Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kaas
Moderator: moderatorteam
-
Jap
- Actief
kaas
ik heb het opgezocht via de zoekfunctie, maar krijg erg veel dingen waar in staat: geen kaas van gegeten.. haha
dus mijn vraag:
mag een hond kaas?
een collega vertelde me dat haar hond vaak als beloning een stukje kaas krijgt.. maar is dat wel zo goed?
dus mijn vraag:
mag een hond kaas?
een collega vertelde me dat haar hond vaak als beloning een stukje kaas krijgt.. maar is dat wel zo goed?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja hier krijgen ze ook lekker een stukje kaas... heb nooit geen probelemen ermee gehad.
Op de training gebruiken we het zelfs als beloning.
Hele kilo's erin zal vast wel niet goed zijn al zou ik even niet weten waarom niet ja mss de oudere kazen ivm zout etc maar een lekker jong kaasje moet kunnen.
Jacqueline
Op de training gebruiken we het zelfs als beloning.
Hele kilo's erin zal vast wel niet goed zijn al zou ik even niet weten waarom niet ja mss de oudere kazen ivm zout etc maar een lekker jong kaasje moet kunnen.
Jacqueline
-
Tinker
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ten opzichte van hondenkoekjes kan je beter een stukje kaas geven.
En ik was ook altijd heel erg anti-zout, totdat iemand mij vertelde dat zout op zich helemaal niet erg is voor een hond. Een beetje zout, zoals dat standaard in kaas zit of zoals je dat met je aardappeltjes kookt, dat is geen probleem. Je moet natuurlijk geen chips aan je hond gaan zitten voeren.
En ik was ook altijd heel erg anti-zout, totdat iemand mij vertelde dat zout op zich helemaal niet erg is voor een hond. Een beetje zout, zoals dat standaard in kaas zit of zoals je dat met je aardappeltjes kookt, dat is geen probleem. Je moet natuurlijk geen chips aan je hond gaan zitten voeren.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
Pak-de-bal
- Roelfien
- Zeer actief
-
Jap
- Actief
- Roelfien
- Zeer actief
Nee, het is gezonder om je hond stukjes vlees te geven als beloning. Maar dat stop je toch wat minder makkelijk in een zakje in je jas.
Alhoewel er mensen zijn die vlees zoals lever drogen in de oven of in een droogmachientje en zo echt pure vleeslekkernijtjes voor de hond maken, die goed mee te nemen zijn door het drogen.
Dus als je met je hond veel traint en daar veel voer bij gebruikt is het gezonder om dat droge vlees te geven.
Maar je kan ook hele kleine hondenbrokjes gebruiken als beloning tijdens het trainen.
Maar is het puur een verwennerijtje, na het wandelen bijvoorbeeld als je thuis komt, dan mag een stukje kaas best wel.
Alhoewel er mensen zijn die vlees zoals lever drogen in de oven of in een droogmachientje en zo echt pure vleeslekkernijtjes voor de hond maken, die goed mee te nemen zijn door het drogen.
Dus als je met je hond veel traint en daar veel voer bij gebruikt is het gezonder om dat droge vlees te geven.
Maar je kan ook hele kleine hondenbrokjes gebruiken als beloning tijdens het trainen.
Maar is het puur een verwennerijtje, na het wandelen bijvoorbeeld als je thuis komt, dan mag een stukje kaas best wel.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- jellie2002
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik geef zelf ook heel af en toe een stukje kaas als beloning.
Jeeee, wat vinden ze dat lekker!
Heel goed om ze nieuwe dingen mee te leren
Met mate moet het volgens mij kunnen hoor, een stukje kaas. Als het inderdaad maar geen dagelijkse kost wordt.
Mijn honden eten gezond, maar af en toe wat lekkers tussendoor wat niets toevoegd aan hun gezondheid maar waar ik ze ECHT mee beloon vindt ik geen probleem
Jeeee, wat vinden ze dat lekker!
Heel goed om ze nieuwe dingen mee te leren
Met mate moet het volgens mij kunnen hoor, een stukje kaas. Als het inderdaad maar geen dagelijkse kost wordt.
Mijn honden eten gezond, maar af en toe wat lekkers tussendoor wat niets toevoegd aan hun gezondheid maar waar ik ze ECHT mee beloon vindt ik geen probleem
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik dacht eigenlijk altijd van wel (omdat dieren geen zout kwijt raken door transpiratie) maar middels onderzoek schijnt niet/nooit aangetoond te zijn dat af en toe zout schadelijke gevolgen heeft.bullenmama schreef:Is zout slechter voor een hond als voor een mens ?
Nu zou ik geen extra zout toevoegen aan het eten van mijn honden maar als ik ze iets van een tafelrestje geeft waar toevaliig wel wat van zout in zit, blijkt dat geen kwaad te kunnen.
-
SnowWhite
- Actief
-
Tinker
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
hier gaan de kwijlkranen op standje 10 als ze zien dat ik plakjes kaas aan t snijden ben voor de boterham..en zo af en toe krijgen ze een stukje hoor....Brie is ook favo maar dat krijgen ze echt zelden...
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......