Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik geloof dat ik een beetje kennelhoest in huis heb.....
Naast Pancho (die er van de week mee is begonnen) lopen nu ook Aidah en Gaia te proesten.
Ik vind het meer als hyperventileren klinken, maar met drie van die rakkers in huis, kan ik me dat dus niet meer voorstellen.
Dat wordt morgen weer een drukke (en dure) dag
Mir,Gaia & Bella
"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn." ....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Mir@n schreef:Ik geloof dat ik een beetje kennelhoest in huis heb.....
Naast Pancho (die er van de week mee is begonnen) lopen nu ook Aidah en Gaia te proesten.
Ik vind het meer als hyperventileren klinken, maar met drie van die rakkers in huis, kan ik me dat dus niet meer voorstellen.
Hoezo dure dag?
Ga je meteen naar de DA als ze kennelhoest hebben?
Ik vind het wel naar voor je hoor, maar waarom meteen actie?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hoezo dure dag?
Als het alleen de volwassen gezonde honden zouden zijn, loop ik niet zo hard hoor! Maar ik heb er nog een van 18 weken ook lopen...
En twee met verminderde weerstand, Willow die niet echt gezond is en Manrique die ook niet vol gezond is.
Laatst gewijzigd door Mir@n op 07 okt 2007 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Mir,Gaia & Bella
"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn." ....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
ik heb zo'n flauw vermoeden dat die boeven van mij het ook hebben, maar ze zijn de afgelopen twee weken eigenlijk niet met anere honden in contact geweest ( door mijn gezondheid en het wandelen op andere tijden)
Hoezo dure dag?
Als het alleen de volwassen gezonde honden zouden zijn, loop ik niet zo hard hoor! Maar ik heb er nog een van 18 weken ook lopen...
En twee met verminderde weerstand, Willow die niet echt gezond is en Manrique die ook niet vol gezond is.
Ja dat maakt de zaak anders
Ik hoop dat het snel weer in orde is, sterkte
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
kitty2 schreef:ik heb zo'n flauw vermoeden dat die boeven van mij het ook hebben, maar ze zijn de afgelopen twee weken eigenlijk niet met anere honden in contact geweest ( door mijn gezondheid en het wandelen op andere tijden)
kitty2 schreef:ik heb zo'n flauw vermoeden dat die boeven van mij het ook hebben, maar ze zijn de afgelopen twee weken eigenlijk niet met anere honden in contact geweest ( door mijn gezondheid en het wandelen op andere tijden)
danne op de dogtrail ?
dat is toch al langer geleden??? en toen is ze volgens mij alleen met "onze" honden in contact geweest
danne op de dogtrail ?
dat is toch al langer geleden??? en toen is ze volgens mij alleen met "onze" honden in contact geweest
vandaag precies 2 weken terug, enne er liepen daar zoveel honden, waar jij gewoon tussen hebt gelopen hoor, her en der snuffelen en wie zegt dat geen van "onze" honden iets bij zich droeg ( honden hoeven er niet zelf ziek van te zijn )
danne op de dogtrail ?
vandaag precies 2 weken terug, enne er liepen daar zoveel honden, waar jij gewoon tussen hebt gelopen hoor, her en der snuffelen en wie zegt dat geen van "onze" honden iets bij zich droeg ( honden hoeven er niet zelf ziek van te zijn )
je kon inderdaad nog wel eens gelijk hebben, Rob zegt ook dat hij Danne daarna een paar keer heeft horen hoesten ik had het nog niet gehoord tot gisteravond, dacht eerst dat het van de rodiworst kwam die ze niet zo lekker vonden moet ik verder nog iets doen voor Danne? ( naar de DA ofzo?) Thijmsiroop ga ik morgen iig halen
Zorgen voor frisse lucht. Buiten hoesten ze vaak minder dan binnen
Opletten dat hij geen koorts krijgt en een echte zieke indruk gaat maken.
In dat geval moet je naar de DA.
ranetje schreef:Zorgen voor frisse lucht. Buiten hoesten ze vaak minder dan binnen
Danne en Ozzy hebben er het minst last van, Lilootje kucht en kwatst het meest, ze eet goed, geen koorts of verhoging, alleen kuchen en slijmen zeg maar
Biène heeft het ook gehad enkele weken geleden en Marouck heeft 1 dag gehoest. Nika en Snoepie hebben nergens last van gehad gelukkig.
Ik heb een aantal keren per dag hoestdrank gegeven (thijmsiroop) en honing (vonden ze erg lekker) en ze uitgelaten aan een tuig ipv aan een halsband. Verder gelukkig geen dierenartsbezoek nodig geweest.
ranetje schreef:Zorgen voor frisse lucht. Buiten hoesten ze vaak minder dan binnen
Danne en Ozzy hebben er het minst last van, Lilootje kucht en kwatst het meest, ze eet goed, geen koorts of verhoging, alleen kuchen en slijmen zeg maar
Bij kuchen en hoesten die thijmsiroop die je zelf al noemde.
Verder kan je niet veel doen, behalve opletten dat ze zich niet ziek gaan voelen.
Het is meestal na een paar dagen weer over.
Al kunnen ze nog wel een tijdje wat blijven kuchen.
Als ze kuchen vanwege de druk van de halsband is een tuigje i.p.v. een halsband (zoals Inge zegt) handig
Miran, 18 weken is 4.5 maand. Niet zo heel puppy meer. Ik zou niet te hard naar de da rennen, en zeker de volwassen honden niet meenemen. Onze "pup" heeft het met 4 maanden ook prima gered. Gewoon een paar daagjes bleh, en wij vrij genomen (als compensatie voor zijn leed, zeg maar )
Marion. schreef:Miran, 18 weken is 4.5 maand. Niet zo heel puppy meer. Ik zou niet te hard naar de da rennen, en zeker de volwassen honden niet meenemen. Onze "pup" heeft het met 4 maanden ook prima gered. Gewoon een paar daagjes bleh, en wij vrij genomen (als compensatie voor zijn leed, zeg maar )
Nee ik bel morgen wel even, het gaat mij ook meer om Manrique en Willow. Die zijn beiden niet helemaal gezond
Maar iig heb ik al voorzorgsmaatregelen in huis. Met dank aan Nettie.
Ik bedacht me daarstraks dat Bones er ook al mee in aanraking is geweest, dus enige weerstand zal zij wel hebben
Mir,Gaia & Bella
Mir@n schreef:
Nee ik bel morgen wel even, het gaat mij ook meer om Manrique en Willow. Die zijn beiden niet helemaal gezond
Maar iig heb ik al voorzorgsmaatregelen in huis. Met dank aan Nettie.
Ik was ook bang hoor dat Snoepie het zou krijgen. Die is per slot van rekening ook al 13 jaar. Maar je kunt toch weinig doen aan preventie, want ze zijn nu waarschijnlijk al blootgesteld geweest aan de bacteriën.
Snoepie heeft het gelukkig niet gehad, maar zij kon ook niet uit dezelfde bakken drinken en had verder niet zoveel contact met de herders omdat zij veel boven ging liggen. Nika heeft wel gewoon uit dezelfde bakken gedronken en heeft bij de anderen gelegen en heeft het ook niet gehad. Terwijl Nika als jonge hond enorm vatbaar was voor kennelhoest, zij heeft het zeker een keer of 5 gehad voor ze 2 jaar oud was.
Mir@n schreef:Te laat..... Manrique loopt al te kuchen....
Morgen maar effe bellen voor plan van aanpak So far so good, Gaia lijkt alweer te minderen en Aidah heb ik na vanmorgen helemaal niet meer gehoord.
He jasses.
Sterkte