Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom zo'n weerstand tegen prednison.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn reu gaat nu goed maar ik heb altijd prednison in huis voor als het weer misgaat (jeuk)

maar ik merk nu al de blijvende schade. ondanks dat ie al bijna een jaar niks meer gehad heeft blijft hij zich 10x in de rondte plassen en drinkt hij veels teveel.

ik neem er genoegen mee omdat ik weet dat hij anders dood geweest was maar dat maakt prednison niet ineens een wondermiddel. het is een smerig rotmedicijn dat in nood kan helpen.

mocht sam er volledig aanmoeten dan weet ik wat de bijwerkingen met hem gaan doen en vraag ik me serieus af of ik hem dat aan ga doen. hij heeft namelijk erg veel bijwerkingen ervan
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Het is hartstikke goed dat er Prednison bestaat, maar ik vind wel dat het een uiterste redmiddel is aangezien er nogal wat bijwerkingen zijn.
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

massam schreef:mijn reu gaat nu goed maar ik heb altijd prednison in huis voor als het weer misgaat (jeuk)

maar ik merk nu al de blijvende schade. ondanks dat ie al bijna een jaar niks meer gehad heeft blijft hij zich 10x in de rondte plassen en drinkt hij veels teveel.

ik neem er genoegen mee omdat ik weet dat hij anders dood geweest was maar dat maakt prednison niet ineens een wondermiddel. het is een smerig rotmedicijn dat in nood kan helpen.

mocht sam er volledig aanmoeten dan weet ik wat de bijwerkingen met hem gaan doen en vraag ik me serieus af of ik hem dat aan ga doen. hij heeft namelijk erg veel bijwerkingen ervan
Als ik dat zo hoor dan zijn Dante en ik echt gezegend! Ik merk helemaal geen (uiterlijke, weet niet wat er ongemerkt in zijn lichaam gebeurt) bijwerkingen van de Moderin...
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Inge O schreef:
Moon schreef:
massam schreef:mijn reu gaat nu goed maar ik heb altijd prednison in huis voor als het weer misgaat (jeuk)

Als ik dat zo hoor dan zijn Dante en ik echt gezegend! Ik merk helemaal geen (uiterlijke, weet niet wat er ongemerkt in zijn lichaam gebeurt) bijwerkingen van de Moderin...
of het ligt aan de dosering, misschien dat dante een merkelijk lagere dosering krijgt dan sam?
Dante zit nú op een onderhoudsdosering; om de dag 2x 4mg Moderin. Maar ik heb alleen gemerkt dat hij (wat) meer plaste en dronk toen hij begon aan de kuur met 4x4mg. (heeft twee maal een kuur gehad die afgebouwd werd naar onderhoudsdosis). En als ik nu lees dat Sam al een jaar geen prednison meer heeft gehad maar nog steeds heel veel plast en drinkt, daar schrik ik van...
Gr. Marijke
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lyndie heeft 5 maanden lang prednison gehad voor haar hotspots en ik vond het vreselijk. Ze was helemaal apatisch, dronk heel veel, at heel slecht (en dat voor een hond die normaal altijd honger had) en ik merkte er weinig van dat de jeuk veminderde. Ik was ook bang voor bijwerkingen, wat heb ik eraan als zij uiteindelijk verlost is van de jeuk maar wel botontkalking krijgt? En de wonden op haar lijf werden niet minder, integendeel, er kwamen iedere keer nieuwe plekken bij. Uiteindelijk zat ze vanaf haar schouderbladen tot met haar kont, dijen en staart onder de etterende plekken.
Uiteindelijk heb ik de prednison afgebouwd, de laatste kuur ab afgebouwd en een homeopaat ingeschakeld. Na een intensieve groene leemkuur en teatrea en de overgang naar kvv heb ik weer mijn lieve, speelse en opgewekte Lyndie terug. En haar vacht is na een half jaar weer net zo vol en weelderig als altijd.
Dus mijn ervaringen met prednison zijn niet zo positief, en ik ben in principe voor homeopathie. (Dat betekent overigens niet dat als er iets acuut met mijn hondjes aan de hand is, dat ik niet naar de da ga voor reguliere medicijnen. :wink: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”