Dat zag ik later inderdaadHutsje schreef:dat schreef ik al eerderInge schreef:Hoe kom je erbij???MARC_S schreef:Volgens mij mag je niet werken met een hond die geen afstammingsbewijs heeft. In ieder geval mag het zover ik weet niet je 2e hond zijn. Dus als je een politiehond laat dekken door een andere hond zonder papieren is de kans klein dat ze werkelijk in de sport belanden. Best lastig als de pups de driften van de moederhond erven en er geen gegadigden uit de sport interesse in de pups hebben. Lijken mij niet de makkelijkste huishondjes als de moeder al niet in huis woont en de pups in een kennel of schuur liggen.
In de KNPV zijn het overwegend kruising herders, geen probleem hoor.
Ook in de NBG (IPO) mag je gewoon met kruising herders trainen en examens doen, al is het je 10e hond
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eindelijk...!!!
Moderator: moderatorteam
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
precies...Hutsje schreef:daarom is het ook handig als de ouderdieren alsnog gerontend worden. het zegt niets over de lijnen maar die zijn wellicht nog te achterhalen voorzover die niet bekend zijn.malinois schreef:nee dat denk ik niet. Ik zal niet snel een pup nemen waarvan ik de bloedlijnen niet ken/weet. Zeker qua belasting die een hond krijgt is dit toch wel erg belangrijkInge schreef: Maar of je ze in de sport geplaatst krijgt als de bloedlijnen niet bekend zijn vraag ik me ook heel erg af.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ookHutsje schreef:dat schreef ik al eerderInge schreef:Hoe kom je erbij???MARC_S schreef:Volgens mij mag je niet werken met een hond die geen afstammingsbewijs heeft. In ieder geval mag het zover ik weet niet je 2e hond zijn. Dus als je een politiehond laat dekken door een andere hond zonder papieren is de kans klein dat ze werkelijk in de sport belanden. Best lastig als de pups de driften van de moederhond erven en er geen gegadigden uit de sport interesse in de pups hebben. Lijken mij niet de makkelijkste huishondjes als de moeder al niet in huis woont en de pups in een kennel of schuur liggen.
Ook in de NBG (IPO) mag je gewoon met kruising herders trainen en examens doen, al is het je 10e hond

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik vraag me af waar deze 13 puppen dan wél geplaatst kunnen worden. Zou de ts-er zich dat ook afvragen. Misschien.Inge schreef:Nee, als huishond wegdoen zou ik niet aanraden :N: , ik vrees dat dat vaker niet goed gaat dan wel.![]()
Maar of je ze in de sport geplaatst krijgt als de bloedlijnen niet bekend zijn vraag ik me ook heel erg af.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Martijn en de rest:
Hier mogen jullie kijken naar deze geweldige mensen
http://www.fulloffiresharpei.nl/
En Ria, jankerd dat je bent....
Dat deze mensen in jouw ogen TOPFOKKERS zijn komt alleen maar omdat ze JOUW mentor zijn hoor...
Hoezo vraagbaak voor beginnende fokkers? Hoezo vraagbaak voor mensen met problemen?
Ga weg man...
Deze mensen hebben nog nooit enige toegevoegde waarde gehad in Sharpei land of welk honden land dan ook.
IK moest al mijn best doen om te weten te komen met wat voor soort volk we hier te maken hebben...en dat zegt wel wat he?
Ik ben namelijk van alle ins and outs in Sharpei land op de hoogte,.
Deze mensen zijn helemaal geen vraabaak en helpen mensen helemaal niet...Deden ze dat wel dan hadden ze zich weleens eerder gemeld op fora en hadden ze echt eens wat voor het ras gedaan in plaats van alleen maar te vermeerderen.
OP Sharpei gebied hebben ze niets toegevoegd, never niet.
Dan had ik ze namelijk allang een keer voorbij zien komen en dat is niet aan de orde.
Maar een beetje pluis en zoekwerk in Sharpei land deed mij na een dag al mijn vermoedens bevestigen.
Broodfokkers die naar hartelust fokken met allerhande rassen die ze maar voor ogen krijgen.
En jij Ria, jij bent over tien jaar op datzelfde punt beland.
Je hebt nog niet 1 Chinese Naakthond maar weet NU al dat je er mee gaat fokken....
Logische volgorde hoor! TOP van je!
Meestal is het zo dat mensen verliefd worden op een ras, daarvoor gaan, er 1 aanschaffen en zich dan flink bezig houdne met een ras om na enkele jaren de stap naar fokken te zetten om te VERBETEREN...
Jij doet het in omgekeerde volgorde en dat zegt wel weer wat over die idiote, welbekende bevlogenheid van je...
Binnen no time bevlogen en bijna geobesedeerd door iets wat dan ook meteen moet gebeuren.
Dat uitgerekend DEZE mensen jouw mentor zijn waar je de laatste maande ineens een top contact mee hebt en er over de vloer komt zegt ook wel weer wat over je kennis niveau...
Je had in het Chinese naakthonden wereldje ZEKER betere fokkers kunnen vinden die jouw wegwijs kunnen maken in die wereld.
Maar de gerenormeerde Chinese naakthonden fokkers zien mensen zoals jij liever gaan dan komen en daarom zitten ze niet te wachten op jouw als leerling...
Dus heb je je maar binnen geluld bij de eerste de beste figuren die al 25 jaar allerlei rassen fokken. Goed gedaan hoor!
Dat je idioot bevlogen bent, kokketeerd op je onmetelijke wijsheden maar daarbij ALTIJD de plank misslaat wist ik inmiddels wel, maar dat je zo stom zou zijn om je in te laten met mensen die zoveel rassen fokken en gefokt hebben vind ik echt weer een unikum...ZELFS voor jou!
Ga maar lekker leerling spelen bij deze mensen...
Komt helemaal goed met jou.
Hier mogen jullie kijken naar deze geweldige mensen
http://www.fulloffiresharpei.nl/
En Ria, jankerd dat je bent....
Dat deze mensen in jouw ogen TOPFOKKERS zijn komt alleen maar omdat ze JOUW mentor zijn hoor...
Hoezo vraagbaak voor beginnende fokkers? Hoezo vraagbaak voor mensen met problemen?
Ga weg man...
Deze mensen hebben nog nooit enige toegevoegde waarde gehad in Sharpei land of welk honden land dan ook.
IK moest al mijn best doen om te weten te komen met wat voor soort volk we hier te maken hebben...en dat zegt wel wat he?
Ik ben namelijk van alle ins and outs in Sharpei land op de hoogte,.
Deze mensen zijn helemaal geen vraabaak en helpen mensen helemaal niet...Deden ze dat wel dan hadden ze zich weleens eerder gemeld op fora en hadden ze echt eens wat voor het ras gedaan in plaats van alleen maar te vermeerderen.
OP Sharpei gebied hebben ze niets toegevoegd, never niet.
Dan had ik ze namelijk allang een keer voorbij zien komen en dat is niet aan de orde.
Maar een beetje pluis en zoekwerk in Sharpei land deed mij na een dag al mijn vermoedens bevestigen.
Broodfokkers die naar hartelust fokken met allerhande rassen die ze maar voor ogen krijgen.
En jij Ria, jij bent over tien jaar op datzelfde punt beland.
Je hebt nog niet 1 Chinese Naakthond maar weet NU al dat je er mee gaat fokken....
Logische volgorde hoor! TOP van je!
Meestal is het zo dat mensen verliefd worden op een ras, daarvoor gaan, er 1 aanschaffen en zich dan flink bezig houdne met een ras om na enkele jaren de stap naar fokken te zetten om te VERBETEREN...
Jij doet het in omgekeerde volgorde en dat zegt wel weer wat over die idiote, welbekende bevlogenheid van je...
Binnen no time bevlogen en bijna geobesedeerd door iets wat dan ook meteen moet gebeuren.
Dat uitgerekend DEZE mensen jouw mentor zijn waar je de laatste maande ineens een top contact mee hebt en er over de vloer komt zegt ook wel weer wat over je kennis niveau...
Je had in het Chinese naakthonden wereldje ZEKER betere fokkers kunnen vinden die jouw wegwijs kunnen maken in die wereld.
Maar de gerenormeerde Chinese naakthonden fokkers zien mensen zoals jij liever gaan dan komen en daarom zitten ze niet te wachten op jouw als leerling...
Dus heb je je maar binnen geluld bij de eerste de beste figuren die al 25 jaar allerlei rassen fokken. Goed gedaan hoor!
Dat je idioot bevlogen bent, kokketeerd op je onmetelijke wijsheden maar daarbij ALTIJD de plank misslaat wist ik inmiddels wel, maar dat je zo stom zou zijn om je in te laten met mensen die zoveel rassen fokken en gefokt hebben vind ik echt weer een unikum...ZELFS voor jou!
Ga maar lekker leerling spelen bij deze mensen...
Komt helemaal goed met jou.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
De insteek bij deze mensen is de gezondheid van de Sharpei verbeteren...
Daar is dan blijkbaar iets niet goed gegaan want ik zie momenteel veel ongezonde Sharpei's
En waarom dan niet fokken volgens het boekje? Via de SCN?
Ik ben ALLES behalve een SCN liefhebber en heb er niets te zoeken en vind het een mal clubje bij elkaar (op een enkeling na) maar waarom zolang fokken met een ras maar geen lid zijn van de rasvereniging?
Tja...ik weet het niet...
Echte vermeerderaars zijn het trouwens niet valt me weer op, want ik zie maar weinig pups van ze rondlopen en hoor niet of nauwelijks wat van deze mensen in Sharpei land...
Zal wel komen omdat het stokje doorgegeven is aan hun eerste leerling en ze zich nu richten op de chinese naakthonden...
Daar is dan blijkbaar iets niet goed gegaan want ik zie momenteel veel ongezonde Sharpei's
En waarom dan niet fokken volgens het boekje? Via de SCN?
Ik ben ALLES behalve een SCN liefhebber en heb er niets te zoeken en vind het een mal clubje bij elkaar (op een enkeling na) maar waarom zolang fokken met een ras maar geen lid zijn van de rasvereniging?
Tja...ik weet het niet...
Echte vermeerderaars zijn het trouwens niet valt me weer op, want ik zie maar weinig pups van ze rondlopen en hoor niet of nauwelijks wat van deze mensen in Sharpei land...
Zal wel komen omdat het stokje doorgegeven is aan hun eerste leerling en ze zich nu richten op de chinese naakthonden...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik dacht dat omdat ik met Wuilus niet mocht trainen omdat ze geen stamboom had. Naar ik begrijp zijn de regels ondertussen dus veranderdmalinois schreef:ik ookHutsje schreef:dat schreef ik al eerderInge schreef:Hoe kom je erbij???MARC_S schreef:Volgens mij mag je niet werken met een hond die geen afstammingsbewijs heeft. In ieder geval mag het zover ik weet niet je 2e hond zijn. Dus als je een politiehond laat dekken door een andere hond zonder papieren is de kans klein dat ze werkelijk in de sport belanden. Best lastig als de pups de driften van de moederhond erven en er geen gegadigden uit de sport interesse in de pups hebben. Lijken mij niet de makkelijkste huishondjes als de moeder al niet in huis woont en de pups in een kennel of schuur liggen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Hutsje schreef:dit vind ik een hele minne opmerking van iemand die nog thuis woontnan* schreef: @ yamie:Mocht je weer een keer op de fiets met je hond naar die goedkope DA gaan in berkel enschot moet je hier langs komen ( de rest ook) kun je zien hoe het er hier aan toe gaat en dan mag je pas iets gaan zeggen!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is het eerder inderdaad zo geweest hoor, toen ik net begon gold die regel in ieder geval nog wel is mij altijd verteld.MARC_S schreef:Ik dacht dat omdat ik met Wuilus niet mocht trainen omdat ze geen stamboom had. Naar ik begrijp zijn de regels ondertussen dus veranderdmalinois schreef:ik ookHutsje schreef:dat schreef ik al eerderInge schreef: Hoe kom je erbij???

- little-wolf
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Degene aan wie het stokje is doorgegeven (volgens de site) ken ik wel. Zij heeft tegelijk met mij en Nika in de behendigheid getraind, ik meen met Tubby (en Tigger?)mercedes2803 schreef:
Destijds (dat is een jaar of 6 geleden) was zij al helemaal verknocht aan de sharpei en ze kwam toen over als iemand die zich zeer verdiepte in het fokken en zeker niet als iemand die ondoordacht te werk zou gaan.
Groetjes Inge

-
Marion.
-
Addy
dit was een niet zo subtiele verwijzing naar je budget en het feit dat je met een zieke hond op de fiets naar een da gaat omdat die goedkoop is.yamie schreef:Hutsje schreef:dit vind ik een hele minne opmerking van iemand die nog thuis woontnan* schreef: @ yamie:Mocht je weer een keer op de fiets met je hond naar die goedkope DA gaan in berkel enschot moet je hier langs komen ( de rest ook) kun je zien hoe het er hier aan toe gaat en dan mag je pas iets gaan zeggen!
ik snap hem niet helemaal geloof ik...
Ik noemde haar niet voor niets een vals kreng en dat zeg ik normaal nooit
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
maar waarom dan berkel enschot . omdat daar de Da's het goedkoopste zijn?Addy schreef:dit was een niet zo subtiele verwijzing naar je budget en het feit dat je met een zieke hond op de fiets naar een da gaat omdat die goedkoop is.yamie schreef:Hutsje schreef:dit vind ik een hele minne opmerking van iemand die nog thuis woontnan* schreef: @ yamie:Mocht je weer een keer op de fiets met je hond naar die goedkope DA gaan in berkel enschot moet je hier langs komen ( de rest ook) kun je zien hoe het er hier aan toe gaat en dan mag je pas iets gaan zeggen!
ik snap hem niet helemaal geloof ik...
Ik noemde haar niet voor niets een vals kreng en dat zeg ik normaal nooit
maar wel fijn dat ik dan daar langs mag komen...ff uitrusten voordat dat ik aan de terugreis begin
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Neem je je bikini mee, kan je gelijk even zwemmen daaryamie schreef:maar waarom dan berkel enschot . omdat daar de Da's het goedkoopste zijn?Addy schreef:dit was een niet zo subtiele verwijzing naar je budget en het feit dat je met een zieke hond op de fiets naar een da gaat omdat die goedkoop is.yamie schreef:Hutsje schreef: dit vind ik een hele minne opmerking van iemand die nog thuis woontik snap hem niet helemaal geloof ik...
Ik noemde haar niet voor niets een vals kreng en dat zeg ik normaal nooitwat naar.. al weinig centjes een rotte fiets en dan mot ik ook nog 3 dagen fietsen om er te komen
![]()
maar wel fijn dat ik dan daar langs mag komen...ff uitrusten voordat dat ik aan de terugreis begin
Groetjes Els
-
Marion.
Je hebt toch niets beters te doenyamie schreef:maar waarom dan berkel enschot . omdat daar de Da's het goedkoopste zijn?wat naar.. al weinig centjes een rotte fiets en dan mot ik ook nog 3 dagen fietsen om er te komen
![]()
Ahhhhh, je mag me nu schoppen hoor. Kon het niet laten. Maar je hoeft echt niet naar Berkel Enschot te fietsen op je rotte fiets hoor, ik kom je wel halen.
Als je het tenminste niet erg vind dat ik wel gewoon asociaal 120 rij, en mijn dakje niet open kan zodat je gezien wordt
-
SnowWhite
- Actief
Als je moeder een topfokker is, dan heeft ze vast ook een kennelnaam, en daar ben ik uiteraard erg nieuwschierig naar 
En wat betreft de pups uit de werklijen zorg AUB dat ze NIET als huishond worden verkocht....
Wij hebben zelf een herder die een werker is en geloof me je hebt er handen vol werk aan.
Gelukkig hebben wij ervaring met honden en kunnen we haar prima handelen, maar mensen zonder enige ervaring of mensen die gewoon een "normale" huishond zijn gewent kun je het niet aandoen om hun een echte werker te verkopen.
Zeker als ze niet weten wat ze te wachten staat, het klinkt nu als of het vreselijke honden zijn (dat absoluut niet) maar ze vergen toch wel een totaal andere aanpak en je moet er beslist wat mee gaan doen.
En 3 keer 15 minuten wandelen perdag is echt niet genoeg voor ze (overgins voor geen enkele hond)
En wat betreft de pups uit de werklijen zorg AUB dat ze NIET als huishond worden verkocht....
Wij hebben zelf een herder die een werker is en geloof me je hebt er handen vol werk aan.
Gelukkig hebben wij ervaring met honden en kunnen we haar prima handelen, maar mensen zonder enige ervaring of mensen die gewoon een "normale" huishond zijn gewent kun je het niet aandoen om hun een echte werker te verkopen.
Zeker als ze niet weten wat ze te wachten staat, het klinkt nu als of het vreselijke honden zijn (dat absoluut niet) maar ze vergen toch wel een totaal andere aanpak en je moet er beslist wat mee gaan doen.
En 3 keer 15 minuten wandelen perdag is echt niet genoeg voor ze (overgins voor geen enkele hond)
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 09 nov 2007 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
staat hierboven ergensYuka schreef:Als je moeder een topfokker is, dan heeft ze vast ook een kennelnaam, en daar ben ik uiteraard erg nieuwschierig naar

-
SnowWhite
- Actief
Ja maar zij heeft nooit bevestigd dat het daadwerkelijk om de kennel van haar moeder gaatmalinois schreef:staat hierboven ergensAls je moeder een topfokker is, dan heeft ze vast ook een kennelnaam, en daar ben ik uiteraard erg nieuwschierig naar
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 09 nov 2007 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hutsje
- Zeer actief
daar wordt toch ook niets negatiefs over gezegd?Inge schreef:Degene aan wie het stokje is doorgegeven (volgens de site) ken ik wel. Zij heeft tegelijk met mij en Nika in de behendigheid getraind, ik meen met Tubby (en Tigger?)mercedes2803 schreef:
Destijds (dat is een jaar of 6 geleden) was zij al helemaal verknocht aan de sharpei en ze kwam toen over als iemand die zich zeer verdiepte in het fokken en zeker niet als iemand die ondoordacht te werk zou gaan.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ik gok zo dat je die niet krijgt...Yuka schreef:Als je moeder een topfokker is, dan heeft ze vast ook een kennelnaam, en daar ben ik uiteraard erg nieuwschierig naar

-
tuffy
even reageren
Ik ken diegene ook aan wie het stokje is doorgegeven, toevallig ook nog een naamgenoot.
Ik zie haar regelmatig op ringtraining, is al jarenlang lid van diverse sharpeiverenigingen en misschien dat sommige maar eens moeten kijken naar showuitslagen, dan zie je dat zij zeer regelmatig op show is, zij heeft geen mastiffs voor de duidelijkheid, maar brengt deze op show uit voor een invalide vriendin.
En als je op de site kijkt zie ik daar toch diverse kampioenen staan, met heel veel titels. Wat niet iedereen kan zeggen.
Vindt het gezien de discussie dan ook niet reeel dat zij erbij gehaald wordt.
En neem van mij aan, dat de meeste serieuze fokkers zich op geen enkel forum aanmelden.
Voor mij is dit einde discussie, kijk eerst naar jezelf voor je iets gaat vertellen over andere mensen die je helemaal niet kent.
Ik zie haar regelmatig op ringtraining, is al jarenlang lid van diverse sharpeiverenigingen en misschien dat sommige maar eens moeten kijken naar showuitslagen, dan zie je dat zij zeer regelmatig op show is, zij heeft geen mastiffs voor de duidelijkheid, maar brengt deze op show uit voor een invalide vriendin.
En als je op de site kijkt zie ik daar toch diverse kampioenen staan, met heel veel titels. Wat niet iedereen kan zeggen.
En neem van mij aan, dat de meeste serieuze fokkers zich op geen enkel forum aanmelden.
Voor mij is dit einde discussie, kijk eerst naar jezelf voor je iets gaat vertellen over andere mensen die je helemaal niet kent.
-
Addy
Re: even reageren
En wie is u miss relledeltuffy schreef:Ik ken diegene ook aan wie het stokje is doorgegeven, toevallig ook nog een naamgenoot.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
zo zo dame en wie is u? en waar haal je het lef vandaan dit te beweren?tuffy schreef:Ik ken diegene ook aan wie het stokje is doorgegeven, toevallig ook nog een naamgenoot.
-
Addy
Het is maar dat je het weet Yamie, serieuze fokkers vind je hier nietyamie schreef:zo zo dame en wie is u? en waar haal je het lef vandaan dit te beweren?tuffy schreef:Ik ken diegene ook aan wie het stokje is doorgegeven, toevallig ook nog een naamgenoot.
-
tuffy
reactie op relledel
Ben net zo bekend als u, alleen is mijn taalgebruik denk ik iets beter.
Voor iedereens duidelijkheid, kijk eerst naar jezelf voor je over andere oordeelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En aan jouw taalgebruik te zien, moet je maar eens heel goed naar jezelf kijken, vindt het zeer ongemanierd om zo op iemand te reageren.
Voor iedereens duidelijkheid, kijk eerst naar jezelf voor je over andere oordeelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En aan jouw taalgebruik te zien, moet je maar eens heel goed naar jezelf kijken, vindt het zeer ongemanierd om zo op iemand te reageren.
- Hutsje
- Zeer actief
ik ben meteen uitgetuft.tuffy schreef:Ik ken diegene ook aan wie het stokje is doorgegeven, toevallig ook nog een naamgenoot.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Deze snap ik niet, leg eens uit?tuffy schreef: En neem van mij aan, dat de meeste serieuze fokkers zich op geen enkel forum aanmelden.
(ik voel me namelijk een beetje aangesproken, zit al jaren op dit en een aantal andere fora dus dat houdt in dat ik geen serieuze fokker kan zijn?