Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sjefke (extreem) schijndrachtig

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Sjefke (extreem) schijndrachtig

Ongelezen bericht door LongFields »

Sinds vorig weekend wilde Sjefke niet meer eten, af en toe ging er een hapje in maar daarna liep ze gewoon bij haar bak weg. Ze begon ook gal te spugen. Verder trilde als ze lag haar achterpoten en huiverde ze soms ook over haar hele lichaam. Voor de rest was (en is) ze wel actief tijdens de wandelingen. Ze had geen koorts, gewoon rond de 38, net als normaal.

Afgelopen woensdag was het nog niet over en ben ik naar de dierenarts geweest. Ik was bang dat er wat met haar maag mis was.
De dierenarts heeft haar buik en zo bevoeld, maar kon niets afwijkends vinden. Koorts had ze bij meting door de DA ook nog steeds niet.
Wel ontdekte hij dat er melk uit de tepels kwam. Conclusie, ze is schijndrachtig.
Op zich niet zo vreemd met een drachtig teefje in huis, ze waren ongeveer tegelijk loops dus haar schijndracht is goed te verklaren.
Omdat het zo heftig was, heb ik een kuurtje Lactafel meegekregen. Sjefke is eerder ook schijndrachtig geweest, maar nooit zo heftig dat ze er zo naar van was, met trillen en echt niet willen eten.

Eergisteren begon ze weer beter te eten, en heeft ze 1 dag niet gespuugd, maar vandaag was het weer mis wat dat betreft. Het trillen wordt ook niet minder en ze wilde vanavond (na vanmiddag flink gespuugd te hebben) weer niets eten.

Is er iemand die dit herkent, en bij wie de teef ook zo extreem schijndrachtig is geweest? Hebben jullie misschien nog tips wat ik kan doen om haar toch te laten eten, en hoe lang zouden jullie dit aankijken voordat je eventueel weer contact met de dierenarts op zou nemen? Hoe lang zou het duren voordat de Lactafel iets gaat doen (als dat uberhaupt het geval is_)
Ik vind het heel zielig voor Sjefke op deze manier.

Graag jullie mening of ervaring.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie is sinds een 3 dagen ook weer schijnzwanger. Zij heeft zo op het zicht geen lichamelijke tekenen maar in haar gedrag komt dit 10x zo erg naar voren. Niet eten herken ik. Bowie houdt het niet eten ongeveer 2 weken vol :N: Met pijn en moeite krijg ik er zo nu en dan wat in maar daar houdt het ook echt bij op. Beetje gekookte kip in bouillon bijvoorbeeld.
Ze is ook heel erg pieperig, huilen, onrustig, noem maar op.

Veel afleiding, zorgen dat er geen speeltjes liggen waar ze zich druk om kan maken, extra moe maken, dat is het enige wat een beetje wil helpen bij Bowie.

Het is heel naar om te zien en dit is voor Bowie ook de laatste keer dat ze het mee zal maken :wink:

Veel sterkte met je meissie, ze zijn echt helemaal van de kaart :(:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ocharme, die Bowie ook al.
Het is echt rot om te zien vind ik. Sjefke verzamelt geen speeltjes of zo (nog?) maar ze is ook onrustig, hijgt vrij veel en ligt veel te trillen.
Doet Bowie dat ook, trillen?

Het is voor het eerst dat Sjefke zo extreem schijndrachtig is, de andere keren heb ik het gewoon gelaten voor wat het was, heb haar minder te eten gegeven (ze at toen wel gewoon) en veel afleiding bezorgt. Dan ging het gewoon vanzelf weer over.
Maar deze keer is het echt anders.
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Barousse was ook zo erg ellendig van haar schijnzwangerschappen. Niet eten, dagen en dagen achter elkaar. Verder kreeg ze iets vreselijk ongelukkigs over zich, complete depressies. Niet vooruit te branden en tam. Voor mij de reden haar te laten castreren.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Als Sjefke dit de volgende keer weer zo extreem krijgt, denk ik er ook over om haar te laten castreren. Maar wie weet is het nu alleen zo extreem omdat Nozem ook drachtig is voor de eerste keer, en voorheen pups alleen aan Sjefke zelf voorbehouden waren.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ja, dat klopt Martijn, lekker veel bewegen en afleiding.
Tot nu toe heeft dat nog niet geholpen, maar ik blijf er gewoon mee doorgaan.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

LongFields schreef:Ocharme, die Bowie ook al.
Het is echt rot om te zien vind ik. Sjefke verzamelt geen speeltjes of zo (nog?) maar ze is ook onrustig, hijgt vrij veel en ligt veel te trillen.
Doet Bowie dat ook, trillen?
Bowie trilt niet maar is wel heel erg aan het klappertanden door alle onrust. Bowie krijgt nu de kans niet meer om spullen te verzamelen, ik haal echt alles weg. Een vorige keer had ze m'n hoofdkussen als "pup" gebombardeerd, op het moment dat ik die weghaalde heeft ze m'n hele bed onder geplast van de stress :jank:
LongFields schreef: Het is voor het eerst dat Sjefke zo extreem schijndrachtig is, de andere keren heb ik het gewoon gelaten voor wat het was, heb haar minder te eten gegeven (ze at toen wel gewoon) en veel afleiding bezorgt. Dan ging het gewoon vanzelf weer over.
Maar deze keer is het echt anders.
Wat sneu voor d'r dat ze er nu zoveel meer last van heeft. Ze zijn gewoon echt niet happy he? Bowie heeft vanaf haar eerste loopsheid last gehad en dat wordt elke keer alleen maar extremer. Nu kost het me zoveel meer moeite om haar af te leiden en haar uit de put te halen, ik do het haar en ook mezelf niet meer aan. Begin november wordt ze geholpen :(:

Geef Sjefke maar een knuffel!

Misschien heb je wel kans dat deze schijnzwangerschap ook langer aanhoudt ivm Nozem haar zwangerschap, dat ze daar helemaal in meegaat?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Tamara en Bowie schreef:
Wat sneu voor d'r dat ze er nu zoveel meer last van heeft. Ze zijn gewoon echt niet happy he? Bowie heeft vanaf haar eerste loopsheid last gehad en dat wordt elke keer alleen maar extremer. Nu kost het me zoveel meer moeite om haar af te leiden en haar uit de put te halen, ik do het haar en ook mezelf niet meer aan. Begin november wordt ze geholpen :(:

Geef Sjefke maar een knuffel!

Misschien heb je wel kans dat deze schijnzwangerschap ook langer aanhoudt ivm Nozem haar zwangerschap, dat ze daar helemaal in meegaat?
Ze is inderdaad verre van happy, behalve als ze mee uit gaat, dan merk je er eigenlijk niets meer van en is ze eigenlijk juist extreem vrolijk. Heel vreemd is dat.

Sjefke is voor het eerst schijndrachtig geworden de eerste loopsheid na haar eerste nest, en sindsdien op 1x na iedere loopsheid. Maar dan was het eigenlijk alleen zo dat ze dikkere tepels kreeg en melk gaf, echt heftig was het niet toen.
Ik kan me van jou voorstellen dat je Bowie laat castreren als ze iedere keer zo heftig schijndrachtig is.

Ik ga Sjefke je knuffel zo even overbrengen, bedankt!

Het zal inderdaad best meespelen dat Nozem drachtig is. Ik hoop niet dat Sjefke zo schijndrachtig blijft zoals ze nu is, zo lang Nozems dracht duurt. Dat is nu nog 3 weken en lijkt me voor Sjefke te lang om zo gestressed en onrustig te blijven en zo weinig te eten en steeds te spugen.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

wat sneu dat ze daar zo'n last van hebben.
Ik hoop dat de medicatie gauw iets doet. Sterkte ermee.
dikke knuffel voor Sjefke
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

dat trillen en niet willen eten ken ik wel van oops , die voelde zich ook zo rot altijd. We hebben haar dit jaar laten castreren , want ze was ook nog eens om de 5mnd loops.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wat vervelend voor Oops, Jip!
Hoe lang duurt dat bij haar meestal, en heb jij haar ooit wel eens medicatie ervoor gegeven?
Ik kan me goed voorstellen dat je haar laat castreren, zeker omdat ze ook nog eens zo vaak loops is.
Bij Sjefke zat er dit keer ook maar 5 maanden tussen de 2 loopsheden. Ik hoop dat een zo heftige schijndracht als dit keer haar verder bespaard blijft, maar als het zich gaat herhalen ga ik me ook bezinnen of het niet beter zou zijn haar te laten castreren.
jip007
Erelid

LongFields schreef:Wat vervelend voor Oops, Jip!
Hoe lang duurt dat bij haar meestal, en heb jij haar ooit wel eens medicatie ervoor gegeven?
Ik kan me goed voorstellen dat je haar laat castreren, zeker omdat ze ook nog eens zo vaak loops is.
Bij Sjefke zat er dit keer ook maar 5 maanden tussen de 2 loopsheden. Ik hoop dat een zo heftige schijndracht als dit keer haar verder bespaard blijft, maar als het zich gaat herhalen ga ik me ook bezinnen of het niet beter zou zijn haar te laten castreren.
dat niet willlen eten zo ongeveer 5 dagen , maar dat niet lekker in haar vel zitten , duurde meestal een paar weken. We hebben haar 1 keer medicatie gegeven maar dat hielp niet echt.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

jip007 schreef:
LongFields schreef:Wat vervelend voor Oops, Jip!
dat niet willlen eten zo ongeveer 5 dagen , maar dat niet lekker in haar vel zitten , duurde meestal een paar weken. We hebben haar 1 keer medicatie gegeven maar dat hielp niet echt.
Dank je voor je antwoord.
Ik heb ook niet het idee dat de Lactafel al iets uithaalt bij Sjefke.
Spuugde Oops ook als ze schijndrachtig was?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat zielig voor Sjefke :(:
Misschien wil ze Nozem strakjes helpen met de voeding :wink:
Let maar goed op haar! Ik hoop maar dat ze geen baarmoederontsteking heeft
Een dikke knuffel voor Sjefke
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, het is heel sneu :(:
Ik heb ook geen tips, anders dan die al gegeven zijn. Kaya had het ook heel erg en die heb ik dus uiteindelijk laten castreren omdat het echt geen doen was voor haar.

Sterkte en ik hoop dat het toch snel overgaat!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

En helpt iets homeopathisch in de trant van Puur Schijnzwanger niet?
jip007
Erelid

LongFields schreef: Spuugde Oops ook als ze schijndrachtig was?
nee spugen deed ze niet.
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

In mei zijn we met Aura ook aan 't tobben geweest. die weigerde ineens haar eten. En als een ier niet eet zit je echt fout.
Toen een echo laten maken om een baarmoeder ontsteking uit te sluiten. Bloedonderzoek. Alles prima in orde.
Daarna naar de winkel gegaan om blikvoer te halen(zie je me lopen met zelfs bonzo onder m'n arm :N: )
Hiermee begon ze weer te eten na 3 dagen.

Toen uiteindelijk ook aan de schijnzwangerschap toegeschreven.
Afbeelding
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Wij hebben ook een schijnzwangere teef in huis... haar maaltijden hebben we gehalveerd omdat ze toch niet wil eten. De halve maaltijd gaat met veel pijn en moeite naar binnen. Onze dame vindt het nodig om alles te verdedigen wat er maar te verdedigen valt omdat ze denkt dat het haar pups zijn. Speeltjes en piepers zijn opgeruimd maar toch vindt ze dan wel iets om te verdedigen.

Toevallig moest ik met onze oudste dame naar een alternatieve DA. Na het verhaal verteld te hebben heb ik een homeopatisch middel gekregen: Hormeel van het merk Heel.
Het is bij de betere reformazaak verkrijgbaar maar ook bij de apotheek kunnen ze dit verkopen. Ook is het verkrijgbaar via internet.

Anke heeft 1,5 week Hormeel gekregen en de schijndracht is bijna over. Mijn altern. DA vertelde dat als je regelmatig problemen hebt met schijnzwangerschap je al tijdens de loopsheid kan beginnen. Bij Anke zijn we vrij laat begonnen maar het resultaat mag er zijn.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ja hier heeft Ameno soms ook zo vreselijk last van schijnzwangerschap.

Ik heb haar nu op de ablavetsem staan. Pas 2 dagen dus geen idee nog of het helpt. Ze heeft vandaag wel gewoon haar eten opgepeuzeld dus daar ben ik dan al heel blij mee. Spugen doet ze trouwens niet.

Vorige 2 loopsheden ging het prima dus toen heb ik het idee om te castreren weer in de koelkast gezet, maar als ik haar nu weer zo zie dan begin ik weer te twijfelen.

Ook hier een dikke knuffel voor Sjefke.
:pop:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ranetje schreef:Misschien wil ze Nozem strakjes helpen met de voeding :wink:
Dat is oorspronkelijk toch ook de bedoeling van schijnzwangerschap? Dat de andere teven de alfateef (de enige die pups mag krijgen) helpen met de voeding?

Sterkte voor Sjefke, hoop dat ze zich snel weer wat gelukkiger voelt :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

De expert hier zegt: misselijkheid bestrijden met Ranitidina of Omeprazol. Schijnzwangerschap bij honden is geen gedragsprobleem (zoals dat bij mensen wel een psychologische oorzaak kan hebben) dus de prognose is dat dit (veel) vaker voor kan gaan komen, geheel onafhankelijk van Nozem. Je zou het even aan kunnen zien maar als het de volgende keer weer raak is is castreren waarschijnlijk de beste optie.

Maak je voor baarmoederontsteking overigens geen zorgen, het is óf-óf. Het hebben van een schijnzwangerschap geeft dus geen hogere kans op baarnmoederontsteking: precies het tegengestelde juist.

Groetjes,

Kees
Cocochanel

Ongelezen bericht door Cocochanel »

Casey schreef:Maak je voor baarmoederontsteking overigens geen zorgen, het is óf-óf. Het hebben van een schijnzwangerschap geeft dus geen hogere kans op baarnmoederontsteking: precies het tegengestelde juist.

Groetjes,

Kees
---Dit zijn...hele gevaarlijke uitspraken...ik hoop dat Suzanne niet gelijk zo'n uitspraak gelooft...
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Cocochanel schreef:
Casey schreef:Maak je voor baarmoederontsteking overigens geen zorgen, het is óf-óf. Het hebben van een schijnzwangerschap geeft dus geen hogere kans op baarnmoederontsteking: precies het tegengestelde juist.

Groetjes,

Kees
---Dit zijn...hele gevaarlijke uitspraken...ik hoop dat Suzanne niet gelijk zo'n uitspraak gelooft...
Ik denk dat ze meer dan voldoende ervaring heeft om de juiste uitspraken eruit te pikken :wink:
Ik hoop dat Sjefke snel opknapt :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Addy schreef:
Cocochanel schreef:

Groetjes,

Kees
Ik denk dat ze meer dan voldoende ervaring heeft om de juiste uitspraken eruit te pikken :wink:
Ik hoop dat Sjefke snel opknapt :ok:
Dank je Addy. :wink:
Ik houd eigenlijk altijd rekening met het mogelijk kunnen ontstaan van een baarmoederontsteking bij mijn teefjes, en ben zeker in dit geval alert op alle aanwijzingen die in die richting kunnen wijzen.
Tot op heden heb ik gelukkig geen reden om een baarmoederontsteking te vermoeden. De DA heeft daar ook op gelet overigens toen ik bij hem was.
Cocochanel

Addy schreef:Ik denk dat ze meer dan voldoende ervaring heeft om de juiste uitspraken eruit te pikken :wink:
---Er zijn ook anderen die zo'n uitspraak lezen...en het oppikken :idea:
Hoe vaak je het niet hoort..."Als het goed is,heb ik het ergens gelezen..."
Addy

Cocochanel schreef:
Addy schreef:Ik denk dat ze meer dan voldoende ervaring heeft om de juiste uitspraken eruit te pikken :wink:
Ja maar soms denk ik is ook een stukje eigen verantwoordelijkheid wat je eruit pikt. Ik kreeg ook het advies om Mellemans op zijn rug te donderen, no way dus, dat maak je nog zelf uit hoe je met dingen omgaat en klakkeloos dingen aannemen zegt veel over jezelf :wink:
Cocochanel

Addy schreef: Ja maar soms denk ik is ook een stukje eigen verantwoordelijkheid wat je eruit pikt....
... dus, dat maak je nog zelf uit hoe je met dingen omgaat en klakkeloos dingen aannemen zegt veel over jezelf :wink:
--- Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cocochanel op 07 okt 2007 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Addy schreef:
Cocochanel schreef:
Ja maar soms denk ik is ook een stukje eigen verantwoordelijkheid wat je eruit pikt. Ik kreeg ook het advies om Mellemans op zijn rug te donderen, no way dus, dat maak je nog zelf uit hoe je met dingen omgaat en klakkeloos dingen aannemen zegt veel over jezelf :wink:
Daar heb je wel gelijk in.
Maar dat gaat over reageren op gedrag en niet over medische zaken :wink:
De opmerking van @Cocochanel is dus wel terecht. (denk ik :wink: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Addy

ranetje schreef:
Addy schreef:
Cocochanel schreef:
Daar heb je wel gelijk in.
Maar dat gaat over reageren op gedrag en niet over medische zaken :wink:
De opmerking van @Cocochanel is dus wel terecht. (denk ik :wink: )
Ja maar je kan hier nog goede tips krijgen maar bij twijfel heb je dan toch nog je dierenarts :19:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”