Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eindelijk...!!!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

De vader is een asielhond die van de 4 jaar 3,5 jaar in een asiel heeft gezeten. Ik neem aan met een goede rede, want als het een scheet van een hond was, had hij er denk ik niet zo lang gezeten.

Ik lees niks over gezondheidsonderzoeken. Een stamboom hebben ze niet. Ik vraag me trouwens af waarom de reu niet gecastreerd is
nou je het zegt

is het niet de normale gang van zake bij een asiel dat als er een reu binnen komt dat die altijd gecastreerd worden

en teven ook trouwens :denken:

of is dat niet normaal
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
feestvarken schreef:Best wel zielig hoor, doen julie altijd zo met nieuwe leden?????

Zo nee het lijkt er wel op, maar goed zal verder niet met jullie in discussie gaan, want ik wordt toch niet serieus genomen door jullie, jammer.

Heel veel plezier nog :zwaai
zo, lui, weer een paar weggepest. Goed zo ! :ok: :smile:
moest jij niet weg? :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
mercedes2803 schreef:
Dit was niet gewoon een nieuw lid, marjolein...
Dit was iemand van een ander forum die van deze rel gehoord heeft en mee is gaan lezen...
Blijkbaar voelde deze persoon een gevoel opkomen om nog iets te zeggen en heeft zich daarom aangemeld onder een debiele naam hopende dat niemand het in de gaten zou hebben.
Hoe voor de hand liggend jouw vetgedrukte stukje ook is, je weet dit natuurlijk helemaal niet zeker.
Ik kan me ook voorstellen dat een argeloze nieuweling die zich meldt in dit topic flink afgeschrikt wordt als hij/zij beschuldigd wordt iemand te zijn die hij/zij helemaal niet is, en zich daarom weer afmeldt omdat hij/zij een hele andere verwachting had van het forum.

Soms kan een beetje meer tact geen kwaad denk ik. :wink:
dit was iets te opvallend Suzanne :wink: Een nieuweling mengt zich niet zo out of the blue in een onopvallend topic als "Eindelijk..." dat is toch net iets teveel toevalligheden en dan ook nog de naam noemen van een forumlid.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuki schreef:
Essy schreef:
LongFields schreef:Esther, de topicstarter is al weer afgemeld op dit forum, dus ik denk dat je geen antwoord zult krijgen op je vragen. :wink:
jammer :mrgreen:
Je kunt je altijd nog aanmelden op een pei-forum waar deze discussie wel verder liep.............overigens op heel ander niveau :wink:
oh ... vertel... :mann:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Ik meng me normaal niet zo graag in topics waar de zakken popcorn te voorschijn komen maar ik vraag me toch iets af.

Je teef is een afgekeurde politiehond omdat ze niet snel genoeg op commando los liet. M.a.w. een TE scherpe hond lijkt mij (ben een leek op africhtingsgebied, dus als ik het fout heb, hoor ik het wel).
nou... ik geloof er dus niet zo in dat dit het enige probleem was van de teef... niet snel lossen daar gaat niet zo'n duur opgeleide hond zomaar snel voor weg :wink: ALS dat het probleem was, want dat kan zij wel zeggen (dat dit haar verteld is, maar maar voor hetzelfde geldt zijn haar heupen verrot of een andere afwijking) Want ik ken maar heel weinig mensen, zo goed als geeneen die een opgeleide politiehond om die reden naar een gezinnetje doet, A. is dat riscio veel te groot, B. is veel te duur, weet je wat je voor een opgeleide KNPV hond betaald :N: ; C. Er zijn genoeg andere geinteresseerden. Deze zijn er niet als er iets mis is met de gezondheid :wink:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Malinois...nou staat mijn naam wel in mijn onderschrift, maar de naam HILJE werd mij iets te expliciet genoemd....
Gevalletje duidelijk hoor.
En REKEN MAAR dat er nog meegelezen wordt hoor...
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Célie schreef:
kawa2 schreef:
De vader is een asielhond die van de 4 jaar 3,5 jaar in een asiel heeft gezeten. Ik neem aan met een goede rede, want als het een scheet van een hond was, had hij er denk ik niet zo lang gezeten.

Ik lees niks over gezondheidsonderzoeken. Een stamboom hebben ze niet. Ik vraag me trouwens af waarom de reu niet gecastreerd is
nou je het zegt

is het niet de normale gang van zake bij een asiel dat als er een reu binnen komt dat die altijd gecastreerd worden

of is dat niet normaal
Nee dat is niet de normale gang van zaken, katten worden wel altijd "geholpen" maar honden niet maar je krijgt wel altijd een contract waarin staat dat het verboden is om met de dieren te fokken.
Ik kreeg mijn herderreu anders ongecastreerd en zonder contract mee uit het asiel hoor :19: hoe zou het asiel dat eigenlijk controleren dat er niet ongewenst met geplaatste honden gefokt wordt :denken:
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

alm@ schreef:
Célie schreef:
kawa2 schreef:

nou je het zegt

of is dat niet normaal
Nee dat is niet de normale gang van zaken, katten worden wel altijd "geholpen" maar honden niet maar je krijgt wel altijd een contract waarin staat dat het verboden is om met de dieren te fokken.
Ik kreeg mijn herderreu anders ongecastreerd en zonder contract mee uit het asiel hoor :19: hoe zou het asiel dat eigenlijk controleren dat er niet ongewenst met geplaatste honden gefokt wordt :denken:
niet! Ze vertrouwen je op je eerlijke gezicht :mrgreen:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
alm@
moderator

yuki schreef:
alm@ schreef:
Célie schreef:
kawa2 schreef: nou je het zegt

of is dat niet normaal
Oww dat is het :mrgreen: ik kwam natuurlijk super betrouwbaar over :pffff:
Afbeelding
yuki
Zeer actief

alm@ schreef:
yuki schreef:
alm@ schreef:
Célie schreef: Nee dat is niet de normale gang van zaken, katten worden wel altijd "geholpen" maar honden niet maar je krijgt wel altijd een contract waarin staat dat het verboden is om met de dieren te fokken.
ik denk het Alma, of ze kijken niet zo nauw daar in IJ.......... :wink:
:smile:

Esther
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Waag het :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
yuki
Zeer actief

chrico schreef:Waag het :smile:
are you talking to me.................. :pffff: :mrgreen:

Esther
alm@
moderator

yuki schreef:
alm@ schreef:
yuki schreef:
alm@ schreef: Ik kreeg mijn herderreu anders ongecastreerd en zonder contract mee uit het asiel hoor :19: hoe zou het asiel dat eigenlijk controleren dat er niet ongewenst met geplaatste honden gefokt wordt :denken:
:neenee: ik woon niet in IJ..... :N: Ik woon pal om de hoek bij een (denk ik) jou bekende Sharpei kennel :wink: Rocky komt uit een asiel in Brabant :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator

Waag wat :19:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

yuki schreef:
are you talking to me.................. :pffff: :mrgreen:
Yes :smile: :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

alm@ schreef:
Was tegen Yuki :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

:smile: nu weet ik waarom feestvarken in zijn eigen topic opeens een gast was :smile:
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Hier nog ff spuit 13. Ik ben dus de gelukkige eigenaar annex naieve pupkoper van twee OEPS x-mechelaars, ook al zien ze er min of meer uit als labradors. De fokkers waren wél zo eerlijk om te zeggen dat de vader een mechelaar (waakhond) is. Veel mensen hadden deze twee ook met een half jaar het asiel in gepleurd, want er gaat me toch wat werk inzitten en ze staan idd "hoog in de driften", zoals dat hier zo mooi geschreven wordt. Geen kattepis, zeker als je zoals ik vantevoren alleen kleinere honden gehad hebt.
Nou, herplaatsen wil en durf ik echt niet, ik weet nl. wat er dan met ze gebeurt (zeker met Bennie, de zwarte). Dat wordt uiteindelijk toch asiel of erger. Het herplaatsen is ook niet nodig want niet iedereen kan of wil er de tijd en moeite in investeren zoals wij het nu al maandenlang doen (en waarschijnlijk nog lang zullen moeten blijven doen). Daarom begrijp ik de praat ook niet van: "arme puppies jullie moesten eigenlijk geaborteerd worden, want jullie mogen er niet zijn". Hoeveel mensen zijn er die zich zoveel moeite willen nemen voor een pup of jonge hond? IK ken er maar hééél weinig.
Daarom ben ik geen fan van OEPSnestjes en zeker niet waar een van de ouders een "moeilijk" ras is zoals bv een Mechelaar (schitterende honden overigens, maar je moet er mee "om" kunnen)
yuki
Zeer actief

alm@ schreef:
yuki schreef:
alm@ schreef:
yuki schreef: niet! Ze vertrouwen je op je eerlijke gezicht :mrgreen:
:neenee: ik woon niet in IJ..... :N: Ik woon pal om de hoek bij een (denk ik) jou bekende Sharpei kennel :wink: Rocky komt uit een asiel in Brabant :mrgreen:
Oh dan woon je op stand?? :smile: In de buurt van het sjieke "betaalbos"?? :mrgreen:

Esther
yuki
Zeer actief

chrico schreef:
alm@ schreef:
Was tegen Yuki :smile:
zeg het maar Whera :smile:

Esther
alm@
moderator

yuki schreef:
alm@ schreef: :neenee: ik woon niet in IJ..... :N: Ik woon pal om de hoek bij een (denk ik) jou bekende Sharpei kennel :wink: Rocky komt uit een asiel in Brabant :mrgreen:
Oh dan woon je op stand?? :smile: In de buurt van het sjieke "betaalbos"?? :mrgreen:
Ik heb een half uur moeten nadenken voordat ik door had wat je bedoelde :N: ik dacht dat je iets heel anders bedoelde :smile:
Maar daar in de buurt is het :ok:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Burnie schreef:Hier nog ff spuit 13. Ik ben dus de gelukkige eigenaar annex naieve pupkoper van twee OEPS x-mechelaars, ook al zien ze er min of meer uit als labradors. De fokkers waren wél zo eerlijk om te zeggen dat de vader een mechelaar (waakhond) is. Veel mensen hadden deze twee ook met een half jaar het asiel in gepleurd, want er gaat me toch wat werk inzitten en ze staan idd "hoog in de driften", zoals dat hier zo mooi geschreven wordt. Geen kattepis, zeker als je zoals ik vantevoren alleen kleinere honden gehad hebt.
Nou, herplaatsen wil en durf ik echt niet, ik weet nl. wat er dan met ze gebeurt (zeker met Bennie, de zwarte). Dat wordt uiteindelijk toch asiel of erger. Het herplaatsen is ook niet nodig want niet iedereen kan of wil er de tijd en moeite in investeren zoals wij het nu al maandenlang doen (en waarschijnlijk nog lang zullen moeten blijven doen). Daarom begrijp ik de praat ook niet van: "arme puppies jullie moesten eigenlijk geaborteerd worden, want jullie mogen er niet zijn". Hoeveel mensen zijn er die zich zoveel moeite willen nemen voor een pup of jonge hond? IK ken er maar hééél weinig.
Daarom ben ik geen fan van OEPSnestjes en zeker niet waar een van de ouders een "moeilijk" ras is zoals bv een Mechelaar (schitterende honden overigens, maar je moet er mee "om" kunnen)

Waarom begrijp je die uitspraak dan niet? Je weet dat er bijna niemand is die op zo'n pup zit te wachten. Dan is het toch veel beter om de pups te aborteren?
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

boxersien schreef:
Burnie schreef:Hier nog ff spuit 13. Ik ben dus de gelukkige eigenaar annex naieve pupkoper van twee OEPS x-mechelaars, ook al zien ze er min of meer uit als labradors. De fokkers waren wél zo eerlijk om te zeggen dat de vader een mechelaar (waakhond) is. Veel mensen hadden deze twee ook met een half jaar het asiel in gepleurd, want er gaat me toch wat werk inzitten en ze staan idd "hoog in de driften", zoals dat hier zo mooi geschreven wordt. Geen kattepis, zeker als je zoals ik vantevoren alleen kleinere honden gehad hebt.

Waarom begrijp je die uitspraak dan niet? Je weet dat er bijna niemand is die op zo'n pup zit te wachten. Dan is het toch veel beter om de pups te aborteren?
Ik ben het met je eens. Ik vind het nl. misplaatst om te betreuren dat zo'n pups worden geaborteerd, die niemand wil en die meestal in een asiel terechtkomen.
Maar blijkbaar was dat een beetje ondergegaan in mijn epistel c.q. was ik niet duidelijk genoeg :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”