Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prins standard of prins super?
Moderator: moderatorteam
-
annika163
- Zeer actief
prins standard of prins super?
op aanraden zijn we met nicky vanaf 5 maand overgegaan op volwassenbrok. we konden dan het beste de prins standard doen maarf nu las ik op de vrepakking stom dak dat nu pas deed maar ok dat dit is voor honden die niet zo actief zijn. ons hondje is echter super actief zit podenco in. vraag voorgelegd bij dierenwinkel maar die zeiden dat dit ok was en ik niet over hoefde op de super. wat zouden jullie mij aanraden?
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk dat het in principe geen kwaad kan, om de standaard te nemen!
Een van onze eerste honden kreeg ook altijd de Prins Super omdat ie Kvv niet kon verdragen, en ik vond dat ie er altijd prima uitzag, alleen het verharen vind ik wel een drama, maar dit heb je volgens mij met elk merk brok! Maar zijn ontlasting was altijd prima.
Kijk gewoon hoe de hond het hier op doet, als je niet tevreden bent kun je altijd iets anders proberen.
Een van onze eerste honden kreeg ook altijd de Prins Super omdat ie Kvv niet kon verdragen, en ik vond dat ie er altijd prima uitzag, alleen het verharen vind ik wel een drama, maar dit heb je volgens mij met elk merk brok! Maar zijn ontlasting was altijd prima.
Kijk gewoon hoe de hond het hier op doet, als je niet tevreden bent kun je altijd iets anders proberen.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik zou ook de Super nemen. De standaard is toch wat "schraal" te noemen voor een pup.
Neem anders als je nog twijfelt contact op met Prins Petfood himself. Die zullen je bevestigen dat je voor een jonge hond/pup de Super zou moeten gebruiken en die kunnen dan meteen de betreffende DSZ even op hun heel foute advies wijzen.
Neem anders als je nog twijfelt contact op met Prins Petfood himself. Die zullen je bevestigen dat je voor een jonge hond/pup de Super zou moeten gebruiken en die kunnen dan meteen de betreffende DSZ even op hun heel foute advies wijzen.
-
annika163
- Zeer actief
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Oeps, ik lees nu pas dat het om een pup gaat
Dan zou ik absoluut de Super nemen, ik zal eens kijken heb onlangs van Prins een adviesbrochure gehad,, zal eens kijken wat er staat!
Heb het gevonden,, komt ie.
Super is geschikt voor aktieve honden en pups van een groot ras.
Deze brok heeft een hoge calorische waarde, dus kan een kleine portie voeding worden gegeven, waardoor geen zware maagbelasting en daardoor ook weinig ontlasting.
.Voor alle middelgrote en grote rassen vanaf 8 weken
. Voor kleine rassen vanaf 6 maanden.
Calcium-Phosphor zorgt door een optimale verhouding voor een gezonde skeletbouw.
L-Carnitine zorgt voor een optimale vetverbranding.
Hou in de gaten dat de super er ook in een krokante versie is.
Dit wat hierboven staat geld voor de geperste versie.
Dan zou ik absoluut de Super nemen, ik zal eens kijken heb onlangs van Prins een adviesbrochure gehad,, zal eens kijken wat er staat!
Deze brok heeft een hoge calorische waarde, dus kan een kleine portie voeding worden gegeven, waardoor geen zware maagbelasting en daardoor ook weinig ontlasting.
Calcium-Phosphor zorgt door een optimale verhouding voor een gezonde skeletbouw.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
annika163
- Zeer actief
Amber schreef:Oeps, ik lees nu pas dat het om een pup gaat![]()
heee super dank je wel!!!!!! ik ben heel benieuwd hoe ze het daar op gaat doenze heeft nu ook de geperste brok dit i.v.m wsinderigheid. het leek de dierenarts beter de gepeste brok te nemen vandaar dus. we zitten nu op een keer per dag brokken s morgens en s avonds krijgt ze prins complete vleesmaaltijd of hoe noem je dat uit de vriezer.....
groetjes
-
Tinker
Dat je 's ochtends brok voert en 's avonds kvv(diepvriesvoerannika163 schreef:Amber schreef:Oeps, ik lees nu pas dat het om een pup gaat![]()
heee super dank je wel!!!!!! ik ben heel benieuwd hoe ze het daar op gaat doenze heeft nu ook de geperste brok dit i.v.m wsinderigheid. het leek de dierenarts beter de gepeste brok te nemen vandaar dus. we zitten nu op een keer per dag brokken s morgens en s avonds krijgt ze prins complete vleesmaaltijd of hoe noem je dat uit de vriezer.....
groetjes
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
nog beter is om op zaterdag en zondag eventueel brok te geven en verder kvvTinker schreef:Dat je 's ochtends brok voert en 's avonds kvv(diepvriesvoerannika163 schreef:Amber schreef:Oeps, ik lees nu pas dat het om een pup gaat![]()
groetjes)kan ook de winderigheid veroorzaken.Sommige honden kunnen niet goed tegen die combinatie.Beter is het dan om bv Zaterdag en Zondag kvv te geven en de andere dagen alleen maar brok.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Carel
- Actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Carel
- Actief
-
annika163
- Zeer actief
hmmm ik heb nu voor de tweede keer de prins super gegeven samen met de prins standard maar ze wil nu helemaal niet eten. gisteravond niet dus na half uur bak weggehaald en vanmorgen weer aangeboden maar ze wil weer niet eten. hoelang moet ik dit volhouden??? tis al niet zo'n super eten is een geweldige kiezekauw zeg maar zijn maar weinig brokken de ze wil..... Het prins vlees dat zal ik nu inderdaad op jullie aanraden in de weekenden gaan geven begin ik volgend weekend mee maar is dat helemaal compleet dan? moet ik haar gewoon twee keer per dag dat vlees geven en dan klaar????? of kan ik beter deen andefr merk nemen (sorry voor al mijn vragen)
liefs
liefs
-
Tinker
Het diepvriesvlees van Prins is helemaal compleet en je hoeft er dus helemaal niets bij te geven.Wij noemen diepvriesvlees ook wel kvv en via de zoekfunctie vind je vast een hoop info hierover.Er zijn ook andere merken die je wat groter in kunt kopen en zo ook voordeliger uit bent.Via de websites kun je zien waar het bij jou in de buurt verkocht word.Bij voorbeeld:Energique deze is(bijna)identiek aan de Prins die je nu geeft en is ook in proties van 100 gram.Je kunt van Energique dozen kopen van 12 kilo,dat heet dan Energique nummer 1 en kost plm. voor 12 kilo(dus 120 schijven van 1 ons) € 35-38 euro.Je kunt ook kijken naar Carnibest die zijn weer verkrijgbaar in plastic worsten van 250-500-1000 gram,een worst van 1000 gram kost plm.€ 3,00.Verder heb je nog een goedkope kvv en die heet Smuldier Compleet(!)en is oa verkrijgbaar bij C1000 en kost voor een pakje van 400 gram € 0,59.Verder weet ik nog:Duck,AHV-Breda en Kivo maar met deze merken heb ik zelf geen eravring.Alle kvv's zijn compleet en bevatten alles wat een hond nodig heeft,je hoeft er beslist niets bij te geven.Kvv heeft een hoop voordelen en die zijn oa dat je hond het graag eet,veel en veel minder ontlasting heeft en minder drinkt.Je moet er alleen in het begin aan wennen dat je bijtijds het voer uit de vriezer haalt,want anders heeft je hond niets te eten.annika163 schreef:hmmm ik heb nu voor de tweede keer de prins super gegeven samen met de prins standard maar ze wil nu helemaal niet eten. gisteravond niet dus na half uur bak weggehaald en vanmorgen weer aangeboden maar ze wil weer niet eten. hoelang moet ik dit volhouden??? tis al niet zo'n super eten is een geweldige kiezekauw zeg maar zijn maar weinig brokken de ze wil..... Het prins vlees dat zal ik nu inderdaad op jullie aanraden in de weekenden gaan geven begin ik volgend weekend mee maar is dat helemaal compleet dan? moet ik haar gewoon twee keer per dag dat vlees geven en dan klaar????? of kan ik beter deen andefr merk nemen (sorry voor al mijn vragen)
liefs