Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eeltplek dat steeds open gaat

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jidde

eeltplek dat steeds open gaat

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni dus...
zoals sommige al hadden gezien bij forumweekend, heeft Nanni een eeltbult op der elleboog die soms open ligt.
Dan krabt ze en haalt ze het bultje open. Elke keer als ik denk van: Ik ga ermee naar de DA, ziet het wondje er prima uit en is het dicht.
Vanmiddag toch maar even met haar naar de DA, want het ziet er nu een beetje raar uit :19:
Ook heeft ze sinds mei vorig jaar een heel klein erwtje onder der huid bij der tieten. Deze is iets gegroeid. Daar wil ik ook naar laten kijken.

En aangezien ik toch ga, neem ik Tuana ook mee. Die heeft een wrat op der lip :N: Niets ernstigs, maar wel lelijk :mrgreen:

Hopelijk is het geen raar abces bij Nanni der elleboog. ze heeft er overigeens geen last van
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

wat betreft haar elleboog... een legger? een doorligplek? ligt ze veel op harde ondergrond?
jidde

yamie schreef:wat betreft haar elleboog... een legger? een doorligplek? ligt ze veel op harde ondergrond?
nee geen van allen.
ze heeft zowiezo altijd al kleine eeltplekjes op der elleboog gehad, ze zijn ook klein. Maar zodra ze gaat jeuken, slaat der achterpoot tegen die eeltplek :19: zodoende ligt deze dus open
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

yamie schreef:wat betreft haar elleboog... een legger? een doorligplek? ligt ze veel op harde ondergrond?
Er zijn ook honden die altijd op een zachte ondergrond liggen en toch van die lelijke eeltplekken krijgen. De ene hond is er wat gevoeliger voor dan de andere hond, volgens mij?
Kenai

Ongelezen bericht door Kenai »

Ben benieuwd naar de reactie van je DA!
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Er zijn ook honden die altijd op een zachte ondergrond liggen en toch van die lelijke eeltplekken krijgen. De ene hond is er wat gevoeliger voor dan de andere hond, volgens mij?
dat is ook zo, hoewel de meeste toch wel door harde(re) ondergrond komt, doe je soms ook niet heel veel aan, er zijn gewoon honden die niet op zacht willen gaan liggen.

de gevoeligheid ervoor heeft wel met de huid te maken, de dikte ervan dus en of er bv (veel) haar zit, en het gewicht van de hond speelt ook mee.
jidde

nanni ligt altijd op een mat, ligt echt zelden op (laminaat) vloer of iets anders. Tuana daarintegen ligt wel altijd op de grond.
Het zijn ook hele kleine eeltplekjes en ik geloof dat bijna al dhtjes dat hebben
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:nanni ligt altijd op een mat, ligt echt zelden op (laminaat) vloer of iets anders. Tuana daarintegen ligt wel altijd op de grond.
Het zijn ook hele kleine eeltplekjes en ik geloof dat bijna al dhtjes dat hebben
nou ik ken wel aan aantal DH'tjes en die hebben geen plekjes aan de ellebogen hoor :wink:

maar een mat? dat kan ook onder een harde ondergrond vallen hoor ;) laagpolig tapijt is ook niet echt "zacht zacht"
jidde

yamie schreef:
jidde schreef:nanni ligt altijd op een mat, ligt echt zelden op (laminaat) vloer of iets anders. Tuana daarintegen ligt wel altijd op de grond.
nou ik ken wel aan aantal DH'tjes en die hebben geen plekjes aan de ellebogen hoor :wink:

maar een mat? dat kan ook onder een harde ondergrond vallen hoor ;) laagpolig tapijt is ook niet echt "zacht zacht"
een mat, een dikke mat, dat ken je toch wel? ik zal even kijken of ik een foto op internet heb staan van der eeltplek
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Scooby schreef:
is ook zo , leggy heeft hele verdikkingen aan haar ellebogen , en ze ligt altijd op een matras :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Boris heeft ook zo'n plek. Gelukkig nu dicht en zit midden op de achterpoot. Het is ook een eeltbobbeltje. Zit dus wel op een heel onlogische plek en gezien meneer graag op de tegels ligt lag het van de zomer ook steeds open. Nu ziet het er niet uit, maar ik durf er niets aan te laten doen. Hij is al 8 jaar en een boxer dus moeten we voorzichtig om gaan met narcoses. Het kan geen kwaad en is nu goed dicht gelukkig mocht het weer zo open gaan dan moet ik opnieuw gaan beslissen. Het is nu een zwarte eeltplek met een roze middenstip
jidde

Ik ben geweest, helaas valt er weinig aan te doen. Ze mag er absoluut niet aan zitten. Ik moet nu beginnen met insmeren van hydrocortiderm. Goed in de gaten houden, als het groter wordt zou het geopereerd kunnen worden, Maar dan zit je weer met narcose en Nanni is natuurlijk 11,5 jaar.

Tuana der wratje ook meteen laten zien, dat is ook een kwestie van aankijken. Als het over 2 weken nog stoort, kan hij het wegbranden. aangezien ze zondag examens heeft, wil ik het pas na examen behandelen.
Ook meteen Nanni der bultje onder der buik laten zien, maar daar hoeft niets aan gedaan worden. Maar die zit er al 1,5 jaar en 1 maand voordat k het voelde is nog een volledige echo van der buik gemaakt.

Dat wordt dus smeren met hydrocortiderm, hopelijk werkt dat
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus had die eeltplekjes ook en zij lag op een doggybag :wink: Soms waren ze wat groter maar gelukkig zijn ze nooit open gegaan. Bij haar schilferde ze soms heel erg waardoor er echt snippers vanaf kwamen. :N:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zowel Sjefke als Nozem hebben eeltplekjes op hun ellebogen. Bij Sjefke zijn ze wat groter. Gelukkig halen ze ze niet open of zo, zoals Nanni doet.
Hier hebben ze overigens wel voorkeur voor het liggen op onze houten vloer. Er liggen hondenkussens zat maar vaak liggen ze toch liever op het hout.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

LongFields schreef:Zowel Sjefke als Nozem hebben eeltplekjes op hun ellebogen. Bij Sjefke zijn ze wat groter. Gelukkig halen ze ze niet open of zo, zoals Nanni doet.
Hier hebben ze overigens wel voorkeur voor het liggen op onze houten vloer. Er liggen hondenkussens zat maar vaak liggen ze toch liever op het hout.
Hun haren zijn hun kussen denk ik :mrgreen: Volgens mij ligt dat heerlijk zacht. :pffff:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus krijgt ook plekjes, hij ligt ook erg veel op de tegels buiten en binnen op de laminaat vloer.Gelukkig gaat het hier (nog) niet kapot. Is zo'n eeltplek nou hetzelfde als een olifantenhuid???
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

MARC_S schreef:
LongFields schreef:Zowel Sjefke als Nozem hebben eeltplekjes op hun ellebogen. Bij Sjefke zijn ze wat groter. Gelukkig halen ze ze niet open of zo, zoals Nanni doet.
Hun haren zijn hun kussen denk ik :mrgreen: Volgens mij ligt dat heerlijk zacht. :pffff:
Als ze net geplukt zijn liggen ze nog steeds op de houten vloer. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”