar aan de andere kant ben ik lekker ontspannen aan het genieten met de wedstrijden.Misschien wordt deze regel nog weleens uit het rode boekje geschrapt...... :mrgreen: :eek:
ranetje
Zeer actief

reem schreef:Dames....dat heet liefde :smile: Het is dat ik te lui ben om te leren foto s te plaatsen.Mijn huidige Aussie doet het hartstikke leuk.Tevens heb ik een partner die ook verliefd is op het haar en karakter van een Aussie.Een flatcoat zou ik er nog wel in krijgen hier maar dan houdt het op met de jachtrassen.Alhoewel de Golden[Mega van Anke]ook zou mogen.Helaas zijn de meeste Goldens niet zo en daarom een Aussie.
We hebben wel een aantal herplaatsers overwogen[Ierse Setter,Aussie}maar deze mensen trokken het gelukkig in.Of kregen nachtmerries van ons met hun maatje.
Ik durf hier te beweren dat de Aussie die ik nu heb het niet minder doet dan de retrievers.Het is jammer van de wedstrijden maar aan de andere kant ben ik lekker ontspannen aan het genieten met de wedstrijden.Misschien wordt deze regel nog weleens uit het rode boekje geschrapt...... :mrgreen: :eek:
Ik ben er zeker van dat jouw Aussie het net zo goed kan als een jachthond :ok:
Mijn jachttrainer in Haarlem zei dat hij er zeker van was dat hij een DH kon opleiden voor de KNJV proeven :wink:
Dus met een Aussie moet het ook haast wel lukken :mrgreen:

Maar ik denk dat het nog wel even duurt voor de regels in het rode boekje worden veranderd :mrgreen:
En dan zijn eerst de "op een jachthond gelijkende rassen" aan de beurt.
Die mogen nu wel mee trainen en misschien zelfs een B proef afleggen (ben ik niet zeker van :denken: )
Maar zeker geen A
Dat geldt trouwens ook voor gecastreerde reuen van raszuivere jachthonden (of cryptorchide of monorchyde reuen).
Die mogen ook niet verder dan de B.
Afbeelding
reem
Actief

ranetje schreef:
reem schreef:Dames....dat heet liefde :smile: Het is dat ik te lui ben om te leren foto s te plaatsen.Mijn huidige Aussie doet het hartstikke leuk.Tevens heb ik een partner die ook verliefd is op het haar en karakter van een Aussie.Een flatcoat zou ik er nog wel in krijgen hier maar dan houdt het op met de jachtrassen.Alhoewel de Golden[Mega van Anke]ook zou mogen.Helaas zijn de meeste Goldens niet zo en daarom een Aussie.
Ik ben er zeker van dat jouw Aussie het net zo goed kan als een jachthond :ok:
Mijn jachttrainer in Haarlem zei dat hij er zeker van was dat hij een DH kon opleiden voor de KNJV proeven :wink:
Dus met een Aussie moet het ook haast wel lukken :mrgreen:

Maar ik denk dat het nog wel even duurt voor de regels in het rode boekje worden veranderd :mrgreen:
En dan zijn eerst de "op een jachthond gelijkende rassen" aan de beurt.
Die mogen nu wel mee trainen en misschien zelfs een B proef afleggen (ben ik niet zeker van :denken: )
Maar zeker geen A
Dat geldt trouwens ook voor gecastreerde reuen van raszuivere jachthonden (of cryptorchide of monorchyde reuen).
Die mogen ook niet verder dan de B.
Ja hoor dat geloof ik ook van de DH.Border -liners kunnen er ook wat van.Denk dat de zg ogen-honden er ie geval veel plezier uit jachttraining halen.
De regels zijn prima zo hoor.Wat is er leuker dan de jachttraining?Lekker in de natuur en de juiste snaar weten te raken bij je hond.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Hahaha, die liefde daar begrijp ik alles van hoor :ok: Maar je snapt misschien dat het een niet voor de hand liggende keus leek :wink:
Ik hoop voor je dat je een geschikte training vindt! Als het trouwens alleen om het 'spelletje' jachttraining gaat kun je ook bij apporteersport terecht (maar dat zul je waarschijnlijk wel weten).
Gr. Marijke
Afbeelding
reem
Actief

Ja dat ken ik.Hier in Hilversum nog wel.Wil er wel aan toevoegen trouwens dat mijn trainster veel tijd heeft gestoken in "het ontwikkelen van zn jachtinstinct/gevoel".Het is dus geen circushond die zn trucjes kan.Dat kan weleens een verschil zijn met niet jachtrassen en de bijbehorende trainer.Mijn hond werkt zelfs redelijk zelfstandig.Sommige dingen zijn met ienie-mienie stapjes aangeleerd en sommige dingen zaten er gewoon in.Doordat er een paar dingen er al gewoon waren kreeg mijn trainster er echt lol in.Hij was echt een drukke clown in het begin en daar hield ze helemaal niet van.
Wild aanpakken ging zelfs beter dan de andere honden.Wij hadden met onze leken positieve houding ook nog nooit "nee"geroepen bij kadavers enzo.Misschien speelt dat allemaal mee.Een jager heeft bij het begin zn afschuw over de hond uitgesproken maar is daar toch op terug gekomen.
Mocht het met de nieuwe pup niet zo gaan dan gaan we speuren of fietsen.Het hoeft er niet voor in de herplaatsing :neenee: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”