Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer van 3 naar twee keer voeren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

annika163
Zeer actief

wanneer van 3 naar twee keer voeren?

Ongelezen bericht door annika163 »

we hebben nu een "pup van 8 maanden. ze zit nu nog op drie keer per dag prins super brokken vind ze erg lekker maar ik merk nu een beetje bij haar dat ze de brokken tussen de middag laat staan en savonds wel gelijk aanvalt en dan nog honger li9jkt te hebben. Is het dan ook verstandig om het middag portie over het ontbijt en avondeten te verdelen? dus op twee keer per dag over te gaan?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

dat zou ik zeker doen, ze geeft het zelf aan :wink:
Afbeelding
annika163
Zeer actief

Ongelezen bericht door annika163 »

ok dat dacht ik al maar dacht vraag het maar evenjes na is ons eerste hondje namelijk. dank je wel voor het antwoord
Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Ik zou ook naar 2 keer over gaan.
Onze pup is ook 8 maanden en een paar weken geleden zijn we 2x per dag gaan voeren... ze eet hier 's-morgens altijd vroeg, half 7, in het begin stond ze dan om half 4 echt wel naast de voerton te draaien maar zo langzaamaan wordt dat steeds iets later. :ok:
Succes!
Groetjes Inge!
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Pup kiefer stond overigens met 6 manden al op 1 keer per dag, hij gaf dit zelf aan. momenteel geef ik pup olijfje ook al wel eens 2 keer per dag, ze is 4 maanden nu :wink:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hutsje schreef:Pup kiefer stond overigens met 6 manden al op 1 keer per dag, hij gaf dit zelf aan. momenteel geef ik pup olijfje ook al wel eens 2 keer per dag, ze is 4 maanden nu :wink:
Hier krijgen ze (pups 8 mnd) ook al een tijd 1 x per dag maar ik denk dat het wel uitmaakt of je brokken voert zoals topic starter of rauw.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Hutsje
Zeer actief

ja, op brok zou ik ze ook idd op 2 keer per dag houden :wink:
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Re: wanneer van 3 naar twee keer voeren?

Ongelezen bericht door Ianthe »

annika163 schreef:we hebben nu een "pup van 8 maanden. ze zit nu nog op drie keer per dag prins super brokken vind ze erg lekker maar ik merk nu een beetje bij haar dat ze de brokken tussen de middag laat staan en savonds wel gelijk aanvalt en dan nog honger li9jkt te hebben. Is het dan ook verstandig om het middag portie over het ontbijt en avondeten te verdelen? dus op twee keer per dag over te gaan?
Ik weet niet hoe groot je hond is (hangt dus af van de groeiperode :wink: ) Maar onze honden staan beide vanaf 16 weken op 2 maaltijden. Xena stond vanaf 7 à 8 maanden op 1 maaltijd en vanaf 11 maanden op 6 maaltijden per week. Scence is nu 17 weken en heeft dus 2 maaltijden. Overigens heeft Scence 'sochtends geen honger en pas 'smiddags als we die avond RMB gegeven hebben ipv Carnibest. Toen Xena nog op Kvv stond was 2 keer per dag ook echt nodig. Volledig rauw duurt langer om te verteren waardoor je niet meer elke dag hoeft te voeren.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Eagle is nu 5 mnd en krijgt 3 keer per dag eten , hij heeft nog nooit iets laten staan.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Ik deed onlangs navraag bij onze DA wanneer we konden overschakelen op 2 maaltijden per dag. Het antwoord luidde "als de pup 6 maanden oud is".
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”