Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Royal Canin

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jap
Actief

Ongelezen bericht door Jap »

oke.. cavon kan ik hier idd bij de dierenwinkel(tje) ook krijgen.. ik heb het vanmiddag zien liggen..

nou ik ben aardig op de hoogte geloof ik..
als Silke hier is ga ik kijken wat het beste werkt!! bedankt iedereen!!
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Royal Canin

Ongelezen bericht door joline »

Jap schreef:
Nanna schreef:
Jap schreef:Royal Canin...

de voors en tegen...........

ik heb mij laten adviseren bij de dierenwinkel..
ik wist het echt niet meer..

nu ben ik benieuwd naar jullie meningen of ik een goede keuze heb gemaakt..

ik krijg een kooikerpup zonder stamboom....

dus nu heb ik de royal canin medium junior32

graag jullie mening over het merk!!!!!!!
Het is maar een klein hondje, waarom geef je het geen kvv?
Dat is prima verkrijgbaar, er zit geen troep in om het houdbaar te houden, en verreweg de meeste honden prefereren het boven een bak gruis.
ik kan geen volledige kvv geven omdat ik op terschelling woon en niet zo veel keuze heb in dingen die ik hier kan kopen
Is er bij jou in de buurt geen supermarkt die Rodi en/of Smuldier verkoopt? Bij mij in de buurt hebben bijna alle supermarkten Rodi en Smuldier. Mijn honden staan 4 dagen per week op Rodi, en ook krijgen ze af en toe Smuldier, en ze doen het hier erg goed op :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Re: Royal Canin

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jap schreef:
Nanna schreef:
Jap schreef:Royal Canin...

de voors en tegen...........

ik heb mij laten adviseren bij de dierenwinkel..
ik wist het echt niet meer..

nu ben ik benieuwd naar jullie meningen of ik een goede keuze heb gemaakt..

ik krijg een kooikerpup zonder stamboom....

dus nu heb ik de royal canin medium junior32

graag jullie mening over het merk!!!!!!!
Het is maar een klein hondje, waarom geef je het geen kvv?
Dat is prima verkrijgbaar, er zit geen troep in om het houdbaar te houden, en verreweg de meeste honden prefereren het boven een bak gruis.
ik kan geen volledige kvv geven omdat ik op terschelling woon en niet zo veel keuze heb in dingen die ik hier kan kopen
kvv = compleet versvlees, er zijn diverse merken bij de dierenzaak te koop en in de supermarkt (oa rodi en smuldier). kvv is iets heel anders dan nrv, dat is zelf samenstellen. je kunt het ook afwisselen met kipdelen (overal te verkrijgen), vis en rundvlees uit de supermarkt.
Afbeelding
Jap
Actief

oow oke..
ze hebben hier bij de supermarkt wel rodi en smuldier, maar niet altijd de compleet versie.. daarom bedoel ik dat het lastig is om dat helemaal te geven.. maar ik ga het zeker een paar keer per week geven
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jap schreef:oow oke..
ze hebben hier bij de supermarkt wel rodi en smuldier, maar niet altijd de compleet versie.. daarom bedoel ik dat het lastig is om dat helemaal te geven.. maar ik ga het zeker een paar keer per week geven
en dat is prima :ok: en dan cavom als brok er ook bij, dan zit je gewoon goed :wink: ga dat gewoon aan wanneer je pup er is en je er verder niet al te druk om maken, maar ook genieten van je pup en de andere voorbereidingen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef:
en dat is prima :ok: en dan cavom als brok er ook bij, dan zit je gewoon goed :wink: ga dat gewoon aan wanneer je pup er is en je er verder niet al te druk om maken, maar ook genieten van je pup en de andere voorbereidingen
precies :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Ik bestelde bij onze supermarkt vroeger wel 30 doosjes Rodi tegelijk en als er dan al 10-15 op waren bestelde ik weer 30 doosjes.Zo kwam ik nooit zonder te zitten.Als je het dus bij je supermarkt tijdig besteld moet het geen probleem zijn,zelfs niet op Terschelling. :wink: :ok:

Op Terschelling is te koop:Duck,Energique en Carnibest.

Dit is te krijgen bij:Kovedi(webwinkel&bezorgdienst)
Noord-Midlandweg 63
8891JG
Terschelling-midsland
Tel:06-30618647
Website: www.winkelplein.nl/terschelling

Met deze webwinkel op jouw eiland moet het niet moeilijk zijn om vers te voeren. :ok:
Jap
Actief

Tinker schreef:
Ik bestelde bij onze supermarkt vroeger wel 30 doosjes Rodi tegelijk en als er dan al 10-15 op waren bestelde ik weer 30 doosjes.Zo kwam ik nooit zonder te zitten.Als je het dus bij je supermarkt tijdig besteld moet het geen probleem zijn,zelfs niet op Terschelling. :wink: :ok:

Op Terschelling is te koop:Duck,Energique en Carnibest.

Dit is te krijgen bij:Kovedi(webwinkel&bezorgdienst)
Noord-Midlandweg 63
8891JG
Terschelling-midsland
Tel:06-30618647
Website: www.winkelplein.nl/terschelling

Met deze webwinkel op jouw eiland moet het niet moeilijk zijn om vers te voeren. :ok:
he? haha geweldig.. nooit geweten dat ze dit hadden op terschelling!! goed zeg.. dankje!!
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Bij Gaia kwam RC er na 2 dagen als pup van voor en achter, binnen uit en via de neusgaten zo ongeveer er weer uit. Die zooi heeft mij bij €400,- aan DA kosten opgeleverd. Moet ik wel zeggen, heb wel een heel teer hondje. Echter na 3 weken vrat ze het zelf al niet meer. Ben toen overgestapt op caroccroq?, maar dat vond ze niet weg te kanen.

Heb nu eindelijk een brok (FF) gevonden waar ze het redelijk op doet. Ben wel van plan om net zoals jouw KVV te gaan voeren, kijken hoe ze het er op doet.

Ben erg benieuwd :ok:
Afbeelding
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

Nina staat al haar hele leven op Royal Canin, eerst de Mini variant en daarna Dachshund Junior en nu de Dachshund Adult variant, ze vindt het lekker, is nooit ziek en poept normaal.
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni krijgt de German Shepherd variant en ze doet het er super op :cheer: ze kreeg voorheen ander voer, maar daar werd ze dikker van. ze staat nu denk ik bijna 2 jaar op dit voer en ze is nu prima op gewicht. ook goede ontlasting, mooie vacht, helemaal goed.
Tuana kreeg een tijd lang Adult Maxi, maar ze heeft een periode extreem veel jeuk gehad (hormonen). Nu zit ze op de zalm en rijst en ze glimt je tegemoed, wat ze bij ander voer niet had. Daar moest je allerlei toevoegingen erbij doen voor hetzelde resultaat als wat ik nu heb. En nu krijgt ze ProPlan Zalm en Rijst
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla heeft van pup af aan ook RC gekregen...
Nu ze artrhose heeft en een operatie voor haar LPC heeft ze alleen nog dieetvoer via de DA,...( voordat we van RC afgingen, kreeg ze speciaal dieetvoer van RC, wat we via dierenwinkel konden kopen, want er is een DA verbonden aan de dierenwinkel)
prescrition diet van Hills...kost een berg geld, maar ze valt er goed op af, en daar gaat het om... :wink:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jap schreef:Dankje astrid.........
of je gewoon toch even verdiepen in de zoekfunktie :mrgreen: , rechtsboven zie je een leeg vakje, ernaast staat zoek, typ in wat je zoekt, klik op doorzoek hondenforum.nl en alles rolt er zo uit :wink:
Tinker

Takkie_Teckel schreef:Nina staat al haar hele leven op Royal Canin, eerst de Mini variant en daarna Dachshund Junior en nu de Dachshund Adult variant, ze vindt het lekker, is nooit ziek en poept normaal.
Ook al zo'n leuke stunt.Waarin verschilt jouw hond van andere honden,dat ie speciale teckelbrokjes moet eten? :denken: Dat vind ik zo'n onzin!Toen ik brok voerde,gaf ik de gewone normale Adult voeding,en geen mini omdat het kleine honden zijn.Ze mogen van mij best hun tandjes gebruiken. :wink: Eukanuba heeft tegenwoordig ook een brok speciaal voor Cavaliers,ik lach me rot,want er zijn nog mensen die er in geloven ook. :smile: :smile: :smile:
Jap
Actief

Addy schreef:
Jap schreef:Dankje astrid.........
of je gewoon toch even verdiepen in de zoekfunktie :mrgreen: , rechtsboven zie je een leeg vakje, ernaast staat zoek, typ in wat je zoekt, klik op doorzoek hondenforum.nl en alles rolt er zo uit :wink:
dankjewel voor de tip hoor, maar gelukkig wist ik al hoe de zoekfunctie werkte...
ik kon alleen niks vcinden over het ras en de voeding..
Takkie_Teckel
Zeer actief

Tinker schreef:
Takkie_Teckel schreef:Nina staat al haar hele leven op Royal Canin, eerst de Mini variant en daarna Dachshund Junior en nu de Dachshund Adult variant, ze vindt het lekker, is nooit ziek en poept normaal.
Ook al zo'n leuke stunt.Waarin verschilt jouw hond van andere honden,dat ie speciale teckelbrokjes moet eten? :denken: Dat vind ik zo'n onzin!Toen ik brok voerde,gaf ik de gewone normale Adult voeding,en geen mini omdat het kleine honden zijn.Ze mogen van mij best hun tandjes gebruiken. :wink: Eukanuba heeft tegenwoordig ook een brok speciaal voor Cavaliers,ik lach me rot,want er zijn nog mensen die er in geloven ook. :smile: :smile: :smile:
Blijf jij maar lekker lachen, wat interesseert mij dat nou?!
Ik zeg nergens dat ik denk dat ze dat alleen maar kan en moet eten, wat ik zeg is dat Nina het lekker vind en dat ze er erg mooi uitziet.
Wie weet is dat met ander goedkoper voer ook wel zo, maar die gok ga ik niet wagen omdat dat nergens voor nodig is.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tinker schreef:
ja dat snap ik ook nooit, ook duitse herder, golden retriever, mechelaar etc. :19: wat verschillen deze honden met (ik noem maar wat: een hollandse herder).. totale onzin die varianten
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Takkie_Teckel schreef:
Tinker schreef:
Blijf jij maar lekker lachen, wat interesseert mij dat nou?!
Ik zeg nergens dat ik denk dat ze dat alleen maar kan en moet eten, wat ik zeg is dat Nina het lekker vind en dat ze er erg mooi uitziet.
Wie weet is dat met ander goedkoper voer ook wel zo, maar die gok ga ik niet wagen omdat dat nergens voor nodig is.
maar geloof je nou echt dat die brok speciaal voor teckels is dan? Wat moeten al die kruisingshonden of rassen waar ze geen variant van hebben dan eten... is toch pure geldklopperij :19:
Afbeelding
Takkie_Teckel
Zeer actief

maar geloof je nou echt dat die brok speciaal voor teckels is dan? Wat moeten al die kruisingshonden of rassen waar ze geen variant van hebben dan eten... is toch pure geldklopperij :19:
Ik geloof het deels wel, niet dat ik geloof dat je het niet aan een ander klein hondje wat geen teckel is kan geven hoor..
Maar wat ik zelf aan Nina zie, en op de verpakking lees geloof ik dat verkooppraatje wel ja.
Nina heeft ook een tijdje de RC gewone Mini Junior variant gegeten maar mijn idee is echt dat sinds we overgestapt zijn op de Dachshund Adult dat ze mooier in haar vacht zit en meer glimt.
Afbeelding
Tinker

Takkie_Teckel schreef:

Ik geloof het deels wel, niet dat ik geloof dat je het niet aan een ander klein hondje wat geen teckel is kan geven hoor..
Maar wat ik zelf aan Nina zie, en op de verpakking lees geloof ik dat verkooppraatje wel ja.
Nina heeft ook een tijdje de RC gewone Mini Junior variant gegeten maar mijn idee is echt dat sinds we overgestapt zijn op de Dachshund Adult dat ze mooier in haar vacht zit en meer glimt.
En heb je dan ook op die zelfde verpakking gelezen dat Royal Canin BHA bevat?Of maakt je dat verder niet uit?
Takkie_Teckel
Zeer actief

En heb je dan ook op die zelfde verpakking gelezen dat Royal Canin BHA bevat?Of maakt je dat verder niet uit?
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat dat het zenuwstelsel aantast nee. Toch vreemd dan dat alle honden die ik ken gewoon oud zijn en zijn geworden op brokjes zonder ook maar iets te mankeren.

En wat er bij mij ook niet in gaat is dat het beter zou zijn van die burgers te geven (heb hier Rodi burgers in dievries die Nina af en toe krijgt) dan brokjes, lijkt me nou niet echt het beste voor het gebit van een hond om van die zachte prut te geven, of dan zou je er allerlei botten dagelijks bij moeten geven en dat doe ik dus niet.
Versvlees voeren durf ik echt niet aan, veel te bang dat er wat vast komt te zitten en dat vergeef ik mezelf nooit.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Takkie_Teckel schreef:En wat er bij mij ook niet in gaat is dat het beter zou zijn van die burgers te geven (heb hier Rodi burgers in dievries die Nina af en toe krijgt) dan brokjes, lijkt me nou niet echt het beste voor het gebit van een hond om van die zachte prut te geven, of dan zou je er allerlei botten dagelijks bij moeten geven en dat doe ik dus niet.
nou als ik zie hoe AHV eruit ziet, vind ik dat toch veel natuurlijker dan brok, jij niet blijkbaar :19:

Afbeelding

Mijn pups zijn er mee groot geworden zoals je ziet....
Het is dat ik het niet makkelijk vind gezien de trainingen etc. anders had ik het elke dag gegeven. Een hond kauwt overigens niet met z'n tanden dus dat heeft hij niet nodig :19: Mijn honden kauwen de brokken ook niet, die zijn hap-sloek-weg hoor :denken:
Afbeelding
Tinker

Takkie_Teckel schreef:
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat dat het zenuwstelsel aantast nee. Toch vreemd dan dat alle honden die ik ken gewoon oud zijn en zijn geworden op brokjes zonder ook maar iets te mankeren.

En wat er bij mij ook niet in gaat is dat het beter zou zijn van die burgers te geven (heb hier Rodi burgers in dievries die Nina af en toe krijgt) dan brokjes, lijkt me nou niet echt het beste voor het gebit van een hond om van die zachte prut te geven, of dan zou je er allerlei botten dagelijks bij moeten geven en dat doe ik dus niet.
Versvlees voeren durf ik echt niet aan, veel te bang dat er wat vast komt te zitten en dat vergeef ik mezelf nooit.
BHA kan zich opslaan oa in de lever.Maar na googlen blijkt het in sommige menselijke producten ook voor te komen(heaas zou ik zeggen).Toch blijft het een toevoeging die ik eng vind en liever niet zie in een brok,en er zijn best wel merken waar het niet in zit.Maar goed als jij RC goed vind moet je het gewoon voeren,ieder zijn keus.Wat betreft het gebit ben ik het helemaal met je eens.Ik vind kvv ook echt funest voor het gebit.Mijn honden eten het nu 3 jaar en bij twee honden zijn er zelfs al tanden uitgevallen,niet echt ideaal te noemen dus.Het is en blijft inderdaad zachte prut,wat niet bijdraagt aan een schoon gebitje.En mijn honden krijgen wel geregeld iets te kluiven,maar niet dagelijks dus dat zet ook geen zode aan de dijk.Als ik mijn Cavaliers een kipvleugeltje voer is dat al bijna net zoveel als ze op 1 dag zouden mogen eten,dus dat is lastig.
Takkie_Teckel
Zeer actief

BHA kan zich opslaan oa in de lever.Maar na googlen blijkt het in sommige menselijke producten ook voor te komen(heaas zou ik zeggen).Toch blijft het een toevoeging die ik eng vind en liever niet zie in een brok,en er zijn best wel merken waar het niet in zit.Maar goed als jij RC goed vind moet je het gewoon voeren,ieder zijn keus.Wat betreft het gebit ben ik het helemaal met je eens.Ik vind kvv ook echt funest voor het gebit.Mijn honden eten het nu 3 jaar en bij twee honden zijn er zelfs al tanden uitgevallen,niet echt ideaal te noemen dus.Het is en blijft inderdaad zachte prut,wat niet bijdraagt aan een schoon gebitje.En mijn honden krijgen wel geregeld iets te kluiven,maar niet dagelijks dus dat zet ook geen zode aan de dijk.Als ik mijn Cavaliers een kipvleugeltje voer is dat al bijna net zoveel als ze op 1 dag zouden mogen eten,dus dat is lastig.
Bedankt voor je antwoord!
Ik voelde me door je eerste berichtje aangevallen, terwijl dat helemaal niet nodig was.
Afbeelding
Tinker

Takkie_Teckel schreef:
Bedankt voor je antwoord!
Ik voelde me door je eerste berichtje aangevallen, terwijl dat helemaal niet nodig was.
Sorry als het zo over kwam,dat was/is niet de bedoeling! :flower:
joline
Zeer actief

Takkie_Teckel schreef:

Mijn honden krijgen nu 3 jaar Rodi, en hebben spierwitte tanden (ze zijn allebei nu bijna 6) Toen ze nog op brokken stonden (ze hebben een hele tijd Royal Canin gehad) hadden ze veel last van tandplak. :wink:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

toch zou ik ook met kvv af en toe een lekker penslapje of kippetje geven
niet alleen voor de tanden maar ook zodat het verteringsstelsel iets te doen heeft
Tinker

joline schreef:
Takkie_Teckel schreef:

Mijn honden krijgen nu 3 jaar Rodi, en hebben spierwitte tanden (ze zijn allebei nu bijna 6) Toen ze nog op brokken stonden (ze hebben een hele tijd Royal Canin gehad) hadden ze veel last van tandplak. :wink:
Bij mijn Cavaliers is dat helaas andersom.Toen ze nog brok aten hadden ze een schoon gebit en nu na 3 jaar kvv,is het èèn grote tandsteen bende.Zoals ik al eerder schreef zijn er bij 2 Cavaliers al tanden uitgevallen.Ik geloof zonder meer in het goede van kvv,maar ik vind dag-in-dag-uit zachte opslurpvoeding funest voor het gebit.
joline
Zeer actief

Valerie schreef:toch zou ik ook met kvv af en toe een lekker penslapje of kippetje geven
niet alleen voor de tanden maar ook zodat het verteringsstelsel iets te doen heeft
Krijgen ze hier ook :mrgreen:
Sowieso 1 keer per week een hele kip die ze delen met zijn 2en. En flinke runderlappen en penslappen :wink:
joline
Zeer actief

Tinker schreef:
joline schreef:
Takkie_Teckel schreef:

Bij mijn Cavaliers is dat helaas andersom.Toen ze nog brok aten hadden ze een schoon gebit en nu na 3 jaar kvv,is het èèn grote tandsteen bende.Zoals ik al eerder schreef zijn er bij 2 Cavaliers al tanden uitgevallen.Ik geloof zonder meer in het goede van kvv,maar ik vind dag-in-dag-uit zachte opslurpvoeding funest voor het gebit.
Alleen kvv lijkt me ook niet goed voor het gebit. Mijn honden hebben maar een half jaar alleen kvv gehad, en nu krijgen ze ongeveer 4 dagen kvv, en de rest van de week lappen vlees, en bot met vlees :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”